DTM: Két újonc a BMW-nél
https://formula.hu/parc-ferme/16914
Két versenyző is szerepel a gyártó 2018-as felállásában, akik korábban sosem versenyeztek a német túraautó-bajnokságban. Mindketten az októberi, Lausitzringen tartott újoncteszten győzték meg a vezetőséget alkalmasságukról. Egyikük a 19 éves svéd Joel Eriksson, aki másodikként zárta a Formula-3-as Európa-bajnokságot, a másik a 27 éves osztrák Philipp Eng, aki két évig a Blancpain GT szériában szerepelt szerényebb eredményekkel, 2015-ben viszont a Porsche Supercup bajnoka volt.
Eriksson és Eng Maxime Martin és Tom Blomqvist helyét veszik át, akik négy, illetve három évet töltöttek a sorozatban, mialatt győzelmeket is szereztek. Martin elhagyja a BMW kötelékét, Blomqvist a Formula-E-ben és GT-ben képviseli tovább a márkát.
Mindkét újonc az RBM csapathoz érkezik Bruno Spengler mellé, az RMG istállóban változatlanul Marco Wittmann, Timo Glock és Augusto Farfus vezet. A BMW az első gyártó, amely bejelentette hat 2018-as versenyzőjét. Farfus a WEC-ben is indulni fog, ahova gyári GT-csapatként csatlakozik a BMW: Nick Catsburg, Antonio Felix da Costa és Martin Tomczyk társa lesz.

Lemaradtál az F1-es szabadedzésekről? Itt pótolhatod mindkettőt
https://formula.hu/parc-ferme/29000
Kétszer szűk három percben foglalta össze számunkra az F1 Youtube-csatornája a csütörtökön Monacóban történteket. Láthatjuk többek között Fernando Alonso, Carlos Sainz és Mick Schumacher fallal való találkozását, a McLaren új festését, valamint Nicholas Latifi tolatását is.
Szörnyen lassú körökre képes, mégis rajthoz állhat az F2-es futamon Deledda
https://formula.hu/parc-ferme/28999
Csütörtökön kora délután Monacóban rendezték meg a Formula-2 idei második időmérő edzését, ami egy meglehetősen szokatlan eredménnyel zárult. A HWA színeiben versenyző Alessio Deledda 1:27.744-es körrel úgy végzett az utolsó pozícióban, hogy a közvetlenül előtte leintett Jack Aitkentől 4,4 másodpercet, a pole-pozíciós Theo Pourchaire-től pedig 6,8 másodpercet kapott. Mivel a pilóta veszélyesen lassú a többiekhez képest, a 107%-os szabály értelmében rajthoz sem állhatna, de itt jön a csavar a sztoriban: a felügyelők hagyják őt elindulni a holnapi futamon.
Ezt a csapat kérte a felügyelőktől, akik meghallgatták az istálló menedzserét, majd hivatalos indoklás nélkül nyilvánosságra hozták döntésüket.
A Racefans arról ír, a 107%-os szabály alól csak kivételes esetben mentesíthetnek egy versenyzőt, például akkor, ha szabadedzésen értékelhető kört láthattunk tőle. Ez Deledda esetében nem mondható el, az olasz edzésen futott legjobb köre 1,5 másodperccel elmaradt a fent kiemelt legjobb időmérős eredményétől.

Hamilton minden bizonnyal így mutatta meg, hogy mennyire hajlékony a Red Bull hátsó szárnya
https://formula.hu/parc-ferme/28996
A Lollipopman Comics humoros animációját ne hagyjátok ki!
Alonso stílusosan érkezett meg a monacói hétvégére
https://formula.hu/parc-ferme/28995
Az év eleji kerékpáros balesete nem vette el Fernando Alonso kedvét a kétkerekűektől: Monaco sok F1-es pilótának hazai pálya, a kétszeres világbajnok pedig egy Aprilia sportmotorral érkezett meg a helyszínre. Természetesen saját cége, a Kimoa neve teljesen véletlenül most is tökéletesen jól láthatóan, tisztán olvashatóan, szemet megütő helyen szerepel a fotón.

F2: A mezőny legfiatalabbja a monacói pole-ban
https://formula.hu/parc-ferme/28998
A pálya rövidsége miatt két csoportra osztották a Formula-2-es mezőnyt a csütörtöki időmérő edzésen: páros és páratlan rajtszám alapján sorolták őket az A és B csoportba, melyeknek egy-egy 16 perces etap jutott.
Az A csoport 11 versenyzőjének legjobb körét az ART-s Theo Pourchaire futotta meg 1:20,985-tel: a francia ráérzett a monacói pályára, ahol életében először járt, közel fél másodpercet adott a második Oscar Piastrinak és a harmadik Jüri Vipsnek. A fiatal pilóta kiváló tempója ellenére arra lehetett számítani, hogy a pálya felgumizódása a B csoportot segíti – ráadásul itt indult a favorit, a reggeli szabadedzésen leggyorsabb Robert Svarcman.

