360°-os videón a Red Bull RB14 első próbamenete
https://formula.hu/parc-ferme/17663
Daniel Ricciardo hétfőn Silverstone-ban bejáratta a Red Bull idei modelljét, ha pedig már ilyen történelmi pillanatra került sor, a csapat nemcsak egy egyszerű kamerát biggyesztett fel az autóra, hanem olyat, amely 360°-ban rögzít, azaz a néző bármilyen irányba elforgathatja azt. Be lehet kukucskálni Ricciardóhoz a halón keresztül, de nézhetjük a pálya sodrását is.
„Ha eltalálom, halott lenne” – fél méteren múlt a baj Le Mans leintésénél
https://formula.hu/parc-ferme/29885
A Le Mans-i 24 órás befutója egy egész nap versenyzés után mindig különleges, emelkedett pillanat, de 2021-ben akár nagy bajjal is végződhetett volna. A ceremónia részeként a versenyt leintő tisztviselő hagyományosan besétál a célegyenes közepére, hogy kockás zászlót lengessen a lassú tempóban beérő autóknak. Ezúttal viszont nem vett vissza mindenki: az LMP2-es kategóriában harc volt az első helyért a 31-es WRT és 28-as JOTA között, az előbbi autót vezető Robin Frijns nagy sebességgel kerülte a poroszkáló GT-ket, és nagyon közel került a zászlólengetőhöz, aki félre is ugrott.
„Három-négy-öt autó haladt lassan a Toyoták mögött, várva, hogy beérjenek a célba, én pedig teljes sebességgel jöttem, mivel Blomqvist a hátsómban volt” – idézte fel a mindössze 0,7 másodperccel Tom Blomqvist előtt beérő Frijns a történteket. „Jobbra fordultam, mert egy LMP2-es lelassított előttem az utolsó kanyar után, de abban a pillanatban hozzákoccantam az Astonhoz a jobb hátsóval. Így az autó hátulja jobbra mozdult el, nekem pedig keményen balra kellett kormányoznom, mert láttam, hogy a zászlós fickó ott áll. Ha eltalálom, halott lenne… Talán fél méteren múlt.”
Grafikán, hogyan alakult eddig a bajnoki pontverseny
https://formula.hu/parc-ferme/29882
A szezon fele letelt, és fordulatosabb volt, mint előzetesen azt várhattuk, ez pedig a pontverseny alakulásán is meglátszott. Az F1 egy rövid videót készített arról, hogyan változott az állás a bajnoki tabella első két helyén, Lewis Hamilton és Max Verstappen között.
The twists and turns of the title fight so far...#F1 pic.twitter.com/FOyLdU91eO
— Formula 1 (@F1) August 22, 2021
Maximális pontszámmal hódította el a „hétvége királya” címet a Zengő pilótája
https://formula.hu/parc-ferme/29883
A Pure ETCR is a Hungaroringre látogatott a Túraautó-világkupával együtt a hétvégén. A szombati kemény párharcok után Mikel Azcona volt az egyetlen, akinek volt még esélye a maximális, 77 pont begyűjtésére, köszönhetően annak, hogy az A csoportban Augusto Farfust megbüntették Mattias Ekström meglökéséért. A Zengő Motorsport spanyolja – aki a WTCR-ben begyűjtött egy második és Girolami utólagos büntetése után egy harmadik helyezést is – pedig vasárnap sem hibázott: a délelőtti időmérőn a leggyorsabb volt a B jelű hatosban, így pole-t szerzett az ötkörös nagydöntőre, ahol ugyan Jean-Karl Vernay keményen támadta és az élre is állt a rajt után, végül Azcona győzött. Ezzel a Cuprát terelgető pilóta lett az első az elektromos széria történetében, aki duplázni tudott, hiszen a vallelungai évadnyitón is ő volt a legjobb.
