Kockás ingben terelgeti a buggyt árkon-bokron át Ricciardo
https://formula.hu/parc-ferme/17899
Daniel Ricciardo YouTube-csatornájára került fel egy videó: az ausztrál a téli szünetben (vélhetően már jó pár hete) hajtott meg egy Polarist „valahol Ausztráliában”, „a farm” körüli utakon. Látványos videó, amely közben nem tudtunk elvonatkoztatni attól, hogy Ricciardo egy kockás ingben száguldozott a rengeteg port felverő, pocsolyákon keresztülgázoló járgánnyal.
Maradt a Mercedes korábbi futómű-kialakításánál a Williams
https://formula.hu/parc-ferme/37481
A 2024-es Formula-1-es autóknál az egyik leginkább kirajzolódó trend egyelőre, hogy a többség követte a Red Bull és a McLaren példáját a hátsó felfüggesztésnél, s immár nyomórudas megoldást alkalmaznak – az egyik kivételt a Ferrari jelenti, amely ugyan megvizsgálta ezt az irányt, de végül maradt a vonórudas kialakításnál. Úgy tűnik, a Williams is ebbe a kategóriába tartozik, ami már egy fokkal nagyobb meglepetés, mivel a grove-i istálló több alkatrészt is a Mercedestől vásárol, s az Ezüst Nyilak váltottak a nyomórudas hátsó futóművére. Ezt az irányt követte a szintén Mercedes-partner Aston Martin is, ám a Motorsport.com beszámolója szerint a Williams nem tett így: ők továbbra is a 2023-as változatot használják a futóműből és egyébként a váltóból is.
A lap úgy tudja, a két fél közösen döntött erről már hónapokkal ezelőtt. Mint írják, a Mercedesnek komoly logisztikai kihívást jelentett volna mindkét partnercsapatát ellátni az új, 2024-es váltókkal és felfüggesztésekkel, míg a Williams számára költséghatékonysági előnyei vannak ennek a döntésnek. Mint azt James Vowles csapatvezető korábban elmondta: a korábbi váltó miatt sem aggódnak, hiszen ismerik a Mercedes alkatrészét és roppant megbízhatónak tartják.
Megérkezett a Drive to Survive hatodik évadának teljes előzetese – videó
https://formula.hu/parc-ferme/37480
Pénteken, a bahreini F1-es kollektív teszt utolsó napján jelenik meg a Netflix Formula-1-es dokumentumfilm-sorozatának, a Drive to Survive-nak a hatodik évada, amely a 2023-as idény történéseit dolgozza fel. Most közzétették a teljes trailert, amelyből már ízelítőt kaphatunk arról. mely történetszálakra helyeződik majd a hangsúly: az előzetes alapján fókuszban lesz az Aston Martin felemelkedése, Lewis Hamilton és a Mercedes kapcsolata, Daniel Ricciardo visszatérése, az Alpine belső feszültségei, valamint természetesen a sorozat egyik fő sztárja, a januárban a Haastól elküldött (ex)csapatfőnök, Günther Steiner is. Íme, a trailer:
A mezőny fele nem is kért a leglágyabb keverékből – a csapatok gumiválasztása az F1-es tesztre
https://formula.hu/parc-ferme/37479
Közzétette a Pirelli, hogy az egyes csapatok milyen gumikat igényeltek a szerdától péntekig tartó bahreini hivatalos előszezoni F1-es tesztre. Minden istálló összesen 35 szett slick abroncsot használhat fel (plusz 2-2 intermediate és esős gumi is a rendelkezésükre áll majd), ezeket viszont tetszőlegesen oszthatták fel az istállók az öt keverék között.
