Elég váratlanul lett sörreklám Coulthard és Rosberg alakításából
https://formula.hu/parc-ferme/22417
Táncol, majd hindiül beszél, szóval jó messziről indítja ezt a reklámvideót David Coulthard, aki még a bálteremben is információkat kap a fülére, mint egy F1-es versenyző. Nico Rosberg beköszönése azonban egy óvatlan pillanatban a sörözés felé tereli a történet csapásirányát.
„Megvolt az első visszalépés” – Ocon
https://formula.hu/parc-ferme/37755
A 2024-es F1-es idény eddigi talán legnagyobb csalódása az Alpine, amely a tavalyi konstruktőri hatodik hely és az egy-két dobogó után a sereghajtók közé zuhant vissza a mezőny végére. A múlt vasárnapi Japán Nagydíjon ráadásul rögtön a futam elején össze is ért Pierre Gasly és Esteban Ocon, amely után végigküszködték a versenyt – de utóbbi pilóta szerint amúgy sem volt tempójuk, függetlenül a kontakttól:
„Sajnos nem hiszem, hogy változtatott a verseny összképén. Nem segített, ez egyértelmű, de nem veszítettünk olyan sok teljesítményt egyik autón sem. Úgy gondolom, egyszerűen csak nem voltunk elég gyorsak. Szerintem szépet léptünk előre a hétvégén az időmérőn, a futamon viszont talán az első visszalépést produkáltuk Bahrein óta. És van néhány hasonlóság Bahreinnel, szóval ezt meg kell vizsgálnunk” – idézi a Motorsport.com Ocont, aki szerint lehet, hogy néhány változtatás, amellyel javult az egykörös tempójuk, nagyobb küszködést eredményezett számukra a futamon.
Mindenesetre a stratégiája sem működött az Alpine-nak: hiába vágtak elé több versenyzőnek is a kerékcserék során, később a gyenge tempó miatt képtelenek voltak maguk mögött tartani az ellenfeleket. „Úgy éreztem, nem tudok harcolni, a többiek más kategóriában voltak” – összegzett Ocon.
Kulcsfontosságú találkozó vár az Andrettire
https://formula.hu/parc-ferme/37754
Hiába utasította el néhány hónapja a Formula-1 a jelentkezésüket – legalábbis egyelőre –, az Andretti Global és a General Motors továbbra is gőzerővel dolgozik a projekten, aminek a legújabb megnyilvánulása az új silverstone-i központ megnyitása volt. A csapattulajdonos Michael Andretti ennek apropóján beszélt arról, hogyan zajlanak a munkálatok, és megjegyezte, hogy szerinte eljutnak majd egy pontra, amikor már nem lehet nemet mondani nekik. Édesapja, az 1978-as F1-es világbajnok Mario Andretti is hangsúlyozta a Sports Illustratednek, hogy előrehaladott állapotban van a projekt, és azt is elhintette, hogy rövidesen egy fontos megbeszélésre kerülhet sor fia csapata és az F1 kereskedelmi vezetői között:
„A kezdetektől fogva soha nem álltunk le a munkával. Már van egy autónk, szélcsatornánk, és így tovább. Jelenleg az a célunk, hogy 2026-ban ott legyünk a rajtrácson. Folyamatosan, minden nap dolgozunk ezen, függetlenül attól, hogy mit mutattunk be eddig a médiának. Úgy vélem, megfelelő hozzáállást mutattunk. Az FIA-nál átmentünk minden szemponton, ha úgy tetszik, és még egy áldásra van szükségünk a FOM részéről, de közeleg egy kulcsfontosságú találkozó, és remélhetőleg az pozitív eredménnyel zárulhat.”
fotó: DPPI
Marko nem szeretne újabb kellemetlen meglepetést Kínában
https://formula.hu/parc-ferme/37748
A 2022-es interlagosi futam óta a Red Bull csak kétszer talált legyőzőre, tavaly Szingapúrban és idén Melbourne-ben, utóbbi alkalommal Max Verstappen műszaki hiba miatt kiesett, Sergio Perez pedig csak egy küzdelmes ötödik helyet tudott megszerezni – amiért Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója elsősorban a gumikat tette felelőssé.
