DTM: Két újonc a BMW-nél
https://formula.hu/parc-ferme/16914
Két versenyző is szerepel a gyártó 2018-as felállásában, akik korábban sosem versenyeztek a német túraautó-bajnokságban. Mindketten az októberi, Lausitzringen tartott újoncteszten győzték meg a vezetőséget alkalmasságukról. Egyikük a 19 éves svéd Joel Eriksson, aki másodikként zárta a Formula-3-as Európa-bajnokságot, a másik a 27 éves osztrák Philipp Eng, aki két évig a Blancpain GT szériában szerepelt szerényebb eredményekkel, 2015-ben viszont a Porsche Supercup bajnoka volt.
Eriksson és Eng Maxime Martin és Tom Blomqvist helyét veszik át, akik négy, illetve három évet töltöttek a sorozatban, mialatt győzelmeket is szereztek. Martin elhagyja a BMW kötelékét, Blomqvist a Formula-E-ben és GT-ben képviseli tovább a márkát.
Mindkét újonc az RBM csapathoz érkezik Bruno Spengler mellé, az RMG istállóban változatlanul Marco Wittmann, Timo Glock és Augusto Farfus vezet. A BMW az első gyártó, amely bejelentette hat 2018-as versenyzőjét. Farfus a WEC-ben is indulni fog, ahova gyári GT-csapatként csatlakozik a BMW: Nick Catsburg, Antonio Felix da Costa és Martin Tomczyk társa lesz.

Elbukott a Red Bull kérelme, nem kap súlyosabb büntetést Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/29656
Az elmúlt két hét azzal telt, hogy a Red Bull-osok a mercedeseseket támadták és fordítva, mondván Lewis Hamilton kilökte Max Verstappent a Brit Nagydíj első körében, miközben a Mercedes azzal védekezett, hogy Verstappen nem engedett akkor sem, amikor már nyilvánvaló volt, mi fog következni. Ahogyan arról szóltak a hírek, a Red Bull be is adta a kérelmét a felülvizsgálatra a Magyar Nagydíj előtt az FIA felé, azonban a Formula.hu értesülései alapján a Nemzetközi Automobil Szövetség megvizsgálta azt, de nem adott helyt annak, miután az energiaitalosok által csak "új bizonyítéknak" nevezett adatok nem győzték meg az FIA szakembereit, így Lewis Hamilton nem kap súlyosabb büntetést a rajt után történt ütközésért és megtarthatja győzelmét. Ezt később a holland De Telegraaf újságírója, Erik van Haren is megerősítette a Twitteren.

A különbség egy jó és egy nagyszerű kör között a Hungaroringen – előadja: George Russell
https://formula.hu/parc-ferme/29650
A Magyar Nagydíj előtt is jelentkezik sorozatával a Formula-1 YouTube-csatornája, amelyben bemutatják, milyen apróságok segíthetnek egy remek köridő összerakásában az adott helyszínen. A mogyoródi pályát George Russell tavalyi Q1-es és Q2-es körének összevetésével ismerhetjük meg – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Raikkönen a nőkről: nekem ezzel sosem volt gondom...
https://formula.hu/parc-ferme/29653
Megnevettette az újságírókat az Alfa Romao mai sajtótájékoztatóján (melyen a Formula.hu is részt vett) Kimi Raikkönen. Az eredeti kérdést Antonio Giovinazzi kapta azzal kapcsolatban, hogy könnyebb-e neki úgy barátnőt találni, hogy már Formula-1-es pilóta - az olasz erre azt válaszolta, hogy mivel korábban sosem volt barátnője, így ezt nem tudhatja pontosan.
Majd odafordult a mellette látványosan unatkozó Raikkönenhez és megkérdezte tőle, hogy na Kimi, te hogy állsz ezzel, könnyebb volt F1-esként becsajozni? Raikkönen egy lesújtó pillantással csak annyit válaszolt, hogy: "nekem ezzel sosem volt gondom..."

