Günther Steiner volt a Formula Podcast vendége - hallgasd meg, hogy mit mondott nekünk a Haas szókimondásról ismert csapatfőnöke
https://formula.hu/parc-ferme/24957
Unatkozik-e vagy sem egy Formula-1-es főnök a koronavírus-kényszerszünetben? A Formula Podcast felhívta a Haas vezérét, a legnépszerűbb csapatvezetőt, Günther Steinert, aki észak-karolinai családi otthonából felelt a kérdésre, ráadásul sok egyéb érdekességet is elárult a jelenlegi helyzetről.
Három pont maradt – így áll a MotoGP világbajnoki pontversenye a Japán Nagydíj után
https://formula.hu/parc-ferme/36613
Jorge Martin tarolt Motegiben, így pedig hiába szerzett a sprinten és a vasárnapi futamon is dobogós helyezést Francesco Bagnaia, a regnáló világbajnok előnye három pontra olvadt pramacos márkatársával szemben – és még hat forduló hátra van a 2023-as szezonból. A harmadik ducatis esélyes, a VR46-ot erősítő Marco Bezzecchi hátránya ugyanakkor nőtt, méghozzá 53 pontra. Így állnak a vb-tabellák a MotoGP-ben a Japán GP után:
VERSENYZŐK | GYÁRTÓK | ||||||
1. | Francesco Bagnaia | Ducati | 319 | 1. | Ducati | 490 | |
2. | Jorge Martin | Pramac Ducati | 316 | 2. | KTM | 272 | |
3. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 265 | 3. | Aprilia | 240 | |
4. | Brad Binder | KTM | 201 | 4. | Honda | 142 | |
5. | Aleix Espargaro | Aprilia | 171 | 5. | Yamaha | 131 | |
6. | Johann Zarco | Pramac Ducati | 162 | ||||
7. | Maverick Vinales | Aprilia | 139 | ||||
8. | Luca Marini | VR46 Ducati | 135 | CSAPATOK | |||
9. | Jack Miller | KTM | 125 | 1. | Pramac Ducati | 478 | |
10. | Fabio Quartararo | Yamaha | 111 | 2. | VR46 Ducati | 400 | |
11. | Alex Marquez | Gresini Ducati | 108 | 3. | Ducati | 354 | |
12. | Franco Morbidelli | Yamaha | 77 | 4. | KTM | 326 | |
13. | Miguel Oliveira | RNF Aprilia | 69 | 5. | Aprilia | 310 | |
14. | Augusto Fernandez | Gas Gas Tech3 | 67 | 6. | Yamaha | 188 | |
15. | Marc Marquez | Repsol Honda | 64 | 7. | Gresini Ducati | 161 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ecclestone elmondta, szerinte mi Russell fő F1-es gyengesége
https://formula.hu/parc-ferme/36612
George Russell a második Formula-1-es szezonját tölti a Mercedesnél, ám míg tavaly legyőzte az összetettben Lewis Hamiltont és a csapat egyetlen győzelmét is ő jegyezte, addig idén alulmarad egyelőre a hétszeres világbajnokkal szemben – pedig a fiatalabb brit úgy érzi, az idei a legerősebb idénye. Bernie Ecclestone, az F1 egykori vezére szerint Russell gyenge pontja az lehet, hogy nem tudja jól átlátni a futamokat:
„Nem tudok dűlőre jutni vele kapcsolatban. Kedvelem őt, szupertehetséges. Az a kérdés, hogy mit kész megtenni a győzelemért. Szingapúrban abban bízott, hogy Carlos Sainz el fog fogyni. Nagyon-nagyon keményen nyomta. Nem hiszem, hogy végiggondolja a versenyét – amit pedig Lewis megtesz” – nyilatkozta Ecclestone a Daily Mailnek.