„Remélem, nem érnek majd olyan meglepetések, mint Melbourne-ben. Az aszfalt nagyon agresszív volt, és teljesen félrementünk a gumikopással kapcsolatban, ami éppen az egyik erősségünk” – mondta a veterán osztrák szakember a Skynak, amikor a szezon első sprintes hétvégéjéről, a jövő héten esedékes Kínai Nagydíjról kérdezték.
„Láthattuk Checo esetében, hogy milyen nagy volt a gumikopás. Szóval most is érhet minket ilyen meglepetés, de ami Melbourne-ben történt, egy figyelmeztetés volt, és azt hiszem, most már jobban tudjuk, hogyan kell reagálni. De ez egy teljesen új helyzet a legtöbbünk számára” – utalt Marko arra a tényre, hogy az öt év után visszatérő versenypályán egyetlen szabadedzést rendeznek csak.
Martin pályacsúccsal kezdett Austinban, távozik a Yamaha MotoGP-s főnöke
https://formula.hu/parc-ferme/37752
Pénteken két edzéssel vette kezdetét a MotoGP Amerikai Nagydíjának programja Austinban. A tét nélküli korábbi szabadedzésen Maverick Vinales volt a leggyorsabb, de persze a lényeg a délutáni tréning volt, ahol eldőltek a Q2-es helyek. Az élen Jorge Martin zárt, a vb-éllovas spanyol 2:01,397-es idejével csaknem fél másodpercet javított a pályacsúcson. Így sem volt nagy előnye az ezúttal második Vinales előtt, míg az apriliást a COTA-n korábban hétszer nyerő Marc Marquez követte.
A regnáló világbajnok Francesco Bagnaia negyedik lett, megelőzve az újonc Pedro Acostát. A top 10-be Aleix Espargaro, Franco Morbidelli, Enea Bastianini, Fabio di Giannantonio és Marco Bezzecchi fért még be – azaz hét Ducati, két Aprilia és egy KTM kvalifikálta magát a szombati időmérő második szakaszába. A gyári KTM-ek csak a 14. és 16. helyeken, míg a Yamahák és a Hondák az utolsó hat pozíciót foglalták el Fabio Quartararo vezérletével.
A pénteki nap fő pályán kívüli fejleménye egyébként épp a Yamahához kapcsolódott, hiszen Lin Jarvis a Motorsportnak nyilatkozva elárulta: a szezon végén távozik a csapatfőnöki posztról. Jarvis 26 évet töltött a hangvillásoknál, az ő vezetésével támadt fel a gyártó a 2000-es évek közepén, nemrég pedig neki sikerült nyélbe ütnie Fabio Quartararo hosszabbítását. További részletek minderről – és még több motorsportos hír és érdekesség – a Formula MotoGP Facebook-csoportunkban.
A pénteki edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 2'01.397 | |
2. | Maverick Viñales | Aprilia | 2'01.473 | 0.076 |
3. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 2'01.806 | 0.409 |
4. | Francesco Bagnaia | Ducati | 2'01.808 | 0.411 |
5. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 2'01.966 | 0.569 |
6. | Aleix Espargaró | Aprilia | 2'02.024 | 0.627 |
7. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 2'02.103 | 0.706 |
8. | Enea Bastianini | Ducati | 2'02.144 | 0.747 |
9. | Fabio Di Giannantonio | VR46 Ducati | 2'02.244 | 0.847 |
10. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 2'02.358 | 0.961 |
11. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 2'02.466 | 1.069 |
12. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 2'02.476 | 1.079 |
13. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 2'02.493 | 1.096 |
14. | Brad Binder | KTM | 2'02.551 | 1.154 |
15. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 2'02.553 | 1.156 |
16. | Jack Miller | KTM | 2'02.802 | 1.405 |
17. | Fabio Quartararo | Yamaha | 2'02.839 | 1.442 |
18. | Alex Rins | Yamaha | 2'02.875 | 1.478 |
19. | Johann Zarco | LCR Honda | 2'03.014 | 1.617 |
20. | Joan Mir | Repsol Honda | 2'03.444 | 2.047 |
21. | Luca Marini | Repsol Honda | 2'03.521 | 2.124 |
22. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 2'03.984 | 2.587 |
Videó a 45 éves kor felett is versenyző F1-es pilótákról
https://formula.hu/parc-ferme/37751
Fernando Alonso 2026-ig hosszabbított, s annak a szezonnak a végére olyan idős lesz, mint senki az F1-ben a megelőző 50 évben – de pontosan hova kerül a spanyol a veteránok ranglistáin?
