DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 28. hétfő

Michelisz és Kiss Norbert az árva macskákért

Meglátogatta a kápolnai Macskaárvaház Alapítvány védenceit Michelisz Norbert WTCR-bajnok, valamint Kiss Norbert kétszeres kamion Európa-bajnok. A két legsikeresebb magyar autóversenyző közösen ültetett el az alapítvány területe előtt egy koreai jegenyefenyőt, mellyel kifejezték: azonosulnak a macskaárvaház céljaival, küldetésével, s letették névjegyüket a felelős állattartás mellett.

Bóday Pál, a Macskaárvaház Alapítvány kuratóriumi elnöke a rendezvényen elmondta: az árvaház magánkezdeményezésből nőtte ki magát a jelenlegi szintre, melyhez nélkülözhetetlen volt a helyi közösség, az önkormányzati testület, valamint a működésüket biztosító segítők támogatása. Az alapítvány főként beteg, sérült vagy idős, gazdához kerülésre kevés eséllyel bíró macskák minőségi ellátására szakosodott,

A macskaárvaház területén ültetett fák mind egy-egy közszereplő voksát jelentik az állatvédelem mellett. Több Heves megyei cég és civil szervezet mellett van már itt fája a Gender Racing Team-nek, illetve Horváth László országgyűlési képviselőnek is.

DSC_1483-696x477

fotó és forrás: kekesonline.hu

Így halad Robert Wickens rehabilitációja

A kanadai versenyző 2018-ban, az IndyCar poconói futamán szenvedett súlyos gerincvelő-sérülést, amelynek következtében egy időre szinte teljesen lebénultak alsó végtagjai. Rehabilitációja egyre jobban halad, májusban már versenyautóba is ült Wickens, aki esküvőjén még táncolt is feleségével, most pedig újabb frissítést adott állapotáról a fiatal versenyző. "Mindig új módszereket keresek rá, hogy erősítsem az alsó végtagjaimat, ebben az izomgörcsök hátráltatnak leginkább, de most is a lábizmaim erősítésén dolgozom." Az alábbi videón láthatjátok, milyen gyakorlattal igyekszik minél előbb a teljes felépülés felé Robert Wickens.

 

A partizán sportbíró, Verstappen büntetése és a vacsora Totóval – Horner elvetette a sulykot?

Jelenése volt a sportfelügyelők előtt a Toto Wolff ellenében ádáz csatát vívó Christian Hornernek, miután a katari hétvégén többször is nehezen tudta magát visszafogni. A Formula Podcast legutóbbi adásában arról is beszéltünk, miért jött ki különösen rosszul a Red Bull-főnök egyik beszólása, illetve miért felelt meg a szabályoknak teljes mértékben Max Verstappen (végül igen keveset számító) időmérős büntetése. Az adás e szakasza 12:15-től hallható.

 

 

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

12 órás versenyen indul a McLaren vezérigazgatója az IndyCar-pilótáival

Önmagában az még talán nem tartana számot komolyabb érdeklődésre, hogy a United Autosport visszatér a Gulf 12 órás versenyre, amelyet 2022-ben január 6-8-án rendeznek majd meg Abu Dhabiban. Csakhogy az egységben ott lesz a csapat két tulajdonosa, Zak Brown és Richard Dean is – előbbi a McLaren alakulatának is a vezérigazgatója –, akikhez az Arrow McLaren SP IndyCar-versenyzői, Pato O’Ward és Felix Rosenqvist csatlakoznak. A négyes egy McLaren 570S GT4-est fog vezetni a félnapos futam során.

brown-united-autosports-gulf12h

A Mercedes aerodinamikai főnökét is elhalászta az Aston Martin

Folytatódik az építkezés az Aston Martin Formula-1-es alakulatánál: újabb neves szakember érkezik hozzájuk a közeljövőben. Ezúttal Eric Blandin, a Mercedes aerodinamikai vezetője csatlakozik majd Lawrence Stroll gárdájához: a csapat szóvivője a RaceFans.net szaklapnak megerősítette ezt a tényt, de azt még nem tudták megmondani, pontosan mikor áll munkába jövőre a szakember. Blandin korábban a Red Bullnál és a Ferrarinál is dolgozott, mielőtt a Mercedeshez igazolt, ahol 2017 óta töltötte be a vezető aerodinamikai főnök szerepkörét.

