DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat

Ezt a hiperkönnyű sprintert egy DTM-es Mercedes „inspirálta”

A hegyi versenyekre specializált járgány csak kívülről emlékeztet túraautóra: valójában 450 kilogramm a súlya, melyhez 200 lóerős, 11 000-et forgó GSX-R1000 motor társul.

WTCR: Vernay-győzelem és Michelisz-dráma a második futamon

Két hazai versenyző, Yvan Muller és Jean-Karl Vernay indultak az első sorból, Michelisz Norbert pedig – aki az első versenyen a hetedik helyen végzett – a harmadik helyről várhatta a második futam rajtját. A lámpák kialvását követően Vernay átvette a vezetést, mögötte Muller és Michelisz fordultak ki az első kanyarból.

Csakúgy, mint a fordított rajtrácsos versenyen, a főfutamon is vonatozás kezdődött ezt követően Pauban, annyi talán említésre méltó, hogy az első négyes – Vernay, Muller, Michelisz és Urrutia – eléggé elszakadt a többiektől. Az egyetlen akciót Tarquini mutatta meg, aki a sikánban előzte meg a hibázó Girolamit. Öt körrel a vége előtt a Mullert üldöző Micheliszt megtolta Urrutia, de a magyar versenyző megtartotta harmadik helyét.

A Hyundai valamilyen műszaki gonddal küzdhetett, mivel Michelisz autójának egyszerűen nem volt végsebessége az egyenesekben, emiatt föltorlódtak mögötte többen is és kisebb lökdösődés vette kezdetét. Aztán három körrel a vége előtt már nem bírta maga mögött tartani az urguayit, Michelisz lendületet vesztett, így Vervisch is elment mellette.

Újra föltorlódtak a Hyundai mögött a többiek, s Guerrieri kiütötte a sikánban a gumibálát, ami miatt bejött a safety car. A versenyigazgatóság így egy körrel megtoldotta a futamot, ezt követően pedig a bajnoki éllovas Ehrlacher miközben megpróbálta megelőzni honfitársunkat hibázott, ami után Guerrierivel is összeakaszkodott.

A futamot végül Jean-Karl Vernay nyerte, második lett Yvan Muller, majd Urrutia lett a harmadik, Vernay a negyedik, Ehrlacher pedig végül a célvonalon előzte meg Micheliszt, aki így csak a hatodik lett.

WTCR: Vervisch nyerte az első futamot, Michelisz 7.

A szombati időmérőn harmadik helyet szerzett Michelisz Norbert, ezzel a magyarok közül ő szerepelt legjobban, a fordított rajtrácsos első versenyen jól rajtolt a hyundai-os – a hatodik helyen fordult el, miközben Tiago Monteiro összetörte a Hondát a rajtnál, miután Yann Ehrlacher-val ütközött, de Yvan Muller is hamar kiesett a versenyből. A biztonsági auót kiállását követően Vervisch és Björk álltak a mezőny élén.

A verseny felénél két Cupra is műszaki hiba miatt búcsúzott, majd öt körrel később Vernay elment Michelisz mellett, így a hetedik helyre csúszott vissza a magyar versenyző. A manővernek eléggé csapatutasítás szaga volt. Igazán említésre méltó esemény nem nagyon történt a hátralévő néhány körben: Vervisch nyerte az első versenyt, a második helyen Björk végzett, a további sorrend pedig Tarquini, Guerrieri, Girolami, Vernay, Michelisz, Ehrlacher volt az első nyolcat illetően. Tassi Attila a 12. pozícióban zárt, míg a harmadik magyar Boldizs Bence épp csak lemaradt a pontszerzésről, és 16.-ként futott be.

Folytatás 12:15-től a második versennyel!

