Halloween jelmezbe öltöztették Buttont és Magnussent
https://formula.hu/parc-ferme/264
A McLaren büszkén osztotta meg ezeket a kreált fotókat, amelyeken Jenson Button, Kevin Magnussen és Eric Boullier (vagy ahogy a csapatnál írják, "Ghoullier") tetszeleg különféle ijesztő figurák bőrébe bújva.

Eldobolva még biztosan nem hallottad az F1 főcímzenéjét
https://formula.hu/parc-ferme/25212
Összesen 65 dobos közreműködésével készült el a sorozat főcímzenéjének feldolgozása.
Ezen a toplistán Bottas és Verstappen is a legjobbak közé került
https://formula.hu/parc-ferme/25211
A Racing Statistics Youtube-oldal összeállított egy érdekes top 50-es listát a Formula-1 legeredményesebb pilótáiról. Mivel a versenyzők objektív rangsorolása több mint körülményes, ezért a készítők kizárólag a száraz adatokra támaszkodtak. Pusztán a versenyzők által megszerzett pontokat (a 2019-es rendszer alapján átszámolva) és a nagydíjrajtok számát vették figyelembe, amelyekből kijött a versenyenként megszerzett pontok átlaga. Ezek alapján íme az F1 50 legeredményesebb versenyzője:
Így nézne ki egy Ferrari a WEC csúcskategóriájában
https://formula.hu/parc-ferme/25210
Sokak vágya öltött formát a WTF1 egyik szerkesztőjének köszönhetően, aki a Grand Turismo Sport című játékban megalkotott egy LMP1-es Ferrarit. A vörösök a valóságban sosem versenyeztek ebben az osztályban, jelenleg kizárólag a GT-autók között képviseltetik magukat.
Here's the finished design pic.twitter.com/K7PlRlp31E
— WTF1 (@wtf1official) April 24, 2020
Minden idők egyik legőrültebb vb-címről döntő szezonzáróját ismétli az F1
https://formula.hu/parc-ferme/25206
Folytatja a klasszikus versenyek felidézését a Formula-1, s ahogy azt már megszokhattuk, a hétközi régebbi futam után hétvégén egy közelmúltbéli viadalt tűznek „műsorukra” a közösségi csatornáin. A választásuk ezúttal a 2012-es Brazil Nagydíjra esett, amelyet sokan az F1 történetének legizgalmasabb vb-döntőjének tartanak a 2008-as interlagosi verseny mellett: az eső, az első körben megforgó Sebastian Vettel, Nico Hülkenberg remeklése és bukása egy klasszikus kaotikus brazíliai versenyt eredményezett. A „közvetítés” szombaton 16 órakor kezdődik az F1 hivatalos YouTube-csatornáján és Facebook-oldalán.

Pályája nehéz kezdetéről mesélt a WRC egyik legnagyobb sztárja
https://formula.hu/parc-ferme/25208
Rendkívül gyorsan jutott el a rali szakág csúcsára Thierry Neuville, pedig egyáltalán nem számított gazdag gyereknek, nem álltak mögötte óriási cégek, hogy támogassák a pályafutását. A belga pilóta hosszú évek óta a Hyundai húzóneve, jó párszor lett második az év végi pontversenyben, pedig eleinte nem úgy tűnt, hogy eljuthat ide...
„Hosszú út vezetett idáig, lépésről lépésre kellett haladnom, de igazából azért nagyon gyorsan történt, mert alig négy év alatt eljutottam a semmiből a WRC-ig, ami nagyon gyorsnak számít. Arra viszont tisztán emlékszem, hogy amikor elkezdtem az első szezonomat Belgiumban, akkor nehéz idők jártak rám. CNC-zéssel foglalkoztam, ezt tanultam az iskolában, de sosem érdekelt igazán és fel is kellett mondanom amiatt, hogy teljes erőmmel a versenyzésre koncentrálhassak. Igazából nem volt pénzem, a szüleim dolgoztak a túlélésért, ráadásul elváltak, hétköznap anyámmal voltam, minden második hétvégét töltöttem apámnál. Az akkori barátnőm apjának volt egy olyan cége, amely egy kicsit tudott támogatni, de emlékszem, hogy amikor egyszer a hónap végén bementem a bankba, összesen 256 euróm volt, az volt minden vagyonom. Luxemburgban dolgoztam, ott jók voltak a fizetések, havi kétezer eurót kerestem, de ennyi maradt belőle” – mondta minderről a WRC hivatalos podcastjében.

