DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 12. szombat

Michelisz és Kiss Norbert az árva macskákért

Meglátogatta a kápolnai Macskaárvaház Alapítvány védenceit Michelisz Norbert WTCR-bajnok, valamint Kiss Norbert kétszeres kamion Európa-bajnok. A két legsikeresebb magyar autóversenyző közösen ültetett el az alapítvány területe előtt egy koreai jegenyefenyőt, mellyel kifejezték: azonosulnak a macskaárvaház céljaival, küldetésével, s letették névjegyüket a felelős állattartás mellett.

Bóday Pál, a Macskaárvaház Alapítvány kuratóriumi elnöke a rendezvényen elmondta: az árvaház magánkezdeményezésből nőtte ki magát a jelenlegi szintre, melyhez nélkülözhetetlen volt a helyi közösség, az önkormányzati testület, valamint a működésüket biztosító segítők támogatása. Az alapítvány főként beteg, sérült vagy idős, gazdához kerülésre kevés eséllyel bíró macskák minőségi ellátására szakosodott,

A macskaárvaház területén ültetett fák mind egy-egy közszereplő voksát jelentik az állatvédelem mellett. Több Heves megyei cég és civil szervezet mellett van már itt fája a Gender Racing Team-nek, illetve Horváth László országgyűlési képviselőnek is.

DSC_1483-696x477

fotó és forrás: kekesonline.hu

Újabb büntetések kerültek kiosztásra Austinban – változik a rajtrács

Az AlphaTauri új váltót szerelt Yuki Tsunoda autójába, a japán ezzel öthelyes rajtbüntetést, melynek következtében a rajtrács legvégéről, a 19. helyről várhatja majd a piros kialvását, ugyanis Esteban Ocon a bokszutcából vág majd neki a futamnak.

Az Alpine a francia versenyző gyenge kvalifikációs eredményét követően ugyanis úgy döntött, hogy erőforrás elemeket cserélnek Ocon autójában. A 31-es rajtszámú autóba új belsőégésű motor, akkumulátor, központi elektronika, valamint kipufogórendszer került. Mivel a cserék az FIA engedélye nélkül történtek, ezért Ocon nem állhat fel a rajtrácsra, hanem a bokszutcából lesz kénytelen a mezőny után eredni.

Vettel a Red Bull garázsában járt a szomorú hírt követően

Mint beszámoltunk róla, a tegnapi nap folyamán elhunyt Dietrich Mateschitz, a Red Bull-birodalom társalapítója és társtulajdonosa. A szomorú eseményt több Red Bull-családhoz fűződő versenyző is megrendüléssel vette tudomásul, az istálló legeredményesebb versenyzőjének számító Sebastian Vettel pedig az energiaitalosok garázsában is tiszteletét tette, hogy néhány kedves szóval szolgáljon korábbi csapattársainak.

A négyszeres világbajnok két évet töltött a Toro Rossónál, majd 2009 és 2014 között a Milton Keynes-i alakulatot segítette világbajnoki címekhez, valamint ő volt a mára már hírhedté váló Red Bull-iskola első csillaga, ennek következtében pedig természetesen közeli kapcsolat fűzte az osztrák üzletemberhez. Az idény végén visszavonuló német összesen 39 győzelmet aratott a Red Bull-család tagjaként, valamint négy egyéni és konstruktőri bajnoki címhez segítette Mateschitz csapatát.

 

Új pilótapáros a McLarennél: Mario Andretti és Zak Brown is pályára hajtott Austinban

Nemrég beszámoltunk róla, hogy az amerikaiak legendája, az 1978-as F1-es világbajnok Mario Andretti Laguna Secában ismét egy versenyautó volánja mögé ülhetett, hiszen a 82 éves bajnok egy 2013-as McLaren MP4-28-ast próbálhatott ki a Velocity Invitational nevű esemény keretein belül. Mint kiderült, ez csupán az előétel volt, hiszen Andretti szombaton az austini aszfaltcsíkon is megjáratta az idei köntösbe bújtatott négykerekűt, ezúttal azonban társa is akadt, hiszen maga Zak Brown is autóba pattant, hogy szórakoztassa a közönséget! A McLaren vezérigazgatója ráadásul egy igen különleges jármű kormányát tekergethette, az MP4-27-es konstrukció volt ugyanis az a négykerekű, amellyel Lewis Hamilton 2012-ben megnyerte az első austini F1-es nagydíjat. A videók alapján Brown egy kicsit nehezen fért be a pilótafülkébe, de ennél nagyobb probléma szerencsére nem akadt a bemutató során.

