Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. március 8. hétfő

Alonso, mint Mario: Játssz te is a Super Fernando Brosszal!

Egyik olvasónk küldte be a videojáték-történet egyik ikonikus darabjának "alonsósított" változatát - mi jól szórakoztunk!

A játékot a képre kattintva tudjátok elindítani.

 

Tabu lesz eldobható műanyag palackból inni a paddockban

A Formula-1 2030-ra tűzte ki nagy célját, hogy karbonsemleges legyen, amely felé kis lépésekkel vezet az út. A lépések egyike az egyszer használatos műanyag száműzése. Az eredeti határidő 2025 volt az eldobható palackok eltüntetésére a paddockból, a sportág vezetése azonban gondolt egy merészet, és úgy döntött, már idén, a bahreini teszttől radikálisan visszaszorítja őket – írja az Autosport.

Az ásványvizes és üdítős palackokat tartalmazó hűtők helyére újratöltőket telepítenek a bahreini pályára (és később a többi versenyhelyszínre), beleértve az irodákat és garázsokat. A paddocktól távolabb eső területeken dolgozó munkatársak (például az operatőrök) nagy térfogatú kulacsokat kapnak, amely biztosítja napi folyadékigényüket.

Egy másik változás is történt: a személyzet, csapatok, sajtó és vendégek által használatos paddockbelépők újrahasznosított műanyagból készülnek. A számítások szerint 143 275 kidobott műanyag palackot használtak fel a belépőkártyák legyártására.

Videó: Nézz idén először pályára guruló MotoGP-motorokat!

A hétvégén teljesítette a megduplázott hosszúsági katari teszt első felét a MotoGP mezőnye – íme, a két nap videós összefoglalói (amelyek a YouTube-ra átkattintva nézhetők meg!):

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„A tehetségnek nincs neme” – zseniális nőnapi videóval készült a Sauber

„A kormány nem tudja, ki fejleszti őt”, „a rendszer nem tudja, ki látja el őt információval”, „a szél nem tudja, ki méri őt” – ilyen gondolatok hangzanak el az Alfa Romeónál dolgozó női szakemberektől a Sauber Group által készített, a nemek közötti egyenlőséget hangsúlyozó nőnapi videóban:

Közvetve, de mégis a Red Bullnak fog dolgozni Hülkenberg

F1-es ülést ugyan nem szerzett magának 2021-re, de így is a Red Bullnak fog dolgozni ebben az évben Nico Hülkenberg. A kiváló német pilóta ugyanis bejelentette, hogy a Red Bull tulajdonában álló Servus TV-nél lesz kommentátor - a csatorna Ausztriában közvetíti a Formula-1-es futamokat, ehhez "igazolták le" Hülkenberg szakértelmét. 

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nico Hülkenberg (@hulkhulkenberg) által megosztott bejegyzés

Piros Mercit kapott párjának a zöld Aston - ezek az idei biztonsági autók

Melyik biztonsági autó néz ki jobban az idei kettőből?

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Megvan, hogy mikor ül autóba Mick Schumacher

A Haas F1-es csapata közzétette, hogy hogyan osztja be a bahreini tesztnapokra két pilótáját, Mick Schumachert és Nyikita Mazepint. A csapat nem variál, a két fiatal mindhárom nap során autóba ülhet, így mindegyik alkalommal fél-fél napokat tölthetnek el a technikában - pénteken és vasárnap Schumacher, szombaton pedig Mazepin kezdhet reggel. Günther Steiner csapatfőnök annyit tett hozzá, hogy mivel szinte teljesen a tavalyi autójuk az idei is, így nem nagyon kell megismerkedniük vele és a fő cél az lesz, hogy a fiatalok minél több kilométert és tapasztalatot gyűjtsenek ebben a három napban.

ha

fotó: dppi

Egyél tésztát, menj gyorsabban! - ez volt Gasly titka?

