Így alakult az ikonikus Alonso–Schumacher vb-csata 2006-ban
https://formula.hu/parc-ferme/24735
A Racing Statistics most a 2006-os szezon alakulását ábrázolta egy virtuális grafikával. Az az év a Renault-ról és Ferrariról szólt: Fernando Alonso és Michael Schumacher a világbajnoki címért, Giancarlo Fisichella és Felipe Massa a harmadik helyért vetélkedtek.
Szigorú pályahatárok: ezért jár büntetés Mexikóban
https://formula.hu/parc-ferme/30587
Péntek reggel véglegesítette a hétvégi Mexikói Nagydíjra vonatkozó pályahatárokat az FIA. Mindjárt a pálya elején szigorúak lesznek a felügyelők: aki az egyes-kettes kanyarban bal oldalon elhagyja a fehér vonalat, annak meg kell kerülnie egy kihelyezett terelőelemet a hármas kanyarig és csak úgy térhet vissza a pályára. Aki a négyes kanyart rontja el, annak a menekülő útvonalon kell visszatérnie a hatos kanyarnál. Aki a nyolcas kanyarban teljességgel leszalad a piros-fehér kerékvetőről, annak szintén egy terelőt megkerülve kell visszatérnie, aki pedig a tizenegyes kanyarban lemegy a pályáról, annak egyszerűen törlik a köridejét az edzések során.

fotó: dppi
Verstappen nem fél a Covidtól: „A nyakam is kitörhetem…”
https://formula.hu/parc-ferme/30586
A koronavírus-világjárványról kérdezték a világbajnokság két főszereplőjét a Formula.hu részvételével zajló sajtótájékoztatón Mexikóvárosban. Lewis Hamilton álláspontja az, hogy mindig résen kell lenni: ő személy szerint nagy óvatossággal jár el, hogy ne fertőződjön meg.
„Csak két eseményen voltam idén, de ott mindenki oltott volt vagy tesztelték, és így is igyekeztem tartani a távolságot. Azon vagyok, hogy a körülöttem levőket minél sűrűbben teszteljék. Csak egy szűk csoportot engedek magamhoz közel tartósan, két embert, Angelát és Timmyt” – sorolta Hamilton. „Olvastam focistákról, akik nem igazán törődtek vele. Ha ők kihagynak egy meccset, nem annyira számít, de nálunk más a helyzet.”
Különbözőképp áll hozzá a bajnoki éllovas, Max Verstappen. A holland nem fél attól, hogy pozitív vírusteszt miatt kell nagydíjakat kihagynia.
„Ennyi erővel a zuhanyzóban is elcsúszhatok és kitörhetem a nyakam. Ugyanott leszek, nem igaz? Ha kimegyek Monacóban sétálni, elbotlok és eltöröm a lábam, az sem sokkal jobb. Nem igazán gondolkozom ezeken. Élem tovább az életem, ahogyan az elmúlt két évben, természetesen a Coviddal együtt” – mondta Verstappen a sajtótájékoztatón.

Szaúd-arábiai Nagydíj: A pálya el fog készülni időben!
https://formula.hu/parc-ferme/30584
A héten mutattak be egy pályabejáró videót a Formula-1-es versenynaptár legújabb aszfaltcsíkjáról, a 6,174 kilométeres dzsiddai utcai helyszínről – amely az építkezés állása alapján nem úgy tűnik, mintha egy hónapon belül, december 3-5-én F1-es versenyt tudna rendezni. A Szaúd-Arábiai Nagydíj illetékesei azonban állítják, minden a terv szerint folyik, a pálya kész lesz december elejére.
„Tekintetbe véve, hogy dzsiddai tengerparti pálya rekordidő alatt épül fel, a határidők mindig is szorosan voltak megszabva” – mondta Martin Whitaker, a nagydíj ügyvezető igazgatója a Sun lapnak. „Az építkezés tartja az ütemtervet és be fog fejeződni időben, az F1 következő havi érkezése előtt.”