Wolff a fújolásról: Ennek nem lenne szabad megtörténnie, ez elfogadhatatlan

Mint beszámoltunk róla, a Red Bull költséglimittel kapcsolatos szabályszegésének következtében Max Verstappen és Sergio Perez meglehetősen ellenséges fogadtatásban részesült az amerikai publikum részéről egy szurkolói rendezvényen. 

Toto Wolff szerint a versenyzők annak ellenére sem érdemlik meg ezt a bánásmódot, hogy szerinte is büntetést érdemel a Milton Keynes-i alakulat. „Ez teljességgel elfogadhatatlan” – idézi a Mercedes csapatfőnökét a RacingNews365. „Senki nem szeretne fújolást hallani, sem a dobogón, sem pedig egyéb szurkolói fórumon. Azt gondolom a Formula-1 rengeteget tett már ez ellen a viselkedés ellen. Bizonyos mértékben sikerült korlátok közé szorítanunk, mert nem tartozik ide. Nem lenne szabad hasonlónak megtörténnie” – magyarázta Wolff.

„Csaló, csaló!” – zengte az amerikai közönség a Red Bull pilótáinak

A közösségi médiában terjengő videók tanulsága szerint úgy tűnik, hogy Austinban a szurkolók markáns véleménnyel vannak a Red Bull szabályszegésével kapcsolatban: Max Verstappent és Sergio Perezt egy szurkolói eseményen szólították színpadra, mire a jelenlévő tömeg hangos fújolásban tört ki, majd a „Csaló, csaló” rigmusok erősödtek fel a közönség soraiban.

 

Perez szerint Verstappen segíteni fogja őt Mexikóban

Csapattársához hasonlóan Sergio Perez is szeretne győzelmet ünnepelni hazai pályán. A mezőny jelenleg az Egyesült Államokban tartózkodik, a következő futamot viszont Mexikóban rendezik, ahol a Red Bull versenyzője a dobogó tetejére állna honfitársai előtt. A négyszeres futamgyőztes szerint ehhez csapattársa, Max Verstappen is a segítségére lehet, főként úgy, hogy a holland már megszerezte az egyéni világbajnoki címet. „Semmi sem jobb, mint megnyerni egy nagydíjat a saját hazádban. Zandvoortban megtapasztaltam, hogy mit hoz ez magával. Én is szeretném ezt megtapasztalni, de nem lesz könnyű. A nyomás óriási, és a közönség szinte követeli, hogy győzz. Max biztosan megpróbál majd segíteni nekem győzelemben, ha lehetőség adódik rá. Nincs kétségem afelől, hogy támogatni fog” – mondta bizakodva Perez az NOS-nek.

A német után az olasz F4-et is megnyerte a Mercedes Kimije

Andrea Kimi Antonelli generációja egyik legígéretesebb tehetségének tűnik: nem véletlenül csapott le rá a Mercedes, akinek a juniorjai közé tartozik a 16 éves olasz pilóta. Antonelli idén egyszerre szerepelt két nívós Formula-4-es szériában is: a múlt héten véget ért német bajnokságban úgy is első lett, hogy egy hétvégét kihagyott, míg az olasz sorozatban a mugellói szezonzáró első versenye után biztosította be a címét. A Mercedes nem is felejtett el gratulálni a versenyzőnek a közösségi oldalain:

Ha lemaradtál az éjszakai austini időmérőről, itt pótolhatod a lényeget!

Az időeltolódás miatt magyar idő szerint éjszaka került sor az USA Nagydíj kvalifikációjára, ezért hozzuk a hivatalos mozgóképes összefoglalót azok számára, akik inkább az alvást választották – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

kvali-of-video-austin-1

Mi kell Sargeantnek az F1-es szuperlicenszhez?