fotó: DPPI
Szakadó eső miatt félbeszakították a MotoGP Japán Nagydíját
https://formula.hu/parc-ferme/36611
Épp a rajtra érkezett meg az eső Motegiben, a versenyzők többsége az első kör végén egyből kiállt motorcserére, hogy slickről esős gumikra váltson. Az eső intenzitása azonban olyannyira fokozódott, hogy a táv felénél a motorosok jelzésére is reagálva előkerültek a piros zászlók. A futamot Jorge Martin vezette Francesco Bagnaia és Marc Marquez előtt, a megszakítás előtti pillanatokban Johann Zarco gyűjtött be egy bukást.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Alpine: Próbáljuk megoldani a kommunikációs problémát Gaslyval
https://formula.hu/parc-ferme/36610
A Japán Nagydíj végén alaposan kiborult Pierre Gasly, aki a középső ujját mutogatva vette tudomásul az Alpine döntését – az eset után Bruno Famin, az Otmar Szafnauer elbocsátása óta megbízott csapatfőnökként dolgozó szakembert kérdezték arról, hogy Gasly egyébként mennyire tudott beilleszkedni Enstone-ban.
„Szerintem most már hozzászokott a csapathoz. Próbáltuk is neki megadni a lehető legjobb környezetet, és igyekszünk megoldani némi kommunikációs problémát közte és a technikai csapat között” – mondta Famin.
„Próbáljuk kényelmesebbé tenni a helyzetet, hogy a srácok többet figyeljenek és cseréljenek eszmét, ő pedig szintén figyeljen jobban arra, amit a mérnök mond neki. Ez oda-vissza működik. Szerintem megszokja a csapatot, és a csapat is tesz erőfeszítéseket az irányába.”
MotoGP reggel, aztán jön a WRC, a Superbike, a NASCAR és a Kamion-Eb: a vasárnapi program
https://formula.hu/parc-ferme/36609
F1 nélkül is lesz mit nézni vasárnap: a MotoGP programja már reggeli időtöltésnek ígérkezik, de nap közben sem maradunk motorsport nélkül. Íme a menetrend.
Vasárnap (október 1.) | ||
03:45-03:55 | MotoGP, Warm up | (arena4plus.network4.hu, előfizetés után élő) |
05:00 | Moto3, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
06:15 | Moto2, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
08:00 | MotoGP, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
12:00 | Superbike, Superpole-futam | (tv: Match4, élő) |
13:07-18:15 | WRC, 3. nap, 13-16. szakasz | (WRC+, előfizetés után élő) |
14:10 | Kamion-Eb, 3. futam | |
15:00 | Superbike, 2. futam | (tv: Eurosport 2, élő) |
16:25 | Kamion-Eb, 4. futam | |
20:00 | NASCAR Cup Series, Futam | (tv: Match4, élő) |
Hamilton látogatást tett a Mercedes gyárában
https://formula.hu/parc-ferme/36608
A Japán Nagydíjat követően úgy fogalmazott Hamilton, hogy minden eddiginél komolyabb munka vár a csapatra, ha el akarják kapni a Red Bullt, és mindenkinek emberfelettit teljesítményt kell ehhez hozzátennie. Ugyanakkor a brit már többször is hangsúlyozta, hogy nem elégedett a csapat által kijelölt tervezési és fejlesztési útvonallal, így most látogatást tett a Mercedes brackley-i gyárában.
"Már második éve vagyunk másodikok a Red Bull mögött, így biztosra kell mennünk azt illetően, hogy az előttünk álló télen hibátlan munkát végzünk és legalább megfelezzük az idei hátrányunkat a következő szezon kezdete előtt."
Őrületes pilótamozgás lehet 2024-ben az F1-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/36607
Komoly átigazolási időszak, vagy ahogy a közzsargon hívja, silly season elé nézhetünk jövőre, ugyanis a mezőny több mint kétharmadának lejár a szerződése a 2024-es szezon végén, s miután a Red Bullnál Sergio Perez helye nem tűnik betonbiztosnak, 2026-ban érkezik az Audi, Alonso pedig még egy évvel idősebb lesz, emellett pedig nyilván újoncok is bemutatkoznának az F1-ben, nem kizárt, hogy minden idők egyik legőrültebb pilótapiaca vár ránk 2024-ben.
Jelenleg már csak egyetlen hely kiadó a következő F1-es szezonra: egyedül Logan Sargeant ülése kérdéses a Williamsnél.