A második legtöbb pontot az A csoportban szereplő koppenhágai „király”, Philipp Eng gyűjtötte, miután a Romeo Ferraris-M1RA versenyzője a saját szuperfináléjában lestartolta Mattias Ekströmöt. A svéd végül összesítésben a harmadik lett, de így sem kellett bánkódnia a Zengő pilótájának, hiszen az összetett tabellán továbbra is kényelmesen érzi a vezető pozíciót: 29 egységgel vezet a hyundaios Vernay és 35-tel a feljebb lépő Azcona előtt. Ami pedig az ETCR magyar versenyzőjét, Nagy Dánielt illeti: a szombati futamgyőzelem után vasárnap a B döntőben harmadik lett, de ehhez kellett az is, hogy a célegyenesben hátulról meglökje és kiforgassa a M1RA-s Luca Filippit, így ezt az incidenst még vizsgálják a felügyelők.

Hatodik lett saját duatlonján Bottas
https://formula.hu/parc-ferme/29881
A Valtteri Bottas Duatlonnak a Mercedes finnje nemcsak névadója és szervezője, hanem résztvevője is volt. A szülővárosában, Nastolában rendezett megmérettetésen végül 1:22:20-as idővel a hatodik helyen ért célba, de a végeredmény láthatóan nem szegte kedvét.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Sainz a szörftudásával poénkodott
https://formula.hu/parc-ferme/29880
Különleges az idei év Carlos Sainz számára, hiszen 2021-ben csatlakozott a Ferrari csapatához és eddig úgy tűnik, hogy kifejezetten ráérzett az autóra. Már két dobogója is van az olaszokkal, hiszen Monacóban a második, Magyarországon pedig a harmadik helyen zárt, a Twitter oldalára feltöltött fotók alapján pedig a nyári szünet alatt is komolyan sportol. Ezúttal a szörf tudásáról posztolt két képet, az egyik teljesen rendben van, a másikon viszont eléggé küzd az elemekkel. A különbséget az internetes rendeléshez hasonlította. „Mikor online megrendeled vs. mikor megérkezik” ─ írta a spanyol pilóta a közösségi oldalán.
When you order it online
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) August 19, 2021
vs when it arrives!
-#Carlossainz pic.twitter.com/XqZMy6fA38
Nőtt az F1 nézettsége az Egyesült Királyságban
https://formula.hu/parc-ferme/29879
A BARB adataira támaszkodva készült el a Motorsport Broadcasting elemzése, mely szerint a briteknél közvetítő Sky Sports átlagosan 27,8%-os növekedést ért el az egyes versenynapok tekintetében az előző évhez képest. A csatorna idén rögtön az első futam esetében produkált egy kimagasló számot, a Bahreini Nagydíj ugyanis a Sky történetének legnézettebb Formula-1-es közvetítése volt áltagban 1,94 millió nézővel.
A Channel 4-en fogható ingyenes közvetítéseknél csökkentek a számok, a Brit Nagydíjat például 2,35 millióan nézték átlagosan, ám ez 200 ezres csökkenés a csatorna számára a 2020-as futamhoz képest. Összességében nézve azt lehet mondani, hogy ezen a területen 4,6%-al nőtt sportág nézettsége egy év alatt, a 3,24 milliós átlag nézőszám pedig a legnagyobb 2017 óta.

Elég sajátos a KTM bánásmódja a versenyzőivel
https://formula.hu/parc-ferme/29878
A Formula Motocast második adásában nemcsak a pályán történteket tárgyaltuk meg a spielbergi dupla kapcsán, hanem az azon kívüli eseményeket is, így nem mentünk el szó nélkül amellett, hogy a KTM a fiatal motoros és menedzsmentje akarata ellenére jelentette be egy szabadedzés kellős közepén, hogy Raul Fernandez jövőre a Tech3-nél fog versenyezni – míg a jelenlegi páros a versenygépről leszállva tudta meg, hogy nincs ülésük 2022-re. A vonatkozó részt 57:04-től hallgathatjátok:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Elrajtolt a negyedik Valtteri Bottas Duathlon
https://formula.hu/parc-ferme/29877
Magyar idő szerint 13:00-kor veszi kezdetét a Valtteri Bottas Duathlon negyedik kiadása, amely nem véletlenül viseli a finn nevét. A Mercedes pilótája maga is nagy kerékpáros, de kedvese, Tiffany Cromwell is versenyszerűen űzi a biciklizést. Nemrég arról is beszámoltunk, hogy a finn egy amerikai kerékpárversenyen a második helyen végzett.

