DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. november 20. csütörtök

A Red Bull-védenc újra győzött Makaóban, Schumacher ötödik

A pole-pozícióból indulva Dan Ticktum nyerte a Formula-3-as Makaói Nagydíjat: a Motopark pilótája tavalyi sikerét ismételte meg a rangos versenyen, jó szájízzel búcsúztatva a szezont, amely során az Európa-bajnokságon lemaradt az elsőségről.

A Formula-3-as autóba DTM-ből visszaülő Joel Eriksson lett a második, Sacha Fenestraz szerzett még dobogós helyezést. A Formula-3-as Európa-bajnok, Mick Schumacher ötödik pozícióban végzett Makaóban.

A versenyt Sophia Flörsch óriási balesete árnyékolta be a 4. körben, a német hölgyversenyző több méter magasra felemelkedett, majd a védőkerítést átszakítva a fotósok védelmére emelt építménynek csapódott. A pilóta és a közelben tartózkodók állapotáról csak lassan érkeztek a hírek, a legújabb, hivatalos forrásból származó információk szerint öten sérültek meg, két versenyző – Flörsh és Sho Tsuboi –, két fotós és egy pályabíró. A balesetet követően hosszú szünet után indították újra a versenyt.

Alonso: Ez kissé sportszerűtlen...

Nem volt túl elégedett a hétvégi kanyarlevágásokkal Fernando Alonso – vagy inkább ő sem volt az, hiszen többen is kifejezték nemtetszésüket azzal kapcsolatban, hogy az első kanyarkombinációt hányan vágták át, és hányan kaptak érte büntetést.

„Én is javítottam pár helyet, mert agresszív voltam az egyes kanyarban és minden jól alakult. Aztán több autó is simán átment a füvön egyenesen a kettes-hármasban, aztán három-négy autóval elénk jött vissza a pályára. Ez kissé sportszerűtlen, hogy úgy mondjam. Ez a második ilyen már egymás után, hogy az egyes kanyarban ez történik a rajt után, az FIA pedig félrenéz. Megtanultuk” – mondta az Aston Martin végül kieső versenyzője.

f1-alonso-aston

fotó: Aston Martin Aramco

Miért nem büntették a Verstappen–Hamilton kontaktot?

Egymásnak feszült a vasárnapi F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon a két egykori nagy rivális, Max Verstappen és Lewis Hamilton: a két többszörös világbajnok még a futam első fázisában, az 1-es kanyarban ért össze, amikor a holland előzte a britet. A stewardok vizsgálták az incidenst, ám végül egyik félnek sem osztottak ki büntetést a manőverért és a kontaktért.

Az FIA indoklása szerint Verstappen első tengelye egyértelműen Hamilton tükre előtt volt a kanyarcsúcsponton, így a Red Bullé volt a kanyar joga. A Ferrari végig mellette maradt a kanyarban, ez vezetett az összeéréshez. Ám mivel a felügyelők úgy ítélték meg, hogy Hamiltonnak limitált lehetőségei voltak nagyobb helyet hagyni a pályán, és egyik autó sem sérült az incidensben, s a korábbi hasonló esetben sem szankcionáltak, ezért versenybalesetnek minősítették a történteket.

Hamilton egyébként a teljes eseménysort nem úszta meg, hiszen a 4-es kanyarig tartott a csata közöttük, ahol a brit a bukótérbe sodródott. Ennek kapcsán duplán vizsgálták a hétszeres Formula-1-es világbajnok, és noha azt megúszta, hogy nem a versenyigazgató által kijelölt útvonalon tért vissza a pályára, mivel túl nagy volt az autója tempója, azt már nem, hogy Verstappen előtt maradt a pályán és ezzel tartós előnyt szerzett, így emiatt tíz másodpercet róttak ki rá – amivel sem ő, sem a Ferrari nem értett egyet.

verstappen-hamilton

A Lawson-esetet még vizsgálja az FIA, de a futam végi VSC-re magyarázatot adott

A Mexikóvárosi Nagydíjon két szokatlan incidens is borzolta a kedélyeket, amelyekre az FIA hivatalos közleményben reagált. Az első eset a futam elején történt, amikor Liam Lawson előtt pályabírók szaladtak át a pályán, miközben a verseny még zajlott. A szövetség magyarázata szerint az 1-es kanyarban törmeléket észleltek, és a pályabírókat készenlétbe helyezték, hogy eltávolítsák azt, amint minden autó áthaladt a kanyaron. Azonban amikor kiderült, hogy Lawson a boxba hajtott, az utasítást visszavonták, és sárga zászlóval jelezték a veszélyt. Az FIA ugyanakkor hozzátette, hogy tovább vizsgálják, pontosan mi történt ezt követően, hiszen a pályabírók mozgása így is veszélyes helyzetet teremtett.