A kínai káoszban bízik a Williams
https://formula.hu/parc-ferme/37750
Nem egy olyan csapat van az F1-ben jelenleg, ahol meglehetősen keserű a hangulat, s a Williams mindenképpen ezek közé tartozik, hiszen míg tavaly a pontszerzésben, idén csak az autótörésben jeleskednek, sőt Melbourne-ben szégyenszemre nem is tudtak két autót kiállítani. Amikor a csapat első számú versenyzőjét, Alex Albont arról kérdezték, hogy vajon a soron következő sanghaji pálya lehet-e az a helyszín, ahol megszakad a grove-iak ponttalansági sorozata, a brit-thai versenyző roppant őszinte választ adott:
„Pontosan ez a helyzet. Nem hiszem, hogy a jelenlegi autónkkal erőből pontot tudnánk szerezni. Talán egy olyan pályán, ami fekszik nekünk, de ezt idén eddig nem igazán találtuk meg” – mondta Albon, majd kifejtette, hogy az a tény, hogy Kína sokéves távollét után tér vissza, ráadásul sprintes hétvégével, a kezükre játszhat: „Kína tökéletes helyszín. Mindenki felkészületlenül megy Kínába, nem tudja, mire számíthat, és ez egy nagy lehetőség számunkra, hogy jobban teljesítsünk másoknál.”
„Zűrzavar van a Mercedesnél, kétségbeesettnek tűnnek”
https://formula.hu/parc-ferme/37749
A mindig mindenről csípős véleményt megfogalmazó többszörös futamgyőztes Ralf Schumacher ezúttal a Mercedest vette célkeresztjébe, azt a csapatot, melynek kötelékébe unokaöccse, Mick is tartozik – de minden jel arra mutat, hogy nem számolnak vele a távozó Lewis Hamilton ülésének betöltését illetően. A német expilóta a következőképp értékelte az Ezüst Nyilak, valamint a csapat vezére, Toto Wolff helyzetét:
„Rendkívül bizonytalannak és nehéznek nevezném. Toto nincs hozzászokva a vereséghez. Meg is lehet érteni, ő mindig is sikeres volt és mindenkit maga mögött hagyott, így ez egy új helyzet. Az ügyfélcsapatai, különösen a McLaren, verik őt. Ez a legrosszabb dolog, ami történhet” – idézi a német Sky Sports Schumachert. „Az első számú versenyzője azért hagyta el őt, mert már ő sem hisz a csapatban, ami hatalmas probléma a számára. Most támadnia kell, gondoskodnia kell arról, hogy csapatként vonzó maradjon, hogy a jó pilóták hozzá jöjjenek.”
„A Mercedesnél jelenleg zűrzavar van, és ez látszik Toto Wolff reakcióiból is a médiával szemben” – folytatta Schumacher. „Nagyra értékelem őt, kedvelem, de katasztrofális, amit most csinálnak. Néhányan nem is tudják, mit csinálnak: azt mondják, hogy kíméltük a gumikat, csak éppen túl sokáig kímélték a gumikat. Két autójuk van, és nem értem, miért nem tudnak két különböző stratégiát használni. Pillanatnyilag ez egy kisebb zűrzavar, szinte kétségbeesettnek tűnnek.”