Minibikers: A fantasztikus Osztrák Nagydíj
https://formula.hu/parc-ferme/29876
A múlt heti Osztrák Nagydíjat aligha felejti el egyhamar, aki látta, hiszen égő motortól kezdve, esőben slick abroncsokon aratott győzelemig minden volt a Red Bull Ringen. A Minidrivers karikaturistái pedig nem voltak restek elkészíteni a fantasztikus verseny humoros összefoglalóját sem!
Az Alpine Alonsóval tervez a WEC-ben
https://formula.hu/parc-ferme/29874
Fernando Alonso számára nem ismeretlen terep a Le Mans-i 24 órás, hiszen egyszer, 2018-ban már megnyerte a viadalt. Ugyan idén csak egy bemutatókör erejéig hajtott pályára, és egy F1-es versenygéppel, az Alpine vezetője, Laurent Rossi nem zárta ki, hogy a spanyol visszatér még a hosszútávú versenyzéshez. A francia gyártó ugyanis 2023-ra vagy 2024-re tervez csatlakozni a sorozathoz, pilótaként pedig a kétszeres világbajnokra számítanak.
„Ő a Renault csoport egyik legnagyobb képviselője, így természetes, hogy az F1-en kívül is számítunk rá. Isten tudja, ez az F1-en kívüli élet mikor jön el számára. De ha mi belevágunk a hosszútávú versenyzésbe, a legideálisabb az lenne, ha őt tudhatnánk a csapatunkban” – nyilatkozta Rossi. Alonso egyelőre az F1-re koncentrál, de tekintve, hogy még negyvenévesen is jól megy neki, akármikor is csatlakozik a WEC mezőnyéhez, minden bizonnyal ott sem lesz késő.

Még a virtuális közönségtalálkozó is tartogathat vicces pillanatokat
https://formula.hu/parc-ferme/29873
A koronavírus miatt a pilóták és a rajongók találkozója is a virtuális térbe került át (amelyeken a szurkolók sorsolásos alapon vehetnek részt), de ez nem jelenti azt, hogy így ne lenne emlékezetes. A versenyzők még a webkamerán keresztül is gondoskodnak arról, hogy jó legyen a hangulat, ha pedig még érdekes kérdéseket is kapnak, pláne könnyű ez. Az F1 ezeknek a virtuális találkozóknak a legjobb pillanatait szedte most csokorba. (A videó a képre kattintva érhető el.)
Nem kímélték egymást a Pure ETCR versenyzői szombaton – videók
https://formula.hu/parc-ferme/29872
A WTCR mellett az idén életre hívott elektromos túraautós sorozat is a Hungaroringen vendégeskedik a hétvégén, így a magyar szurkolók testközelből tapasztalhatták meg, milyen kőkemény csaták is zajlanak a rendhagyó lebonyolítású széria versenyein. Az első nap során párharcokat rendeznek a két csoportra bontott mezőny számára, s bizony alkalmanként komoly túraautós adok-kapok alakult ki a két-három körös táv ellenére is. A B jelű csoportban az első fordulóban például Jean-Karl Vernay és Luca Filippi a célegyenes ráfordítóban akaszkodott össze – ez az alábbi összefoglaló videóban 1:30-tól látható:
Talán még a fentinél is komolyabb volt a kontakt a második körben az A csoport slágerösszecsapásán, az első körben egyaránt futamot nyerő Augusto Farfus és Mattias Ekström között: a brazil az 5-ös kanyar felé menet vetődött be a bajnokságot vezető zengős pilóta mellé, aminek ütközés lett a vége. Ez a jelenet 0:14-tól látható a lenti videóban:
Ami amúgy az eredményeket illeti: az A csoportban Farfus gyűjtötte egyelőre a legtöbb pontot a Hyundaijal, szám szerint 27-et, miután az első és a második körben is győzni tudott, míg a B jelű hatosban a Zengő Motorsport elektromos Cupráját terelgető Mikel Azcona volt eddig a legjobb ugyanilyen mérleggel. Nagy Dániel utóbbi csoportban egyelőre az ötödik helyen áll 16 ponttal. A másik magyar alakulat, a Romeo Ferraris–M1RA is szerzett futamgyőzelmet, méghozzá hármat is a legutóbbi, koppenhágai fordulón diadalmaskodó Philipp Eng, valamint Rodrigo Baptista és Luca Filippi révén.
