Eb-debütáns és Michelisz új pilótája az AFM tévéműsorban
https://formula.hu/parc-ferme/23013
Az Autósport és Formula Magazin szeptemberi műsorának két stúdióvendégével friss élményeikről beszélgettünk: Csomós Miklós a Barum Ralin túlesett Európa-bajnoki bemutatkozásán, míg Szabó Zsolt Oscherslebenben pattant a M1RA autójába a TCR Europe-ban – a fiatal túraautós felelevenítette, hogyan pörögtek fel az események, amikor napokkal a futam előtt, késő este csörgött telefonja, és Michelisz Norbert volt a vonal végén.
Az AFM Ralihíradó Csomós Miklóssal szeptember 1-jén, 13 órakor lesz megtekinthető a FIX TV-n, az AFM Motorsporthíradó premieradása Szabó Zsolttal szeptember 8-án, ugyancsak 13 órakor a FIX TV-n.
Videó: Mozgásban Mandalikában a MotoGP-motorok
https://formula.hu/parc-ferme/31505
Három napon át a vadonatúj mandalikai pályán készült a MotoGP mezőnye a rövidesen rajtoló 2022-es szezonra – az egyes napokról mozgóképes formában is készült válogatás:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Fizetésemelést kapott és Monacóba költözött Norris
https://formula.hu/parc-ferme/31501
Úgy tűnik, eddig szépen alakul Lando Norris karrierje: 2019-es debütálása óta többször is sikerült pozitívan meglepnie az F1 közönségét, tavaly kis híján az első győzelmét is megszerezte, nemrég pedig igencsak hosszú szerződéshosszabbítást jelentett be a McLarennel.
A fiatal brit természetesen nem részletezte, hogy mik is szerepelnek pontosan a friss megállapodásban, a McLaren e heti autóbemutatóján azonban annyit elárult, hogy ezentúl kicsit bővebb költségvetésből gazdálkodhat. „Mindenképpen jól fog jönni az a kis plusz. Minden szerződéssel jár valami extra. Ha jó szezonod van, akkor természetesen emelkedik a fizetésed, különösen, ha más csapatok is érdeklődnek irántad. Az mindig jót tesz anyagi szempontból” – fogalmazott. De leszögezte, ő korántsem a pénzért csinálja. „Nem ez a legfontosabb számomra. A boldogságom, az, hogy élvezzem, amit csinálok, mindenek felett áll. Mindig ez a döntő tényező. Korábban például azt mondtam, nem költöznék Monacóba, de a dolgok változnak.”
Norris épp nemrég fejezte be a költözködést is, bár van még némi teendője, amiket egyelőre halasztania kellett. „Végre beköltöztem a saját kis kastélyomba! Egy imádnivaló kis lakás, szép a kilátás. Nem voltam még ott túl sokat, a McLarennél időztem, aztán a BRDC díjátadóján, a szimulátorban is dolgoztam. De már beköltöztem, csak van még néhány doboz, ami kipakolásra vár.”
Állítsd Ricciardót egy zöld vászon elé és figyeld!
https://formula.hu/parc-ferme/31503
Az F1 mosolyembere mindenben megtalálja a mókázási lehetőséget, még egy egyszerű fotózásban is. A McLaren kapta lencsevégre a láthatóan nagyon jókedvű ausztrált.
10 seconds of @DanielRicciardo in front of a green screen.
— McLaren (@McLarenF1) February 13, 2022
Enjoy. pic.twitter.com/AgPd5kqXEE
Bottas-hasonmás tűnt fel a téli olimpián
https://formula.hu/parc-ferme/31502
Feltűnő hasonlóságot véltek felfedezni az Alfa Romeo finnje és egy amerikai curlingjátékos, Matt Hamilton között. Mintha maga Valtteri Bottas lenne az, csak álruhában. Vagy tényleg ő? Elvégre, egyéb elfoglaltságokra hivatkozva nemrég lemondta a Bajnokok Tornáját…
Seriously, @ValtteriBottas and @MattJamilton look like long lost brothers pic.twitter.com/SU1ehdbvB2
— CBC Olympics (@CBCOlympics) February 13, 2022
Verstappen megnyerte a Bathurst 12 órást
https://formula.hu/parc-ferme/31504
Természetesen virtuálisan. A friss F1-es világbajnok a holtszezonban egymás után indul a különféle szimulátorversenyeken – több-kevesebb sikerrel –, saját csapata, a Team Redline színeiben. A legutóbbi megmérettetés Bathurst aszfaltcsíkján egy 12 órás verseny volt, amelyen a holland csapattársával, Luke Bennett-tel domináns győzelmet aratott. Ugyan McLarenjét még csak az ötödik helyre kvalifikálta, néhány kör kellett csupán ahhoz, hogy az élre álljon. Verstappen elégedetten nyugtázta a sikert. „Jó verseny volt. Az autó nagyszerű volt, akárcsak tavaly. Luke is nagyon magabiztosan vezetett, amit jó látni. Örülök, hogy sikerült nyernünk” – kommentálta a hétvégét.