Új fejlesztést tervez F1-es motorjával a Honda
https://formula.hu/parc-ferme/36606
Ugyan a jelenlegi szabályok értelmében nem kaphatnak teljesítményfejlesztést az F1-es motorok, de megbízhatósági javításokat igen, ezekből pedig minden esetben teljesítmény is születik, így teljesen azért nem tudták befagyasztani a fejlesztéseket.
A Honda főnöke, Koji Watanabe pedig ki is mondta a De Telegraafnak, hogy további fejlesztések érkeznek a japánok erőforrásához 2024-re – ugyan hivatalosan a Red Bullé a projekt, de a valóságban természetesen ugyanúgy a Honda végzi a munkát.
„Ugyan talán nem fejlesztünk semmit az erő és a teljesítmény terén, de más területeken érhetünk el fejlődést a motorral. A Ferrari is jelentősen fejlesztette a magáét, a Mercedes ERS-rendszere is nagyon erős, és mi is fejleszteni fogunk 2024-re a megbízhatóság terén. Egyértelműen készülünk valamivel” – mondta Watanabe.
Óriási veszteséget könyvelhetett el a 2022-es F1-es szezonban az Aston Martin
https://formula.hu/parc-ferme/36605
Közel 53 millió angol fontos veszteséget jegyzett az Aston Martin Formula-1-es alakulata a 2022-es évad során – derült ki az istálló friss beszámolójából. Ez csaknem 10 milliós növekedést jelent az azt megelőző szezonhoz képest. Mindezt annak ellenére, hogy a pénzdíjak és a szponzoriációk révén 32 millió fonttal nőtt a forgalma az Astonnak, csakhogy hasonló mértékben emelkedtek a versenyzés költségei: 107 millió fontról 152 millióra – nem kis részben az idén nyáron átadott új kampuszra költött anyagiak okán.
Érdekes részlet még, hogy az AMR GP 1 835 000 fontot fizetett a Falcon Racing Servicesnek Lance Stroll versenyzési szolgáltatásaiért, cserébe ők 1 125 000 fontos szponzori bevételt produkáltak. A jelentésből többek között az is kiderült, hogy az F1-es istálló összesen 504 embert foglalkoztat: 81-en adminisztrációs feladatot látnak el, 423-an pedig a gyártási, tervezési és műszaki részlegen dolgoznak.
Új keverékkel kísérletezik az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon a Pirelli
https://formula.hu/parc-ferme/36603
Miközben a sorban még a Katari Nagydíj következik majd a jövő hétvégén, a Pirelli bejelentette az első három amerikai fordulóra szánt gumikiosztását. Austinban és Interlagosban változatlan lesz a felhozatal a 2022-es Formula-1-es idényhez képest, hiszen ismét a középső három, azaz a C2-es, C3-as és C4-es keverékek lesznek használatban. A két említett futam között, Mexikóvárosban viszont egy fokozattal lágyabb lesz a kiosztás, mint tavaly, így a C3–C4–C5 legpuhább trióból válogathatnak majd a csapatok.
Ennél is érdekesebb, hogy Mexikóban a két pénteki szabadedzésen a C4-es abroncs egy új változatát is kipróbálhatják az istállók és a versenyzők. Ezzel már 2024-et tartja szem előtt a Pirelli, amely két extra szettet biztosít ezekből az alakulatoknak pilótánként. Nem ez lesz az első kísérleti gumi, amelyet kipróbál a gyártó az elmúlt hetekben: a Japán Nagydíjon a C2-es keverékből teszteltek egy új verziót, amely azonban a Pirelli elmondása szerint sem nyújtotta a várt több tapadást.