Melyik versenyző és csapat javított vagy épp rontott a legtöbbet 2020-hoz képest?
https://formula.hu/parc-ferme/30579
Tizenhét futam ment le a 2021-es Formula-1-es szezonból, a száguldó cirkusz Instagram-oldala pedig összevette a pilóták és az alakulatok tavalyi és idei ponttermését – igaz, míg egy éve épp ennyi versenyből állt a teljes idény, ezúttal még hátravan öt forduló. Mindenesetre az élbolyban egyértelműen Max Verstappen és a Red Bull lépett előre a legnagyobbat 2020-hoz képest, de a csapatok közül említést érdemel még a Ferrari is.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Háromszoros a túljelentkezés a Miami Nagydíj lelátóira
https://formula.hu/parc-ferme/30583
Úgy tűnik, valóban berobbant a Formula-1 iránti érdeklődés az Egyesült Államokban. Az első teltházas austini USA Nagydíj után a jövőre debütáló második amerikai verseny is hatalmas tömegeket mozgat meg. A RaceFans.net alapján a Liberty Media vezérigazgatója, Greg Maffei egy befektetői konferencián elmondta: 275 000 ember regisztrált előzetesen belépőjegyre – miközben a pálya tervezett kapacitása 80 000 fő, azaz a túljelentkezés több mint háromszoros. 1800-an 5000 dollár előleget tettek le, hogy luxuskörülmények között nézhessék a versenyt, a Paddock Club férőhelyei az első nap elfogytak.
Maffei azt is elmondta, az Austinba kilátogató 400 000 néző (ez a három nap nézőszámát összesítve takarja) közel 70 %-a első nagydíján vett részt, miközben ez az arány általában 30 % közelében van – a Formula-1 új rajongói bázist talált tulajdonosai hazájában.

Fotó: Alfa Romeo
Quartararo elárulta, használni fogja-e az 1-es rajtszámot jövőre
https://formula.hu/parc-ferme/30582
A MotoGP-ben is a regnáló világbajnokoknak járó kiváltság, hogy az #1-es rajtszámot ragaszthatják fel a motorjukra. Az utóbbi időben azonban senki sem döntött a használata mellett: legutóbb 2012-ben, Casey Stoner Repsol Hondáján láthattuk az #1-est. Azóta sem Marc Marquez, sem Jorge Lorenzo, sem idén Joan Mir nem cserélte le a saját jól bejáratott számát (pedig Lorenzo az első királykategóriás címe után még így tett), de előttük Valentino Rossi sem hagyta el soha az ikonikus #46-osát az #1-es kedvéért.
Adódott a kérdés, hogy vajon a vb-címét szűk két hete bebiztosító Fabio Quartararo miként fog dönteni. Nos, a Yamaha franciája sem töri meg az egy évtizede tartó mintázatot: „Nem fogjuk látni ezt a számot, mert a #20-assal kezdtem, és nem is érzem magam első számúnak. A pályafutásom végéig a #20-ast fogom használni, mert ez a szám volt az, amely miatt négyévesen elkezdtem a motorversenyzést. Nagyon különleges szám ez számomra” – felelte az erre vonatkozó kérdésre az Algarve-i Nagydíj csütörtöki sajtónapján Quartararo, akit a Crash.net szaklap idézett.

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Este lesznek az F1-es programok, itt a pénteki menetrend
https://formula.hu/parc-ferme/30580
Délelőtt MotoGP, délután WEC, este pedig F1, így áll össze a pénteki program - íme:
Péntek
10:55-11:40 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)
15:10-15:55 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)
15:20-15:50 WEC, időmérő
18:30-19:30 Formula-1, első szabadedzés
22:00-23:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

fotó: dppi
Felhős, de száraz idő várható Mexikóban
https://formula.hu/parc-ferme/30581
2019 után végre ismételten visszatér a Formula-1 az Autodromo Hermanos Rodriguez pályára, az eső miatt pedig egyelőre úgy tűnik, nem kell aggódnia a résztvevőknek. Az előrejelzések szerint egész hétvégére 20 fok körüli időt jósolnak, a pénteki lehet a legmelegebb, a vasárnapi pedig a leghűvösebb nap. A szabadedzések napján akár 24 fokig is melegedhet a hőmérséklet, ami a további napokon fokozatosan csökken majd. A nagydíj idejére ugyan erősen felhős időt jósolnak, ám csapadékra állítólag nem kell számítani, így az USA Nagydíj után valószínűleg ismételten egy száraz futamra készülhetünk.

Kiállítási tárgy lesz Verstappen silverstone-i sisakja
https://formula.hu/parc-ferme/30570
Hogy mik történtek az idei Brit Nagydíjon, azt minden bizonnyal egyetlen F1-rajongónak sem kell elmesélni. Nem valami olyasmi, amire akár Lewis Hamilton, akár Max Verstappen büszke lehet. Valószínűleg nem is ez vezérelte a hollandot, pontosabban a menedzsmentjét, amikor eldöntötték, mi legyen az azon a hétvégén, és természetesen az ütközéskor is viselt sisak sorsa.
Verstappen Shop néven Hollandiában két áruház is üzemel, ahol a Red Bull-pilóta rajongói termékeit lehet megvásárolni, és mind a Swalmenben, mind a Batavia Stadban található üzlet egyfajta kiállítótérként is működik. Verstappen karrierjének fontosabb tárgyait őrzik ezekben, például azt az RB12-est, amivel első futamgyőzelmét aratta 2016-ban. E mellé kerül majd a bukósisak, ami védte őt abban a bizonyos silverstone-i balesetben. A fejvédőt a bolt nyitvatartási idejében bárki megnézheti.