Buttonnal gokartozva készül a visszatérésre Albon
https://formula.hu/parc-ferme/31500
Alex Albon egy év szünet után tér vissza a Formula-1-be a Williams színeiben, és természetesen nagyon komolyan is veszi a felkészülést, úgy fizikailag, mint mentálisan. Trénere, Patrick Harding Los Angelesbe vitte őt edzőtáborozni, ahol szigorú napirendet követ: hetente ötször-hatszor, naponként kétszer vesz részt erőnléti edzésen.
Nemcsak Harding tartott azonban vele, hanem a Williams tanácsadója, Jenson Button is, akivel szintén gyakoroltak. „Los Angelesben összefutottam Jensonnel a helyi gokartpályáján. A gokartozás remek; nemcsak, hogy formában tart, de a versenyzés tiszta élményét is adja. Nyilván nem egy Formula-1-es autó, de a pályához képest nagyon gyors. Mentálisan segít újra felvenni a versenyzés ritmusát, a különböző érzetek a kezedben-lábadban pedig fizikailag segítenek visszarázódni. Jót versenyeztünk Jensonnel, még mindig olyan gyors, mint ahogy számítottam rá, jó móka volt” – mesélte a brit-thai, akinek kedden már a Williams autóbemutatóján lesz jelenése.
Russell megtalálta a saját nevét a Mercedesen
https://formula.hu/parc-ferme/31497
George Russell büszkék mutat rá a saját nevére a tavalyi fekete Mercedesen...
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Get in there, Lewis-összeállítással köszöntötte a születésnapos Peter Bonningtont egy szurkoló
https://formula.hu/parc-ferme/31498
Szombaton töltötte be 57. életévét Lewis Hamilton versenymérnöke, Peter Bonnington, vagyis "Bono" - ennek apropóján szurkolók százai köszöntötték fel, az egyikük pedig egy 2021-es Get in there, Lewis-összeállítást készített.
A very happy birthday to one of the coolest radio voices in F1, Bono!
— Buc Nasty (@premystic) February 12, 2022
Here is a "Get in there, Lewis!" compilation from the 2021 season pic.twitter.com/VL6VYwPjAg
Wehrlein indulhat az élről Mexikóvárosban
https://formula.hu/parc-ferme/31499
Mexikó, azon belül pedig az Autodromo Hermanos Rodriguez pálya ad otthont a Formula-E idei harmadik versenyének. A pénteki napon egy szabadedzést már megtartottak, akkor André Lotterer volt a leggyorsabb, a Porsche rutinos versenyzője pedig a szombati második tréningen is jól szerepelt, igaz akkor Antonio Felix da Costa erősebbnek bizonyult nála. Később, ahogy a szezonnyitó hétvégén, úgy ezúttal is az új párharcos-kieséses formátumú kvalifikáción próbálták megszerezni a minél jobb rajtpozíciókat a mezőny tagjai.
Az első körben a Porsche tűnt a legjobbnak, hiszen Lotterer, valamint csapattársa, Pascal Wehrlein nyerték meg a csoportokat, ők pedig a negyeddöntőkből is kiemelkedtek, hiszen a Mercedes pilótáit kapták meg akiket végül sikerült kiejteniük. Az elődöntőben az előző futam győztese, Edoardo Mortara csapott össze Lottererrel, míg Wehrlein a sorozat kétszeres bajnokát Jean-Eric Vergne-t kapta. Ezekből a párosításokból alakult ki a Mortara-Wehrlein döntő, ahol utóbbi szerezte meg a pole-pozíciót, így ő várhatja az élről a mexikóvárosi viadalt, ami magyar idő szerint 23:00-kor kezdődik.
Ez a WRC: a pilóta totálkárosra törte az új autóját, szerelőnek állva segített újjáépíteni
https://formula.hu/parc-ferme/31496
A WRC-szezonnyitó Monte-Carli Rali legnagyobb balesetét Adrien Fourmaux szenvedte el, amikor nagy tempóval nekicsúszott egy hegyoldalnak, ami átrepítette a korlát felett és lezuhant a szakadékba. Az M-Sport vadonatúj csővázas hibrid Pumája jól vizsgázott, hiszen a francia pilóta és navigátora is sértetlenül szállt ki belőle, az elektromos rendszernek sem lett baja, de az autó többi része természetesen szinte megsemmisült.