Nem ő az első szakember, akire kivetette hálóját az Aston Martin: arról, hogyan építi a csapatot idősebb Stroll, az Autósport és Formula Magazin számában is írtunk korábban.

aston-martin-f1-2021-dppi

Jön a MotoGP-be is a fenntartható üzemanyag

A kétkerekű motorsportok csúcskategóriáját is utolérte az utóbbi évek trendje: a MotoGP bejelentette, hogy a közeljövőben teljesen átállnak a fenntartható üzemanyagok használatára. A közleményben megfogalmazott konkrét célok szerint 2024-re szeretnék elérni, hogy az üzemanyagok 40 százalékban készüljenek nem fosszilis eredetű anyagokból, s 2027-re legyen százszázalékos ez az érték. A MotoGP-ben minden gyártó a saját üzemanyagbeszállító gyártójával együtt dolgozik ezen, míg a Moto2-ben és a Moto3-ban továbbra is egyenbeszállító látja el üzemanyaggal a csapatokat.

motogp-start-2021-dppi

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Tűzijáték, csaták, defektek – a legjobb katari onboard felvételek

Megérkezett a szokásos válogatás a legutóbbi F1-es versenyhétvége legjobb fedélzeti kamerás felvételeiből, amelyben többször is feltűnik Sergio Perez, valamint a rajtot is megnézhetjük több szemszögből – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

katar-onboard-video

Bejelentést tett az Alfa Romeo: 2022-ben is folytatódik a lengyel-svájci barátság

Igazi nemzetközi csapat az Alfa Romeo Racing: az olasz autógyártó F1-es istállója valójában a svájci székhelyű Sauber, az együttműködés főtámogatója pedig egy lengyel olajvállalat, a PKN Orlen, amely 2019-ben csatlakozott a fedélzetre.

Az Alfa mai bejelentése értelmében az együttműködést meghosszabbították, így az Orlen a csapat névadó szponzora marad a harmadik évben is. A hírt a lengyel cég közösségi médiás oldalán Robert Kubica jelentette be, aki – a csapat által kiküldött sajtóközlemény alapján –marad az istálló tartalékpilótája 2022-ben is az új versenyzői páros, Valtteri Bottas és Guanyu Zhou mellett az állandóságot képviselve.

Újra összeáll a Vettel–Schumacher páros a Bajnokok Tornáján

Újabb sztárindulók részvételét jelentették be a február 4-6-án, Svédországban megrendezendő Race of Champions szervezői: Sebastian Vettel és Mick Schumacher alkotja majd a németek csapatát a Nemzetek Kupájában, de persze külön-külön az egyéni versenyben is rajthoz állnak. Nem először alkot majd egy párost a két Formula-1-es pilóta: a legutóbbi, 2019-es kiírás során egészen a döntőig jutottak a nemzetek versenyében. Vettel korábban Mick apjával, a hétszeres F1-es világbajnok Michael Schumacherrel pedig zsinórban hatszor meg is nyerte a Bajnokok Tornáját párosban 2007 és 2012 között.

A négyszeres világbajnok és a Haasnál újoncévét teljesítő pilóták indulásával biztossá vált, hogy legalább három aktív F1-es pilóta lesz a résztvevők között, hiszen Valtteri Bottas szereplését már korábban bejelentették a havas-jeges pályán rendezendő eseményen.

vettel-schumacher-roc-1

Tovább folytatódik Carlos Sainz kiváló sorozata

A spanyol versenyző első szezonját teljesíti a Ferrarinál, ami eddig a lehetőségekhez képest kifejezetten sikeresnek mondható. Sainz a Stájer Nagydíj óta folyamatosan a legjobb tíz között zárt, ráadásul a Hungaroringen és Szocsiban is a dobogóra állhatott, a Katari Nagydíjon elért hetedik helye pedig a 13. pontszerző helye volt zsinórban. A Ferrari jelenleg a konstruktőri pontverseny harmadik pozíciójában található, amihez a 27 esztendős versenyző eredményei is jelentősen hozzájárultak.

Hamilton hétvégéje a 102-es számról szólt Katarban

A hétszeres világbajnok számára kiválóan alakult a Katari Nagydíj versenyhétvégéje, miután szombaton jelentős előnnyel szerezte meg az első rajtkockát, egy nappal később pedig a futamon is nyerni tudott, így tovább csökkentette a hátrányát Max Verstappennel szemben. A Mercedes a Twitteren egy elég érdekes statisztikai adatot osztott meg ezzel kapcsolatban, Lewis Hamilton ugyanis vasárnap óta ugyanannyi futamgyőzelemmel és pole-pozícióval rendelkezik, egészen pontosan 102-vel.