Vannak azonban szembetűnő különbségek és trendek: az aligha meglepő, hogy mivel a szahíri pálya komolyan igénybe veszi a gumikat, s emiatt a jövő hétvégi szezonnyitó nagydíjon is a három legkeményebb, azaz a C1-es, a C2-es és a C3-as lesz használatban, a legpuhább C4-es és C5-ös opció nemigen népszerű. A leglágyabb C5-ösből konkrétan hat csapat nem is rendelt, de a McLaren és az Alpine a C4-esből sem kért, szóval tőlük például biztosan nem számíthatunk köridős villogásokra. A legnépszerűbb keverék a spektrum közepén található C3-as, amely tehát a Bahreini Nagydíjon a leglágyabb keverék lesz: a Mercedes például 25 (!) szettet rendelt ezekből. A legkeményebb C1-es változatból az Alpine halmozott fel a legtöbbet, szám szerint 11 garnitúrát. Íme, a teljes lista:
Sárgába borul Kubicáék Ferrarija a WEC-ben
https://formula.hu/parc-ferme/37478
Idén egy harmadik Hypercar-kategóriás Ferrari is rajthoz áll az Endurance-világbajnokságon a változatlan felállással induló két gyári egység mellett. Az AF Corse által felkészített #83-as rajtszámú 499P volánjánál Robert Kubica, Robert Svarcman és Yifei Ye tűnik majd fel. Az AF Corse pedig most megmutatta az autó festését is, amely gyakorlatilag teljes egészében sárgába borul – azaz ők kimaxolják azt a trendet, amely az idei F1-es Ferrarin és az említett másik két gyári autón is megfigyelhető volt a szín térnyerésével:
Videó: egy kör Piastrival és az új F1-es McLarennel
https://formula.hu/parc-ferme/37477
A McLaren Bahreinben járatta be az MCL38-ast a szerdán kezdődő kollektív teszt előtt, és ki is tett egy onboard felvételt, amin Oscar Piastri viszi körbe az autót.
Sainz sok évig maradna következő csapatánál
https://formula.hu/parc-ferme/37476
A Ferraritól a szezon végén távozó Carlos Sainz komoly döntés előtt áll, hiszen a vele kapcsolatban sokszor elhangzó Audi (jelenleg még Stake) mellett a Mercedesnél garantáltan lesz egy szabad ülés 2025-ben, s emellett a nagyobb csapatok közül a Red Bullnál, az Aston Martinnál és az Alpine-nál is lehet üresedés – és e csapatok közül minden bizonnyal többen is szívesen látnák autójukban a spanyil versenyzőt.
Sainz az F1 hivatalos honlapján megjelent nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy nem akarja elsietni a döntést: „Most itt az ideje az alapos elemzésnek, egy kicsit meg akarok hallgatni mindenkit, időt akarok adni magamnak, hogy biztos legyek abban, hogy mit akarok csinálni a jövőben, és hol akarom tölteni a következő, ki tudja hány, három vagy akár négy évet a pályafutásomból. Idén már 30 leszek, így valószínűleg a csúcs közelében vagyok, ezért szeretnék egy kis időt adni magamnak.”
„Bárhová is megyek, stabilitást keresek és egy érdekes projektet, hogy a jövőben bajnok legyek” – folytatta. „Hiszek a stabilitásban, az állandóságnak, abban, hogy meg kell ismerned azokat az embereket, akikkel együtt dolgozol, hogy egy-két évnél hosszabb ideig legyél egy csapat része. Nem titkolom, erre törekszem, és ezért kell időt szánnom a megfelelő döntésre.”
Bejelentés: Nem tűnik el az AlphaTauri a motorsportból!
https://formula.hu/parc-ferme/37475
A faenzai F1-es csapatnak négy éven át a nevét kölcsönző divatmárka, az AlphaTauri a kisebbik Red Bull-istálló Visa Cash App RB Teammé átlényegülése után sem tűnik el a motorsportból, hiszen egy mai bejelentés értelmében 2024 és 2026 között az AlphaTauri lesz az FIA hivatalos ruházkodási partnere.
Ahogy a bejelentés is kiemeli, az FIA először kötött ilyen jellegű szerződést, az AlphaTauri viszont már túl van egy hasonló megállapodáson, hiszen 2022 elején az F1-gyel írtak alá megállapodást arról, hogy két éven át a sportág hivatalos prémium ruhapartnere lesz az Ahmet Mercan vezette vállalat.
Elképesztő: Az egész mezőnyt kizárták!
https://formula.hu/parc-ferme/37474
Egészen döbbenetes forgatókönyv szerint kezdődött meg az év egyik első F4-es sorozata, a Winter Series valenciai fordulója. A szombati időmérőn a 38 versenyző közül 37-nek legalább két körét érvénytelenítették a pályahatárok átlépése miatt, az egyetlen kivétel Mattia Colnaghi volt – akinek nem működött a jeladója.