A második vitatott eset a futam hajrájában történt, amikor Carlos Sainz megpördült, és a 14-es kanyar bukóterében állt meg Williamsével. Bár sok néző és szakértő szerint a helyzet nem indokolt semmilyen versenymegszakítást, az FIA álláspontja szerint az autó veszélyesen közel maradt a pályához, majd füstölni kezdett, és tűzriadó-jelzések is érkeztek a versenyirányításhoz. Mivel fennállt a tűzveszély, a pályabírók közbelépése elengedhetetlenné vált, ezért a szabályoknak megfelelően VSC-fázist rendeltek el. A VSC addig maradt érvényben, amíg a Williams biztonságosan a korlátok mögé nem került, ezt követően pedig újraindult a verseny, és a futam zöld zászló alatt ért véget.

„Szeretnénk hangsúlyozni tiszteletünket és elismerésünket a helyi ASN, az OMDAI, valamint az Autódromo Hermanos Rodríguez és az ottani pályabírók iránt, akik önkéntesek, és kulcsszerepet játszanak sportágunk biztonságos és sikeres lebonyolításában. Szakmai hozzáértésük és elhivatottságuk felbecsülhetetlen értékű minden egyes eseményünk során.”

Elképesztően veszélyes jelenet: pályabírók szaladtak át Lawson előtt verseny közben – videó

Elképesztően veszélyes jelenet zajlott le a Mexikóvárosi Nagydíj elején: pályabírók szaladtak át Liam Lawson előtt, éles versenykörülmények között. 

 

Tsunoda: „Őrült kérdés” – tudom, hogyan működik a Red Bull

Yuki Tsunoda elmondta, pontosan tisztában van azzal, hogyan zajlanak a döntések a Red Bullnál, ezért nem foglalkozik a jövőjéről szóló találgatásokkal. A japán versenyző a Mexikóvárosi Nagydíj hétvégéjén reagált a kérdésre, miszerint aggódik-e amiatt, hogy még nem született döntés a 2026-os üléséről.

„Őrült kérdés” – vágta rá Tsunoda.

„Öt éve vagyok a Red Bull család tagja, és tudom, hogyan működnek itt a dolgok. Eddig szinte minden évben ilyen helyzetben voltam. Tudom, hogyan kezelik ezt a Red Bullnál. Továbbra is bizonyítani akarok, és maximálisan ki kell használnom a lehetőséget. Nagyon hálás vagyok ezért az esélyért, csak erre fókuszálok.”

Többször is leállhatott a szíve a Moto3-as horrorbalesetben megsérült versenyzőnek

Ijesztő balesettel indult a versenynap a Malajziai GP-n: még a Moto3-asok futama előtt, a kivezetőkörön ütközött bele hátulról nagy tempóval a világbajnok Jose Antonio Rueda a – meg nem erősített hírek szerint műszaki gond miatt – lassan haladó Noah Dettwiler motorjába. A versenyzőket több mint fél órán át ápolták a baleset helyszínén, majd helikopterrel a közeli kórházba szállították. Csupán a másfél órás késéssel megrendezett Moto3-as és a MotoGP-s nagydíj után közöltek annyit, hogy Rueda viszonylag megúszta az incidenst: kéztörés mellett néhány zúzódást szenvedett, de magánál volt a spanyol.

Dettwilerről nem osztottak még meg hivatalos információkat, a svájci motoros édesapja viszont a Blicknek nyilatkozva elárulta, hogy nála súlyosabb a helyzet, a fia életéért kellett küzdeni: a lap arról ír, hogy többször is leállt a szíve, újra kellett éleszteni, sok vért veszített, sérült a tüdeje és a lépe is, valamint nyílt lábtörést is szenvedett. Mindezek ellenére a lap úgy tudja, hogy Dettwiler túl van a közvetlen életveszélyen.