A monzai F1-es pályáról osztott meg egy fotót Pierre Gasly - a feliraton az szerepel, hogy eat pasta and ride fasta, vagyis egyél tésztát és menj gyorsabban. Talán ez volt Gasly titka  tavaly, amikor éppen Monzában szerezte meg F1-es pályafutása első győzelmét az Alpha Taurival...

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

PIERRE GASLY

Kik teljesítették a legtöbb nagydíjat ugyanannál a csapatnál?

A Racing Statistics tulajdonképpen a leghűségesebb F1-es versenyzők toplistáját állította össze a legújabb videójában – többek között az is kiderül belőle, hogy Lewis Hamiltonnak bizony biztosan 2022-ben is a Mercedesnél kell versenyeznie, ha ezt a rekordot is ő akarja tartani:

Újra feltűnhet a WRC-ben az Audi?

Az Audi Quattro EKS JC Team építette meg az A1-es Audi Rally2-es (R5) verzióját, amellyel szeretnének visszatérni a WRC mezőnyébe. Ugyan időpont még nincs, de elképzelhető, hogy hamarosan tesztjelleggel megjelenik az autó egy-két futamon. A projektet Mattias Ekström, 2016 ralikrossz-világbajnoka vezeti az általa alapított EKS JC csapat és a dél-afrikai Rally Technic céggel közreműködve. Ekström egyébként a múlt hétvégi Arctic Ralin újra rajthoz állt 15 év után, és a kategóriája ötödik helyen végzett.

Elmondása szerint amikor piacra dobták az új Audi A1-et, már tudták, hogy valamit építeni fognak belőle. Az új autó négyhengeres, 1,6 literes turbófeltöltős motorral van szerelve, ami 263 lóerő leadására képes. Jelenleg havon és murván tesztelik az autót, de hamarosan egy aszfaltos tesztet is szeretnének.

Szöveg: Makkay Zoltán

Videó: Mozgásban az Aston Martin és az Alpine 2021-es autója

Mindkét csapat a héten tartotta a bemutatóját, s mindkét csapat pályára is vitte utána az idei versenygépét Silverstone-ban – így fest mozgóképen a zöld és a kék-fehér-piros autó:

Ki veszítette a legtöbb helyezést az első körök során 2020-ban?

Azok után, hogy kiderült, hogy Antonio Giovinazzi volt az első körök királya tavaly az F1-ben, a Racing Statistics elkészítette azt a statisztikát is, hogy ki hány pozíciót bukott a start után az előző évi versenyeken. Az első helyért folyó csatába alaposan belerondított a Szahíri Nagydíj első köre, amikor Sergio Perez nem esett ki, csupán az utolsó helyre zuhant vissza (ahonnan nyerni is tudott) egy baleset következtében, de a mexikói mögött már kevésbé váratlan neveket találunk:

Még a 2021-es szezon sem kezdődött el, de a vb-címvédő csapat már 2022-re tesztel

Javában zajlik a katari teszt a MotoGP-sek számára, amelyen a mezőny tagjai öt napon át készülhetnek a március végén startoló idényre. A Suzukinál viszont már a közép távú jövőt is szem előtt tartják, Sylvain Guintoli, a „kékek” tesztmotorosa ugyanis elárulta: már a 2022-es motorblokkot is próbálgatja a pályán!

„Rögtön elég sok újítást teszteltünk” – idézi a korábbi Superbike-világbajnokot a Motorsport.com. „Van egy új motorblokk-specifikációnk, ez már 2022-re szól, szóval már azon is dolgozunk. Ezen kívül a vázzal is foglalkoztunk szombaton. Új váz, új lengővilla és egy eltérő felfüggesztés szintén van. Nyilván nem rossz a jelenlegi csomagunk sem, de már most próbálunk fejlődést elérni. A sornégyes nyilván kicsit hátrányban van végsebesség terén, igyekszünk ezt is kompenzálni. Mivel már most is elég jó a motor, nem lesz nagy az előrelépés.”