Binder nyolcéves körrekordot döntött, Quartararo és Marquez bukott
https://formula.hu/parc-ferme/36604
Alig néhány nappal az Indiai GP után már Motegiben, a Japán Nagydíj pénteki edzésein gurult pályára a MotoGP mezőnye. A délutáni tréningnek volt tétje, hiszen az döntött a Q2-be jutásról. A legjobb köridőt a KTM új karbonvázát próbálgató Brad Binder érte el, sőt 1:43,489-es idejével Jorge Lorenzo 2015-ös pályarekordját is átadta a múltnak a dél-afrikai. Mögötte a vb-éllovas Francesco Bagnaia lett a második, de a ducatis összességében szenvedett az edzésen, nagyon izgága volt alatta a Desmosedici. Aleix Espargaro fért a háromba az Apriliával, majd jött a két összetettbeli kihívó, Jorge Martin és Marco Bezzecchi. A top 10-be és ezzel az időmérő második szakaszába Fabio di Giannantonio, Johann Zarco, Maverick Vinales, Pol Espargaro és Jack Miller fért még be.
That one came out of nowhere! @FabioQ20 took a fair whack there but thankfully it looks like he's been able to walk it off!#JapaneseGP pic.twitter.com/b3Bn67GGGn
— MotoGP (@MotoGP) September 29, 2023
A Honda és a Yamaha múlt heti váratlan remeklésének egyelőre nemigen van nyoma Motegiben: mindegyik versenyzőjük Q1-re kényszerül szombaton. Fabio Quartararo és Marc Marquez ráadásul egy-egy bukást is bemutatott péntek délután, sőt a yamahás francia kissé sántikált is az esését követően. A sort a mugellói lábtörése után visszatérő Alex Rins zárta, komoly lemaradással, így az is kérdéses lehet, hogy az LCR-es spanyol folytatja-e a hétvégét.
FRISSÍTÉS: Nem sokkal az edzés után az LCR be is jelentette, hogy Rins nem folytatja a hétvégét a jobb lábában érzett fájdalom miatt.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Rendeltek egy csomó Red Bullt Hamiltonéknak?
https://formula.hu/parc-ferme/36602
Elképesztő történetről számolt be az olasz Gazzetta, s nyomán számos más lap: a Japán Nagydíj pénteki napján Lewis Hamilton mögött egy tévéinterjúban feltűnt egy QR-kód, melynek segítségével italt lehet rendelni a Mercedes hospitalityben, s élelmes rajongók kaptak az alkalmon, s elárasztották rendelésekkel a kiszolgáló személyzetet. Legnagyobbrészt Red Bullokat rendeltek Hamilton és csapattárs, George Russell számára – ugyanis egy csapaton belüli forrás elmondása szerint a „rivális” energiaitalból is tartanak valamennyit, csak épp nem verik nagydobra.
Hamar megérkezett azonban a cáfolat is a csapat részéről, melyben egyrészt kijelentették, hogy nem tartanak Red Bullt a hospitalityben, másrészt pedig azt is leszögezték, hogy a QR-kódos rendelőrendszer csak a helyszínen működik, azaz a tréfás kedvű rajongók nem tudták volna otthonról végrehajtani ezt az akciót – ahogy azt is cáfoltál, hogy az értesülés a csapaton belülről származott volna.
Vasseur szerint a McLaren már nyár eleje óta ilyen jó
https://formula.hu/parc-ferme/36601
A július óta remek formában lévő McLaren minden eddiginél erősebb hétvégét teljesített Suzukában, aminek kapcsán Andrea Stella csapatfőnök a verseny után nem győzte méltatni istállóját, azt hangsúlyozva, hogy mekkora utat jártak be a bahreini szezonnyitó óta. Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke viszont kissé máshogy értelmezi a látottakat, szerinte ugyanis a McLarennek csak a szezon legelején voltak nagy problémái:
„Szerintem máshogy értelmezzük a szezont. Az elején komoly gondjaik voltak, de nagyon gyorsan magukra találtak, hiszen már Barcelonában is a második sorban voltak. Ha jól emlékszem, Max és Carlos után Lando és Lewis jött a második sorban. Már ekkor versenyképesek voltak. És talán ez a pálya most jobban feküdt az ő autójuknak, mint a miénknek” – mondta a francia szakvezető.
Vasseur arra is kitért, hogy az autó fejlődése a versenyzőre is jó hatással van, ezáltal egy-egy fejlesztés többet is hozhat összességében, mint amennyivel maga az autó jobb lesz: „Minden egyes alkalommal, amikor előrelépsz, azzal a versenyző előrelépését is segíted, ezzel egyfajta hólabda-hatást hozol létre. De persze ezek csak kis lépések, ha a Red Bullhoz mérjük őket!”