Matematikailag még világbajnok is lehet a szezonzárón Szabó Krisztián

A Ralikrossz-vb idénye a november 27-28-i hétvégén dupla fordulóval zárul a Nürburgringen, azaz 60 pont szerezhető, ami azt jelenti, hogy a pontverseny ötödik helyén tartózkodó – az éllovas Timmy Hansenhez képest 51 ponttal lemaradó – Szabó Krisztián is lehet még világbajnok!

Az esély azonban elméleti, a ralikrossz sajátos pontrendszere révén Szabónak csodára – egyszerre négy riválisnak pedig katasztrófára – lenne hozzá szüksége. A versenyző is realista, ezért célja a hétvégére a spái harmadik helyezés, Magyarország első WRX-dobogója után legalább egy újabb top 3-as eredményt elérni, valamint kiváló sorozatát folytatva döntőbe jutni a szezon összes versenyén.

Gyakorlati esélye két versenyzőnek van a 2021-es vb-címre: az éllovas Timmy Hansennek, valamint a 17 ponttal lemaradó címvédő Johan Kristofferssonnak. A peugeot-s svéd második, audis honfitársa negyedik világbajnoki titulusát érné el a sikerrel. Kevin Hansen hátránya is csupán 19 pont, de ő várhatóan bátyja sikeréhez fog asszisztálni. A negyedik esélyes, Niclas Grönholm – Szabó csapattársa a GRX-nél – lemaradása 29 egység.

 

MiniDrivers: Verstappen sötét segítséghez folyamodik

Elkészült a Katari Nagydíj viccekben ezúttal sem szegény összefoglalója a MiniDriverstől. Lássuk, hogyan úszta meg a defektet és ezáltal állhatott fel a pódiumra 2014 után először Fernando Alonso, hogyan jártak pórul a többiek, és miféle fondorlatos úton próbálja megállítani Hamiltont Verstappen, hogy övé lehessen a világbajnoki cím év végén.

Óriási „mi lett volna, ha” maradna, ha így érne véget Marquez karrierje

A Formula Motocast legfrissebb adásában beszéltünk Marc Marquez újabb sérüléséről, amelynek köszönhetően kettős látás miatt kénytelen volt kihagyni az idei utolsó két futamot és a jerezi tesztet: szót ejtettünk arról, mi várhat rá, de azt is megemlítettük, hogy a Honda kommunikációja sem az igazi az ügyben. A vonatkozó részt 15:44-től hallgathatjátok:

 

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A Mercedes állítja, az a szárny sziklaszilárd, a Red Bull valótlant állít

A Red Bull továbbra is folyamatosan arra utal a médiában és az FIA előtt is, hogy a Mercedes hátsó szárnya szabálytalan, hajlékony és a rivális csal - erre bizonyíték viszont továbbra sincs, a Mercedes eszköze minden mérésen átment. Dr. Helmut Marko már azt is megpendítette, hogy a csillagosok egészen biztosan azért lassultak az egyenesben, mert levették ezt a trükköt az autójukról - a címvédő istálló viszont előbb hivatalosan kommunikálta, hogy egyszerűen most a gyengébb motorjuk volt Lewis Hamilton autójában Interlagoshoz képest, majd most az Auto Motor und Sportnak megerősítették: dehogy vették le azt a szárnyat.

"Ez nem igaz, a szárnyat nem cseréltük, nem változtattunk rajta. Ez a szárny sziklaszilárd volt amúgy is, átment a teszteken. Rá lehet tenni száz kilomgramm súlyt, szóval a Red Bull legközelebb talán 105-öt kér majd" - olvasható a lap cikkében, amelyet egy névtelenséget kérő Mercedes-forrástól idéztek. 

00121042_385

fotó: dppi

Verstappen a 47. versenyző, aki matematikailag bebiztosíthatja a vb-címét egy futamon

Halovány az esély rá, de Max Verstappen nyolcpontos előnye Lewis Hamiltonnal szemben azt jelenti, hogy úgy utazik a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjra a holland pilóta, hogy akár már ott bebiztosíthatja a világbajnoki címét. Mint arra a RaceFans.net szaklap statisztikai összeállítása is rámutat, ezzel a Red Bull-os lett a 47. versenyző a száguldó cirkusz történetében, akinek matematikai esélye van arra egy futamon, hogy világbajnok legyen.