A cikkünk élesítése után pár perccel aztán Detwiller csapata, a CIP Green Power annyit közölt a közösségi médiában, hogy a versenyzőre több műtét vár majd a súlyos baleset után, de jó kezekben van, és kérik a privát szféra tiszteletben tartását, egyelőre pedig nem osztanak meg több információt.

A MotoGP-mezőnyből egyébként többen is nehezményezték, hogy a történtek után megrendezték a Moto3-as futamok: Francesco Bagnaia szerint nem volt jó ötlet a fiatal versenyzők számára, hogy ezek után versenyezniük, de Joan Mir is arról beszélt, hogy még nekik is nehéz volt fenntartaniuk a koncentrációt, miután látták a jelenetet.

dettwiler

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Miért nem a csapatnak teszed fel ezt a kérdést?” – Stroll

Lance Stroll csalódottan értékelt időmérőt követően Mexikóvárosban, ahol már a Q1-ben búcsúzni kényszerült.

„Őszintén szólva, nem lepett meg az eredmény. Az autó egész hétvégén visszafelé megy, egyszerűen nem volt tapadásom. Gyakran előfordul, hogy az edzésen minden rendben van, aztán jön a kvalifikáció, és hirtelen eltűnik a tapadás” – mondta Stroll a Formula.hu jelenlétében.

Arra a kérdésre, hogy mi lehet ennek az oka, a kanadai csak ennyit válaszolt: „Nem tudom. Őszintén, nem ismerem az összes választ, de valamiért ez mostanában mindig így van.”

Amikor Ian Parkes, a RacingNew365 újságírója megjegyezte, hogy a probléma hosszú ideje fennáll, Stroll kissé csípősen reagált, majd elsétált az interjúzónából: „Miért nem a csapatnak teszed fel ezt a kérdést?”

„Még Hamilton is szenvedne Verstappen mellett”

Sergio Perez szerint nincs olyan pilóta a mezőnyben, aki könnyen boldogulna a Red Bullnál Max Verstappen csapattársaként – még a legnagyobb nevek sem. A mexikói versenyző négy szezont töltött az energiaitalos alakulatnál, és bár több győzelmet is szerzett, gyakran került a teljesítménye miatt a kritikák kereszttüzébe.

„Nem szeretek más pilótákat kritizálni, mert tudom, min mennek keresztül” – mondta Perez a Sky Sportsnak. „Amikor aláírtam a Red Bulltól való távozásomat, egyből arra gondoltam, szegény srác, aki jön utánam. Nekem is sikerült túlélni, de ez egy nagyon nehéz hely. Nyilvánvaló, hogy Max mellett versenyezni rendkívül nehéz, ezt az emberek nem értik.”

verstappen-hamilton

Perez szerint a Red Bull környezete és az autó működése is kihívást jelent minden pilótának, nem csak neki. „Rengeteg dolgot el tudnék mondani erről, de egyszerűen csak annyit mondhatok, hogy ez egy nagyon nehéz feladat. Nincs olyan versenyző, aki ott képes lenne tartósan megmaradni. Mindegy, hogy Hamiltonról, Leclerc-ről vagy bárki másról van szó, mindenki szenvedne ott.”

A mexikói hozzátette: a Red Bull autóját vezetni különösen összetett, mert a pilótának állandóan alkalmazkodnia kell. „Folyton azon kell gondolkodnod, hogyan vezesd, és amikor ez történik, az sosem ideális. Ez egy rendkívül nehéz feladat, még a legjobb versenyzők számára is.”

„Ő nem igazi újonc” – 2009 óta először vezetett olasz Ferrarit egy nagydíjhétvégén

A Ferrari fejlesztőcsapatába tartozó Antonio Fuoco sokat várt az F1-es lehetőségre: 2012-ben, 16 évesen csatlakozott a versenyzői akadémiához, tíz évvel ezelőtt tesztelte először a csapat királykategóriás modelljét, melyet számtalan fiatal versenyzőknek dedikált, Pirelli által szervezett és korábbi autós gyakorlás követett azóta, Charles Leclerc-rel együtt versenyzett a nevelőkategóriákban, a márka WEC-versenyzőjeként Le Mans-i 24 órást nyert 2024-ben, mielőtt az újoncszabály értelmében a Mexikóvárosi Nagydíj első szabadedzésén versenyhétvége keretén belül Ferrariba ülhetett.