Hamilton szavait idézte a Ferrari elnöke
https://formula.hu/parc-ferme/37747
A többek között a Ferrariban, a Stellantisban és a Juventusban is komoly részesedéssel bíró Exor N.V. vezérigazgatójaként írt levelet a részvényeseknek a Ferrari elnöke, John Elkann, melyben a Scuderia csapatát hozta fel pozitív példaként, többek között Lewis Hamilton szavait idézve: „ A 2024-es az az év lesz, amikor felgyorsítjuk azt a célunkat, hogy a tulajdonosi, irányítási és vezetési struktúrák megfelelő összehangolásával nagyszerű vállalatokat építünk.”
„A Scuderia Ferrari jó példát szolgáltat erre a fejlődésre, miután több dobogós helyezéssel kezdte az új F1-es szezont. A sikert illetően fontos, hogy emlékezzünk Lewis Hamilton szavaira: A versenyzésben mindig van mit tanulni, minden egyes nap. Mindig van lehetőség a fejlődésre. Azt hiszem, ez az életben mindenre érvényes” – írta a levélben Elkann, akinek kulcsszerepe volt abban, hogy Hamiltont sikerült elcsábítani a Mercedestől, s 2025-ben immár a Ferrari versenyzője lesz.
Bemutatták Micheliszék Hyundaijának 2024-es festését
https://formula.hu/parc-ferme/37746
Felpörögtek az események a TCR World Tour háza táján egy héttel a vallelungai évadnyitó előtt: azok után, hogy a Cyan Racing bejelentette idei versenyzőit és felállását, a BRC Hyundai leleplezte 2024-es festését. Az immár trióvá bővülő, a bajnoki címvédő Michelisz Norbert mellett Mikel Azconát és Nestor Girolamit indító koreai márka autója némileg megújult dizájnt kapott az idei szezonra, a márka típusát jelölő N és a fehér hangsúlyosabbá vált a Hyundai klasszikus kékesszürkéje és a piros mellett:
Változatlan kvartettel támad a Lynk & Co a TCR World Tourban
https://formula.hu/parc-ferme/37745
Egy héttel a TCR Világsorozat vallelungai évadnyitója előtt bejelentette a Cyan Racing, hogy 2024-ben is négy – legfrissebb generációjú – Lynk & Co 03-ast indítanak a szezon hét állomásán. A versenyzői felállás sem változik, így továbbra is kékben láthatjuk a kétszeres WTCR-bajnok Yann Ehrlacher-t, a világbajnok Thed Björköt, valamint az egyaránt futamgyőztes Santiago Urrutiát és Ma Qing Huát.
Ezzel kilencre nőtt a bejelentett állandó indulók száma a TCR World Tourban, ami megegyezik a tavalyi számmal: a Lynk & Co négyese mellett a BRC Hyundai Michelisz Norbertet, Mikel Azconát és új igazolásként Nestor Girolamit indítja, míg az új hondás alakulat, a GOAT Racing Esteban Guerrerivel és Marco Buttival támad. Persze az egyes futamokon ennél népesebb lesz a mezőny, hiszen a Világsorozat rendre helyi vagy regionális TCR-szériákhoz csapódik. A TCR World Tour versenyeit egyébként idén a Sport TV közvetíti.
A Honda újra együtt akar dolgozni Verstappennel az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/37744
Hiába szálltak ki hivatalosan 2021 végén a Formula-1-ből és térnek vissza oda gyári szinten 2026-ban immár az Aston Martin partnereként, a Honda jelenleg is technikai partnerként dolgozik együtt a Red Bull-lal az erőforrást illetően. Így Max Verstappen jelenlegi dominanciájában is komoly szerepük van, a két fél kapcsolata viszont szűk két év múlva véget ér, hiszen a holland 2028-ig szerződéssel rendelkezik az energiaitalosokkal, a Honda viszont immár az Astonnal fog együtt dolgozni, míg a Red Bull Powertrains új partnere a Ford lesz. A Honda Racing Corporation elnöke, Koji Watanabe a Motorsport.com portálnak nyilatkozva beszélt arról, hogy a későbbiekben újra szeretnének együtt dolgozni Verstappennel:
„Nem hiszem, hogy rövid időn belül eljön ez a nap, de ha mindketten folytatjuk a Formula-1-es tevékenységünket, akkor remélhetőleg újra együtt dolgozhatunk majd. Nagyon jó a kapcsolatunk. Bízunk egymásban, és a Honda dolgozói is kedvelik Maxot. Büszkék vagyunk rá, hogy együtt dolgozhatunk Maxszal, szóval hiányozni fog a jövőben. De még van két évünk együtt, és ígérjük, hogy mindent megteszünk, hogy újabb világbajnokságokat nyerjünk a Red Bull-lal és Maxszal. Rendkívül fontos a személye, ő jelenleg az első számú Formula-1-es pilóta. Persze a csapatvezetés és a versenygép is fontos, de az egész kombinációja számít, és Max egy fontos darabja ennek.”