„Ne nyúlkálj, ez az én autóm!”
https://formula.hu/parc-ferme/30574
Kimi Raikkönen és Antonio Giovinazzi, az Alfa Romeo két pilótája egy autóval érkezett meg a mexikóvárosi paddockba, az olasz pedig szerette volna lentebb tekerni a ventillátort, Raikkönen azonban megmondta neki, hogy ez bizony az ő autója, így legyen szíves és ne nyúlkáljon a középkonzolhoz. A gyerekes civakodásnak aztán az lett a vége, hogy a szezon után visszavonuló Jégember megkérdezte Giovinazzit, hogy ki akar-e szállni az autóból. Mindezt persze a legkevésbé komoly hangnemben.
How could we not share this? pic.twitter.com/m3eGkkZmKS
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) November 3, 2021
Videó: Belső kamerás felvételen Perez mexikóvárosi bemutatója
https://formula.hu/parc-ferme/30578
Galériát már mutattunk Sergio Perez szerdai utcai parádéjáról, most pedig a Red Bull egy videót is közzétett arról, hogyan bemutatózott a 2011-es RB7-essel a mexikói pilóta a hazai nagydíját megelőzően a több mint százezres tömeg előtt:
So... we took over Mexico City pic.twitter.com/kp1EOPrBj1
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) November 4, 2021
Személyre szabott maszkokat kaptak a pilóták
https://formula.hu/parc-ferme/30571
A hétvégén a Mexikói Nagydíj következik, ahol általában mindig fantasztikus hangulat uralkodik és érezhető, hogy ezen a helyszínen tényleg nagyon szeretik az F1-et. Van azonban ebben az országban egy másik sportág is, mely hatalmas népszerűségnek örvend, ez pedig a pankráció. Utóbbinak sokféle stílusa van, így például a mexikói lucha libre, ami alapvetően elég színpadias és a látvány részét képezik a színes maszkok is.
Az F1 gondolt egyet és tisztelegve a helyi kultúra előtt az Instagram oldalán posztolt egy nagyon érdekes képet, melyen mind pilóták által használt sisakfestések alapján készítettek el különleges maszkokat, amik a versenyzőkre emlékeztetnek.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Újdonság a kínálatunkban: 2022-es lapozható MotoGP-falinaptár!
https://formula.hu/parc-ferme/30576
Idén már nemcsak F1-es, hanem MotoGP-s falinaptárral is készült szerkesztőségünk, benne látványos fotókkal – többek között Fabio Quartararóról, Marc Marquezről, Joan Mirről és Valentino Rossiról –, valamint a 2022-es nagydíjak (jelenleg tervezett) időpontjaival. A MotoGP-s falinaptár IDE vagy a képre rendelhető, de ITT akciósan megrendelheted együtt az F1-es falinaptárral együtt is!
Mégsem megy az IndyCarba Hülkenberg
https://formula.hu/parc-ferme/30577
A Formula-1-ből kiszorult német pilóta életében úgy tűnt, az IndyCar lesz a következő állomás, október végén sikeres tesztet is teljesített az Arrow McLaren SP színeiben. Most azonban Twitter-oldalán közölte, hálás a lehetőségért, de személyes okok miatt mégsem vág bele a tengerentúli projektbe. Azt is ígérte, hamarosan frissebb információkkal szolgál majd a jövőjével kapcsolatban.
Quick update regarding Indycar: It was exciting to test an Indycar two weeks ago and I am grateful to @ArrowMcLarenSP for this opportunity. However for personal reasons I decided not to go ahead with it. Keep you posted on my future plans. #WeRideOn
— Nico Hülkenberg (@HulkHulkenberg) November 4, 2021
Népszerű talk show vendége volt Ricciardo
https://formula.hu/parc-ferme/30569
Az Egyesült Államok egyik legismertebb és legnépszerűbb női humoristájának műsorában járt Daniel Ricciardo. A McLaren ausztrál pilótája Ellen Lee DeGeneres műsorában, az Ellen Showban szerepelt vendégként. A széria már elég régóta fut az NBC gondozásában, 2003 óta folyamatosan, ezúttal pedig az F1 nyolcszoros futamgyőztese is felbukkant benne. A fotók alapján most sem lehetett panasz a hangulatra, alább pedig egy rövid részletet is megnézhetünk a beszélgetésből:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