Bár a B csoport is gyorsult a negyedóra végén, Svarcman legerősebb köre csak 1:21,403 volt, több mint négy tizeddel elmaradt Pourchaire-től, aki így már harmadik Formula-2-es hétvégéjén megszerezte első pole-pozícióját. A szombat délutáni főverseny rajtrácsa úgy áll össze, hogy a két csoport helyezettjei felváltva követik egymást: így a második Svarcman mögött a premás csapattárs Piastri, Dan Ticktum és Vips a sorrend, annak ellenére, hogy az észt körideje jobb volt, mint a brité.
A Formula-2-es futamokat a következő két nap során bonyolítják le: pénteken 11:45-kor, szombaton 8:20-kor és 17:15-kor.
A monacói főverseny rajtsorrendje:
| Versenyző | Csapat | Köridő | Csoport | |
| 1 | Theo Pourchaire | ART Grand Prix | 1:20.985 | A |
| 2 | Robert Shwartzman | Prema Racing | 1:21.403 | B |
| 3 | Oscar Piastri | Prema Racing | 1:21.443 | A |
| 4 | Dan Ticktum | Carlin | 1:21.589 | B |
| 5 | Juri Vips | Hitech Grand Prix | 1:21.523 | A |
| 6 | Ralph Boschung | Campos Racing | 1:21.854 | B |
| 7 | Roy Nissany | DAMS | 1:22.102 | A |
| 8 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | 1:21.877 | B |
| 9 | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi Racing | 1:22.131 | A |
| 10 | Guanyu Zhou | UNI-Virtuosi Racing | 1:21.912 | B |
| 11 | Jehan Daruvala | Carlin | 1:22.244 | A |
| 12 | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | 1:21.941 | B |
| 13 | David Beckmann | Charouz Racing System | 1:22.585 | A |
| 14 | Marcus Armstrong | DAMS | 1:22.168 | B |
| 15 | Bent Viscaal | Trident | 1:22.827 | A |
| 16 | Richard Verschoor | MP Motorsport | 1:22.758 | B |
| 17 | Lirim Zendeli | MP Motorsport | 1:22.933 | A |
| 18 | Marino Sato | Trident | 1:24.091 | B |
| 19 | Gianluca Petecof | Campos Racing | 1:23.344 | A |
| 20 | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | 1:24.302 | B |
| 21 | Jack Aitken | BWT HWA Racelab | 1:23.353 | A |
| 22 | Alessio Deledda | BWT HWA Racelab | 1:27.744 | B |
Ez a különbség egy jó és egy kiváló kör között Monacóban - videó
https://formula.hu/parc-ferme/28994
Lewis Hamilton 2019-es teljesítményt elemzik ki nekünk az alábbi videóban - ment egy egészen jó kört, aztán javított rajta egy jelentősebbet egyszerűen azzal, hogy agresszívebben autózott a falak között. A videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!
Kétszer is gyorshajtáson kapták Ricciardót a szabadedzésen
https://formula.hu/parc-ferme/28997
A Monacói Nagydíj első szabadedzésén a stewardok tájékoztatása szerint kétszer történt sebességátlépés a bokszutcában, ráadásul mindkettőt ugyanaz a versenyző követte el, Daniel Ricciardo a különleges festésű McLarennel. A városi pályán 60 km/h a bokszutcai limit, melyet az ausztrál kétszer átlépett egy hajszálnyival: először 61,7 km/h, másodszor 61,3 km/h sebességgel haladt.
A versenyfelügyelők figyelmét nem kerülte el a szabálytalanság, ezért két csekket is írtak Ricciardónak egyenként 200 eurós bírságról. A 140 ezer forintnak megfelelő összeg láttán mi biztosan szitkozódnánk, de az első tréninget 15. helyen záró ausztrál számára ez csak aprópénz.