Az eddigi 46 pilóta közül 33-an lettek világbajnokok, 13-an viszont soha nem nyertek címet az F1-ben. A legutóbbi ilyen versenyző épp egy másik Red Bull-os, Mark Webber volt, aki 2010-ben Abu Dhabiban érhetett volna fel a csúcsra (értelemszerűen a szezonzárón eldőlő küzdelmek esetén az összes addig állva maradt pilótának volt matematikai sansza, így felkerült a listára). Érdekesség, hogy még két pilóta mondhatta volna ezt el magáról, de a sors megakadályozta őket abban, hogy rajthoz álljanak egy olyan versenyen, ahol matematikailag bebiztosíthatták volna az összetett elsőségüket: Didier Pironi 1982-ben sérülés miatt hagyta ki az utolsó két futamot, Wolfgang von Trips pedig halálos balesetet szenvedett az utolsó előtti 1961-es nagydíjon.

verstappen-katar-dppi-2021

Már megrendelhetők 2022-es F1-es és MotoGP-s falinaptáraink!

A korábbi nagy érdeklődés okán szerkesztőségünk idén is elkészítette a következő szezonra szóló, A3-as méretű, lapozható Formula-1-es falinaptárat, amelyben a szezon tervezett menetrendjét is feltüntettük. Ezúttal azonban nem álltunk meg ennyinél: idén az F1-es mellett immár MotoGP-s naptárat is kínálunk olvasóink számára, ugyanolyan paraméterekkel.

A naptárak egyenként 2990 forintba kerülnek, ha viszont valaki mindkettőre igényt tart, akkor párban 4990 forintért megvásárolhatja őket – részletek webshopunkban, ezen a linken!

falinaptar-egyutt

Elkészült a Gokart-ob 2022-es versenynaptára

Miután az elmúlt években a koronavírus-pandémia miatt leginkább Kecskemétre korlátozódott az Országos Bajnokság lebonyolítása - idén egyszer látogatott el a határon túlra, Bruckba a mezőny -, most kiderült, hogy végre sokkal színesebb versenynaptárnak örülhetnek a gokartosok. A szezon az április 8-10-i hétvégén veszi kezdetét Kecskeméten és Bruck mellett - ahol több vonalvezetést is kipróbálhatnak majd - az újonnan épített hajdúhadházi pályára is ellátogatnak kétszer a gokartosok. A szezon október 9-én, az ausztriai Bruckban ér véget.

Már a bokszban is egymást szívatja a Mercedes és a Red Bull?

A pályán és azon kívül is ádáz csata zajlik idén a világbajnoki címekért a Formula-1-ben, de egy Reddit-felhasználó újabb területet szúrt ki a Katari Nagydíjon, ahol megint a háború a Mercedes és a Red Bull között. A felvételek tanúsága szerint ugyanis egyik élcsapat – amelyek egymás mellett foglalnak helyet a bokszutcában – sem húzta félre a lelógó pneumatikus vezetékeket a saját bokszkiállási helyüknél, így szűkítve a teret, amelyen a rivális alakulat autója elhaladhat a maga kerékcseréje során.

A csapatok rendszerint meg szokták ezt tenni, de a jelek szerint a Mercedesnél és a Red Bullnál a vb-csata hevében felhagytak ezzel a szokással. Állítólag a címvédő alakulat már Brazíliában is trükközött ezzel – sőt, egyesek szerint már akkor ehhez folyamodtak, amikor néhány éve a Ferrari ellen harcoltak –, s most Katarban a Red Bull hasonló lépéssel válaszolt. Az árulkodó képek, összehasonlítva például a McLaren gyakorlatával, IDE KATTINTVA nézhetők meg.

boksz-rb-merci-katar-1

Ennyire más volt a világ Alonso 2014-es dobogójakor

Fernando Alonso a vasárnapi Katari Nagydíjon hét év böjt után térhetett vissza a pódiumra. Ez az idő egy örökkévalóságnak tűnt számára, az F1 pedig egy infografikán igyekezett érzékeltetni, valóban mennyire rég is volt az a 2014-es Magyar Nagydíj. Akkor például a most nyolcadik vb-címéért küzdő Lewis Hamilton még csak egyszeres bajnok volt, a Mercedes pedig nullaszoros, és abban az évben hódított az Ice Bucket Challenge is.

Alonso gyermeki öröme sokszorosan, és egyéb érzelmes eszmecserék – így szólt a rádió Katarban

A katari versenyhétvége is tartogatott emlékezetes rádióbeszélgetéseket, kezdve Sebastian Vettellel, akinek megint elszabadult valami az autójában, egészen a dühösből ujjongóba átforduló Strollig. Hallgasátok!

A videó a képre kattintva indul.