Pilótát cserél a Pure ETCR-ben a Romeo Ferraris–M1RA
https://formula.hu/parc-ferme/29651
A Romeo Ferraris–M1RA alakulat közleményben jelentette be, hogy az elektromos túraautós sorozat idényének hátralévő részében Stefano Coletti helyett Philipp Eng lesz az egyik versenyzőjük. Mint írják: a 31 éves pilóta 2010-ben hatodik lett a Formula-2-ben (ami nem egyezik meg a jelenlegi F2-vel), majd a GT-versenyzés felé fordult: nyert 24 órás viadalt olyan legendás helyszíneken, mint Spa-Francorchamps és Daytona, amelyek mellett a DTM-ben is letette a névjegyét: 2019-ben futamgyőzelmet aratott Zolderben, és a bajnokság hatodik helyén zárt. Az elektromos versenyautókkal is van tapasztalata, hiszen a Formula–E-ben szereplő BMW tartalékpilótája.
„Nagyon várom már, hogy a Giuliát vezethessem az ETCR-ben” – mondta el az osztrák versenyző. „Az autó csodálatosan néz ki, és alig várom az első köröket a volánja mögött, egyúttal a tesztet és a közös felkészülést is Koppenhágára. Nagyon izgatott vagyok, hogy ebben az új sorozatban versenyezhetek, és biztos vagyok benne, hogy értékes tapasztalat lesz mindkét félnek a közös munka. A legjobbamat szeretném adni, szívem szerint már a pályán lennék. Szeretnék köszönetet mondani az esélyért, hálás vagyok a BMW M Motorsportnak, hogy biztosította a lehetőséget arra, hogy ebben a bajnokságban versenyezzek.”

Ideiglenes rendőrörs állt fel mától a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/29652
Csütörtöktől hétfő reggelig működik az idei Forma-1-es Magyar Nagydíj alkalmából felállított "rendőrtábor" a Hungaroringnél, a pálya melletti parkolóban - közölte a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője a helyszínen lévő újságírókkal.
Szabóné Berki Bianka elmondta: a felelős parancsnokok innen irányítják majd a biztosítási feladatokat ellátókat. Elérhetőségeik megtalálhatók a rendőrség honlapján, a Formula 1-es link alatt, ahol minden aktuális tudnivalót közzétesznek a rendezvénnyel kapcsolatban. Itt meg lehet majd találni a környéket érintően péntek reggeltől életbe lépő forgalomkorlátozásokat is.
Kiemelte, a mogyoródi pálya közvetlen közelében a rendezvény mindhárom napján egyirányúsítják délelőttönként a ring felé, a programok végével a kifelé vezető utakat. A rendőrök táblákkal és személyesen is segítik majd a forgalom irányítását.
A helyszínen lovas, kutyás, motoros és segwayt használó rendőrök is lesznek, továbbá helikopterről is figyelik forgalmat. A rendezvényt összesen csaknem 1200 rendőr biztosítja. A Pest megyei rendőröket a Készenléti Rendőrség és a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság munkatársai segítik, és szorosan együttműködnek a Budapesti Rendőr-főkapitánysággal.
Emlékeztetett, a Pest megyei rendőrfőkapitány csütörtök déltől hétfő reggel 8 óráig fokozott ellenőrzést rendelt el a Gödöllői Rendőrkapitányság illetékességi területére, továbbá az M0-s autóút teljes hosszára, az M2-es, M3-as, M4-es, M5-ös, M6-os autópályák és autóutak Pest megyei szakaszára, valamint az ezen útszakaszokon lévő parkolókra és pihenőkre is. Az ellenőrzés célja a közúti közlekedés, a közrend és közbiztonság rendjének fenntartása, a jogsértő cselekmények elkövetésének megelőzése, felderítése, illetve megszakítása - fejtette ki.
Mint mondta, a rendezvény valamennyi látogatója fokozottan ügyeljen értékeire, az autóval érkezők mindig zárják be a járművüket és ne hagyjanak benne értéket.
A szóvivő felhívta a figyelmet az alternatív közlekedési lehetőségekre is. Elmondta, hogy a mogyoródi rendezvényre a gödöllői (H8-as) HÉV-vel is el lehet jutni. A kerepesi megállótól különbuszok közlekednek majd a Hungaroring 3-as kapujához.
Szabóné Berki Bianka a látogatóknak azt ajánlja, időben induljanak el, mivel idén a jegy mellett a koronavírus elleni védettséget igazoló karszalagot is be kell mutatni, így a beléptetés idén hosszabb időt vehet igénybe.
A rendőrség idén is törekszik arra, hogy a látogatók biztonságban élvezhessék a Forma-1-es Magyar Nagydíjat - hangsúlyozta a szóvivő.