fotó: dppi
Itt egy nem gyengére sikerült rajz Hamiltonról
https://formula.hu/parc-ferme/25207
A Mercedes tette közzé egy lapozható posztban az eredeti fotót és az abból készült művészi rajzot.
A bejegyzés megtekintése az InstagramonWow We absolutely @emncs’ stunning @lewishamilton artwork! Thanks for letting us share this, Em
Újabb dominó eldőlt: Ismét elhalasztottak egy MotoGP-versenyt
https://formula.hu/parc-ferme/25209
Elmarad a MotoGP július 12-ére kiírt Finn Nagydíja, egyben az ország visszatérése a világbajnokság körforgásába - derült ki a Dorna mai bejelentéséből. A sorozat promótere azt követően döntött így, hogy életbe lépett a helyi kormány intézkedése, miszerint a világjárvány miatt augusztus végéig nem ajánlatos az országban 500 főnél nagyobb rendezvényeket szervezni. Mindenesetre azt megígérték, hogy a finnországi forduló sorsáról- amit utoljára 1982 rendeztek meg - mihamarabb értesítik a nagyközönséget.
A labda így most a soron következő helyszínen, a csehország Brnónál pattog, ahol augusztus 9-én rendeznének versenyt.

Fotó: DPPI
A verseny, amikor Marquezék nem tudtak tízig számolni
https://formula.hu/parc-ferme/25205
Az F1-hez hasonlóan a MotoGP is több klasszikus versenyt megismétel, hogy a koronavírus-karantén ideje alatt is szórakoztassa a rajongóit. Ma a 2013-as Ausztrál Nagydíj volt soron, amely arról emlékezetes, hogy a túl gyorsan elkopó Bridgestone-gumik miatt 19 körre rövidítettek a versenytávot, amely során még egy kötelező motorcserét is be kellett iktatniuk a versenyzőknek. A rendelkezés előírta: „egyetlen szetten sem lehet tíz körnél többet megtenni”. Ha valaki nem tudja, mi történt a futamon, az innen csak a videó megnézése után olvasson tovább!
Szóval történt, hogy a Phillip Islandre újoncként vb-éllovasként érkező Marc Marquez és csapata, a Repsol Honda a 11. kör végén hívta ki motorcserére a spanyolt. Ők ugyanis úgy értelmezték, hogy mivel a 11. kört nem teljesítette teljes hosszában, hiszen behajtott a bokszba, nem lépték át a tízkörös limitet. Ez azonban téves értelmezés volt (az azóta előfordult hasonló versenyeken már pontosabban is fogalmaznak egyébként), aminek fekete zászló, azaz kizárás lett a jutalma, így Marquez 43 pontos előnye hirtelen 18 egységre olvadt Jorge Lorenzóval szemben. Végül egyébként hiába nyert Ausztráliában és a hátralévő két futamon is a yamahás honfitárs, Marquez lett 2013-ban a MotoGP világbajnoka. (A videó YouTube-ra átkattintás után indul, a szóban forgó események 21:40 körül kezdődnek!)
Mémet csináltak Russell vb-pontba kerülő hibájából, a pilóták is jót nevettek rajta
https://formula.hu/parc-ferme/25204
Az esőkáoszt hozó tavalyi Német Nagydíjon történt, hogy az Alfa Romeók büntetése után a Williams versenyzői a 10-11. helyeken végeztek, ám akkor nem az egész szezonban sokkal jobb teljesítményt nyújtó George Russell, hanem Robert Kubica zárt előrébb, ami azt jelentette, hogy ő egy pontot szerzett 2019-ben, míg brit társa egyet sem. Mindez Russell 2-es kanyarban elkövetett megcsúszásának volt köszönhető, amelyből most az internet népe mémet faragott – amely aztán élő Twitch-adásban jutott el a főszereplőhöz Alexander Albon és Charles Leclerc közreműködésével. Íme, a mémvideó és Russell reakciója (utóbbi feltöltőjének neve is megér egy misét...):
#ElevenF1 #F1PL
— Robert Koźlakiewicz (@Robek95) April 24, 2020
Na jednym z streamów Charles Leclerc pokazał bardzo śmieszny filmik z udziałem George'a i wydarzenia z zeszłorocznego wyścigu w Hockenheim, gdzie Russell przez jeden błąd stracił punkt. Coffin dance + George Russell =? pic.twitter.com/zUFlnBSfp7
OMG!!! George, Alex & Charles watched my video on stream. HAHAHA... I can't stop laughing from their reactions@Charles_Leclerc @alex_albon @GeorgeRussell63 #F1 #GR63 #CL16 #AA23 pic.twitter.com/IzllgXh9OK
— Has George Russell scored points in F1 yet? (@HasRussellScore) April 23, 2020
Lemaradtál az „élő ismétlésről”? Itt visszanézheted az 1994-es Japán Nagydíj legfontosabb pillanatait!