Perez világbajnok autóval bemutatózott Dallasban

Az USA Nagydíjat megelőzően a texasi Dallas felé vette az irányt a Red Bull csapatának egy része, hogy a Formula-1-et népszerűsítvén tartson egy bemutatót az istálló tíz évvel ezelőtti, 2011-es világbajnok versenygépével. Ahogyan a mondás tartja: "Texasban minden nagyobb" - nos, még talán a fánkok is! Nem ő az egyetlen azonba, aki néhány demo-kör erejéig megkap egy nagyra becsült versenygépet, hiszen Zak Brownnal való fogadásuk nyomán Daniel Ricciardo is megkapja néhány kör erejéig példaképe, a NASCAR-legenda Dale Earnhardt 3-as rajtszámú autóját.

 

 

Így locsolja a pezsgőt egy háromszoros Európa-bajnok

Harmadik bajnoki címét ünnepelhette a kamion Európa-bajnokságon Kiss Norbert. A Révész Racing versenyzője nagyszerű szezont futott idáig is, ezen a hétvégén pedig Misanóban vendégeskedik a mezőny, ahol már a szombati első futamon sikerült elérnie célját. Norbi természetesen önfeledten ünnepelt a leintés után, erről pedig az Instagram oldalán is közzétett egy igazán beszédes fotót.  

 
 
 
View this post on Instagram

Norbert Kiss (@drivernorbi) által megosztott bejegyzés

Quartararónál már csak a mikor a kérdés, nem a vb-cím ténye

Austini második helyével 52 pontra növelte előnyét Francesco Bagnaiával szemben Fabio Quartararo, így akár már a soron következő Emilia-Romagna-i Nagydíjon bebiztosíthatja a vb-címét. A Formula Motocast friss adásában arról is beszéltünk, hogy vajon ez tényleg megtörténik-e már Misanóban vagy el tudja-e még odázni a megkoronázást a ducatis – a szóban forgó részt 53:16-tól hallgatható:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Különleges üzenetet kapott Charles Leclerc

Október 16-án ünnepelte 24. születésnapját Charles Leclerc, ebből az alkalomból pedig a Ferrari is felköszöntötte őt. A monacói csapata egy igazán különleges videót tett közzé az Instagramon, ahol a pilótájuk megszokott 16-os rajtszámát, az életkorának megfelelő 24-esre cserélték és így kívántak neki nagyon boldog születésnapot.

A Renault számára igazán emlékezetes a mai nap

2005-ben óriási meglepetésre már nem a Ferrari uralta az Formula-1-et, helyette a francia márka és a McLaren csatájáról szólt az év. Fernando Alonso már Brazíliában ünnepelhetett, miután megszerezte az egyéni világbajnoki címet, a Renault pedig a Kínai Nagydíjon vált a legjobbá a konstruktőrök között október 16-án.

Ha szerettek nosztalgiázni és ehhez hasonló tartalmakra vagytok kíváncsiak, akkor feltétlenül érdemes csatlakozni a Formula Retro nevű csoportunkhoz.

Muller pole-ban, Michelisz pedig harmadik lett a francia időmérőn

Pau ad otthon a WTCR következő fordulójának, a kvalifikációra pedig úgy készülhetett a mezőny, hogy nagyon kicsik voltak a különbségek a szabadedzéseken. Az időmérő edzés előtti utolsó gyakorláson konkrétan a legjobb tíz versenyző négy tizedmásodpercen belül volt egymáshoz képest. Az első két edzésen a Lynk & Co örülhetett, miután mindkettőt megnyerték, a tempójuk pedig a folytatásban sem lett rosszabb. Noha nem volt teljesen sima az edzés, Gilles Magnus ütközése után ugyanis egyszer még a piros zászló is előkerült.   

A Q3-ba aztán három pilótájuk is bejutott, Yvan Muller, Santiago Urrutia és Yann Ehrlacher triója mellett még Michelisz Norbert, valamint Jean-Karl Vernay vehetett részt az utolsó szakaszban. Itt végül Muller lett a leggyorsabb, mögötte a két Hyundai következett, Vernay a második, Michelisz pedig a harmadik lett, vagyis két hazai versenyző foglalta el az első két pozíciót. Ami a további magyar versenyzőket illeti, Boldizs Bence a 17. lett, viszont Tassi Attila a bíztató kezdés ellenére is pocsék időmérőt futott és csak a 18. helyen zárta a napot.