MTI, fotó: dppi
Raikkönen a tőle megszokott beleéléssel és lelkesedéssel köszöntötte a magyar rajongókat
https://formula.hu/parc-ferme/29649
Az Alfa Romeo tett közzé egy rövid videót, amelyben a 2007-es világbajnok üzent a szurkolóknak a hungaroringi hétvégét megelőzően – a tőle megszokott stílusban:
Emlékeztek Barrichello ijesztő balesetére a 2003-as Magyar Nagydíjról?
https://formula.hu/parc-ferme/29648
Rubens Barrichello hátsó felfüggesztése a célegyenes végén adta meg magát a 18 évvel ezelőtti hungaroringi futamon, így a ferraris brazil nagy tempóval csapódott a falba. Az F1 YouTube-csatornája minden kameraállásból felidézte a történteket – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:
Így fogadták az F1-eseket Magyarországon
https://formula.hu/parc-ferme/29647
Ma a sajtótájékoztatókkal hivatalosan is kezdetét veszi a 36. Magyar Nagydíj hétvégéje, így természetesen már minden szereplő a Hungaroringen sürög-forog. A csapattagok és a versenyzők egy része már tegnap délután-kora este óta az országban tartózkodik, néhányan pedig meg is osztották, hogyan köszöntötték őket. A hangulat a hétvégén garantáltan jobb lesz, mint egy éve, hiszen végre visszatérhetnek a nézők a lelátókra, de mint az például a Ferrari videójából is látszik, nem csak oda. Mikor volt utoljára, hogy a pilótákat lelkes rajongók fogadhatták a repülőtéren?
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Warm welcome. @HiltonHonors #HungarianGP pic.twitter.com/S3CF8qtGam
— McLaren (@McLarenF1) July 28, 2021
In more ways than one… pic.twitter.com/6aIjC3hdsd
— McLaren (@McLarenF1) July 28, 2021
Mégis bevállalta az oválpályát Grosjean
https://formula.hu/parc-ferme/29645
Tavaly, a Bahreini Nagydíjon történt horrorisztikus balesetét látva sokakban felmerült, hogy Romain Grosjeannak lesz-e bátorsága vagy kedve visszatérni a profi autóversenyzéshez. A francia már akkor kijelentette, őt nem olyan fából faragták, hogy egy ilyen élmény derékba törje a karrierjét, és bár a Formula-1-nek végül búcsút intett, a versenyzést valóban folytatta. Az Egyesült Államokban találta meg az új kezdetet, az IndyCar mezőnyében. A balesete annyiban azonban mindenképp nyomot hagyott benne, hogy eredeti tervei között az ovál veszélyessége miatt csak a hagyományos pályák szerepeltek; mint elmondta, nem szeretné még egyszer olyan szenvedésnek kitenni a családtagjait, mint Bahreinben.
Úgy látszik azonban, az elképzelések gyorsan változnak. Grosjean ugyanis kedden a World Wide Technology Raceway oválpályáján tesztelt, hogy felkészüljön augusztus 21-i versenyére. Szintén oválpályán. Noha a francia korábban ódzkodott ettől, 166, sikeresen megtett kör után úgy érzi, mégiscsak jó döntés volt meggondolnia magát. "Egyben maradt az autó a pályán, ami jó. Nyilván sokat kell még tanulnom, mert ez teljesen más, mint amit eddig valaha csináltam. Mindenki, aki azt gondolja, hogy az oválpályán versenyzés egyszerű, nagyot téved. Korábban én is úgy voltam vele, hogy az oválon csak balra kanyarodsz, és teli gázzal mész a kanyarba is. Nem éppen. Elég sok dolgod van" – nyilatkozta a teszt után Gorsjean, aki elismerte, még több gyakorlás kell majd ahhoz, hogy magabiztosan állhasson rajthoz. Jelenleg fizikailag is kihívást jelent ugyanis neki. "Amikor vezettem, minden rendben volt, de miután kiszálltam, eldőltem és alig bírtam feltápászkodni. Azt gondoltam, oké, ez érdekes..."
Ami Grosjean szeretteit, illeti, felesége, Marion továbbra is támogatja őt, bármire is adja a fejét. "Talán úgy tűnhet, hogy megszegte az ígéretét, miszerint a mi védelmünkben nem vezet ilyen jellegű pályákon. De valójában az egyeten, amit kölcsönösen megígértünk egymásnak, hogy ott állunk a másik mellett, bármi is történjék."
@RGrosjean's first lap on an oval @WWTRaceway #F1 #IndyCar pic.twitter.com/vBFCEsDUrl
— The Formation Lap Podcast (@FormationLap101) July 27, 2021
A Magyar Nagydíjon is pályán Kubica
https://formula.hu/parc-ferme/29646
A lengyel pilóta, mint az Alfa Romeo tartalékosa, ismét az első szabadedzésen kap lehetőséget, hogy vezethesse Kimi Raikkönen autóját. Barcelona és a Stájer Nagydíj után Kubicának ez idén a harmadik alkalma, hogy pályára hajthat. Természetesen ezt különösen várja, hiszen Magyarországra rendre sok rajongója látogat el. "Mindig jó érzés visszaülni az autóba, főleg Budapesten, ami a legközelebb van Lengyelországhoz az idei versenynaptárból. Általában rengeteg lengyel rajongó van a lelátókon, és tudom, hogy sok zászló fog várni engem, amikor pénteken kihajtok a garázsból" – beszélt érzéseiről az Alfa Romeo sajtóközleményében, amelyben nem habozott azt sem hangsúlyozni, mennyire fontos a csapatnak, hogy jó munkát végezzen. "Persze, amikor már az autóban vagy, arra koncentrálsz, hogy a lehető legjobbadat nyújtsd, és segítsd a mérnököket a beállításokkal. A középmezőnyben leheletnyiek a különbségek, így minden fejlesztés kritikus lehet."