https://formula.hu/parc-ferme/25203
A koronavírus-járvány miatti kényszerszünet alatt az F1 YouTube-csatornája minden szerdán lead egy klasszikus versenyt a távolabbi múltból. Most az emlékezetes 1994-es suzukai futam volt soron, amely az utolsó olyan nagydíj volt a Formula-1 történetében, amikor a megszakítás előtti és utáni versenyen elért eredményeket összeadták. Íme, az összefoglaló a legendás viadalról (YouTube-ra átkattintás után indul!):
Itt a lehetőség: versenyezz Russell és Latifi ellen!
https://formula.hu/parc-ferme/25202
Azok után, hogy néhány hete Lando Norrisszal mérhették össze virtuális tudásukat a rajongók, most újabb hasonló eseményt szervez az F1, ezúttal ráadásul a Williams mindkét versenyzője részt vesz a mókában. A vasárnap esti megmérettetésen a grove-i csapathoz köthető további pilóták, valamint a golfos Ian Poulter és egyéb celebek is részt fognak venni, de 18 szurkolónak is lehetősége lesz összecsapni George Russell-lel és Nicholas Latifivel. Ha te is szeretnél a szerencsések között lenni, nincs más teendőd, mint követni az F1 közösségi oldalait, és a megfelelő poszthoz beírni a Steam-felhasználóneved. Részletek IDE vagy a képre kattintva.
Emlékeztek még, hogy örült Vettel első ferraris győzelmének?
https://formula.hu/parc-ferme/25199
Az F1 Instagramja elevenítette fel az öt évvel ezelőtti pillanatot Sepangból. A négyszeres bajnok először csillogtathatta meg olasztudását:
A bejegyzés megtekintése az InstagramonNothing quite like winning your first race with @scuderiaferrari! . #Seb5 #Formula1 #F1 #Ferrari
A virtuális IndyCarban is rajthoz áll Lando Norris
https://formula.hu/parc-ferme/25200
Valószínűleg Norris az a versenyző, aki a kényszerszünetben a legtöbb különféle szimulátoros megmérettetésen rajthoz áll: a hivatalos F1-es szérián túl szerepelt a versenyzők jótékonysági futamain, a Team Redline bajnokságában, de még egy saját kihívást is elindított.
Most az IndyCar iRacing Challenge következő, szombati versenyére nevezett be, ahol az austini pályán természetesen a McLaren színeiben fog szerepelni 04-es rajtszámmal. A versenynek az eddigi csúcsot jelentő 33 résztvevője lesz, mindannyian valódi versenyzők, köztük IndyCar-mezőny zöme.
Swapped the F1 car for something a little different. I’ll be racing this beast with @ArrowMcLarenSP in Saturday’s #INDYCARChallenge #iRaceforAMSP pic.twitter.com/q4qMqaYO6Q
— Lando Norris (@LandoNorris) April 23, 2020
Schumacher-Leclerc, vagy Alonso-Schumacher?
https://formula.hu/parc-ferme/25197
Íme néhány az F1-es álomcsapatok közül, legalábbis ami a pilótapárosokat illeti - szerintetek melyik lenne a legerősebb?
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ha egy szóval kellene jellemezni Michael Schumachert?...
https://formula.hu/parc-ferme/25198
A Mercedes tette fel a kérdést Instagramon: Michael Schumacher egy szóval? Várjuk a ti válaszaitokat!
Grosjean saját szimulátoros versenycsapatot indít
https://formula.hu/parc-ferme/25196
A koronavírus-járvány okozta kényszerszünet egyre több F1-es pilótát fordít a virtuális versenyzés felé, a legutóbbi Virtuális Kínai Nagydíjon már hét aktív versenyző is ott volt a rajtrácson. Romain Grosjean viszont még egy lépéssel tovább ment, ő ugyanis megalapította saját szimulátoros alakulatát. A Richard Mille és a GoPro támogatásával, valamint a Triple A e-Sportsszal együttműködve létrejövő csapat az RG8 Sim Racing Team nevet fogja viselni, s már a hétvégén bemutatkozik az iRacingben rendezett nürburgringi 24 óráson (a pilóták kiléte még ismeretlen).

