DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

Veletek még nem fordult elő, hogy az újságban hirdetéseket lapozgatva eladó McLaren versenyautóra bukkantatok?

Pedig ilyen is van. Egy többek között az FIA GT1-es bajnokságát is megjárt, 23481 kilométert futott McLaren MP4-12C-re teheti rá a kezét bárki az alábbi telefonszám tárcsázásával. Rongyos 175 000 euróért.

1456553_10152638635777066_703478574315387469_n

Két nagy versenyüket is lefújták a németek

Németországban enyhíteni kezdenek a járványügyi korlátozásokon, de tömegrendezényt az országban augusztus 31-ig nem lehet tartani. Ez érinti a többnyire nyárra időzített motorsporteseményeket az országban: két nagy széria, a Formula-E és MotoGP már reagált is versenye elhalasztásával.

A Formula-E június 21-én versenyzett volna Berlinben, de a széria kibővítette a szezon felfüggesztését a hónap végéig. Július, amikor az eredeti naptár szerint két utolsó, New York-i és londoni futamot tartanák, sárga színjelzést kapott a Formula-E-től: azaz lehetséges, hogy a hónapban már újra tudnak versenyezni.

A MotoGP Német Nagydíját ugyancsak június 21-én tartották volna, de a korábbi versenyekhez hasonlóan ez is törölt státuszba került. A szezon eredetileg tizedik versenye, a Holland Nagydíj került az első pozícióba június 28-án.

Hamiltont is lenyűgözte az 1000 helyett 13 millió font adományt összegyűjtő 99 éves veterán

Az Egyesült Királyságban most egy második világháborút megjárt katona, Tom Moore az egyik fő beszédtéma, aki egy jóténysági akcióval szervezett gyűjtést a koronavírus elleni küzdelemre: két hét múlva esedékes 100. születésnapja előtt járókeretével 100 kört tett meg saját kertjében.

A terve az volt, hogy 1000 fontot gyűjtsön össze a brit egészségügynek. Az akció azonban médiaszenzációvá vált, több mint 700 ezren adakoztak, 13 millió font feletti összegben. Erre Lewis Hamilton is csak elismeréssel tudott reagálni.

„Micsoda legenda! Tom Moore százados óriási inspiráló erő, több mint 13 millió fontot gyűjtött össze az NHS-nek azzal, hogy 100 kört sétált a kertjében. Lenyűgöz ez a csodálatos eredmény. Gratulálok, Tom százados, mindannyian tanulhatunk tőled valamit!” – posztolta Hamilton.

A Formula-1 oldaláról le is vették a 2020-as versenynaptárt

Nem találni semmilyen 2020-as menetrendet a Formula1.com-on: habár a szezon eredetileg kiírt első kilenc versenyét már elhalasztották vagy törölték, eddig szerepelt versenynaptár az oldalon. Most már az eddig nem módosított 13 futam időpontját sem találja meg, aki keresné (legfeljebb alapos keresés után).

Az F1 eközben kiadott egy közleményt, amely azt ígéri, új versenynaptárt fognak közzétenni – majd mikor eljön az ideje: „A Formula-1 jelenleg módosított 2020-as versenynaptáron dolgozik a promóterekkel, melynek sorrendje és versenyidőpontjai valószínűleg jelentősen fognak különbözni az eredeti 2020-as naptárhoz. Ezt a kellő időben közzétesszük.”

A közlemény kevés konkrétumot tud mondani: a cél „valamikor a nyár folyamán” elkezdeni a szezont, és hozzáteszi, az eredeti november 27-29-i szezonzárónál várhatóan tovább fog tartani az idény. Kitér arra, hogy a Formula-1 dolgozik a futamok promótereivel a jegyek visszatérítésének kérdésén elmaradt versenyek esetében.

A Formula.hu-n egyébként változatlanul megtalálható a versenynaptár rovat – igyekszünk az F1 és más kategóriák esetében is tartani a tempót a módosításokkal.

Aludj el te is Raikkönen esti meséjére!

Mondjuk Kimi Raikkönen hangtónusán akkor is könnyű lenne elszenderülni, ha közös vacsoraasztalnál ülnénk vele és a jövő heti lottószámokat kezdené sorolni, de azért nem mindennapi dolog, hogy egy versenyző ilyen tevékenységgel, meseolvasással tűnjön fel a közösségi médiában.