Érdekelnek a szép nők és a szép autók? Csatlakozz Formula Girls csoportunkhoz!
https://formula.hu/parc-ferme/29637
A tapasztalatok alapján nagy népszerűségnek örvend Nap Lánya rovatunk, illetve az időnként közzétett lányos-autós galériáinkat is kedvelik olvasóink. Aki hasonló tartalmakat szeretne látni, annak bizony megéri csatlakozni Formula Girls csoportunkhoz - várunk mindenkit ezen a linken!

Megházasodott a MotoGP sztárja – mostohahúga a felesége
https://formula.hu/parc-ferme/29642
Újabb MotoGP-versenyzőből vált férj a hétvégén: Miguel Oliveiráék tartották meg az esküvőjüket. Mint arról tavaly már egyszer írtunk, a KTM színeiben több királykategóriás győzelmet is arató portugál a mostohahúgát, azaz édesapja második feleségének lányát, Andreia Pimentát jegyezte el. Annak idején a versenyző elmondta, hogy évekig titokban tartották kapcsolatukat, most viszont Oliveira az alábbi posztban osztotta meg boldogságukat, „életük legfontosabb kanyarjának” nevezve az esküvőt:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Tavaly ez a teljesítmény ért pole-t a Magyar Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/29641
Lewis Hamilton 1:13,447-es körrel szerezte meg az első rajtkockát a 2020-as Magyar Nagydíjon - ezt nézhetjük most vissza belülről, ha erre a linkre, vagy a képre kattintunk:
Betekintés: a Csomós-sztori háttere mérnöki szemmel
https://formula.hu/parc-ferme/29644
Csomós Miklós és Nagy Attila valósággal berobbant a magyar rali élvonalába, de a sikerek fénye kevéssé vetül arra az emberre, aki az autó fejlesztéséért, beállításáért és a pilóta fejlődéséért is felel. Mi benéztünk az „árnyékba”: a versenymérnök, Sebők Csaba több dolgot is elárult a munkájáról és a csapat működéséről. A terjedelmes interjút az Autósport és Formula Magazin jövő hétvégén megjelenő legfrissebb számában lehet majd elolvasni, addig is egy kis ízelitő:
„A futamok során az a bevett szokás, hogy Mixiék a rajt előtt és a cél után is megmérik a guminyomásokat, valamint a gumihőmérsékleteket, amiket elküldenek nekem és azokból én már tudom, hogy jó-e a beállítás, vagy sem, akár azt is, hogy min merre kell változtatni, ha kell. Aztán lehúzom a logokat, amelyekből mindent látok: kormányszög-állást, fékpedál-nyomást, mikor nyúlt hozzá a kézifékhez, milyen fordulatszámon használta az autót, milyen gázpedál-állással ment és ezekkel lehet szembesíteni a versenyzőt. Meg tudom neki mondani, hogy mire figyeljen, mert például itt és itt kisebb féknyomást használt az előző körhöz képest, nem koncentrált eléggé a féktávra, amivel időt veszített, vagy itt és itt kisebb kormányszöggel fordult és gyorsabb volt tőle. Mixi alapvetően nagyon tisztán vezet, nagy nyomással fékez, a kanyarbejárati tempója kicsit alacsonyabb, de maga a kanyarja gyors és a kigyorsítása is jó, ráadásul a gumikat is jól kezeli. Mivel így vezet, ezért szerintem Magyarországon mi megyünk a legkeményebb beállítással, a legkeményebb rugókkal, mert aki tisztán autózik, annak ez jó.”