Ricciardo sportautóval járta körbe a monacói pályát és erről egy epizódot is csinált a vlogjában
https://formula.hu/parc-ferme/28993
Daniel Ricciardo, a sportautója és Monaco:
Vettel: Ismeritek azt a viccet, amikor a gyufa fölmegy a hegyre?
https://formula.hu/parc-ferme/28990
"Egy gyufaszál mászik föl a hegyre, de már izzad a kimerültségtől. Már majdnem elérte a csúcsot, amikor elsétál mellette egy sün. Mire megszólal a gyufa: 'Ó ha tudtam volna, hogy jár a busz, azzal jövök!'"
Ezzel a viccel köszönt be Sebastian Vettel a Monacói Nagydíj sajtótájékoztatóján, majd pedig erősen nehezményezte, hogy a teremben sem a riporter, sem a mellette ülő Max Verstappen nem nevetett a csattanón.
Seb, king of the dad jokes #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/fz1IPfsP7R
— Formula 1 (@F1) May 19, 2021
A fél mezőny különleges sisakokkal készült Monacóra
https://formula.hu/parc-ferme/28992
Speciális autófestéshez speciális sisakfestés dukál: ha már a McLaren múltidéző köntöst kapott a hétvégi nagydíjra, a versenyzők sisakjaira is retródizájn került. Daniel Ricciardo számára az inspiráció az 1974-es Indy 500-at megnyerő McLaren fényezése volt – amellyel ráadásul a 3-as rajtszámmal versenyzett Johnny Rutherford –, míg Lando Norris egy még korábbi érát idéz a sisakra festett védőszemüveggel és a bőrsisakot imitáló festett varrásokkal.



A Williamsnél egy mérföldkövet ünnepelnek, a csapat 750. nagydíját. A szám George Russell és Nicholas Latifi sisakjára is felkerült. Előbbire számos legendás Williams-autót felfestettek a múltból, utóbbi nosztalgikus kék és sárga színeket kapott, valamint a konstruktőri vb-címek évszámait is hordozza.


A hazai versenyző Charles Leclerc az egyetlen monacói előtt tiszteleg, aki nyert a Monacói Nagydíjon: az 1931-es évszámot és Louis Chiron nevét pingáltatta a bekékülő sisakra.

Így lehet drónnal követni egy versenykamiont - videó
https://formula.hu/parc-ferme/28986
Csajtai Kristóf drónfelvételét mutatjuk meg - június 12-13-án látogat a Hungaroringre a kamion-Eb, addig is hangolódjunk ezzel a videóval.
Csütörtökön lesznek az F1-es szabadedzések, íme a menetrend
https://formula.hu/parc-ferme/28987
A monacói szokásoknak megfelelően csütörtökön lesznek a szabadedzésen a hercegségben - mutatjuk a menetrendet és a tv-közvetítéseket:
Csütörtök
9:45-10:30 Formula-2, szabadedzés
11:30-12:30 Formula-1, első szabadedzés (vizes Eb után M4 Sport)
13:20-14:00 Formula-2, időmérő (M4 Sport)
15:00-16:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)
A teljes hétvégi menetrend itt megtekinthető!

fotó: dppi
Helyszíni: Leclerc húzása a nap cukisága Monacóban
https://formula.hu/parc-ferme/28991
A Monacói Nagydíj szerdai sajtónapjának cukiságbombáját minden kétséget kizáróan a helyi hős, Charles Leclerc dobta le. Miután végzett a médiával kapcsolatos kötelezettségeivel, a Ferrari pilótája – sok más versenyzőtársával ellentétben – nem volt rest megállni a kapuk mellett ácsingózó szurkolók maroknyi csapatának. Köztük egy aprócska kisgyerek felvetette: „Megkaphatnám a sapkádat?”
A hazai pályán eddig nem túl szerencsés monacói előbb egy sanda pillantást vetett az őt kísérő szigorú sajtófőnökre, majd nem tétovázott: levette a sapkáját, aláírta és a kerítésen keresztül átadta a kis szurkolónak. Naná, hogy a kedves gesztust tapsvihar és éljenzés fogadta – jelentette a helyszínről a Formula.hu tudósítója.



Ez a (közel)jövő? Így szól a teljesen elektromos raliautó - videó
https://formula.hu/parc-ferme/28988
A Herczig Norbertnek hosszú évekig autót szállító osztrák BRR teszteli a teljesen elektromos Skoda Fabiát - milyen a hangja?
A W Series pilótanője lett az Aston Martin F1 Team nagykövete
https://formula.hu/parc-ferme/28989
A Versenyző Nagykövet pozícióba nevezte ki az Aston Martin csapata a 26 éves versenyzőnőt, Jessica Hawkinst. A jól hangzó névhez tartozó pontos szerepkörről egyelőre csak annyit tudni, hogy Sebastian Vettel, Lance Stroll és Nico Hülkenberg mellett fog dolgozni.
Hawkins a női versenysorozat, a W Series 2019-es szezonjának 11. helyezettje, és a 2021-es évadban is rajthoz fog állni. Emellett kaszkadőrként dolgozik, a legújabb James Bond-film, a Nincs idő meghalni stábjában is szerepel – összefonódás, hogy akárcsak a többi Bond-filmben, ebben is felbukkan az Aston Martin márka több modellel.
Jessica Hawkins a W Series második tagja, aki Formula-1-es pozícióhoz jut: a 2019-es év bajnoka, Jamie Chadwick a Williams fejlesztőpilótája.