Különös módon jelentette be második 2023-as versenyzőjét a Williams: a csapatfőnök Jost Capito a szombati sajtótájékoztatón – amelyen egyébként a rosszullét miatt távolmaradó Mattia Binotto Ferrari-vezér helyére ugrott be – árulta el, hogy Logan Sargeant kapja az ülést, ha megszerzi az FIA F1-es szuperlicenszéhez szükséges pontokat. Márpedig ez egy fontos feltétel, úgyhogy érdemes megnézni, hogyan is áll jelenleg ezen a fronton az amerikai. Az előző két Formula-3-as idényében elért hetedik és harmadik helyei összesen 27 licenszpontot érnek, ehhez hozzájön még egy azáltal, hogy az USA Nagydíj pénteki edzésén 100 km-nél több távot teljesített, azaz pillanatnyilag 28-nál jár.

A szükséges 40 elérését segíti, hogy Sargeant Mexikóban és Abu Dhabiban is autóba ül az első szabadedzésen: ha ott is teljesít több mint 100 km-et, az két extra pont. A maradékot a Formula-2-ben kell összegyűjtenie, ahol az Abu Dhabiban esedékes idényzáró előtt a harmadik pozícióban áll. Ha eléri a 30 pontot az F1-es szabadedzésekkel és/vagy azzal, hogy büntetőpont nélkül zárja az F2-es évadot (amiért két licenszpont jár), akkor a Williams-akadémistának elegendő a tabella hatodik helyén végeznie. Ha nem lesz meg a 30 egység (például egy büntetés vagy az F1-es tréningen elszenvedett műszaki hiba miatt), akkor viszont az ötödik pozíció szükséges Sargeantnek a Formula-2-ben. Márpedig az állás igen szoros: a negyedik-ötödik-hatodik helyezett Jack Doohan, Jehan Daruvala, Enzo Fittipaldi egyaránt kilenc pontra van tőle, s a hetedik Liam Lawson lemaradása is 12 pont. Azaz bár sok mindennek kell rosszul alakulnia Sargeant számára, de elméletileg elképzelhető olyan forgatókönyv, hogy négyen is megelőzik még a pontversenyben, amivel visszacsúszna a hetedik pozícióba – tehát tiszta F2-es szezonzárásra lesz szüksége.

sargeant-fp1-usa-dppi

fotó: DPPI

2025 végéig az ESPN közvetíthet az Egyesült Államokban

Meghosszabbították az ABC és az ESPN csatornák szerződését, így ennek értelmében a 2025-ös szezon végéig náluk maradnak a közvetítési jogok az USA-ban. Ezt pont az austini hétvége szombati napján jelentették be hivatalosan is a felek. „Örömmel jelentjük be, hogy folytatódik a partnerségünk. A Formula-1 hihetetlen növekedést ért el az Egyesült Államokban. Teltház van az eseményeken, rekordot jelentő nézőszámokkal, miközben a következő szezonban Austin és Miami mellett Las Vegas is bekerül a versenynaptárba, így három látványos futamnak adunk otthont. Az ESPN csatornái óriási szerepet játszottak ebben a növekedésben az elkötelezett, minőségi közvetítéseikkel. Izgatottan várjuk, hogy bővíthessük a kapcsolatunkat, és továbbra is együtt hozzuk el az F1 szenvedélyét és izgalmát az amerikai nézőknek” – idézte a közlemény a sportág vezérigazgatójának, Stefano Domenicalinak a szavait.   

296 fát ültetnek Sebastian Vettel tiszteletére Austinban

Sebastian Vettel várhatóan utoljára versenyezhet az Egyesült Államokban, hiszen év végén befejezi a pályafutását. A négyszeres világbajnok 2007-ben Indianapolisban mutatkozott be, most pedig 296. futamára készül Austinban. A pálya igazgatója, Bobby Epstein már a hétvége előtt utalt rá, hogy szeretnék valamivel megünnepelni az Aston Martin versenyzőjét: „Szeretnénk megtalálni a módot, hogy megünnepelhessük Sebastiant és elismerhessük a hozzájárulásait, mielőtt visszavonul. Beszélünk róla és vannak ötleteink, melyeket nemsokára felfedünk”. A szervezők sikerrel jártak az ötletelésben, ugyanis a társadalmi problémákkal igencsak foglalkozó németet 296 fa ültetésével ünneplik meg. A hétvége során minden facsemetét elhelyeznek majd, melyből 20 már a csütörtöki napon a helyére került.