FRISSÍTÉS: Vernay-t megbüntették pályaelhagyás miatt a Nagy Dani ellen vívott párharc során, így a magyar pilóta is megszerezte első ETCR-futamgyőzelmét, s ezzel 22 pontot szerezve a második legtöbb ponttal áll csoportjában.
Ki nyerte a legtöbb pozíciót a rajtok után eddig?
https://formula.hu/parc-ferme/29871
Újabb érdekes statisztikát tett közzé az F1. Ezúttal azt számlálták össze, melyik pilóta mennyi pozíciót nyert eddig az első körökben. Noha sokan bemutattak remek startokat az eddigi 11 futamon, az ebből a szempontból legkiemelkedőbb versenyzőket mégsem az él-vagy a középmezőnyben találjuk. Kimi Raikkönen elsősége meglepő lehet, hiszen az Alfa Romeo nem épp a legerősebb autó idén, de úgy tűnik, a Jégember még így is képes vele csodákra. Sőt, a szintén gyenge Haasban még Mick Schumacher is befért ennek az összehasonlításnak a legjobb ötjébe.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Amikor az F1 és Le Mans találkozik
https://formula.hu/parc-ferme/29870
Ahogy azt már korábban beharangozták, a Le Mans-i 24 órás előtt Fernando Alonso lehetőséget kapott arra, hogy F1-es autót vezethessen a legendás aszfaltcsíkon. A verseny történetében ez az első alkalom, hogy Formula-1-es autó is pályára gurul. Alonso előbb magányosan tehetett meg egy kört, majd az Alpine egyéb modelljei társaságában folytatta a bemutatót.
F1 x Le Mans @alo_oficial @AlpineF1Team @SignatechAlpine @F1 #F1 #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/h3nu3G54s7
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 21, 2021
For the first time in the the history of #LeMans24, an @F1 car laps the Circuit de la Sarthe!@alo_oficial @OconEsteban @SignatechAlpine @AlpineF1Team @alpinecars #WEC #LeMans24 pic.twitter.com/NIpBjsE7ek
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 21, 2021
A 86 400 egy fontos szám a Le Mans-i 24 órás verseny szempontjából
https://formula.hu/parc-ferme/29867
Ennyi másodpercig fog tartani a legendás verseny, mely ma délután indul el és vasárnap intenek majd le. Onnan is nézhetjük ezt persze, hogy 86 400 másodpercet kell végig csinálnia annak az egységnek, amely célba szeretne érni a viadalon, mindenesetre a Rolex nem ezért osztotta meg az információt a Twitteren. Az ismert márka most 20. alkalommal tölti be a hivatalos időmérő szerepét a versenyen, a svájci cég pedig borzasztóan büszke erre.
A rajt délután négy órakor lesz, az élről pedig a #7-es Toyota indulhat, miután Kamui Kobayashival a volánnál megszerezték a pole-pozíciót még csütörtökön.
The @24hoursoflemans starting today at Circuit de la Sarthe in France marks our 20th anniversary as the race’s Official Timepiece. In this supreme endurance test, drivers of the 62 cars must push the limits and embrace the flow of seconds, all 86,400 of them. #LEMANS24 #Perpetual pic.twitter.com/xNFvsJ3qpk
— ROLEX (@ROLEX) August 21, 2021
WTCR: Audi-vezetés az időmérő előtt, Michelisz és két zengős is a top 5-ben
https://formula.hu/parc-ferme/29869
Még a leintéskor is úgy tűnt, magyar sikert hoz a WTCR második hungaroringi szabadedzése, hiszen Michelisz Norbert vezetett a kockás zászló belengetésekor. Nathanael Berthon azonban az utolsó pillanatban elhappolta a hyundaios elől az első helyet. Viszont nemcsak Norbi várhatja biztató előjelekkel az időmérőt, hanem a Zengő Motorsport is, hiszen Rob Huff a harmadik, Mikel Azcona pedig az ötödik legjobb idővel zárt – úgy, hogy a spanyol a két világkupás tréning között még egy Pure ETCR-futamgyőzelmet is behúzott. Ami a többi magyar érdekeltséget illeti: Boldizs Bence és Jordi Gené a 15. és 17. lett a másik két Zengő Cuprával – kettejük közé épp a bajnokságot vezető Jean-Karl Vernay ékelődött be –, a Münnich Hondát erősítő Tassi Attila viszont csupán a 21. időt autózta. A három részből álló kvalifikáció 15:30-kor kezdődik a mogyoródi pályán.