Guintoli arra is rámutatott, hogy a 2022-re való tesztelés nem hozza hátrányba idén a két gyári motorost, a világbajnok Joan Mirt és társát, Alex Rinst, ugyanis a motorblokkfejlesztéseket 2021 végéig befagyasztották, ez pedig lehetőséget kínál a Suzukinak (is) arra, hogy előre dolgozzon 2022-re is.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

guintoli-suzuki-teszt-1

Akár két csapat tartalékosa is lehet Hülkenberg?

Bár Nico Hülkenbergnek sorozatban második alkalommal sincs állandó ülése a Formula-1-ben, folyamatosak a pletykák azzal kapcsolatban, hogy tartalékversenyzői státuszban a száguldó cirkusz vérkeringésében maradhat. Egyes híresztelések szerint csak idő kérdése, hogy az Aston Martin hivatalosan is megállapodjon a némettel, míg más pletykák arról számolnak be, hogy a Mercedesnél tölthet be hasonló szerepkört a már megnevezett Stoffel Vandoorne és Nyck de Vries mellett.

Nos, úgy tűnik, Hülkenberg egyszerre akár mindkét csapatnak a tartalékosa lehet! Nem lenne ez példa nélküli, hiszen tavaly is azt rebesgették, hogy az akkor még Racing Point néven futó istálló bevethette volna a Mercedes tartalékpilótáit, Vandoorne-t és Esteban Gutierrezt. Ám amikor Sergio Perez, majd Lance Stroll kidőlt a koronavírus-fertőzés miatt, mégsem rájuk, hanem Hülkenbergre szavazott a Racing Point: Vandoorne a Formula-E-s kötelezettségei miatt nem volt bevethető, míg Gutierreznek már elavultak az F1-es licencpontjai. Ha pedig mindez nem lenne elég, Lewis Hamilton fertőzése alkalmával sem Vandoorne-hoz nyúlt a Mercedes, hanem a Williamstől kérte kölcsön George Russellt. Vandoorne és De Vries idén is a Formula-E-ben szerepelnek, így a Mercedesnek és az Astonnak is kézenfekvő lehetne Hülkenberg alkalmazása.

hulkenberg-2020-dppi

fotó: DPPI

Szavazz: Melyik a legszebb motorfestés idén a MotoGP-ben?

A Suzuki szombati bemutatójával immár az összes MotoGP-s motor 2021-es dizájnját ismerjük, így itt az ideje megnézni, mi lenne az erősorrend, ha a MotoGP egy motorszépségverseny lenne! Tizenegy istálló tizenhárom különböző festést mutatott be (az LCR-nél és az Avintiánál különbözik a két versenyző gépének színezése), ezek közül szavazhattok – akár többre is – a Formula MotoGP Facebook-csoportunkban létrehozott szavazásban, amelyet IDE KATTINTVA vagy a fotóra klikkelve érhettek el:

12-maverick-vinales-30-takaaki-nakagami_lg62207.gallery_full_top_fullscreen

„Ha Senna nem hal meg, most Brazília elnöke lenne”

A Formula Podcast legutóbbi adásának vendége nem más volt, mint Gerhard Berger, akinél kevesebben ismerik jobban a háromszoros világbajnok legendát, így értelemszerűen ő is szóba került exkluzív beszélgetésünk során. A vonatkozó részt 32:17-től hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Légy te is a Men in Red csapat tagja, öltözz Ferrariba!

A Ferrari új képsorozatot indított közösségi oldalán azzal a tematikával, hogy miképpen is mutatna Charles Leclerc és Carlos Sainz már létező filmplakátokon - Men is Black helyett például ők egész biztosan a Men in Red lennének. Ha te is csatlakoznál a klánhoz, szerezd be a Ferrari 2021-es ruhakollekciójának darabjait az F1 hivatalos webshopjából IDE vagy a képre kattintva.