Így aztán a stewardok végül a teljes mezőnyt kizárták, a kvalifikációt érvénytelenítették, s az első futam rajtsorrendjét a pénteki, eredetileg tét nélküli tesztek alapján állapították meg – az Autosport beszámolója kiemeli, hogy ezen az eseményen nem szankcionálták a pályahatárok átlépését. Ha a tavalyi Osztrák Nagydíjon történteken szörnyülködtünk, hát akkor ehhez mit szóljunk…?
A bajnokságban szerepel egyébként a magyar Hideg Ádám is, a hétvége legjobb eredménye a 16. hely volt, míg a szezonbéli legjobbja a 15. pozíció.
Furcsa festést villantottak az F1 Academyben
https://formula.hu/parc-ferme/37473
Az F1-es szezon második, dzsiddai hétvégéjén útjára indul az F1 Academy 2024-es szezonja, melybe mind a 10 F1-es csapat benevez egy versenyzőt, s az istállók támogatása mellett a festésüket is megkapják – persze kisebb-nagyobb módosításokkal.
A fenti képen látható Doriane Pin, aki idén már túl van egy F4-es bajnokságon és a daytonai egynaposon, s az F1 Academy mellett a WEC-ben is teljes szezont fut a tavaly roppant sikeres Iron Dames tagjaként, a Mercedes támogatásával indul a sorozatban, s a csapat F1-es dizájnjának valamelyest egyszerűsített változatával indul a hét fordulón.
A tíz, F1-es csapatok által indított versenyző mellett öt további pilóta vesz részt a szériában, akit egyéb partnerek támogatnak. Hármuk neve még nem ismert, a Red Bull (mint cég) által szponzorált Emely de Heus mellett viszont immár Lola Lovinfosse-t is bejelentették, akit a szériával egyéb kapcsolatokat is építő Charlotte Tilbury kozmetikai cég támogat.
És ezt az autón is egyértelművé teszik…
Időközben az is kiderült, hogy a szabadkártyás versenyzők autóját a szezonnyitón Reema Juffali, Szaúd-Arábia első autóversenyzőnője foglalhatja el. Juffali éveken át formulaautózott, mielőtt 2022-ben GT-re váltott, eddigi legnagyobb sikere az International GT Open bajnoki 6. helye volt, benne a Pro-Am kategóriában aratott több futamgyőzelemmel.
Vezető tanácsadóvá nevezték ki Takuma Satót a Hondánál
https://formula.hu/parc-ferme/37472
Új, az eddiginél jelentősebb szerepkört kap a Hondánál Takuma Sato: a japánok bejelentették, hogy vezető tanácsadóvá nevezték ki a gyár motorsportos részlegénél, a Honda Racing Corporationnél, azaz a HRC-nél. Sato egész karrierje során a Hondához kötődött: az ő támogatásukkal versenyzett a 2000-es években több szezonon át a Formula-1-ben, ahol egy dobogós helyezésig jutott, valamint az IndyCarban is Honda-motor által hajtott autókkal versenyzett és nyert például két Indy 500-at.
Az Indy 500-on idén is rajthoz álló pilóta eddig is szerepet vállalt a HRC-nél a fiatal versenyzőkkel kapcsolatos programokban, most azonban kiterjesztik a feladatkörét: a japánok közleménye szerint Sato a tudása és tapasztalata révén „támogatást és tanácsot fog adni a Honda pilótafejlesztési programjainak alakításában Japánban és azon kívül, a versenyeken való részvételekkel kapcsolatos tervekben, valamint a versenytevékenységek működési strukturájának kialakításában”.
Érdekesség, hogy a Toyotánál szintén két F1-et is megjárt versenyző, Kamui Kobayashi és Kazuki Nakajima ugyancsak szerepet kapott a menedzsmentben.
Az F1 után az FIA is közleményben reagált a Horner-ügyre
https://formula.hu/parc-ferme/37471
Pénteken újabb fejlemények láttak napvilágot a Christian Horner ellen független szakértő bevonásával zajló Red Bull-vizsgálat kapcsán a holland De Telegraaf lap jóvoltából, amelynek értesülései szerint a csapatfőnök elleni vádak szexuális jellegűek. Vasárnap este az F1 először reagált erre egy rövid közleményben, amelyben igazából nem kommentálták a történéseket, csupán annyit jegyeztek meg, hogy remélik, hogy minél hamarabb és igazságosan lezárulhat az ügy.