A Scuderia számára is különleges pillanat volt Fuoco bevetése, hiszen Giancarlo Fisichella óta először vezetett egy olasz Ferrarit nagydíjhétvégén. Fred Vasseur így nyugtázta a pénteken Lewis Hamilton autóját átvevő 29 éves fejlesztőpilóta teljesítményét és különleges házon belüli státuszát:

„Antonio nagyon jó munkát végzett. Ő nem igazi újonc, egyike referenciaversenyzőinknek a Hypercarban, megnyerte Le Mans-t és rengeteg idő tölt a szimulátorban. Ez volt a legjobb alkalom, hogy pályaidő is adjunk neki” – mondta a csapatfőnökök sajtótájékoztatóján Vasseur.

„Antonio más helyzetben van, mint más versenyzők, akik pályán voltak pénteken, mivel nincs mit bizonyítania. Megvan a saját programja, ahol bajnokságot vezet, Le Mans-okat nyer. Másik úton jár, de nagyon jó munkát végez a csapatban, és közel áll mindenkihez. A Ferrari versenyző akadémiájáról érkezett, a Ferrari terméke” – dicsérte Fuocót a francia csapatfőnök.

(A méltatásban egy valamiben tévedett Vasseur: összekeverte Fuocót a másik saját nevelésű Antonióval, mivel Giovinazziék ferraris egysége vezeti a Hypercar összetettjét a szezonzáró bahreini 8 órás előtt, Fuoco, Molina és Nielsen tavaly ezüstérmes triója már nem lehet bajnok a WEC-ben.)

Újoncot hozna, Tsunodát kitenné – Villeneuve tanácsa Markóéknak

Jacques Villeneuve szerint a Red Bullnak érdemes lenne az IndyCar sztárját, Alex Palou-t is megfontolni 2026-ra a Racing Bulls egyik ülésére.

A 1997-es világbajnok úgy véli, a spanyol versenyző tökéletesen illene a Red Bull rendszerébe.

„Nyert versenyeket nyomás alatt, mindenféle körülmények között. Ő a tökéletes jövőbeli Red Bull-pilóta – teszteljék le! Rengeteg tapasztalattal rendelkezik, az Indy 500 győztese, négy bajnoki címe van, és Európában is könnyen beilleszkedne” – mondta Villeneuve.

A faenzai alakulat jövő évi felállása továbbra is kérdéses, miközben Liam Lawson, Yuki Tsunoda és Arvid Lindblad neve is felmerült – azt az álláspontot pedig Villeneuve is osztja, hogy Hadjar jövőre már Verstappen csapattársa lesz az első számú istállónál. A versenyzőkkel kapcsolatos döntést a Red Bull egyébként a Mexikóvárosi Nagydíj utánra ígérte, de Laurent Mekies csapatfőnök szerint „nem sietik el” a választást.

A szabadedzés után rosszul lett, az orvosi központba került Pato O’Ward

A mexikói első szabadedzésen szereplő kilenc újonc között volt az idei IndyCar-ezüstérmes Pato O’Ward is, aki Lando Norris MCL39-esével látszólag gond nélkül teljesített 30 kört, valamint végzett a 13. pozícióban, ezt követően azonban ételmérgezés gyorsan romló tüneteit mutatta.

A Motorsport.com információi szerint a mexikói az orvosi központba került kezelésre, ahol gyógyszereket és infúziót kapott, valamint EKG-vizsgálatot is elvégeztek rajta.

A McLaren részéről nem kommunikálták O’Ward rosszullétét – a csapat sajtóközleményében kapott egy rövid megszólalást, melyben köszönetet mondott a McLarennek és sikeresnek minősítette a napi programot –, a versenyző azonban kihagyta a média- és szponzori megjelenéseket, melyeket az edzésrészvétel után terveztek be.

