Jól jegyezze meg mindenki ezt a látványt, mert már nem sokáig lehet része benne
https://formula.hu/parc-ferme/183

Bár a Lotus az USA Nagydíj szabadedzésén kipróbálja új orrát, idén még gyönyörködhetünk a sajátságos kialakításban. Jövőre azonban eltűnik az F1 egyik gyöngyszeme.
Videón Mick Schumacher első F2-es kiesése
https://formula.hu/parc-ferme/21853
A 20 éves német pilóta több hibát is elkövetett Azerbajdzsánban a szombati főfutamon: a rajtnál füstölőre fékezte abroncsait a belső íven, és a szerencsén is múlt, hogy nem talált el senkit. A 9. körben egy kerékvetőre hajtott és forgott meg: bár nem törte össze Premáját, folytatni sem tudta a versenyt.
Ha azt hinnéd, egy F1-es versenyzőt semmi nem hoz zavarba... a születésnapi köszöntő biztosan kivétel
https://formula.hu/parc-ferme/21850
Danyiil Kvjatot, a Toro Rosso 25. születésnapját ünneplő oroszát Bakuban lepte meg a csapata egy jókora tortával. Kvjat nem is igazán találta a helyét a rögtönzött partin, viszont humoránál volt, hiszen rájött, hogy egy ekkora torta kiváló szénhidrátforrás.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
WTCR: Girolami a pole-ban a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/21852
A Münnich Motorsport Honda argentin versenyzője, Nestor Girolami szerezte meg a pole-pozíciót a WTCR hungaroringi hétvégéjének első időmérő edzésén. A második helyet Yvan Muller, a harmadikat Esteban Guerrieri szerezte meg. Nem ment túl jól sajnos a magyaroknak, hiszen Michelisz Norbert a 13., Tassi Attila pedig a 18. helyről rajtolhat majd. A szabadkártyával induló Tenke Tamás a 27. pozícióban végzett.
Az első időmérő végeredménye:

WTCR: Michelisz és Tassi is a mezőny első harmadában
https://formula.hu/parc-ferme/21851
Szombat délelőtt megtartották a túraautó-világkupa második szabadedzését a Hungaroringen, amely ígéretes eredménnyel zárult a magyarok számára: Michelisz Norbert a 4. helyen zárt – legjobb Hyundaiként –, míg Tassi Attila 7. helyet ért el. A szabadkártyás Tenke Tamás a Zengő Cuprájával a 27. helyen végzett.
A legjobb köridőt Esteban Guerrieri futotta Aurelien Panis és Yvan Muller előtt.
A második szabadedzés eredménye (top 15):

Szerinted hány autó férne el egyszerre a bakui pálya nyolcas kanyarjában?
https://formula.hu/parc-ferme/21849
Nem sok. Egészen pontosan három, ahogy az az F1 tweetjének grafikájából kiderül.
How tight is Turn 8?! #AzerbaijanGP #F1 pic.twitter.com/4djzgQKT49
— Formula 1 (@F1) April 26, 2019
Marcus Ericsson ellopta a vele élcelődő tweetek poénalapját
https://formula.hu/parc-ferme/21848
2019-re egyfajta mémmé vált az, hogy Romain Grosjean örökzöldje után (I think Ericsson hit us) félig komolyan-félig viccesen minden egyes létező balesetért Marcus Ericssont tették felelőssé. Most, az Azerbajdzsáni Nagydíj előtt, amikor korábbi csapata, az azóta Alfa Romeóvá átvedlő Sauber megkérdezte Twitteren a követőit, szerintük hány biztonsági autós fázis lesz majd a vasárnapi futamon, a svéd mindenkit megelőzött a válasszal: azt majd ő eldönti.
I’ll decide https://t.co/0T0O23FHk2
— Marcus Ericsson (@Ericsson_Marcus) April 26, 2019
Fel sem kell állni a képernyő elől annak, aki autósportot nézne hétvégén - mutatjuk a programot
https://formula.hu/parc-ferme/21843
A címben természetesen túloztunk egy kicsit, de valóban elég sok mindent megnézhetünk szombaton és vasárnap. Íme:
Szombat
7:30-8:15 Formula-E, első szabadedzés
9:45-10:15 WTCR, második szabadedzés
10:00-10:30 Formula-E, második szabadedzés
10:00-11:05 Formula-2, első futam (M4 Sport)
11:45-12:15 WTCR, első időmérő
11:45-12:50 Formula-E, időmérő és super pole (Eurosport 2)
12:00-13:00 Formula-1, harmadik szabadedzés
15:00-16:00 Formula-1, időmérő edzés (M4 Sport)
15:15-15:45 WTCR, első futam (Eurosport 1)
16:00-16:50 Formula-E, futam (Eurosport 1)
Vasárnap
10:00-10:55 WTCR, második időmérő (Eurosport 2)
11:10-12:00 Formula-2, második futam (M4 Sport)
14:00-16:00 WRX elődöntők és döntő (Spíler 1)
14:10-16:10 Formula-1, futam (M4 Sport)
15:30-16:00 WTCR, második futam (Eurosport 2)
17:00-17:35 WTCR, harmadik futam (Eurosport 2)