Evo7tPHXcBMCXaL

Legendás James Bond-jelenet helyszínén forgatott Vettel, a 005-ös ügynök

Az F1-be beszálló Aston Martin jól láthatóan szeret utalásokat tenni a filmvásznon az ő autóikkal közlekedő James Bondra - ennek már az AMR21-es modell bemutatóján láttuk bizonyítékát, amikor még az utóbbi idők egyik legismertebb 007-es ügynöke, Daniel Craig is bejelentkezett videón, hogy köszöntse az F1-ben csapatot indító márkát. 

Most egy újabb erős utalás nyomait fedte fel a csapat, amikor közzétette az előzetesét a Sebastian Vettellel nemrég készült produkciónak. A videóban Vettel egy Aston Martin DBX-be pakol be, majd útnak indul észak felé, egészen a skóciai Glencoe-ig, ahol újravették a 2012-es James Bond-film, a Skyfall egyik ikonikus snittjét. Vettel eközben arról beszél, hogy a célok elérésében mindig az oda vezető út a legfontosabb és a legemlékezetesebb. Hogy miről is szólt Vettel ezen utazása, azt március 31-én tudjuk meg, amikor az Aston Martin a teljes kisfilmet közzéteszi.

A DTM megmenekült – de visszatérnek-e Magyarországra?

Feltettük ezt a kérdést Gerhard Bergernek a podcastünk legújabb adásában vele folytatott beszélgetés során, ő pedig őszintén válaszolt.

Az F1-et reklámozza a MotoGP-ben a Pramac Ducati

A MotoGP első igazi katari tesztnapján furcsa látványban volt részük azoknak, akik alaposabban szemügyre vették a Pramac Ducati motorjait. A szatellit csapat járgányának hátulján, a versenyző ülése mögött ugyanis szokatlan matrica, a Formula-1 hivatalos logója tűnt fel.

De vajon milyen érdeke fűződik a kétkerekűek világbajnokságának ahhoz, hogy reklámozza a négykerekűek világbajnokságát, ami a nézők kegyeiért való harcban mégiscsak rivális? A szálak Stefano Domenicalihoz vezetnek vissza, aki idén a Formula-1 ügyvezetője lett, ezt megelőzően pedig a Lamborghini vezérigazgatója volt, amit szoros szálak kötnek a Ducatihoz, ezen keresztül pedig Domenicali közeli viszonyt alakított ki a Pramacot irányító Paolo Campinotival. Az elmúlt években egy hasonló megállapodás keretében a Lamborghini logója is ott volt már a motorokon, most pedig szintén Domenicali kérésére került fel Johann Zarco és Jorge Martin gépére az F1 matricája. 

pramac (1)

pramac (2)

Mérföldkő: Először a pályán új motorjával Valentino Rossi

Szombaton már a 2021-es mezőny tagjai is pályára hajthattak a MotoGP losaili előszezoni tesztjén, ez pedig azt is jelentette, hogy eljött a nagy pillanat a nyolc év után csapatot váltó kilencszeres világbajnok számára is: bár a videón csak az látható, hogy Valentino Rossi felül egy motorra és gyorsan el is indul vele a bokszutca kijárata felé, kontextusba helyezve ez a mozzanat jóval fontosabb, hiszen ezek az első méterei a Petronas Yamaha frissen bemutatott gépén. 

A motor új specifikációján és a színeknél viszont valószínűleg nehezebb lesz megszoknia, hogy a garázsnak hosszú idő után nem a bal, hanem a jobb oldala lesz az övé. Rossi karrierjében már hagyomány, illetve csapatai felé külön kérés, hogy a garázs bal oldalán rendezkedhessen be, a Petronas Yamahánál azonban közölték vele, hogy pusztán az ő kedvéért nem fogják felcserélni a sorrendet, és Franco Morbidelli marad az eddigi, bal oldali helyén - mutatott rá a The Race újságírója, Simon Patterson.

 

Eközben Rossi előző csapatánál, a gyári Yamahánál is komolyra fordultak a dolgok, felvette ugyanis a munkát Maverick Vinales és az új jövevény, Fabio Quartararo.

 

És az első fotók Rossiról akció közben:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Olvastad már?