I didn’t know how much I loved Formula One until I started watching #DrivetoSurvive, now I can’t get enough of it or of @DanielRicciardo. pic.twitter.com/cVCa1iERKS
— Ellen DeGeneres (@TheEllenShow) November 3, 2021
Mexikói színekbe borult Perez sisakja
https://formula.hu/parc-ferme/30575
Hazai nagydíjára készül Sergio Perez, ráadásul először ül olyan autóban, amellyel akár a futamgyőzelem is elérhető lehet számára. A Red Bull pilótája meg is adja a módját a hétvégének egy különleges, a mexikói zászló színeit felvonultató sisakfestéssel:
Hola lid @SChecoPerez shows us his special-edition helmet for the #MexicoGP pic.twitter.com/Hal5Jd5j4B
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) November 3, 2021
Pereznek egyébként az overallja is a szokásostól eltérő lesz a Mexikóvárosi Nagydíjon, amelyet megelőzően szerdán a főváros utcáin bemutatózott a 2011-es RB7-es volánjánál – erről IDE KATTINTVA egy galériát is hoztunk.
Videó: Szélsebes tempó és döntött kanyar a villanyfényben – bejárás az épülő dzsiddai pályán
https://formula.hu/parc-ferme/30573
Egy hónap választ el minket az első Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjtól, a száguldó cirkusz YouTube-csatornájára kikerült friss videó alapján azonban még mindig javában zajlanak a munkálatok a helyszínen. Viszont így is kaphattunk némi ízelítőt abból, milyen lesz a dzsiddai pálya: a világ leggyorsabb és legtöbb – szám szerint 27 – kanyarral rendelkező utcai körének szánják (amely kapcsán elmondták, hogy „nem fog utcai pályának tűnni, pedig valójában az”), amelyen három DRS-zóna és egy döntött kanyar is helyet kapott, s amelyen villanyfényben fognak versenyezni a pilóták. A pályabejáró videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Reálisan látja 2022-es esélyeit a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/30572
A Formula Podcastnek adott exkluzív interjújában a McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl többek között arra is kitért, milyen célkitűzésekkel vágnak neki a nagy változásokat hozó 2022-es évadnak. Az adás e szakaszát 47:14-től hallhatod.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Hölgyversenyző a McLarennél, először
https://formula.hu/parc-ferme/30568
A McLaren már messze túlnőtt egy F1-es csapaton, az IndyCarba és most már az Extreme-E-be is beszálltak. Ennek megfelelően a versenyzői fronton is folyamatosan erősítenek, legújabb tagjuk történelmük során most először egy hölgyversenyző. Emma Gilmour a wokingiak Extreme-E-csapatát fogja képviselni. Az új-zélandi pilótanő, aki első és eddig egyetlen nőként az Új-Zélandi Ralibajnokságot már megnyerte, hálás a lehetőségért.
„Hihetetlen megtiszteltetés, hogy a McLaren első női versenyzője lehetek. Új-Zélandon, ahol felnőttem, Bruce McLaren és a McLaren a motorsport csúcsa. Különleges lehetőség, hogy jövőre velük versenyezhetek az Extreme-E-ben. Ez a sorozat fantasztikus platform, ami az egyenlőséget fejezi ki, és a bolygónk és társadalmunk legfontosabb ügyeire fókuszál. Alig várom, hogy elkezdhessem a munkát” – nyilatkozta Gilmour. A vezérigazgató, Zak Brown szintén örült annak, hogy alapítójuk hazájából csatlakozott hozzájuk egy versenyző.
Nemcsak ezzel az újdonsággal szolgált a csapat, az Extreme-E jármű festése is bemutatkozott.
Welcome to team McLaren, @EmmaRallying, our new @McLarenXE driver! pic.twitter.com/CsGdED5w8o
— McLaren (@McLarenF1) November 3, 2021
Introducing our @McLarenXE 2021 livery! pic.twitter.com/QzCrDilTT4
— McLaren (@McLarenF1) November 3, 2021
Saját nevével ellátott DVTK-mezt kapott a magyar ralibajnok
https://formula.hu/parc-ferme/30565
Hadik András nem egészen két hete védte meg magyar ralibajnoki címét, négy alatt harmadszor ülhetett fel a sportág hazai trónjára. A miskolci pilóta a DVTK csapatának tagja, a diósgyőriek nevezik a bajnoki futamokra, a címvédés után pedig a klub jégkorong-csapata kedveskedett neki egy ajándékkal - a nevével ellátott hokimezzel.