Watanabe megjegyezte: Verstappen mindig kifejezi a háláját a Hondának, és kedvenc emléke, amikor a spielbergi dobogón a pilóta a logójukra mutatott. Mindenesetre a Verstappen–Honda kapcsolat tényleg megszakad 2026-tól – hacsak egy fordulattal Verstappen nem dönt úgy, hogy átnyergel az Astonhoz (a hosszabbító Fernando Alonso mellé), amiről halovány pletykák már terjengtek is, hogy a csapat csábítgatja őt és Adrian Newey-t is.
„Nem fogok a Pramacnál maradni” – Martin
https://formula.hu/parc-ferme/37743
Minden eddiginél nyíltabb utalást tett a jövőbeli szándékaival kapcsolatban Jorge Martin. A MotoGP világbajnoki összetettjét két forduló után vezető spanyol már korábban is többször elmondta, hogy 2025-re mindenképp gyári csapathoz szeretne szerződni: erre a legjobb esélye akkor lehet, ha a Ducati feljebb lépteti a Pramac Racingtől az első számú gárdájához, de Martin azt is jelezte már, hogy ha nem öltözhet vörösbe, akkor másfelé fog nézelődni. A hétvégi Amerikai Nagydíj csütörtöki sajtónapján pedig azt is egyértelművé tette, hogy akkor sem maradna a jelenlegi – egyébként tavaly csapatbajnokságot nyerő és jelenleg is gyári specifikációjú Ducatikat indító – istállója mellett, ha az esetleg a friss pletykáknak megfelelően a bolognaiak helyett a Yamaha szatellit partnerévé (a hangvillások állítólag őket is megkeresték ezzel) válnának:
„Nos, jelenleg jobban kapcsolódom a Ducatihoz, mint a Pramachoz. De ez így volt az egész MotoGP-s karrierem során. Mindenki tudja, mi a prioritás számomra. Várjunk még, mert eléggé korán van még, de remélem, hogy egy gyári csapathoz tudok szerződni. Még ha a Pramac motort is vált, úgy hiszem, nem fogok itt maradni” – mondta el Martin. A spanyolt egyébként korábban a Yamaha gyári csapatával hozták szóba arra az esetre, ha a Ducati nem kínálna neki gyári ülést, de Fabio Quartararo múlt heti hosszabbításával erre némileg csökkentek az esélyei, bár nyilván Alex Rins helyét még esetleg átveheti.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Alonso egyetlen dolgot tart még a fejében az F1-en kívül
https://formula.hu/parc-ferme/37742
Egyetlen olyan esemény van, amin Fernando Alonso még szeretne egyszer rajthoz állni az F1-en kívül: a Dakar Rali. Ezt válaszolta arra a kérdésre az F1-es szerződéshosszabbítása kapcsán tartott sajtóbeszélgetésen, hogy vannak-e egyéb tervei a száguldó cirkuszon kívül.
„Jelenleg nem, most szuperfókuszált vagyok az F1-re és csak az jár a fejemben. De szinte 100%-ra mondom, hogy meg fogom próbálni a Dakart, majd a jövőben, amikor befejezem az F1-et. Ez is ott van a fejemben” – erősítette meg ismét korábbi kijelentését, hogy az egy Dakar-próbálkozás nem volt elég számára.