Fourmaux viszont nem "csak úgy" várja, hogy a csapat újjáépítse neki a Fordot a soron következő Svéd Ralira, hanem maga is ellátogatott a főhadiszállásra és besegített a munkába. A WRC-pilóták egyébként is sokat tudnak az autójukról, hiszen kisebb technikai hibákat meg tudnak oldani a náluk lévő szerszámokkal, így szerelőnek is beillenek, Fourmaux pedig most ezt a tudását csillogtatta. A francia nagyjából egy hétig dolgozott a műhelyben, a futóművel, a hibrid rendszerrel, a kormánnyal és a hajtáslánccal is segített - mint mondta, elég nehéz úgy bemenni a csapathoz, hogy előtte totálkárt csinált, de ez azért könnyített a helyzeten.
fotó: M-Sport
Ralis tartalmakért csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához ezen a linken!
Talpig beöltözve: Verstappen és Perez idei uniformisa
https://formula.hu/parc-ferme/31495
A Red Bull szerdai bemutatóján a két pilóta még csapatpólóban vett részt: az istálló a közösségi médiában mutatta meg először a 2022-es overallt, amelyen már az új névadó szponzor szerepel.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Nem félti kerékcsererekordját a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/31494
A bokszutcai munka királya a Formula-1-ben kétségbevonhatatlanul a Red Bull Racing: sőt mi több, koronázott királya, mivel a leggyorsabb kerékcseréket pontozó DHL Fastest Pit Stop díjat 2021-ben sorban a negyedik alkalommal nyerte meg a csapat. Ezekben az években állította fel a Red Bull stábja a kerékcsererekordot: a 2019-es Brazil Nagydíjon 1,82 másodperc alatt cseréltek le négy kereket Max Verstappen autóján.
A csapatfőnök, Christian Horner úgy véli, a rekord 2022-ben nem fog megdőlni – a 18 colos kerekek méretükből és tömegükből fakadóan lelassítják a szerelőket, legalábbis egy darabig. „Biztosan hatással lesznek a kiállásokra: mind a gumi, mind a kerék nehezebb és masszívabb. Nálunk van a világrekord 1,82 másodperccel, és nem hiszem, hogy veszélyt fogunk jelenteni rá az első évben. Alkalmazkodni fogunk és finomítunk a technikánkon, de abban egész biztos vagyok, két másodperc közelébe tudunk kerülni még az új gumikkal is” – idézte az F1i Hornert.
Megmutatta az AT03 első darabját az AlphaTauri
https://formula.hu/parc-ferme/31493
A csapat nem volt bőkezű a rajongókkal: a február 14-én érkező 2022-es modell valóban apró részét mutatta meg, a visszapillantó tükröt.
Körrekord a bokszutcában, egyedül a rajtrácson, leszakadó kerekek – furcsa és bizarr F1-es pillanatok
https://formula.hu/parc-ferme/31491
Érdekes top 10-es válogatást készített a Formula-1 YouTube-csatornája, amelyben különös eseteket gyűjtöttek össze a száguldó cirkusz történetében. Szerepel benne többek között a legendás jerezi hármas pole-holtverseny, Senna doningtoni bokszutcában elért pályacsúcsa, Hamilton silverstone-i defektes győzelme és tavalyi második hungaroringi rajtja, a Jaguar orráról eltűnt gyémánt, Schumacher kézjelekkel való kommunikációja, valamint Buemi Kínában lerepülő kerekei – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:
A McLaren legújabb csapatának autója is bemutatkozott
https://formula.hu/parc-ferme/31492
Nagyléptékű autóbemutató eseményt tartottak Wokingban, a Formula-1-es MCL36-tal egyidejűleg megmutatták az IndyCar-autót, valamint az Extreme-E-be szánt versenygépet is, amellyel a McLaren csatlakozik a sorozathoz. Az elektromos Odyssey 21-et nehéz lesz összetéveszteni: az autón domináns a papaja, a színvilág pedig az F1-es modellt tükrözi. A McLaren MX versenyzői Emma Gilmour és Tanner Foust lesznek, akik az autót közösen vezetik a versenyeken, az először már egy hét múlva, február 19-20-án Szaúd-Arábiában.
Kinevezték az Extreme-E-projekt sportigazgatóját, aki Mark Grain lett. Különleges történeti vonatkozása van az autó 58-as rajtszámának is: ezt a számot használta Bruce McLaren első autóversenyén, 1952-ben.
Az IndyCar-csapat szintén részt vett az eseményen. Az Arrow McLaren SP két autója két különböző fényezést kapott a korábbiaknak megfelelően a jobb felismerhetőség érdekében: a csapattal második szezonját töltő Felix Rosenqvisté az F1-esre és MX-re hajazó dizájn, míg Patricio O’Ward, akinek harmadik éve lesz az istállóval az idei, a papaja-fekete verziót vezeti a szintén rövid időn belül, február 27-én St. Petersburgben rajtoló IndyCar-szezonban.