Már a hanghatás miatt megéri: ilyen volt egy kör 1989-ben a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/29640
Nelson Piquet mintha valami egészen más kategóriában versenyezne ezen a belső felvételen a mostani F1-es autókhoz képest - pedig akkor ez volt az abszolút csúcs...
Crutchlow helyettesként tér vissza a MotoGP-be
https://formula.hu/parc-ferme/29643
Franco Morbidelli még a MotoGP nyári szünete előtt szenvedett térdsérülést, amely miatt kénytelen volt kihagyni az asseni futamot. Akkor csapata, a Petronas SRT a Superbike-vb-n szereplő Garrett Gerloff-fal helyettesítette őt, ám mivel az olaszra további rehabilitáció vár, az augusztusi versenyeken sem fog tudni rajthoz állni – csakhogy az amerikai yamahásnak a WSBK-ban lesz jelenése például az első spielbergi hétvége során.
Éppen ezért a Petronas SRT ezúttal a Yamaha tesztversenyzőjét, Cal Crutchlow-t kérte fel a beugrásra – derült ki az alakulat szerdai közleményéből. Crutchlow tavaly vonult vissza az aktív versenyzéstől, jelenlegi pozíciójában az ötszörös világbajnok Jorge Lorenzót váltotta. A többszörös futamgyőztes brit részvétele három versenyen – sorban a Stájer, az Osztrák és a Brit Nagydíjon – lett megerősítve, de elképzelhető, hogy még szeptemberben is szükség lesz rá, amennyiben Morbidelli nem épül fel. Crutchlow a tavalyi portimaói évadzáró óta először fog versenyezni (akkor még az LCR Honda motorosa volt).

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Button és Alonso nagy napja, Piquet óriási előzése - emlékezetes pillanatok a Magyar Nagydíjakról
https://formula.hu/parc-ferme/29638
Megérkezett a Formula-1 szokásos válogatásvideója, amely ezúttal a Magyar Nagydíj nagy pillanatai közül választott ki ötöt - a videó ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

Massa egyszer „ottfelejtett” egy autót a Saubernél
https://formula.hu/parc-ferme/29636
A Formula Podcast legutóbbi adásában Felipe Massa karrierjét idéztük fel, s meg is szólaltattuk a brazil versenyzőt, aki nem lehetett nem szeretni. A pályafutás és az eredmények mellett némi sztorizgatás is belefért, így például azt a történetet is felidéztük, amikor Massát nyílt levélben kellett arra kérni, hogy vigye el F1-es autóját a Sauber gyárából. Ezt a részt 16:23-től hallhatod, de érdemes az egész adást megfülelni!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Michelisz gratulált Miláknak: „Átérzem, milyen az, amikor a legfontosabb versenyed előtt technikai probléma adódik”
https://formula.hu/parc-ferme/29639
Szerda hajnalban megszületett a második magyar aranyérem a tokiói nyári olimpián: Szilágyi Áron kardvívónk harmadik sikere után most Milák Kristóf hozta a papírformát és nyerte meg olimpiai csúccsal a 200 méteres férfi pillangóúszást. Az úszónak gratulált hazánk egyetlen világkupagyőztes autóversenyzője, Michelisz Norbert – méghozzá némi humort is belecsempészve:
„Gratulálok, Kristóf! Fantasztikus úszás volt! És külön átérzem, milyen az, amikor életed legfontosabb versenye előtt technikai probléma adódik, de azt is tudom, hogy ettől csak szebb lesz a győzelem!” – írta sportolói oldalán a WTCR 2019-es bajnoka. Mint emlékezetes, két éve Norbinak a motorjával adódtak gondjai a mindent eldöntő utolsó sepangi futamot megelőzően – míg Miláknak ma a gatyája szakadt el néhány perccel a döntő előtt, amit aztán a call roomban kellett átcserélnie…
Ricciardo már nagyon várja a Magyar Nagydíjat
https://formula.hu/parc-ferme/29635
A McLaren Twitter oldalára került fel egy kép melyen Daniel Ricciardo, valamint a pilótától származó idézet látható. „Alig várom már, hogy Budapestre menjek, ez az egyik kedvenc pályám a naptárban” ─ olvashatóak az ausztrál szavai a fotón. Ricciardo számára ez lesz az első alkalom, hogy a wokingi istálló színeiben indulhat a Hungaroringen, korábban a magyar pályán még a Red Bull versenyzőjeként tudott győzni 2014-ben, valamint további két alkalommal állhatott fel a dobogóra hazánkban.
Bring on Budapest! #HungarianGP pic.twitter.com/mGhgh0nQ29
— McLaren (@McLarenF1) July 27, 2021


_1.jpg)