 

Doornbos: De Vries minden maga intéz

Bár az Olasz Nagydíjat megelőzően nem sok esélye volt rá, jövőre mégis az AlphaTauri pilótájaként indulhat a Formula-1-ben Nyck de Vries. A Formula-E világbajnokáról egy korábbi F1-es versenyző, a szintén holland Robert Doornbos árult el néhány érdekességet, így például azt is, hogy honfitársa általában amit tudott, azt önmaga intézte a karrierjét illetően. „Nyck egy olyan versenyző, aki utoljára megy el a paddockból. Tisztelem őt, mert mindent maga csinál. Nincs menedzsmentje, így a tárgyalásokat is ő maga végzi. Ezt is nagyra értékelem” – árulta el Doornbos a Ziggo Sportnak.

Nem mindenki ért egyet Günther Steiner megjegyzéseivel

Továbbra sem biztos Mick Schumacher helye a Haas istállójánál, és több pilóta neve is felmerült már, akik át vehetnék a német helyét a pletykák szerint. Miközben ez a helyzet, a csapatfőnök, Günther Steiner többször az állandóságot emelte ki az alakulat egyik legfőbb céljaként, ami kissé kiakasztotta Ralf Schumachert. „Nem tudom, hogy a csapatra vagy a versenyzőkre gondol-e, amikor következetességről beszél. Nem értem, hogy miről van szó. Talán meg kellene hallgatnia a saját interjúit. A Haas jelenlegi versenyzői jól teljesítenek, és szerintem a Haas jól tenné, ha velük folytatná. Ha ennyire kritikusak a versenyzőkkel szemben, talán itt az ideje, hogy egy kis önkritikát is gyakoroljanak. Ez a Formula-1 és nem a Netflix” – mondta a Sky Sports adásában a korábbi F1-es pilóta.

Ricciardo és Norris táncra perdült Austinban

A McLaren párosa továbbra is igazán mókás jelenetek tud produkálni, amit a promóciós videóktól kezdve az egyes sajtóeseményekig már több alkalommal is bemutattak. A minap Austinban ismét szórakoztatták a rajongókat, Daniel Ricciardo és Lando Norris ugyanis táncolni kezdtek a színpadon.  

Az új szponzorral már eléri a költséglimitet a Haas

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke arról beszélt Austinban, hogy az új névadó szponzoruk, a MoneyGram révén már lesz annyi pénzük, hogy elérjék a 2023-as költségvetési határt. Mint mondta, végre szemmagasságba kerülnek a többiekkel és úgy érzi, hogy a limit miatt hamarosan lesz esélyük a dobogós helyek elérésére is. Steiner szerint 2023-ra ez utóbbit azért még nem tudja megígérni, mert két nagyon rossz szezon után vannak, de idén egészen jól összeszedték magukat és ha a MoneyGram révén meglesz a szükséges pénzösszegük, akkor pár éven belül már szeretne pódiumon állni.

-00122039_801

fotó: dppi

Alonso szerint Verstappen még jobb lehet a szezon hajrájában, mint eddig

A Japánban megnyert világbajnoki cím után az USA Nagydíj és az ezt követő futamok már tét nélküliek Max Verstappen számára, de egy másik kétszeres világbajnok, Fernando Alonso szerint ez nem hogy nem veti vissza a hollandot, hanem egyenesen felszabadítja, Alonso már korábban is arról beszélt, hogy az első vb-cím után könnyebb a versenyzés, lemegy az ember válláról egy nagy teher és ez végül érvényesült is Verstappennel kapcsolatban, aki tükörsimán védte meg a címét. Ami pedig az idei szezonból hátralévő időszakot illeti:

„Más lesz mostantól a helyzet, mert nincs rajta nyomás, emiatt úgy mehet neki a hétvégéknek, hogy nyugodtabb és készen állhat több kockázatot vállalni. Bizonyos szempontból szerintem Max még jobban teljesíthet a következő négy versenyen, mert már semmi miatt nem kell aggódnia. Szabadon kockáztathat és kihasználhatja az autójában rejlő összes potenciált” – mondta Alonso a Formula.hu jelenlétében.