No de a finn nem önszántából, hanem a Sauber Group egyik partnere, a Save the Children nevű gyermekvédelmi szervezet jótékonysági akciója miatt ült le a kamera elé olvasni. A mogyoróbarna színű kisnyuszi kalandjait mesélő Találd ki, mennyire szeretlek (Guess How Much I Love You) című könyvet vette elő, hogy elaltassa vele Robint és Riannát.

Jól elcsellózták ennek a V10-es motornak a nótáját

Már-már feléled a gyanú, hogy ezt a Renault-t valójában egy vonóshangszer hajtotta.

Kína egy városában betiltották a kutyaevést, Hamiltonnak rég volt ilyen jó napja

Ha tippelni kellett volna, sohasem találjuk ki, mi okozott különösen nagy örömet Lewis Hamilton számára ezekben a bezárkózós időkben. A Kína déli részén található Sencsen városa lett az első az országban, amely (a koronavírus-járvány szülte óvatosság jegyében) törvényben tiltotta meg a kutya- és macskahús árusítását és fogyasztását, amit a nagy állatvédő hírében álló hatszoros világbajnok elégedetten vett tudomásul.

"Nagyszerű hírre ébredtem. Ilyen jó hírt már nagyon régóta nem olvastam. Köszönöm Sencsen, remélem Kína többi része is követi a példát" - írta a brit. 

hamilton-shenzen

Amikor az ifjú Charles Leclerc találkozott Michael Schumacherrel

A monacói pilóta nemrég elmondta, hogy a hétszeres világbajnok volt a ferraris hőse a gyerekkorában, most pedig egy fotót is előbányászott, amelyen ketten együtt láthatók. „Annyira örülök, hogy megtaláltam ezt a képet” – írta az Instagramon Leclerc. „Jó pár évvel ezelőtt a Paul Ricard pályán én a gokartpályán teszteltem, ő pedig az F1-esen. Találkoztunk vele, aláírta az overallunkat, beszélt velünk egy kicsit, mielőtt visszatért a garázsába. Sosem gondoltam volna, hogy egyszer ugyanannál a csapatnál fogok versenyezni, mint anno ő.”

 

Ricciardo F1-es szakírónak állt, első publikációja az alábecsült versenyzőkről szól

Egy távoli ausztráliai farmon Daniel Ricciardót megeszi az unalom, ezért úgy döntött, belefog valami újdonságba, és írásba foglalja gondolatait a versenyzésről és azon kívüli tevékenységekről. Havi egy értekezést tervez: ő naplónak nevezi, de az első iromány könnyen felveszi a versenyt azokkal a cikkekkel, melyeket volt F1-es versenyzők írnak neves autósporttal foglalkozó szakoldalakra. A téma: az öt leginkább alulértékelt pilóta, akik ellen Ricciardo versenyzett. Van köztük néhány meglepő név is:

Marcus Ericsson: „Mindig komolyan gyors volt az alacsonyabb szinteken, melyeket együtt jártunk meg. Utánpótlás-versenyzőként igen sokra tartották, ez a hírnév azonban nem tartott ki a Formula-1-ben, pedig a sebessége kétségtelenül megvolt.”

Jules Bianchi: „Nincs arról szó, hogy alábecsülték volna, de sosem láttuk top autóban, ezért sokakban nem tudatosult, milyen jó lett volna. Mára biztosan futamgyőztes lenne.”

Vitantonio Liuzzi: „Az első csapattársam! Azt mondták, az egyik legjobb gokartos, aki valaha a Földön élt. Akkoriban ő volt a gokart Schumachere.”

Roberto Merhi: „Kicsit olyan volt, mint Max Verstappen a fantasztikus érzékével az autó irányításához. Gyors volt és nem ismert félelmet, így simán vállalta a kockázatokat.”

Jenson Button: „Hogy lehet egy világbajnok alulértékelt? Megmondom… 2011-ben, mikor Lewis csapattársa volt a McLarennél, erőből, tisztán legyőzte őt, pedig mind tudjuk, hogy ez nem egyszerű.”