Saját motort fejleszthet a jövőben az Aston Martin?
https://formula.hu/parc-ferme/31490
A tervek szerint 2026-ban érkeznek az új motorszabályok a Formula-1-be. Ezek egyik fontos pontja, hogy kikerül az erőforrásból az MGU-H, ez a tényező pedig a költséglimittel együtt állítólag több gyártó, elsősorban a Volkswagen Csoporthoz tartozó Audi és Porsche érdeklődését is felkeltette. Úgy tűnik azonban, hogy nem csak az övéket: az Aston Martin csütörtöki csapatbemutatóján Andrew Green, az istálló technikai vezetője is elhintette, hogy a jövőben akár saját hajtásláncot építhetnek (jelenleg a Mercedes motorjait használják):
„Egyértelműen vizsgáljuk a motorellátást hosszú távon. 2026-ot jelölték meg az új motorszabályok érkezésének, csapatként pedig szeretnénk ebben részt venni” – idézi a szakembert az F1i.com. „Most már itt van velünk az Aramco is szponzorként, és úgy vélem, lesznek egyeztetések erről a következő években, szóval meglátjuk. Biztos vagyok benne, hogy részletesen meg fogjuk ezt vizsgálni, hogy előnyös-e számunkra, ha elmegyünk ebbe az irányba.”
Hogyan lehet bizalmas információkat szerezni a paddockban?
https://formula.hu/parc-ferme/31489
Egy konkrét példán keresztül meséltük el a Formula Podcast legutóbbi adásában, hogy hogyan lehet olyan különleges információkhoz jutni az F1-es paddockban szaglászva, mint például egy átigazolás híre több hónappal a hivatalos megerősítés előtt. Az adás e szakasza 44:01-től hallható.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Hova tűnt megint Damon Hill? – a világbajnok covidos lett, de a karanténtól szenved igazán
https://formula.hu/parc-ferme/31488
Az „eltűnés” ezúttal nem szó szerint értendő, hiszen az 1996-os világbajnok mostanában épphogy a szokásosnál aktívabb lett a közösségi médiában: lelkesen oszt meg minden jellegű posztot, a Twitteren például a Mercedes és a McLaren bemutatójának beharangozóját, Sebastian Vettel nyilatkozatát arról, hogy Michael Masit nem szabadna kirúgni, vagy éppen Felipe Massa 2014-es hockenheimi balesetét is megtaláljuk a hírfolyamában.
A megosztások között láthatunk egy saját bejegyzést is, amelyben Hill megmagyarázza az aktivitást: „Ha csodálkoztok, miért tweetelek és instázok ennyit, az oka az, hogy elkaptam a Covidot és itthon ragadtam!!! Csessze meg ez a kis hülye apróság. Talán mégis okosabb, mint mi mindannyian? Úgy tűnik, azt csinálja, amit akar” – írta Hill, akire a karantén érezhetően nincs jó hatással. Reméljük, minél előbb szabadulni fog.
If you're wondering why I'm Tweeting and Instaging so much its cos I got COVID and am stuck inside!!! Damn this stupid damn stupid tiny thing. Maybe its smarter than all of us though? Seems to be doing its own thing #f1 #COVID19
— Damon Hill (@HillF1) February 11, 2022
Mégis fekete lesz az idei Mercedes?
https://formula.hu/parc-ferme/31486
Legalábbis erre utalhat az a fotó, amelyet a Mercedes osztott meg közösségi oldalán: a csapat új pilótája, George Russell fekete versenyruházatban látható rajta. Az utóbbi két év Fekete Nyilai után az eredeti tervek szerint 2022-ben újra ezüstszínen pompázik majd az autó - vagy mégsem?
It’s happening. pic.twitter.com/Liy0l4DoNd
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 11, 2022
Videó: Már pályára is vitte 2022-es autóját az Aston Martin
https://formula.hu/parc-ferme/31487
A csapat csütörtökön tartotta a bemutatóját, amelyen a korábban prezentáló csapatokkal ellentétben az igazi 2022-es Formula-1-es versenyautójukat leplezték le, pénteken pedig már Silverstone-ban köröztek a géppel, így az Aston Martin lett az első istálló, amely pályára is vitte az új gépét. Íme, mozgóképen is az AMR22-es, Lance Stroll-lal a volánnál:
The sight and sound we've all been missing... #AMR22 #WeClimbTogether pic.twitter.com/WkF9mLy9iD
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 11, 2022
Getting a first look at the #AMR22 out on track.#WeClimbTogether pic.twitter.com/LGQQ2VkoqV
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 11, 2022
Time to see what 2022 is made of. #AMR22 #WeClimbTogether pic.twitter.com/JKJINl8ucw
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 11, 2022
Good day so far, Lance? #AMR22 #WeClimbTogether pic.twitter.com/othKcGyJhc
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 11, 2022