Erősorrend: Norris egyre feljebb lép, Sargeant katasztrofális
https://formula.hu/parc-ferme/36600
A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik. A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.
A Japán Nagydíjat követően így áll a pilótarangsor az eddigi pontszámok átlaga alapján:
A mögöttünk hagyott suzukai hétvégén a futamgyőztes Max Verstappen kapta a legmagasabb pontszámot, de kiemelkedő értékelés jutott Lando Norrisnak is, míg a másik végletet Logan Sargeant képviseli, aki az első pilóta a pontozás 2021 eleje óta íródó történetében, akinek hétvégéjét mindkét podcaster 1-esre értékelte. Az összes suzukai pontszám a Formula Podcast futamértékelőjében hallható:
Horner cáfolta, hogy F1-es ülést ígértek 2025-re Lawsonnak
https://formula.hu/parc-ferme/36599
Az AlphaTauri a Formula-1-es Japán Nagydíj hétvégéjén jelentette be, hogy 2024-ben is a Yuki Tsunoda, Daniel Ricciardo duóval fognak rajthoz állni, így az ausztrált az elmúlt futamokon – és várhatóan még Katarban is – helyettesítő Liam Lawson újra tartalékosi szerepkörbe szorul a Red Bull kötelékeiben, a beugróként is meggyőző teljesítménye ellenére. Egyes értesülések arról számoltak be, hogy ugyanakkor a Red Bull garantált ülést ígért Lawsonnak a 2025-ös idényre valamelyik csapatuknál – ám amikor Christian Hornert kérdezte erről a Sky Sports, a csapatfőnök cáfolt:
„Az életben semmire sincs garancia. Remek munkát végzett, lenyűgözött minket. Pontosan azt tette, amit kérhettünk volna, hogyan ragadja meg a lehetőséget Daniel távollétében. Néhányan felkapták erre a fejüket és sokat használt neki. Tovább fogjuk fejleszteni, amint visszatér a teszt- és tartalékversenyzői szerepkörbe, és egyértelműen jelölt lesz 2025-re” – fogalmazott az új-zélandi pilóta kapcsán Horner.
„Talán már meg is győztek” – Marquez világosan tudja, mit akar
https://formula.hu/parc-ferme/36597
Hetek óta a MotoGP-t leginkább lázban tartó téma, hogy miképp dönt Marc Marquez. A spanyolt 2024 végéig szerződés köti a Repsol Hondához, ennek ellenére tartja magát a pletyka, hogy a Gresini Ducatin köthet ki, s a misanói teszt után maga a nyolcszoros világbajnok is arról beszélt az új Honda-prototípus kipróbálása után, hogy több opciója van. Természetesen a Japán GP csütörtöki médianapján sem kerülhette ki a jövőjére vonatkozó kérdéseket – így felelt arra, hogy döntött-e már:
„Eléggé tiszta az, amit gondolok. Mentális oldalról szemernyi kétségem sincs magamban vagy annak kapcsán, mi a legjobb ebben a helyzetben. Nemcsak itt, hanem már az előző versenyeken is azon dolgoztunk, hogy megtaláljuk a legjobbat a projekt szempontjából a jövőre nézve, és hogy a lehető leghamarabb a legjobb eredményeket érhessük el. A cél ugyanaz: a legjobb módot találni arra, hogy a projekt jövője a legjobban fejlődhessen” – idézi Marquezt a Motorsport.com portál.
A 30 éves motoros elismerte, hogy a hétvégén találkozik a Honda vezérkarával, de mint rámutatott, ez az előző években is így történt a japán gyártó hazai futamán, s a hétvégén nem várható hír vagy bejelentés az ügyben. Arra a kérdésre, hogy vajon mit mondhatnak neki a HRC emberei, amivel meggyőzhetik a projekt közeljövőbeli sikerességéről és maradásáról, Marquez szintén kitérő-rejtélyes választ adott:
„Talán már meg is győztek. Sosem mondtam, hogy jobbra vagy balra megyek. Csak annyit mondtam, hogy a legjobb megoldást keresem és a legjobbat akarom a projektnek. Ezen dolgozunk közösen, hiszen a kapcsolatunk nem egyszerű motoros-gyártó viszony. Ez egy különleges kapcsolat, hosszú évek óta vagyunk együtt, rengeteg dolgot adtak nekem és én is nekik.”