Hétfő dél körül aztán a Nemzetközi Automobil Szövetség, azaz a sportot irányító FIA is kiadott egy rövid kommünikét, amelyben hasonlókat fogalmaztak meg, mint az F1: „A Red Bull GMbH által jelenleg folyó független vizsgálattal kapcsolatban az FIA megismétli, hogy amíg a vizsgálat le nem zárul és ismertté nem válik az eredménye, nem fűzünk további kommentárt hozzá. Az FIA továbbra is elkötelezett a sportban a becsületesség, a tisztesség és a befogadás legmagasabb normái iránt” – olvasható a Formula.hu-hoz is eljuttatott közleményben.
Sajtó: Visszatérne az F1-es naptárba a Török Nagydíj
https://formula.hu/parc-ferme/37470
A Motorsport francia kiadásának értesülései szerint 2026-tól megpróbálhat visszatérni a Formula-1-es versenynaptárba a Török Nagydíj. Az Istanbul Park, amely 2005 és 2011 között, valamint a koronavírus-járvány miatti törlések következtében beugróként 2020-ban és 2021-ben látta vendégül a száguldó cirkusz mezőnyét, rövidesen tulajdonosváltáson fog átesni: a jelenleg bérlő, az Intercity szerződését nem hosszabbítják meg az idei év után, így már ki is írtak egy tendert az utód számára, amely 30 évre, nagyjából 110 millió eurós értékben vehetné bérbe a pilóták és szurkolók körében népszerű pályát.
Az idézett lap pedig úgy tudja, hogy ebben a tenderben feltételül szabták ki, hogy a várható áprilisi győzteskihirdetés után egy hónapja van az új tulajdonosnak, hogy bebiztosítsa az isztambuli pálya helyét a 2026-os F1-es kalendáriumban. A feltétel olyannyira szigorú, hogy állítólag amennyiben ez nem sikerül, a bérbevételi jogról le is kell mondania a kijelölt tulajdonosnak, s a szerződés 25 százalékának megfelelő pénzügyi bírságot is ki kellene fizetnie. Az új tulajdonosnak az F1-es Török Nagydíj visszatérése mellett kötelező feladata lenne a létesítmény modernizálása is.
A jelenlegi állapotok szerint hét pályának jár le a szerződése az F1-gyel 2025 végén – Spa, Monaco, Monza, Mexikóváros, Imola, Zandvoort és Sanghaj (plusz Las Vegas-é is hivatalosan, de utóbbi tíz évre hosszabbíthatja a megállapodást) –, vélhetően emiatt látnak lehetőséget a visszatérésre a törökök.
fotó: DPPI
Az F1 tud a Horner-ügyről, de nem kommentálja
https://formula.hu/parc-ferme/37469
A két héttel ezelőtti első hír óta foglalkoztatja a Formula-1 közönségét a Christian Hornerrel szemben megkezdett belső vizsgálat alakulása a Red Bullnál: az információmorzsák lassan szivárognak, a legaktuálisabb hír, hogy Horner tagadja az alkalmazott nő vádjait, melyek jellegéről csak sajtóértesülések vannak.
A Formula-1-es vezetés részéről eddig semmiféle reakció nem érkezett a hírre, most, két hét elteltével rövid közleményt kapott a sajtó:
„Értesültünk róla, hogy a Red Bull független vizsgálatot kezdeményezett a Red Bull Racing belső vádjai alapján. Reméljük, az ügy a lehető leghamarabb tisztázódni fog, igazságos és alapos folyamatot követően. További kommentárt egyelőre nem fűzünk hozzá.”
Ennyi a teljes közlemény – az F1 ezzel jelezte, hogy természetesen ők is hallottak az ügyről, de hozzá csak annyit fűznek, hogy nem kívánnak hozzáfűzni semmi érdemlegeset.
Raikkönen-piros, több sárga: A Ferrari-hypercar új festése
https://formula.hu/parc-ferme/37468
A március 2-án, Katarban induló WEC-szezon előtt, Enzo Ferrari születésnapján bemutatta hypercarja, a 499P fényezését a Ferrari. A 2023-as Le Mans-i 24 órást megnyerő és még öt dobogós helyezést szerző autó megjelenése első pillantásra nagyban hasonlít a tavalyira, de történtek változások.