Az IndyCar a szezonon kívül akár külföldre is mehet

Az IndyCar hosszú ideje kizárólag Észak-Amerikában versenyez, az elmúlt években jellemzően egyetlen kanadai futam mellett az összes többi versenyt az Egyesült Államokban rendezik. A széria legutóbb pedig 2013-ban hagyta el a kontinenst, amikor a brazil Sao Paulóban versenyzett, ezen kilencszer látogatott el Japánba, valamint egyetlen alkalommal Ausztráliába. Most újra felmerült, hogy a bajnokság visszatérhet a nemzetközi porondra – a szezonon kívül.

Mark Miles, a Penske Entertainment vezérigazgatója a Motorsport.com-nak nyilatkozva elmondta, hogy bár az IndyCar továbbra is egyértelműen észak-amerikai sorozat marad, az idényen kívül akár más kontinensekre is ellátogathat. „Úgy döntöttünk, hogy a bajnokságunk véget ér, amikor az NFL alapszakasza elkezdődik szeptemberben. Ezután hosszú holtszezonunk van, és tudjuk, hogy jelentős nemzetközi rajongótáborunk van” – magyarázta.

indycar-saopaulo

„A bajnokságot továbbra is észak-amerikai sorozatnak tekintjük, az Egyesült Államok, Kanada és remélhetőleg hamarosan Mexikó tartozik bele. De a szezonon kívüli események külföldön, Európában, a Közel-Keleten vagy Dél-Amerikában szerintem izgalmas lehetőséget jelentenének” – tette hozzá Miles.

A sorozat emellett továbbra is dolgozik azon, hogy a jövőben Mexikóvárosban bajnoki futamot rendezzen, részben az Arrow McLaren versenyzője, a mexikói Pato O’Ward népszerűségének köszönhetően. „Nem mennénk Mexikóba, ha nem hinnénk abban, hogy fantasztikus, a márkánkat erősítő eseményt tudunk ott rendezni. A rajongótáborunk megvan hozzá, és szerintem előbb-utóbb meg fog történni” – fogalmazott a vezető.

„Mint amikor sarokba állítják a rossz fiúkat” – Villeneuve beleszállt a McLarenbe

Keményen kritizálta Jacques Villeneuve azt, ahogy a McLaren a két világbajnoki esélyes pilótát kezeli vagy kezelni próbálja. Mint megírtuk, a szingapúri koccanást követően Lando Norrist találták felelősnek, ami házon belül „következményekkel” járt számára – ám mivel az austini sprintes rajtbalesetről pedig Oscar Piastri tehetett a wokingiak belső vizsgálata szerint, ezeket már törölték is. Az 1997-es F1-es világbajnok kigúnyolta a konstruktőri világbajnok alakulatot a Sky Sports F1 kamerái előtt:

„A papaja szabályok nem működnek erővel: álljanak ki és harcoljanak a bajnokságért! Olyan volt, mint amikor két gyereket a szoba sarkába állítva büntetnek. ’Rossz fiú voltál, menj a szobádba. Ó, te is rossz fiú voltál. Oké, akkor mostantól tiszta lappal folytatjuk.’ Ne már! Egy világbajnoki címért harcolnak. Nézzük meg Szingapúrt: oké, Norris hozzáért az elöl haladó autóhoz, belecsúszott Oscarba, aztán tíz körön át panaszkodást hallottunk. Ez nincs rendjén.”

Villeneuve egyébként a két McLaren-pilótát egymással is összevetette: „Mindketten első számú pilóták. Volt idő a szezonban, amikor Piastri kicsit gyorsabb volt, de végső soron Norris kicsit erősebb. Bakuban mindketten összeroppantak, de aztán visszavágott. Norris jobb versenyző, amikor Max [Verstappen] ellen harcol, és sokkal jobb, amikor a csapattársa ellen” – vélekedett a kanadai. A Mexikóvárosi Nagydíj előtt amúgy Piastri 14 ponttal vezet Norris előtt, de már a Red Bull-os Max Verstappen is csupán 40 pontra van az ausztrál éllovastól.

f1-norris-piastri-mclaren-1_5

Russell: Mexikóban a legkisebb az FP1 kihagyásának ára

George Russell szerint az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj helyszíne különösen alkalmas arra, hogy a csapatok fiatal versenyzőket ültessenek autóba az első szabadedzésen. A Mercedes pilótája most saját W16-osát is átadja Frederik Vestinek az FP1-re – nyolc kollégájához hasonlóan, hiszen egy híján az összes csapat úgy döntött, hogy egyik állandó versenyzője kihagyja a nyitó tréninget.