fotó: dppi
Russell balesete Bakuban? Ericsson hibája!
https://formula.hu/parc-ferme/21846
A Red Bull lőtte el a Twitteren az elcsépelt F1-es poént. Egy éve ugyancsak az Azerbajdzsáni Nagydíjon hangzott el Romain Grosjean mémmé vált rádióüzenete: a safety car mögötti kicsúszását Marcus Ericsson nyakába akarta varrni, aki a közelében sem volt.
SPY: "I think Ericsson hit us" #RBSpy #AzerbaijanGP pic.twitter.com/VUULZgCyGY
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) 2019. április 26.
Két pályabírót ütött el a Formula-2-es pilóta
https://formula.hu/parc-ferme/21847
A lefújt első F1-es szabadedzés után következő F2-es időmérő sem alakult simán: egyrészt késve indult, aztán hamarosan a piros zászló is előkerült: Sean Gelael autója megállt a pályán. Mikor az indonéz pilóta motorja újraindult, ő pedig a gázra lépett, a hátsó kerékkel elsodorta a Premát toló két sportbírót. Mindketten hamar felálltak a földről.
Az időmérőt, amely innentől a szokásos mederben folytatódott, a Honda neveltje, Nobuharu Matsushita nyerte, Mick Schumacher a hatodik pozícióból startol a szombati főfutamon.
F2 driver runs over two marshals pushing his car at #AzerbaijanGP
— Eau rouge (@Insidef1) 2019. április 26.
This is already the 3rd incident this weekend and we're just halfway through Friday
#F1 #AzerbaijanGP #Formula2 #F2 pic.twitter.com/eGXfvwTAGx

Nem szólt nagyot az esport-bajnok éles debütálása
https://formula.hu/parc-ferme/21844
A Formula-1 2017 és 2018-as esport-bajnoka, a Mercedes csapatát erősítő Brendon Leigh múlt hétvégén debütált élesben is, a Formula Ford 1600-as sorozatban, Snettertonban. A 19 éves fiatal az első futamon a negyedik helyet szerezte meg, a másodikon azonban összetörte az autót, amelynek technikai hibája miatt fel kellett adnia a harmadik megmérettetést, úgyhogy nem aratott osztatlan sikert az első hétvégén, amit élesben is versenyzéssel töltött.

Videó: a bakui kálvária két fontos eseménye
https://formula.hu/parc-ferme/21845
Nem egészen negyedóra elteltével félbeszakították az első bakui szabadedzést - George Russell Williamse felkapott egy csatornafedelet és mivel ezek után az összeset ellenőrizni és újrarögzíteni kell, itt véget is ért a gyakorlás. A szervezők kálváriája viszont még nem: a mentés közben a daru nekiment egy, a pálya felett átívelő hídnak és összetört...
George Russell's car gets damaged after going over a drain cover at #AzerbaijanGP FP1#F1 pic.twitter.com/xOfwLZtqGU
— Eau rouge (@Insidef1) 2019. április 26.
@VASCTowtruck Wouldn’t have happened on your watch!!! Low level bridge hit by towie! #oops @F1 pic.twitter.com/Vl9TjXjCXz
— Brad Aplitt (@Brad_SilverFox) 2019. április 26.
Saját bronztéglája van az indianapolisi téglasoron az egyik legnagyobb amerikai legendának
https://formula.hu/parc-ferme/21842
AJ Foyt annak idején négyszer nyert Indy 500-at, ezzel holtversenyben a futam történetének legsikeresebb versenyzője, most pedig ő kapta meg először a lehetőséget, hogy egy saját bronztéglát helyeztessen el a legendás pálya egyik legismertebb helyére, a téglasorba. A reakció nem is lehetett volna 'foytosabb', a mindig csípős nyilatkozatokat megeresztő legenda most is humoránál volt: „Jó, hogy én lehetek az első, aki ilyen téglát helyez itt el. Az ember úgyis mindig első akar lenni...”
What an honor
— AJ Foyt Racing (@AJFoytRacing) April 25, 2019
Rain couldn’t dampen our spirits today as A.J. was given his very own bronze brick to commemorate his four #Indy500 victories @IMS #INDYCAR | #ThisIsMay | #Legend pic.twitter.com/2kX1o1cHOH
A legkisebb hibákat is bünteti Baku - ahogy mindig is büntette
https://formula.hu/parc-ferme/21841
Hogy mennyire nincs helye a hibának, azt még maga Lewis Hamilton is megtapasztalta a 2016-os hétvége során. Alig észrevehető a kocc a fallal, és máris keresztbe áll a kerék a törött felfüggesztésnek köszönhetően.
Even qualifying maestros sometimes get it wrong in Baku...
— Formula 1 (@F1) April 25, 2019
Threading the needle through the Old City section... very tricky! #AzerbaijanGP #F1 pic.twitter.com/JMSMzgVKAk
Gokartozással melegítettek be a versenyzők a Miskolc Rali előtt
https://formula.hu/parc-ferme/21840
A miskolctapolcai Avalon Parkban található Hell Kart&Event Centerben melegítettek be a versenyzők a hétvégi Miskolc Rallye előtt. A pénzdíjazásos rendezvényen Tábori Ákos futotta meg a leggyorsabb köridőt, akitől mindössze nyolc ezreddel maradt el ifj. Kiss László, a dobogó harmadik fokára pedig ifj. Fogarasi Attila állhatott fel.