A 2. szabadedzés végeredménye:

DTM: Kelvin van der Linde szerezte meg a szombati pole-pozíciót
https://formula.hu/parc-ferme/29868
Az Audi dél-afrikai pilótája dominálta a nürburgringi hétvége szombat délelőtti időmérő edzését. Van Der Linde két tizeddel volt gyorsabb, mint a második helyen záró Philip Ellis a Mercedes volánja mögött, ami pedig a kvalifikáció szorosságát jól mutatja, hogy a 2. helytől lefelé sehol sem volt ekkora különbség a pilóták között. A második sort Marco Wittmann és Dani Juncadella foglalhatják majd el, az ötödik helyen pedig a beugróként szereplő Luca Stolz zárt.
A mostani mezőny az eddigi legnagyobb, hiszen összesen 23 indulóról van szó, köztük az a Michael Ammermüller, aki a Porsche autóját vezeti. A márkát sokan hiányolták a bajnokságból, ezen a hétvégén viszont ők is csatlakoztak.
What a performance in Quali 1 at the @nuerburgring! @KelvinvdLinde takes pole in Race 1.
— DTM (@DTM) August 21, 2021
Philip #Ellis on 2nd place, @Wittmannracing starts from 3rd.#DTM #DTM2021 #WeLoveDTM pic.twitter.com/B9KX9zdzZU
WTCR: Két zengős és Tassi is a top 10-ben nyitott a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/29866
Szombat délelőtt az első szabadedzéssel vette kezdetét a Túraautó-világkupa magyarországi fordulója. A legjobb kört 1:52,995-tel Nestor Girolami autózta a Hondával, megelőzve Lynk & Có-s honfitársát, Santiago Urrutiát. A két argentint viszont egy magyar autó követte a Zengő Motorsportot erősítő Mikel Azcona révén: jól látszott egyébként, hogy a Cuprák kompenzációs súly nélkül versenyeznek a Hungaroringen, hiszen Rob Huff a nyolcadik, Jordi Gené pedig a 11. idővel zárt, egyedül Boldizs Bence lógott ki a 21. helyével.
Ami a többi magyar versenyzőt illeti: a hondás Tassi Attila kilencedik, míg a hyundaios Michelisz Norbert 14. lett – a 2019-es WTCR-bajnok ezredre azonos időt autózott a világkupa-éllovas kollégájával, Jean-Karl Vernay-jel. A Hondát és a Hyundait amúgy egyaránt alaposan megpakolták a mogyoródi hétvégére: előbbi 60, utóbbi 50 kilogrammos ballasztot cipel magával, miközben a Lynk & Co és az Audi csak tíz-tíz kilót kapott.
Az 1. szabadedzés végeredménye:

Ki döntött jól és ki rosszul az Osztrák GP végén megérkező esőben?
https://formula.hu/parc-ferme/29865
Kaotikus befutót hozott a legutóbbi MotoGP-futam, így volt miről beszélnünk a Formula Motocast újabb adásában, amelyben Sebestyén Peti Supersport-világbajnoki versenyzővel próbáltuk kibogozni, mi is a helyes döntés hasonló esetekben – a vonatkozó részt 20:02-től hallgathatjátok:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Jet skizéssel hangol a bajnoki harc folytatására Max Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/29864
A nyári pihenő a végéhez közeledik az F1-es mezőny számára, a Red Bull vb-aspiráns hollandja pedig máris visszaült a kormány mögé – még ha ezúttal nem is egy versenyautó, hanem egy jet ski volt az, amit „meghajtott”:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