A folytatás holnap 10:15-kor az első futammal.

Kiss Norbert harmadszor is kamion Európa-bajnok lett!

A hétvége egyik nagy kérdése az volt, hogy a nyíregyházi Révész Racing pilótája képes lesz-e megszerezni karrierje harmadik Európa-bajnoki címét, a választ pedig hamar megkaptuk tőle. Norbi úgy vághatott neki a misanói fordulónak, hogy 45 ponttal többet gyűjtött, mint a tabella második helyén álló német Sascha Lenz. A feladat adott volt, 16 egységet kellett begyűjtenie ahhoz, hogy bajnoknak mondhassa magát.

Az első futamon nem a legjobban sikerült a rajtja, így visszacsúszott a második pozícióba és bár elég gyorsan az élre állt, sárga zászló alatt előzött, ezért kapott egy öt másodperces büntetést. Innentől kezdve nagyon sietnie kellett, hogy megfelelő előnyt tudjon kiépíteni a harmadik helyen álló Jochen Hahn előtt, ami sikerült is. Ugyan elsőként jött be a célba, a szankciónak köszönhetően végül a második helyen rangsorolták, ez pedig elég volt ahhoz, hogy már a nyitó verseny után ünnepelhessen.

 

Különleges története van Hamilton feliratos pólóinak

A szemfülesebbek észrevehették, hogy a rajt előtti ceremónián Lewis Hamilton rendre olyan pólóban jelenik meg, amin valamilyen felirat olvasható. De kiszúrta-e bárki, hogy ez hétvégéről hétvégére más? Arra pedig tényleg gondolt-e bárki, hogy össze is függenek a szövegek egymással?

A hétszeres világbajnok Instagram-oldalán, a Fekete Történelem Hónapja tiszteletére árulta el, hogy a szezon eleje óta különleges projekten dolgozott színesbőrű művészekkel és egy fekete, George nevű költővel. Ketten együtt írtak egy verset a nyitottságról és az elfogadásról, és ennek a sorait viselte magán a versenyhétvégéken. A költemény a szezon végére válik majd teljessé, a hátralévő sorokkal.

 
 
 
View this post on Instagram

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Lynk & Co sikerekkel indult a WTCR francia hétvégéje

Franciaország és azon belül is Pau ad otthont a Túraautó-világkupa soron következő versenyhétvégéjének, ahol már lezajlottak a szombati kvalifikációt megelőző szabadedzések. A WTCR az első olyan FIA-sorozat, amely ellátogatott a délnyugat-franciaországi Circuit Pau-Arnos-ra, itt pedig a Cyan-Racing örülhet eddig a legjobban, miután mind a két gyakorlást megnyerték.

A délelőtti edzésen kettős sikert arattak, Yvan Muller és Thed Björk révén, a második szabadedzésen pedig Santiago Urrutia volt a leggyorsabb. A különbségek mindkét alkalommal nagyon kicsik voltak, főként a délutáni eseményen, ahol a legjobb tíz négy tizedmásodpercen belül volt. Magyar szempontból sem lehet eddig okunk a panaszra, Michelisz Norbert kétszer is a top 10-ben zárt, a második gyakorlás alkalmával pedig Tassi Attila végzett az ötödik pozícióban.

A folytatás 16:00-tól az időmérő edzéssel.

Charles Leclerc 24 éves lett - idézzük fel legutóbbi győzelmét

Ki hinné, hogy már 769 nap telt el azóta, hogy a Ferrari nagy reménységének tartott Charles Leclerc megnyerte a 2019-es Olasz Nagydíjat? Az idő gyorsan telik, a monacói pedig azóta ritkán került tűzközelbe, s akkor sem sikerült kihasználniuk a kínálkozó alkalmat. A még mindig fiatal monacói pilóta a mai napon ünnepli 24. születésnapját, ennek apropójából idézzük fel a kétszeres futamgyőztes pilóta legutóbbi sikerét, melyet Monzában, a Tifosi előtt aratott. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

 

 