-00122022_957

fotó: dppi

Szerelőjét gyászolja a Haas Austinban

Fekete gyászkarszalaggal és egy, az autó orrkúpján elhelyezett matricával emlékezik a Haas a csapat 31 évesen elhunyt egykori szerelőjére, aki hosszan tartó, súlyos betegséget követően hunyt el csütörtökön. Harvey Cook 31 évet élt.

 

Perez és Zhou is rajtbüntetést kap, a Ferrarikra is ez várhat

Az USA Nagydíj első szabadedzése alatt jött a hír, hogy Sergio Perez és Guanyu Zhou is megkapja az idei ötödik belsőégésű motorját, így mindkettejükre rajtbüntetés vár: öt-öt hellyel sorolják majd őket hátrébb a vasárnapi rajtrácson. Egyébként Perez és Max Verstappen autójában kipufogót is cserél a Red Bull, de az még belefér az idei évben felhasználható mennyiségbe.

Információik szerint Charles Leclerc és Carlos Sainz is motorcsere áldozata lesz, de ők egyelőre nem lépték ezt meg, a tervek szerint szombaton válhat ez hivatalossá.

perez_8

fotó: dppi

Hajnalban MotoGP, este F1: íme a szombati program

Kora reggeltől késő estig tart a motorsport-program ezen a hétvégén, a szombat is mozgalmas lesz: íme a menetrend!

Szombat

4:50-5:35 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréna4)

8:25-8:55 MotoGP, negyedik szabadedzés (Aréna4)

8:44 WRC, második versenynap (WRC+ online, fizetős)

9:05-9:45 MotoGP, időmérő (Aréna4)

15:00-15:30 Superbike, harmadik szabadedzés

16:05-18:00 NASCAR, utolsó edzés és időmérő

17:10-17:25 Superbike, Super Pole

20:00 Superbike, első futam (Eurosport 2)

21:00-22:00 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)

00:00-01:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)

A teljes hétvégi menetrend itt megtekinthető!

-00122043_209

fotó: dppi

Beleszól-e a pilótafelállásba a Haas új névadó szponzora?

A két kiadó 2023-as ülés közül az egyik a Haasnál található, hiszen továbbra sem dőlt el, hogy Mick Schumacher megtarthatja-e a helyét vagy valaki más – az utóbbi időben főként Nico Hülkenberget emlegetik – lesz Kevin Magnussen csapattársa. Az amerikai istálló új névadó főtámogatója, a MoneyGram pedig nem akar beleszólni a döntésbe:

„Teljes mértékben megbízunk Güntherben. Ez nem a mi döntésünk. Ez a versenyzést érintő döntés, és abszolút megbízunk benne, és izgatottak vagyunk, bárkit is választanak végül” – mondta el Austinban a cég marketingvezére, Greg Hall, akivel egyetértett az elnök-vezérigazgató, Alex Holmes is: „Szeretnénk segíteni, szeretnénk bevonódni, szeretnénk a megfelelő márkareprezentációt és globálisan a legjobb együttműködést. Természetesen ebben nagy szerepet játszanak a pilóták. Remek volt beszélgetni kicsit Mickkel délelőtt, ő egy nagyszerű fiatal pilóta. De Güntherre bízzunk magunkat ebben, és bárki is fog a csapatnál vezetni, mi a maximális támogatást nyújtjuk neki.”

Günther Steiner a fentiekhez annyit fűzött hozzá, hogy annak ellenére, hogy a MoneyGram is amerikai, nem támasztották feltételül, hogy legyen egy amerikai versenyző a csapatban – igaz, maga a csapatvezető szerint is „eljön majd az ideje” ennek, ha találnak megfelelő pilótát erre.

mick-schumacher-dppi-austin

fotó: DPPI