A brit elmagyarázta, miért éppen az Autódromo Hermanos Rodríguez ideális erre: a mexikói helyszín különösen poros és koszos az első percekben, így az itt gyűjtött tapasztalatok nem mindig hasznosak. „Azt gondolom, valójában még nyerhetünk is ezen” – mondta Russell a sajtónak, köztük a Formula.hu-nak. „A pálya nagyon poros, és a köridők akár négy másodperccel is elmaradnak az időmérőn látottaktól még az FP1 végén is. Néha, ha tiszta fejjel kezdesz az FP2-ben, nincsenek meg azok a rossz élmények, amiket az első edzésen szereztél.”

vesti-bahrein_1

Russell szerint ezért Mexikó az a helyszín, ahol a legkevésbé hátrányos kihagyni az FP1-et. „Az összes pálya közül itt veszítesz a legkevesebbet. Nem véletlen, hogy most egyet kivéve minden autóban fiatal versenyző ül majd” – tette hozzá.

Az elmúlt években is ez volt a jellemző Mexikóra, az előző három szezonban a csapatok fele minden alkalommal legalább az egyik állandó pilótáját pihentette az első edzésen.

oward-mexico

„Nem változott a hozzáállásom” – Verstappen cáfolta Marko kijelentését

Köztudott tény Max Verstappenről, hogy az F1-en kívül nagy szerelmese az autóversenyzés más formáinak is: szabadidejében gyakran az online térben áll rajthoz, emellett pedig nemrég GT3-as győzelmet aratott a Nordschleifén. Ehhez kapcsolódóan Helmut Marko, a Red Bull F1-es csapatának főtanácsadója nemrégiben azt mondta a hollandról, hogy kissé talán ráunt a királykategóriára, ezért is kísérletezik más szériákban is.

A szakember ezen állítását cáfolta most a regnáló világbajnok, aki változatlanul áll hozzá az F1-es hétvégékhez.

„Ez nincs így” – jelentette ki Verstappen a Formula.hu jelenlétében. „Persze így sokkal élvezetesebbek a versenyhétvégék, mintha tudnám, hogy nincs esélyem a győzelemre. De én tudom, hogy minden alkalommal, amikor beülök az autóba, a maximumot fogom hozni. Nem számít, ha akár egy negyedik vagy kilencedik helyért harcolok, akkor is a legjobbamat fogom nyújtani.”

„Az, hogy megengedik nekem, hogy más dolgokat is csináljak, már régóta tervben van, szóval nem az a helyzet, hogy most ez hirtelen elkezdett érdekelni. Hosszú ideje tervezzük és készülünk rá, ez pedig idén lehetővé tette, hogy a való életben is részt vegyek” – mondta a holland a GT3-as versenyzésről. „Ez volt az első ilyen élő lehetőség, de már régóta csinálom online, akár F1-es versenyhétvégék során is, úgyhogy nem sok változott abban, hogy mennyire professzionálisan állok hozzá a versenyhétvégékhez.”

Fotó: Red Bull Content Pool

MotoGP: Acosta dupla bukás után az élen a Hondák és Yamahák előtt

Pedro Acosta vezetésével zárult a Malajziai GP első napja, amelyet délelőtt egy erősebb zápor, délután némi szemerkélés zavart meg: a KTM-es spanyol annak ellenére bizonyult a leggyorsabbnak a délutáni edzésen, hogy kétszer is bukott pénteken. Mögötte pedig ezúttal a japán gyártók motorosai villogtak: Johann Zarco és Jack Miller egy-egy szatellit Hondán és Yamahán következett a második és harmadik helyen, majd Joan Mir és Fabio Quartararo révén egy-egy gyári márkatársuk jött mögöttük.