Leclerc vezetésével ismét hat F1-es áll rajthoz a Virtuális Kínai Nagydíjon

A hétvégén következik a Formula-1 által szervezett hivatalos szimulátoros sorozat újabb állomása, a Virtuális Kínai Nagydíj. A mai bejelentés értelmében összesen hat jelenlegi F1-es pilóta fog rajthoz állni Sanghajban: visszatér a „melbourne-i Vietnámi GP-t” megnyerő Charles Leclerc a Ferrarival, de újrázni fog Lando Norris (McLaren), Alexander Albon (Red Bull), Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), George Russell és Nicholas Latifi (Williams) is. Lesz egy érdekes újonc is az indulók között: a Red Bullnál a Real Madrid belga kapusa, Thibaut Courtois kap lehetőséget, aki amúgy más szimulátorversenyeken már részt vett.

leclerc

Amikor ráunnak a versenyzésre, Norris és Latifi benyomják a Call of Dutyt

Ne higgyük, hogy az autóversenyzők csak az autóversenyzős játékokhoz értenek. Kedd este Nicholas Latifi és Lando Norris azonos csapatban játszva beszálltak egy Call of Duty-partiba, bizonyítva, hogy az egyik legismertebb belső nézetű lövöldözős játékban sem ügyetlenek. Közben persze jókat szövegeltek, és persze együttesen utálták a campereket.

A közel kétórás játékba Latifi Twitch-csatornáján, ide kattintva bárki belenézhet.

EasyCapture1

Leclerc győzött Norris előtt - megrendeztük a fiktív Ausztrál Nagydíjat

Az egy dolog, hogy futamok nincsenek, de ez még nem akadályozza meg, hogy nálunk ne legyenek futambeszámolók. Az Autósport és Formula Magazinban egyedi kihívásra vállalkoztunk, amelynek keretében az elmaradt/elhalasztott Formula-1-es futamokat is "lefutjuk" az újság lapjain, méghozzá múltidézéssel egybekötve. Az alábbi kérdést tettük fel minden összefoglaló megírása előtt: hogyan alakult volna a nagydíj, ha a pálya F1-es történetének legőrültebb, legemlékezetesebb pillanatai mind egyazon napon zajlottak volna le? Áprilisi lapszámunkban ennek mentén leközöljük a fiktív Ausztrál Nagydíj és a fiktív Bahreini Nagydíj 2020-as eseményeit a legjobb múltbeli pillanatok összefűzésével.

Olvassátok el őket az Autósport és Formula Magazin legújabb számában, amely a rendkívüli helyzet apropóján most teljesen ingyen letölthető digitális formában az alábbi linkeken. 

 

Az Autósport és Formula Magazin 2020. április száma online megtekinthető itt:

https://issuu.com/formula-magazin/docs/formula_2020-04_rgb

Az Autósport és Formula Magazin 2020. áprilisi száma letölthető itt:

AFM 2020-04

AFM címlap 2020-04

Ricciardo elég komolyan átértelmezte a cipőzés fogalmát

Az biztos, hogy F1-es pilótát nem láttunk még olyan hosszú ideig fetrengetni, mint a Renault pilótáját az alábbi videóban. Ricciardo cipőből ivós rituáléja alapesetben sem egészséges, világjárvány idején pedig aztán végképp nem, úgyhogy ausztráliai elzártsága során a cipőzés fogalma is új értelmet nyert számára, amikor csatlakozott az új internetes kihíváshoz, amelyben úgy kell megtennie egy teljes fordulatot a földön fekve, hogy közben a lábbelit nem ejti le a talpáról.

Két héttel meghosszabbítja a leállást az Alpha Tauri

Már az idén előrehozott "nyári szünet" is hosszabb volt a maga háromhetes időtartamával, mint az egyébként megszokott 14 napos leállás, ám az Alpha Tauri, amely e hét végén nyitott volna ki újra, most újabb két héttel meghosszabbította a kényszerszünetet: "A COVID-19 világjárvány által okozott és továbbra is fennálló nehézségek miatt az FIA-val, az F1-gyel és a csapatokkal való konzultáció után úgy döntöttünk, hogy további két héttel meghosszabbítjuk a gyárbezárást, amely így május 1-jéig tart" - jelentette be a csapat.

A mostani helyzetben viszont ez aligha helyezi lényegi hátrányba az olasz csapatot a többiekkel szemben, hiszen mások szituációja sem feltétlenül jobb: a Ferrari számára szintén nehéz lesz megkezdeni a munkát, hiszen rájuk is ugyanazok az olaszországi korlátozások érvényesek, míg a Nagy-Britanniában székelő istállók közül többen is szabadságra küldték dolgozóikat egészen május végéig, fizetésüket pedig az állam fedezi.  