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Kubica és Berger is bejelentkezett Mészáros Sándor Hungaroring-sétáján
https://formula.hu/parc-ferme/36598
A Formula.hu F1-es utazó riportere, Mészáros Sándor idén már másodszor sétálta körbe egy csapat F1-es szurkolóval a Hungaroringet. Szerkesztőségünk oszlopos tagja pedig ezúttal meglepetéssel is készült a résztvevők számára: a séta egy pontján Gerhard Bergert, később pedig Robert Kubicát szólította meg. Mindkét korábbi pilóta szólt a Hungaroringen sétálókhoz, néhány perc erejéig ők is bekapcsolódtak az eseménybe.
All-Star golftornán vett részt Carlos Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/36596
A Ferrari F1-es pilótája Rómában lépett pályára a Ryder Cup All-Star gálameccsén többek között a teniszklasszis Novak Djokovics ellenébn. A spanyol versenyzőt megtapsolta az itáliai publikum, és több szép megmozdulása is volt az esemény során, bár végül vereséget szenvedtek Djokovicséktól.
Happy to take part in @rydercup today!
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) September 27, 2023
GO TEAM PAVIN!
-#Carlossainz pic.twitter.com/k5yhJwm2Zr
Lawson: A Red Bull folyamatos nyomása felkészített a váratlan helyzetekre
https://formula.hu/parc-ferme/36595
A Daniel Ricciardo helyére beugró Liam Lawson nem jutott F1-es versenyüléshez a 2024-es szezonra, azonban amellett, hogy mindenképpen ez az egyik életcélja, nem fog mindenáron loholni a lehetőség után. Az új-zélandi pilóta még Japánban nyilatkozta azt, hogy nem valószínű, hogy jövőre a Williams pilótája lesz.
"A Red Bull versenyzője vagyok. Sajnálatos módon jövőre az összes Red Bull-ülés foglalt, ami azt jelenti, hogy én csak tartalékos lehetek. Leszegem a fejem, és megpróbálom a lehető legtöbbet kihozni ezekből a versenyekből. Természetesen a célom az, hogy Formula-1-es pilóta legyek, így mindent meg fogok tenni azért, hogy ez a jövőben hosszabb távon is megvalósuljon. Ha egy pozitívuma volt a Red Bull-os nevelésnek, az az, hogy folyton nyomás alatt kellett teljesítenünk. Én már öt éve itt vagyok, így mondhatni, felkészültem az ilyen szituációkra."
Russell szerint ez élete legjobb szezonja
https://formula.hu/parc-ferme/36594
Furcsán hangozhat a címben szereplő kijelentés George Russell szájából, azt követően, hogy a Japán Nagydíj után konkrétan azt mondta, hogy kuka az egész éve. Azonban az eredménytelenség ellenére saját maga teljesítményével és kiegyensúlyozottságával meg van elégedve a futamgyőztes versenyző. "Ha csak a színtiszta teljesítményt vesszük számításba, akkor ez életem eddigi legjobb idénye" - mondta Russell a Racing News 365-nek.
"Eldobtunk 60 pontot különböző okok miatt. Ezek között voltak balszerencsésen alakuló időjárási körülmények, technikai problémák és versenyzői hibák" - ismerte el Russell. "Szeretném, ha megőriznénk a második helyet a konstruktőri világbajnokságban. Azt hiszem, már az első futamtól egyértelmű volt, hogy nem leszünk harcban a végső győzelemért. Fogalmam sincs, hogy ez hatással volt-e rám vagy sem, de abban biztosak lehetnek, hogy ha újra esélyünk nyílik a vb-címért harcolni, akkor visszatérek arra az útra, ahogyan harcolni kell egy vb-címért."