A Ducatik először a hatodik-helyen tűntek fel a VR46 párosa, Fabio di Giannantonio és Franco Morbidelli révén, míg a top 10-be és ezzel a Q2-be a Maverick Vinalest helyettesítő Pol Espargaro, valamint a szintén eleső Alex Marquez és Alex Rins fért még be. A Q1-ben lesz viszont jelenése többek között Luca Marininek, a középszerű kezdést produkáló Francesco Bagnaiának, az indonéziai győztes Fermin Aldeguernek, a vb-összetettben harmadik Marco Bezzecchinek és a múlt héten futamot nyerő Raul Fernandeznek. A V4-es Yamahán ülő Augusto Fernandez a sor végén zárt.

A péntek délutáni edzés eredményei (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Pedro Acosta KTM 1'57.559  
2. Johann Zarco LCR Honda 1'57.578 0.019
3. Jack Miller Pramac Yamaha 1'57.840 0.281
4. Joan Mir Honda 1'57.854 0.295
5. Fabio Quartararo Yamaha 1'57.868 0.309
6. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'58.039 0.480
7. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'58.041 0.482
8. Pol Espargaró Tech3 KTM 1'58.055 0.496
9. Álex Márquez Gresini Ducati 1'58.057 0.498
10. Alex Rins Yamaha 1'58.117 0.558
11. Luca Marini Honda 1'58.179 0.620
12. Francesco Bagnaia Ducati 1'58.206 0.647
13. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 1'58.279 0.720
14. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 1'58.300 0.741
15. Marco Bezzecchi Aprilia 1'58.360 0.801
16. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'58.581 1.022
17. Brad Binder KTM 1'58.739 1.180
18. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 1'58.776 1.217
19. Enea Bastianini Tech3 KTM 1'58.953 1.394
20. Somkiat Chantra LCR Honda 1'58.964 1.405
21. Lorenzo Savadori Aprilia 1'59.252 1.693
22. Michele Pirro Ducati 1'59.741 2.182
23. Augusto Fernández Yamaha 1'59.974 2.415

acosta-motogp-sepang-1

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Elbukott a Red Bull furcsa trükkje, nevettek rajtuk a McLarennél

Ahogy korábban mi is megírtuk, érdekes dolog miatt kapott 50 ezer eurós pénzbírságot (25 ezret felfüggesztve) a Red Bull F1-es istállója Austinban, az egyik csapattag ugyanis a rajt előtt visszament a rajtrácsra, hogy eltávolítsa azt a ragasztócsíkot, ami Lando Norrist segítette a helyes pozíció megtalálásában a rajtkockában. A McLaren brit pilótája a tegnapi médianapon elárulta, hogy a bikások szokatlan terve nem járt sikerrel, így lényegében feleslegesen vállalták be a kockázatos trükköt és az azzal járó büntetést is.

„Nem is használtam a csíkot, így különösen szórakoztató volt, mert nem volt rá szükségem. Csak a biztonság kedvéért raktuk oda. Ezért volt kifejezetten vicces, mert megkapták érte a büntetést, és még csak nem is használtam” – mesélte Norris a Formula.hu jelenlétében.

„Megpróbálták eltávolítani, de nem sikerült nekik, mert olyan különleges módon alakítottuk ki, hogy ne tudják levenni. Nagyon mókás volt. Ez egy kis extra munka, hogy szórakoztassák magukat a csapatok. Aztán végül mi nevettünk rajta.”

„Már korábban is megpróbálták levenni, talán Monzában és még pár helyen. Vicces volt látni, ahogy megpróbálják levenni és nem sikerül.”

Az Autosport szaklap értesülései szerint a McLaren több dolgot is elkövetett annak érdekében, hogy kijátsszák a Red Bull trükkjét: például úgy tervezték meg a csíkot, hogy az nyomot hagy maga után eltávolítást követően is. Szingapúrban például az eltávolítás után ez a felirat maradt a csík alatt: „Legközelebb több szerencsétek lesz!

Piastri „izzadni kezdett” – állítja Damon Hill

Az 1996-os Formula–1-es világbajnok, Damon Hill szerint Oscar Piastri egyre nehezebben viseli a bajnoki küzdelem mentális terhét. A McLaren ausztrál versenyzője a szezon közepén még magabiztos előnnyel vezetett, ám az utóbbi hetekben több hibát is elkövetett – Azerbajdzsánban kétszer is balesetezett, majd Szingapúrban és az Egyesült Államokban csapattársával, Lando Norrisszal is összeütközött.