Kubica: „Egy navigátor rosszabb, mint egy feleség! Na jó, azért nem rosszabb...”
https://formula.hu/parc-ferme/25192
A raliszakág két nagy kelet-európai műértője, Robert Kubica és Martin Prokop között hozott össze egy egyórás online csevegést a cseh versenyző egyik szponzora. Bár próbáltak elkalandozni más témák felé is (Prokop például elárulta, hogy F1-es szimulátoron nemrég kipróbálta a monacói pályát, de nem nagyon ment neki), mindig visszakanyarodtak a ralizás és a terepralizás világához. Kubica is megjárta már a mennyet (a 2013-as WRC2-es bajnoki cím) és a poklot (a 2011-es baleset) a raliautók volánjánál, de kettőjük között mégiscsak Prokop a rutinosabb ezen a terepen, hiszen 2005 óta WRC-résztvevő, az elmúlt öt évben pedig már a Dakar Ralit is megjárta. Ez utóbbival kapcsolatos élményeit Kubica különösen nagy érdeklődéssel figyelte, majd a navigátorral összezárva töltött hosszú napok és hetek gondolatától a következő kijelentés fogalmazódott meg benne:
„Mindig is azt tartottam, hogy navigátorral versenyezni rosszabb, mint a házasnak lenni! Na jó, azért nem rosszabb, de mondjuk úgy, hogy nehezebb. Amikor az embert fölbosszantja a felesége, bármikor kimehet a házból kiszellőztetni a fejét, és mire visszajön, minden rendben. De a raliautóból nem lehet kiszállni, és ha valamelyikünknek rossz napja van, akkor végig ott maradnak velünk a feszültségek.”
Raikkönen elvitte a gyerekeit az ugrálóvárba, aztán kitúrta őket onnan
https://formula.hu/parc-ferme/25194
A Svájcban élő Raikkönenék a tavaszi kényszerszünetben ellátogattak eredeti hazájukba, Finnországba, és egy igazi családi program keretében megnézték Helsinki legfelkapottabb beltéri élményparkját, ahol a gyerekek jól kiugrálhatták magukat.
Release some energy pic.twitter.com/3mcWTxxwyl
— Raikkonen Indonesia (@KimsterIndo) April 22, 2020
De csak addig, amíg...
Fit & Fun. #GetCloser #Kimi7 pic.twitter.com/ySFm7TIBTP
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) April 22, 2020
A továbbiakról videó már nem készült, de a képek alapján Raikkönen emelte a szintet:
Kimi Räikkönen on instagram:
— Kimi Räikkönen #7 BR (@KRaikkonenBR) April 22, 2020
"Fun way to stay fit." pic.twitter.com/et8lj3U7BC
Ekkor pedig Kvjat elővette az elektromos gitárt, és felcsendült a Smoke on the Water
https://formula.hu/parc-ferme/25193
Ezek az otthon töltött hosszú hetek mindenki számára lehetőséget adnak arra, hogy felfedezze rejtett képességeit: a Sky Sports videochatre invitálta az Alpha Tauri két pilótáját, amire Danyiil Kvjat egy váratlan felszereléssel ült be. Mondjuk lehet, hogy Kvjat eddig is tudta magáról, hogy eléggé képben van az akkordokkal, de a nyilvánosság előtt ezt eddig titokban tartotta, most viszont kaphattunk belőle egy kis ízelítőt, amikor rázendített néhány ismerős dallamra.
What's it like to race in the wet?
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) April 22, 2020
Daniil performs some songs on his guitar!
The two @AlphaTauriF1 drivers @PierreGASLY and @kvyatofficial, join @NataliePinkham and @Simon__Lazenby on the Sky F1 Vodcast!
Full Episode https://t.co/Zgjfo50qNx#SkyF1 | #F1
Novemberi Le Mans-i 24 órás nézők nélkül? A szervezők nyitottak rá
https://formula.hu/parc-ferme/25195
Még későbbre halaszthatják, és akár nézők nélkül is megtarthatják a 2020-as Le Mans-i 24 órás viadalt, ha a jelenlegi időpont sem megfelelő - írta a Motorsport. A versenyt a világjárvány miatt márciusban átütemezték júniusról szeptemberre, de a nyugat-franciaországi helyszín kész később is fogadni a mezőnyt. A WEC vezérigazgatója elárulta, történjen bármi, a 24 órás a versenynaptár éke, ezért mindent megtesznek, hogy megvédjék.
Pierre Fillon szervező hozzátette, egy késő őszi, pláne nézők helyszíni nézők nélküli futam nyilván szokatlan lenne, de példaként felhozta azt a tavalyi spái futamot, amit hóesésben tartottak meg.

Fotó: DPPI