Példaképe autójával bemutatózik Ricciardo

McLarenhez kerülésekor volt egy olyan fogadása Daniel Ricciardónak és a csapat vezérigazgatójának, Zak Brownnak, hogy amennyiben az ausztrál dobogóra áll, akkor vezetheti példaképe, a NASCAR-legenda Dale Earnhardt 3-as rajtszámú autóját. Mint tudjuk, a Méhészborz ezt olyannyira teljesítette, hogy az Olasz Nagydíjon egyenesen a pódium legfelső fokára állhatott fel, Brown pedig be is tartja ígéretét. A McLaren közösségi oldalán közölte, az USA Nagydíjon meg is történik a nagy pillanat, Ricciardo egy bemutató keretében körözhet a legendás autóval az austini pályán.

 

Ilyen lesz az első tereprali-világbajnokság

Számos olyan módosítást és frissítést hajtottak végre a Cross Country Sports szabályzatban, amelyek szükségesek a 2022-ben debütáló tereprali-világbajnokság megalkotásához, valamint a Dakar előírásokhoz való igazításhoz. Ez biztosítja majd a versenyzők számára a befogadást és a következetességet minden eseményen. 

Jóváhagyták továbbá az új kategóriákra vonatkozó műszaki előírásokat is. Az FIA hosszú távú környezetvédelmi stratégiájának támogatása érdekében a T1 Ultimate kategória nagyobb szabadságot biztosít a gyártóknak, lehetővé téve számukra az alternatív és kísérleti technológiák kifejlesztését, beleértve az elektromos motorral hajtott járműveket, a hidrogénnel hajtott ICE-motort, vagy a hibridet. A T1+ további javításokat végez a már meglévő T1 specifikációinak megfelelően, javítva a felfüggesztést és a kerékméreteket.

Mint írják, mindezen felül a T5 prototípusokra vonatkozó új előírásokat is jóváhagyták.

A szezon végén a következő címek kerülnek kiosztásra:

FIA World Rally-Raid Championship for Manufacturers – a gyártók részére
FIA World Rally-Raid Championship for Drivers – a pilóták részére
FIA World Rally-Raid Championship for Co-Drivers – a navigátorok részére
FIA Rally-Raid Championship for T3 Drivers – a pilóták részére
FIA Rally-Raid Championship for T3 Co-Drivers – a navigátorok részére
FIA Rally-Raid Championship for T4 Drivers – a pilóták részére
FIA Rally-Raid Championship for T4 Co-Drivers – a navigátorok részére
FIA Rally-Raid Championship for T4 Manufacturers – a gyártók részére
FIA Rally-Raid Championship for T5 Drivers – a pilóták részére
FIA Rally-Raid Championship for T5 Co-Drivers – a navigátorok részére
FIA Rally-Raid Championship for T5 Manufacturers – a gyártók részére

A világbajnokság minden egyes versenyén pontokat osztanak ki a regisztrált versenyzők között az alábbi skála szerint:

  Rally Marathon 
1st 30 points 50 points
2nd 25 points 40 points
3rd 20 points 30 points
4th 17 points 25 points
5th 15 points 20 points
6th 13 points 15 points
7th 10 points 10 points
8th 9 points 9 points
9th 8 points 8 points
10th 7 points 7 points
11th 6 points 6 points
12th 5 points 5 points
13th 4 points 4 points
14th 3 points 3 points
15th 2 points 2 points

A vitatott események teljes száma beleszámít az összesítésbe.

Pontot kap minden olyan regisztrált versenyző, aki legalább egy 100 kilométeres szakaszt teljesít a választottból, illetve szerepel a végső eredménylistán.

1st 5 points
2nd 4 points
3rd 3 points
4th 2 points
5th 1 point

Amikor Lando Norris viszi a gyereket iskolába

Az ötszörös F1-es dobogós egy reklámfilm kedvéért egy sofőrszolgálat alkalmazottjának állt: megbízásaként a 12 éves Thomast kellett reggel 9-re iskolába fuvaroznia – természetesen egy McLaren 720S-sel.