A Formula-1-es dizájnnal szinkronban itt is markáns a sárga: Modena és a Ferrari-logó színe már előző évben is hangsúlyos volt a 499P-n, de idén nagyobb felületet kap. Az alapszín sem ugyanaz: a mélyebb vörös helyett egy fényesebb, pirosabb árnyalatot használtak, amelyet az F2007 inspirált – Kimi Raikkönen F1-es világbajnok autója.
Egy történelmi apropója is van a színvilágnak: vörös-sárga kombinációt használt a Ferrari 312PB, amikor a márka 1972-ben megnyerte a sportautó-világbajnokságot.
A dizájn változott, de a két pilótahármas nem: változatlanul James Calado, Alessandro Per Guidi és Antonio Giovinazzi vezeti a Le Mans-nyertes #51-es, Antonio Fuoco, Nicklas Nielsen és Miguel Molina pedig az #50-es egységet.
„Niki Laudától tudom, Hamiltont a csapatának körül kell rajongani”
https://formula.hu/parc-ferme/37467
Az önbizalom gyakran emlegetett kulcsszó az autósportban, az egykori F1-es pilóta, a szakértőként ténykedő Christian Danner pedig arról beszélt, különösen kényes pont Lewis Hamilton számára: a hétszeres világbajnok azt szereti, sőt elvárja, ha masszírozzák egóját.
„Ezt Niki Laudától tudom: Lewis szereti, ha körülrajongják, de azt is tudom, Toto Wolffnak muszáj dicsérnie őt” – mondta a német Expressnek Danner. „A Nico Rosberg ellen vívott pszichológiai párharcban is így történt. 2016-ban túl érzékeny volt, és el is bukta a bajnoki címet. Érdekes lesz a következő szezon is a Mercedesnél, mert George Russell többé nem fog helyet hagyni Hamiltonnak…”
A 80-as években Zakspeed- és Arrows-féle kiscsapatoknál versenyző német bátor lépésnek tartja Hamilton átigazolását a Ferrarihoz, miután több elődje sem találta meg számításait: „Totálisan meglepett engem, de nagyon bátor volt Lewistól, ismerve, mi történt Fernando Alonsóval, Sebastian Vettellel és Kimi Raikkönennel a Ferrarinál. Csak Kiminek működött 2007-ben, nagy adag szerencsével.”
Porsche-győzelem, rekordszoros befutó a bathursti 12 óráson
https://formula.hu/parc-ferme/37466
Nyolc autó is egy körön belül végzett a legrangosabb ausztrál endurance-versenyen Bathurstben: ez rekord a viadal történetében. Közülük első helyen a Manthey EMA #912-es rajtszámú Porschéja zárt: Matt Campbell, Ayhancan Güven és Laurens Vanthoor triója az esős időszakban kontrollálta a futamot, még egy áthajtásos büntetés időveszteségét is ledolgozták. Az egység ausztrál tagja, Campbell eddig tökéletes szezonkezdetet tudhat magáénak, hiszen három hete a daytonai 24 óráson is a győztes Porsche Penske csapattagja volt.
Az utolsó etapban beküldött biztonsági autó még adott egy lehetőséget arra, hogy a címvédő egység, a #75-ös SunEnergy1 Mercedes GT3-asa zsinórban harmadszor megnyerje Bathurstöt, de Luca Stolz, Kenny Habul és Jules Gounon (akinek negyedik sikere lett volna sorozatban) végül a második helyre zártak. Egy Audi egészítette ki a pódiumot, a Melbourne Performance Center #22-es versenygépe Chistopher Haase, Kelvin van der Linde és Liam Talbot hármasával.
Az abszolút értékelés ötödik helyén a WRT #46-os egységes végzett, a legjobb BMW M4 – a rajtszám beszédes, Maxime Martin és a sokszoros GT-bajnok Raffele Marciello mellett a csapat tagja Valentino Rossi, aki erős eredménnyel melegített a WEC szezonjára. A #32-es testvérautó, a DTM-bajnok Sheldon van der Linde, Dries Vanthoor és Charles Weerts indult a pole-pozícióból, de ők már a verseny első felében kiestek.
Ilyen a Mercedes tartalék versenyzőjének egy átlagos hétköznapja
https://formula.hu/parc-ferme/37465
Nemrég számoltunk be róla, hogy a Mercedes F1-es csapata két tartalék versenyzővel vág neki a 2024-es szezonnak, Mick Schumacher mellett a Formula–2 tavalyi második helyezettje, Frederik Vesti tölti be az említett szerepkört.