Természetfilmnek is beillene a Dakar Rali új útvonaláról készült videó
https://formula.hu/parc-ferme/21839
Vagy országimázsfilmnek, esetleg a zene alapján mozifilmnek is. A Szaúd-Arábia csodáiban való öt perc gyönyörködés után kirajzolódik a 2020-as verseny útvonala, amelyet január 5-17. között kell majd teljesítenie a mezőnynek ezen a verseny számára új kontinensen, Ázsiában.
Chapter 3 : Asia
— DAKAR RALLY (@dakar) April 25, 2019
Discover the unknown! Here are some of the best footages of the beautiful landscapes of Saudi Arabia Thierry Sabine ”What’s amazing is that the more we look for difficult terrain, the more the landscape is outstanding.”#Dakar2020 pic.twitter.com/VejYcpIBiT
Egy versenyautónak az a legnagyobb hibája, hogy nincs benne hely a baguette-nek
https://formula.hu/parc-ferme/21838
Minden bizonnyal ezzel a konzekvenciával zárta az alábbi videó forgatását Jean-Eric Vergne, aki azt próbálja szemléltetni, milyen egy autóversenyző átlagos napja Párizsban. Legalábbis milyen lenne, ha egy ideális világban élnénk.
Paris goes electric... Paris goes #ETENSE! Follow @JeanEricVergne and @DSTECHEETAH this Saturday around Les Invalides.#ParisEPrix #ABBFormulaE #DSautomobiles pic.twitter.com/4oEO5voiMO
— DS Automobiles (@DS_Official) April 25, 2019
Végre bepillanthatunk a Michelin-figura mindennapjaiba!
https://formula.hu/parc-ferme/21837
"Amit ő nem tud a versenyzésről, azt nem is érdemes tudni."
"Mindig felnéztem rá: itt volt, amikor elkezdtem, és akkor is itt lesz, amikor én már nem leszek."
"El kell ismernünk, nagyon jól tartja magát 100 éves kora ellenére."
Ilyen súlyos mondatokkal hízelgett a Formula-E mezőnye a sorozat gumiszállítója, a Michelin előtt, miközben azt nézhetjük, ahogy a gumicég legendás figurája tusol, pacsizik, alszik vagy éppen felveszi a telefont - ja nem, erre az utóbbira nem képes!
A videó végére bakiparádé is került, bizonyítva, hogy mennyire nehéz is volt a pilóták számára komoly arccal elmondani mindezt.
A vontató vitte el Alonso autóját az indianapolisi teszten
https://formula.hu/parc-ferme/21836
Megkezdődött a tesztelés az idei Indy 500-ra, az önálló csapattal induló McLaren pilótája, Fernando Alonso számára nem úgy, ahogyan szerette volna: a 66-os rajtszámú, ezúttal Honda helyett Chevrolet-motorral hajtott versenygép megállt elektronikai probléma miatt.
Alonso csupán 29 kört teljesített, 218,690 mérföld/órás átlagsebességével ő volt a leglassabb az újoncok közül – ugyanis a spanyol is részt vett a kezdők és visszatérők edzésén, habár 2017-ben már indult az 500 mérföldesen.
This isn't the start @alo_oficial and @McLarenIndy wanted at @IMS. pic.twitter.com/O7Xc4NjdZn
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) 2019. április 24.
140 km/h-val kocsikáztak, mikor feltűnt mellettük egy helikopter
https://formula.hu/parc-ferme/21834
A Fazekas Motorsport videója Marokkóból:
A belváros helyett egy stadion lenne a Miami Nagydíj helyszíne
https://formula.hu/parc-ferme/21835
Továbbra is döcögősen halad a Liberty Media dédelgetett terve, a Miamiban rendezendő második amerikai nagydíj előkészítése. A versenyt az első elképzelés szerint 2019-ben tartották volna meg, ehhez képest többszöri halasztás után a fejlemények most ott tartanak, hogy az eredetileg kijelölt helyszín helyett új terepet keresnek a pályának.
Az utcai futamot a belvárosban, a Port Miami területen bonyolították volna le, a városvezetés azonban visszakozott: a rendezésről készített részletes tanulmányok szerint az építkezés hetekre megbénította volna a környék forgalmát, ami tiltakozást váltott ki a lakókból és helyi vállalkozásokból.
A miami versenyt támogató üzletember, Stephen Ross egyben a Miami Dolphins tulajdonosa is, ebből adódik az új helyszín ötlete: a vonalvezetést az amerikaifutball-csapat pályája, a Hard Rock Stadium környezetében alakítanák ki. A Miami Dolphins vezérigazgatója, Tom Garfinkel „világszínvonalú versenypályát” ígér, amely a már létező infrastruktúrát is használni tudná.