F1-es karrierje után is maradhat az Astonnál Alonso
https://formula.hu/parc-ferme/37741
Egyértelmű utalást tett arra a kétszeres F1-es világbajnok, hogy az Astonnal kötött megállapodása eddigi pályafutása leghosszabb kontraktusa, ami nem lehet igaz, ha csak a kétéves versenyzői szerződést értené alatta.
Mint mondta, a pályafutása után is maradhat az istállónál, méghozzá sok-sok évig, de nem tért ki pontosan arra, hogy milyen pozícióban. Ahogy fogalmazott, hogy bő 25 éves versenyzői tapasztalatával tudja segíteni az Astont, és ez a szerepkör is motiválja a folytatásra. Konkrét kérdésre is inkább csak körbefogalmazta a témát, és annyit árult el, hogy 2026-ig biztosan vezet, de utána is sok-sok évig maradhat a márkával...
Videó: Drónfelvételen az Aston Martin egyre bővülő F1-es kampusza
https://formula.hu/parc-ferme/37740
Folyamatosak a fejlesztések az Aston Martin Formula-1-es alakulatánál. Tavaly már átadták a technológiai kampusz első silverstone-i épületét, az idei AMR24-est már ott is fejlesztették építették. Ám ezzel még nincs vége a munkálatoknak, épül a kettes és hármas számú létesítmény, többek között egy vadonatúj szélcsatornával. Az Aston egy felvételt is megosztott minderről:
Vettel lenyűgözte a Porschét, de még nincs döntés Le Mans-ról
https://formula.hu/parc-ferme/37739
Sebastian Vettel néhány hete a Motorland Aragon versenypályán tesztelte a Porsche endurance-világbajnoki hypercarját. Az F1-ből 2022 végén visszavonult német mosolyogva szállt ki az autóból, ám úgy nyilatkozott, egyelőre nem tudja, lesz-e a dolognak folytatása. Mindenesetre Urs Kuratle, a Porsche gyári versenyigazgatója lenyűgözve beszélt Vettelről:
„Sebastiannak nyilván nem kell bizonyítania, hogy tud autót vezetni. Volt benne egy bizonyos fokú tisztelet az ismeretlen autó irányába, de remekül kezelte” – nyilatkozta a Motorsport-Totalnak a szakember, aki a BMW Saubernél annak idején dolgozott már együtt Vettellel: „Ő még mindig ugyanaz a Sebastian, aki nagyon beleássa magát a dolgokba. Rendkívül üdítő volt hallani a benyomásait. Még egy négyszeres F1-es világbajnoknak is sok újdonsággal kellett megbirkóznia: egy új csapattal és egy eléggé összetett autóval. De rendkívül jól elsajátította ezeket.”
A német pilóta az elmúlt hetekben már sejtelmesebben nyilatkozott egy esetleges visszatérésről, akár az F1 irányába is. Ez utóbbiról Kuratle is a sajtóból értesült, ami pedig a Porschével való esetleges Le Mans-i indulást illeti – ahol a harmadik gyári egységből még hiányzik két versenyző –, így nyilatkozott: „Semmi sincs eldöntve annak kapcsán, mit fog tenni, mikor fog vezetni vagy fog-e egyáltalán nálunk versenyezni a jövőben. Ez csak a következő néhány napban vagy hétben válik világossá. Még csak dátum sincs arra, mikor döntjük el, hogy mit, hogyan és hol fog vezetni.”
Honfitársa szerint Hülkenbergnek váltani kell
https://formula.hu/parc-ferme/37738
Ralf Schumacher, a német Sky riportereként tevékenykedő korábbi F1-es versenyző úgy véli, Nico Hülkenberg számára elérkezett a távozás ideje a Haastól.
Hülkenberg azon versenyzők közé tartozik, akiknek a jelenlegi szerződése lejár a 2024-es szezon végén, Ralf Schumacher pedig így felelt arra a kérdésre, hogy 36 éves honfitársának maradnia kellene-e jelenlegi csapatával: „Nem, határozottan nem. A Haas egy nagyszerű csapat, jobb eredményeket fognak elérni, ám az istálló felépítése nem a jövőre fókuszál. Egyszerűen nem foglalkoznak eleget a hosszútávú tervek kialakításával.”