Videó: Amikor Schumacher és Latifi összeakasztotta a bajszát
https://formula.hu/parc-ferme/28985
Monacóban köztudottan borzasztóan nehéz előzni, de ez nem azt jelenti, hogy a pilóták ne is próbálkoznának. A hercegségben rendezett 2019-es F2-es hétvégén Nicholas Latifi az újonc Mick Schumachert támadta az alábbi manőverrel, aminek koccanás lett a vége. Csak emlékeztetjük az olvasóinkat, hogy idén is egy ligában versenyeznek...
Going for the gap in Monaco...
— Formula 2 (@Formula2) May 19, 2021
No matter how big or small #MonacoGP#F2 pic.twitter.com/fjRj4lgEra
Kalapács alatt Hamilton egyik futamgyőztes autója
https://formula.hu/parc-ferme/28984
Az idei Brit Nagydíj ideje alatt kalapács alá kerül Lewis Hamilton 2010-es McLaren MP4-25-ös F1-es autója – értesült a Racefans. A szaklap tudomása szerint ez az első olyan árverésre bocsájtott versenyautó, amit a hétszeres világbajnok vezetett. Előzetes becslések szerint az 1-es karosszériaszámú, Törökországban futamgyőzelmet szerzett konstrukció 5-7 milliió dollárért találhat gazdára.

Fotó: DPPI
Mitől Williams a Williams?
https://formula.hu/parc-ferme/28983
A bajtársiasság, a csapaton belüli egyedülálló atmoszféra, a hagyományok, Frank Williams személye... A Monacói Nagydíjon fennállása 750. F1-es futamára készülő Williams az alábbi videóban idézi fel a dicső múlt ikonikus pillanatait, miközben a csapat történetének kulcsszereplői próbálnak választ adni a címben feltett kérdésre.
Női overallok és új színek a W Series tesztjén
https://formula.hu/parc-ferme/28982
Fontos hét ez a W Series számára, a női formulaautós széria ugyanis a tavalyi szezon törlése után készül a visszatérésre, a főpróbának pedig a Wales festői környezetébe beágyazott anglesey-i versenypálya ad otthont. Itt tesztel a mezőny 18 tagja, vagyis az előző szezon 12 legjobb helyezettje, valamint a 2019 végi válogatón kiválasztott hat újonc - akikhez most még csatlakozott néhány új név, például a brit F4-ben jeleskedő Abbi Pulling, s talán még ő is kaphat versenyzési lehetőséget a szezonban.
A teszten bemutatkoztak a változatosabb színű autófestések, de a hölgyek büszkén viselték a Puma által kifejlesztett új overallt is, amit kifejezetten a női testfelépítéshez szabtak.
A W Series június 26-án kezdi meg szezonját, de az F1 naptárváltozása miatt nem a Paul Ricardon, hanem a Red Bull Ringen - a Stájer és az Osztrák Nagydíjon is ott lesznek, az évadot pedig nyolc fordulósra tervezik.
Did somebody say more livery shots?! #WSeries pic.twitter.com/L9fquvRXDf
— W Series (@WSeriesRacing) May 17, 2021
#WSeries 2021 preparations hit the home straight In Anglesey ahead of opening race in Spielberg.
— W Series (@WSeriesRacing) May 17, 2021
https://t.co/ucLKEMEAHk pic.twitter.com/Zhnt78cCcH
Anyone want a cheeky bit of track action from Anglesey?
— W Series (@WSeriesRacing) May 17, 2021
Stay tuned for more... #WSeries pic.twitter.com/kbL5B1bPQN
Ideiglenesen visszatér az F2-be a Williams akadémistája
https://formula.hu/parc-ferme/28981
Két versenyhétvége erejéig visszatér a Formula-2-be Jack Aitken. A brit pilóta Monacóban és Bakuban Matteo Nanninit fogja helyettesíteni a HWA istállójánál, miután az olasz versenyző úgy döntött, június első feléig kizárólag az F3-as kötelezettségeivel kíván foglalkozni, miután a sorozat barcelonai első hétvégén dobogós helyezést ért el.
Aitken háromévnyi F2-es tapasztalattal bír, tavaly év végén Bahreinben pedig egy F1-es futamon is rajthoz állt a Williams színeiben. A brit idén a GT World Challenge szériájában versenyez.