Vesti tegnap a „Team Vesti Social” névre keresztelt Instagram csoportjában osztotta meg egy átlagos hétköznapi menetrendjét.
7:00 – Felkelés
7:20 – Szobabiciklizés
8:00 – Reggeli kávé
8:05 – Három perc hidegvizes terápia
8:10 – Felkészülés az indulásra
8:35 – Indulás a Mercedes főhadiszállására
9:00 – Egész napos szimulátorozás kezdete
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
WEC: Bemutatkozott a McLarennel versenyző United Autosports új autója
https://formula.hu/parc-ferme/37464
A McLaren Automotive és a United Autosports bemutatta 2024-es WEC autóját, melyet az LMGT3-as kategóriában indítanak versenybe.
A nemrég leleplezett autó papaya és fekete színekben pompázik, melynek festését az 1995-ös Le Mans győztes McLaren F1 GTR ihlette.
A WEC 2024-es szezonja március első hétvégéjén, Katarban veszi kezdetét.
Albon egyelőre csak a Williamsre koncentrál
https://formula.hu/parc-ferme/37462
A korábbi csapata, a Red Bull mellett a Hamilton-bejelentés előtt a Ferrarival, azóta pedig a Mercedesszel szóba hozott Alexander Albon elsősorban a menedzsmentjére bízza a jövőjét illető tárgyalásokat, de azért maga is belefolyt egy-két beszélgetésbe – árulta el egy sajtóbeszélgetésben: „Tagadnám, ha azt mondanám, hogy nem voltak érdeklődések és általános beszélgetések a témában. De az igazat megvallva ez nem igazán az én területem, ez inkább a menedzsmentemre tartozik. Én a vezetésre koncentrálok.”
A csapatfőnök közlése szerint a Williamsszel 2025-ig szerződéssel rendelkező Albon hangsúlyozta, hogy egyelőre kizárólag jelenlegi istállójára koncentrál: „Nagyon izgatottan várom, hogyan fejlődik az FW46-os, szeretném látni, hogy viselkedik az autó Bahreinben, valamint az azt követő négy, öt, hat versenyen. Meg akarom tapasztalni a fejlődést, amit reményeim szerint csapatként elértünk.”
„Minden figyelmem a Williamsre irányul, egyelőre ott látom magam, persze e fejlődés üteme számomra is nagyon fontos, szóval az idő eldönti, hogy alakulnak a dolgok” – mondta a brit-thai versenyző, akinek figyelmét természetesen nem kerülték el a pletykák: „A dolgok eléggé mozgásban vannak, és tudhatjátok, hogy rengeteg pletyka kering.”
Két japán futam? Osaka nem mondott le az F1-ről
https://formula.hu/parc-ferme/37463
Miután bejelentették Suzuka szerződéshosszabbítását, sokan azt hitték, hogy elhalt az osakai F1-es futam terve, azonban a kezdeményezés élén álló Hiroshi Mizohata egy japán portálnak leszögezte, hogy szó sincs ilyesmiről. A 2029-ig tartó hosszabbításról így nyilatkozott a helyi idegenforgalmi bizottság elnöke: „Nincs hatással ránk. Suzuka nagyszerű példa a számunkra, és olyasmi, amit tisztelni kell, így reméljük, hogy együtt tudunk létezni és virágozni. Nem kívánom elvenni az F1-et Suzukától” – hangsúlyozta.
Mizohata arra hivatkozott, hogy más országokban is rendeznek egynél több futamot, és úgy vélik, Japán is képes lehet arra, hogy két versenyt is üzletileg kifizetődő módon tudjanak megtartani: „Nem folytattunk semmilyen konkrét tárgyalást a FOM-mal” – tette világossá. „Bár van egy általános elv, miszerint országonként egy nagydíjat kell tartani, az Egyesült Államokban és Olaszországban is több van.”
„Megvizsgáltuk a két japán futam lehetőségét, és arra a következtetésre jutottunk, hogy ha összeállítunk egy szilárd üzleti tervet, és követjük a szükséges lépéseket, akkor a rendezvény megtartásának lehetősége nagyobb a nullánál. Az idei év folyamán szeretnék előrehaladni a tervünkkel, és bemutatni azt a FOM-nak” – mondta Mizohata azt is elismerve, hogy még nem született döntés arról, hogy építenek-e versenypályát, vagy utcai futamot rendeznének.