„Invesztálni kellene a csapatba, ám ez nem fog megtörténni, mert Gene Haas tulajdonosnak egyéb ötletei vannak. Ez egy remek kis csapat az olyan újoncok számára mint például Oliver Bearman” – tette hozzá Ralf.
Ecclestone volt a nyertese a Perez és Horner közötti fogadásnak
https://formula.hu/parc-ferme/37736
A hétvégi F1-es Japán Nagydíj időmérőjének végén Sergio Perez rádiózásából már kiderült, hogy a kvalifikációt megelőzően kötött egy fogadást a Red Bull csapatfőnökével arról, hogy az első sorba tudja-e magát kvalifikálni. Ez sikerült a mexikóinak – csaknem egy év után először –, ráadásul mindössze 66 ezreddel maradt el a pole-pozíciós csapattársától, Max Verstappentől. Ezzel Perez megnyerte a fogadást – ám a pénz nem sokáig maradt nála, mint azt Horner a hétvége után elárulta:
„Fogadtam vele annak kapcsán, hogy az első sorba kvalifikál-e, mert eddig a legjobb eredménye egy negyedik rajthely volt itt. Aztán valahogy megnyerte a fogadást, és mondta, hogy pontosan ugyanennyi pénzzel tartozott Bernie Ecclestone-nak. Úgyhogy tovább is adta Bernie-nek, így ő volt Checo első soros rajtjának a nyertese. Úgyhogy a drága öreg Bernie még mindig pénzt keres úgy, hogy már itt sincs!” – viccelődött Horner, akit a Motorsport idézett.
Halálos baleset Barcelonában: saját kamionja ütötte el a csapatmenedzsert
https://formula.hu/parc-ferme/37737
Tragédia történt még kedden az F1-es Spanyol Nagydíjaknak is otthont adó Circuit de Barcelona-Catalunya versenypályán. A hétvégén itt rendezik majd a European Le Mans Series és a Michelin Le Mans Cup évadnyitóját. Az incidens utóbbi paddockjában történt az előkészületek során: a Proton Huber Competition csapatmenedzserét, Gerhard Freundorfert a saját csapatkamionja ütötte el. Az ELMS közleménye szerint a pálya orvosi csapata gyorsan ellátta őt, de sajnos Freundorfer belehalt a sérüléseibe.
F2-es és F3-as csapatot is indítana az Andretti
https://formula.hu/parc-ferme/37735
Továbbra is gőzerővel készül az elutasítása ellenére a Formula-es csatlakozásra az Andretti Global: szerdán hivatalosan is megnyitott az új silverstone-i bázisuk. Az új létesítmény mindenekelőtt a reménybeli F1-es gárdát szolgálná ki, ám mint azt Michael Andretti a Motorsport.com szakportál hasábjain elárulta: további terveik is vannak a terjeszkedésre, mindenekelőtt a száguldó cirkusz nevelőszériái felé.
„Ezek a létesítmények elsősorban a Formula-1-et fogják szolgálni. Viszont szeretnénk elkezdeni áthozni és integrálni a Formula-E-csapatunkat. A célunk, hogy legyen egy F2-es és F3-as alakulatunk is, segítve az F1-es istállót, aztán pedig talán még egy WEC-csapatunk is. Úgyhogy ezt szeretnénk az európai versenyközpontunkká tenni” – jelentette ki a csapattulajdonos.
Andretti azt is elmondta, hogy ezáltal szeretnének lehetőséget biztosítani a fiatal amerikai tehetségeknek, de nem csak róluk szólna az F2-F3-as projekt: „Nemcsak az amerikai pilótákról van szó, de jó ranglétrát fog jelenteni számukra. Így is a világ legnagyobb tehetségeit fogjuk keresni, viszont fair esélyt fog kínálni egy amerikainak, mert általában amikor egy amerikai idejön, nem ugyanúgy kezelik őket” – mutatott rá. Andrettiék hozzátették: a két utánpótlás-sorozatban való részvételük nagyban függ attól, hogy az F1-es jelentkezésüket végül mégis elfogadják-e.