EVqcg_BXQAAAyRU

Az utóbbi három évtized legjobban kereső sportolói - hol vannak az autóversenyzők?

Az utóbbi három évtizedet mutatja be ez a látványos grafika - hol vannak az autóversenyzők a sportolók fizetési listáján?

Akár valós, akár virtuális a pálya: ha Spielberg, akkor utolsó körös Ducati-győzelem

A Red Bull Ring a MotoGP-naptárba való 2016-os visszatérése óta a Ducati felségterületének számít: az első évben Andrea Iannone, 2018-ban Jorge Lorenzo, 2017-ben és 2019-ben pedig Andrea Dovizioso győzött az Osztrák Nagydíjon. A minta a hétvégi második Virtuális Nagydíjon sem szakadt meg, hiszen Francesco Bagnaia nyert a Pramac Ducati színeiben, ráadásul egy utolsó körös csata után – íme, ennek összevetése Dovizioso tavalyi sikerével:

 

Üzentek a nézőknek a hazai autóversenyzők

Népszerű hazai autóversenyzők és az autósportban dolgozók most együtt üzennek Neked! Maradj otthon és vigyázz magadra! Fogjunk össze, hogy minél előbb a versenyeken találkozhassunk!

Veszedelmes túraautó-pilóta lenne Verstappenből

A Red Bull holland versenyzője szabadkártyásként állt rajthoz az Ausztrál Supercars All-Stars ESeries második állomásán, ami erős váltás számára, hiszen a versenyeket itt nem formula-, hanem túraautókkal teljesítik. Ez lehetőséget teremtett számára, hogy sokkal kiélezettebb, kerék-kerék elleni harcokat vívjon, amit az alábbi két kép tanúsága alapján százszázalékosan ki is használt.

Júniusig nem rendezhetnek versenyt Magyarországon

Az MNASZ elnöksége a mai napon ülésezett és döntést hozott a versenynaptárral kapcsolatban. A szövetség vezetése folyamatosan figyelemmel kíséri és példamutatónak tekinti a kormányzati intézkedéseket - közölte a szövetség honlapja. Elkötelezett célunk a minimumra csökkenteni a rendezvények elmaradása okán fellépő anyagi veszteségeket és tagjainkat is segíteni ebben a nehéz időszakban.

Az MNASZ elnöksége felülvizsgálta az MNASZ 2020. március 20-án meghozott döntését, mely szerint a versenynaptárban szereplő eseményeket 2020. április 30-ig törli a naptárból, és ezt a határidőt a mai napon 2020. május 31-ig meghosszabbította. Azon események, amelyeket a rendezők elhalasztottak, illetve a kormányzati intézkedések miatt csak egy későbbi időpontban tarthatók meg, továbbra is naptári eseményként, "elhalasztva" megjegyzéssel szerepelnek a versenynaptárban.

Az elnökség 2020. május 15-én értékeli az aktuális helyzetet, és ha szükséges, újabb döntést hoz a versenynaptár módosításáról.

mnasz_1

A Mercedes visszaemlékezett első modernkori F1-es győzelmére

A 2012-es Kínai Nagydíjat ma már úgy emlegetjük, mint egy új korszak kezdetét. Bár a Mercedes dominanciája csak körülbelül két évvel később, 2014-ben kezdődött, ez volt az első verseny, amit az F1-ben 1955 óta megnyertek. Nico Rosberg nevéhez fűződik a siker.

Amikor a legenda elkezdődött: Schumacher első ferraris győzelmét ismétli az F1

Újabb klasszikus Formula-1-es versenyt nézhetünk meg szerda este a száguldó cirkusz hivatalos közösségi oldalain: a legtöbb voks az 1996-os Spanyol Nagydíjra érkezett, amelyen Michael Schumacher valósággal szárnyalt az esőben, és megszerezte első ferraris győzelmét. A hétszeres világbajnok egyik legnagyobb sikerének tartja a barcelonai diadalt – ma este 20 órától IDE KATTINTVA meg is nézheted, hogy miért!

schumacher-1996-barcelona-dppi