A rövid út alatt Thomas egy fogós kérdéssel is előállt: ki a jobb, Max vagy Lewis? „Erre nem válaszolhatok” – nevetett Norris, majd hozzátette, Hamilton a tapasztalata tekintetében erősebb, Verstappen viszont különösen gyors egy körön és versenykörülmények között is nagyon erős.

A kategória, amely a legeseménytelenebb futamokkal produkálhatja a legizgalmasabb vb-finist

A Formula Motocast legfrissebb adásában a MotoGP két kisebb géposztályáról, a Moto2-ről és a Moto3-ról is szót ejtettünk, hiszen úgy tűnik, mindkét esetben akár a szezonzáróig izgalmas világbajnoki küzdelmet láthatunk a pályán – de azért megemlítettük az idei etalonkategóriának számító Superbike-vb-t is. Az adás vonatkozó részét 1:12:14-től hallgathatjátok:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ne maradj le semmiről: itt a szombati program

WTCR, Superbike, Kamion-Eb, WRX - ez szerepel a szombati programban, mutatjuk a menetrendet.

Szombat

10:00-10:45 WTCR, első szabadedzés

13:00-13:30 WTCR, második szabadedzés

14:35-15:10 Kamion-Eb, 1. futam

15.00-15:30 Superbike, harmadik szabadedzés

15:30-19:00 WRX, előfutamok

16:00-16:55 WTCR, időmérő (17:00-től Sport 2)

16:40-17:15 Kamion-Eb, 2. futam

17:10-17:25 Superbike, Super Pole (18:30-tól Eurosport 2)

20:00 Superbike, első futam (Eurosport 2)

03721006_326

fotó: dppi

Rekordszámú 28 futam a Formula-2 versenynaptárában

A Formula-1 utánpótláskategóriái az idén bevezetett, népszerűtlennek bizonyult háromfutamos formátumról visszaállnak a hétvégenti két versenyre: ennek megfelelően a fiatalok jóval több helyszínen versenyeznek, mint 2021-ben, mikor az F2 nyolc, az F3 hét pályán szerepelt.

Formula-2-es versenyt 14 pályán tartanak, azaz összesen 28 futam lesz – mindkettő rekord a széria történetében (a korábbi csúcs 24 volt). A géposztály Bahreintől Abu Dhabiig versenyez, azaz a szezon ugyanolyan hosszú lesz, mint az F1-es: Zandvoort új pálya, Imolában 2006 óta először szerepel a másodosztály, Barcelonába, Spielbergbe, a Hungaroringre és Spába pedig visszatérnek.

Idén különböző pályákon versenyzett az F2 és F3, ezzel szemben most mind a kilenc Formula-3-as fordulót (azaz 18 versenyt) a Formula-2-vel együtt tartják. Számukra a szezon már szeptember elején, Monzában véget ér.

Legidősebb rajongójával, a 105 éves Lennel találkozott Hamilton

Kedves meglepetést okozott két meglett korú rajongójának Lewis Hamilton: videóchaten köszönt be Davidnek és apjának, a 105. születésnapjára készülő Lennek. Azt hitték, csak nagyjából fél percük lesz, ezért meglepődtek, hogy ennél jelentősen hosszabban cseveghettek a hétszeres világbajnokkal.

„Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy britek vagyunk, és hogy te is brit vagy. Azt szeretjük benned, hogy mindenkinek megköszönöd a támogatást, a brackley-i csapatot is kiemeled, és mindig minden mérnöködnek köszönetet mondasz. Nagyon büszkék vagyunk rád” – magyarázta David, miért Hamilton a kedvencük. „Remélem, nagyon szép jövő vár rád” – tette hozzá Len.

Különleges edzőtársak segítik Verstappent

A vb-éllovas Max Verstappenről már korábban kiderült, hogy két macska gazdája. A kiskedvencek legutóbb épp egy szimulátorverseny közben zavarták a pilótát, és mostani elfoglaltságakor sem tágítottak mellőle. Igaz, most csak békésen nézelődtek, amíg a gazdi az erőnléti edzését végezte.