 „Úgy tűnik, Lando kicsit le tudta tenni a terhet, mert korábban úgy nézett ki, mintha Oscar kezében lenne a dolog” – mondta Hill a RacingNews365-nek. „Lando valószínűleg már mentálisan is felkészült arra, hogy talán nem nyer, míg Oscar most kezd kicsit izzadni, görcsölni az elvárások súlya alatt.”

piastri-singapore-2

Hill szerint a fiatal ausztrál helyzete azért is nehéz, mert egyikük sem volt még világbajnoki cím közelében: „Amikor este lefekszel, és azon gondolkodsz, hogy akár világbajnok is lehetnél, az bizony meg tudja viselni az embert” – tette hozzá a brit exbajnok.

Hill úgy látja, néhány hete még elképzelhetetlennek tűnt, hogy Piastri előnye ilyen mértékben elolvadjon, de a Formula–1-ben mindig számolni kell a váratlan fordulatokkal. „A McLaren most valószínűleg azt mondja magának: srácok, baj van, mert lehet, hogy nem nyerjük meg a bajnokságot. A sportban mindig benne van a valószínűtlen, és a Formula–1-ben ez rendszeresen meg is történik” – fogalmazott Hill.

„Most kell nézni az F1-et!” – Button

Jenson Button szerint a 2025-ös világbajnoki hajrá minden idők egyik legizgalmasabb szezonzárása lehet – a 2009-es bajnok pedig azt is elárulta, kit tart a legnagyobb esélyesnek.

„Ha eddig nem nézte valaki a Formula–1-et, most itt az ideje elkezdeni mert ez egy epikus szezonzárás lesz. Két versenyző is az első bajnoki címéért küzd, és ott van Max is, aki négyszeres világbajnok" – mondta Button.

A brit ex-versenyző úgy látja, Lando Norris van a legjobb formában: „Lando jelenleg nagyon erős és magabiztos. Ha a következő futamokra megkapja a megfelelő autót, szerintem ő lesz a világbajnok. Habár Max is erős, nem igaz?”

Hivatalos: Marquez idén már nem ül motorra a MotoGP-ben

A Ducati a Malajziai GP csütörtökjén bejelentette, hogy Marc Marquez kihagyja a hátralévő két futamot, a Portugál és Valenciai Nagydíjakat, valamint az azt követő hagyományos szezon utáni tesztet – azaz idén már nem ül motorra a vállsérülése miatt. Marquez néhány hete Indonéziában bukott nagyot, amikor Marco Bezzecchi nekiment az első körben, a legutóbbi orvosi vizsgálat során pedig arra jutottak, hogy bár gyógyul a seb, de további négy hétig mozdulatlanul kell hagynia a karját a spanyolnak, mielőtt elkezdheti a rehabilitációt.

„Kielemezve a teljes helyzetet, arra jutottunk, hogy a legmegfelelőbb, okosabb és konzisztens lépés, ha tiszteletben tartjuk a sérülés biológiai időtartamát, még ha ez azt is jelenti, hogy idén már nem tudok versenyezni vagy részt venni a teszten” – fogalmazott Marquez. „Tudjuk, hogy nehéz tél vár ránk, sok munkával, hogy százszázalékosan visszanyerjem az izmaimat és készen álljak 2026-ra. Ez nem homályosíthatja el vagy feledtetheti el velünk, hogy elértük a nagy célunkat idén: újra világbajnokok lettünk, és hamarosan ezt mind együtt ünnepeljük. Köszönet a rajongóknak a kedves üzenetekért, a Ducatinak és a szponzoroknak a támogatásért és a megértésért.”

Marquezt múltkor Phillip Islanden és ezen a hétvégén Sepangban is a Ducati tesztmotorosa, Michele Pirro pótolja, a portimaói és valenciai helyettesét viszont később jelentik be a bolognaiak – a találgatások szerint elképzelhető, hogy a Superbike-világbajnoki ezüstérmes Nicolo Bulega kaphat lehetőséget az utolsó két fordulón.

marquez_1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!