Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. április 18. vasárnap

Alonso, mint Mario: Játssz te is a Super Fernando Brosszal!

Egyik olvasónk küldte be a videojáték-történet egyik ikonikus darabjának "alonsósított" változatát - mi jól szórakoztunk!

A játékot a képre kattintva tudjátok elindítani.

 

Hamilton annyira fázott, hogy gumimelegítő paplant húzott magára

A pilóta kiment köszönni a szerelőknek és olyan hideg volt, hogy a bal első kerékre való gumimelegítő paplannal takarózott be (a Mercedes fotója):

ham_2

Nagy a csend: az F1 nem kommentálja a Kanadai Nagydíj kapcsán felröppent pletykát

A Formula-1 egyelőre nincs olyan helyzetben, hogy reagáljon a híresztelésre, miszerint a Kanadai Nagydíjat a koronavírus-járvány miatti idén is eltörlik - közölte a Racer a hivatalos reakciót. Csütörtökön délelőtt elsők között írtunk róla, hogy a hírek szerint nagy bajba került a montreali F1-es futam, amit a szervezők idén valószínűleg több okból sem tudnak majd megrendezni. Bár a verseny csak júniusban lenne, utcai helyszín lévén az előkészületeket hosszú hetekkel a rajt előtt meg kellene kezdeni.

A Racer arról írt, az akadályt jelentő helyi intézkedések egy részéhez az F1 a saját járványügyi protokolljaival teljes mértékben alkalmazkodni tudna, a beutazási korlátozásnak azonban nem tud megfelelni. A hatóságok ugyanis kéthetes karantént írtak elő mindenkinek, aki külföldről érkezik az ország területére, ami egy F1-es menetrend mellett kivitelezhetetlenné tenné a lebonyolítást. Még ha erről meg is tudnának egyezni a helyi hatóságokkal, arra valószínűleg kevés befolyásuk lesz, hogy nézőket engednek-e a lelátókra. A zárt kapuk mögött megrendezett futam pedig jelentős kiadásokat róna a városra, amit ebben a helyzetben lehet, hogy nem vállalnak.

canada-20191

Fotó: DPPI

Kezdődik a hétvége, íme a pénteki program

Pénteken a Formula-1 és a MotoGP hétvégéje is elrajtol a szabadedzésekkel, mutatjuk, hogy mikor és hol követhetjük az eseményeket:

10:55-11:40 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)

11:00-12:00 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)

14:30-15:40 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

15:10-15:55 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)

A hétvége teljes programja itt megtekinthető!

imola

fotó: dppi

Leclerc-t nem érdeklik az ötödik helyek

A Ferrari monacói F1-es pilótáját arról kérdezték, hogy min dolgozott leginkább az elmúlt időszakban, mit tanult meg a Formula-1-ből és állítása szerint egy emberi tulajdonság tekintetében fejlődött legtöbbet.

"Nagyon sokat dolgoztam azon, hogy türelmesebb legyek. Eleinte mindent azonnal akartam, főleg a ferraris időszakom elején. Mist már tudom, értem, hogy türelmesnek kell lennem, a dolgok megjavításán pedig sokat kell munkálkodni" - idézi Leclerc szavait az Il Giornale. Azt azonban nem tagadja, hogy az eredmények tekintetében nehezen megy neki a türelmes viselkedés...

"Az én mentalitásom olyan, hogy akkor is a győzelemre gondolok, ha semmi esélyem nincs rá és mondjuk a sor végéről indulok. Engem a negyedik-ötödik helyek nem érdekelnek. Idén is jó lenne legalább egy versenyt megnyerni - nehéz lesz, de én mindig így gondolkodom."

lec

fotó: dppi

2019-ben eltiltották, most mégis visszatér a TCR Europe-ba Borkovic

A 2019-es autósportszezon egyik legnagyobb balhéjaként híresült el, hogy a TCR Europe vezetősége nyáron eltanácsolta Dusan Borkovicot a bajnokságban való további részvételtől, miután a Red Bull Ringen a versenyt követően agresszív magatartást tanusított egyik versenyzőtársa, Natan Bihel iránt - egyébként tévedésből, mert nem ő volt az, aki felbosszantotta a pályán.

A szerb versenyző a 2020-as évadot eggyel alacsonyabb szinten, a TCR Eastern Europe-ban teljesítette, ahol a M1RA-val hengerelve minden időmérőt és futamot megnyerve szerezte meg a bajnoki címet. Most azonban bejelentette, idén visszatér a TCR Europe-ba, amit az tesz lehetővé, hogy bármennyire is nemkívánatos személlyé nyilvánították őt két éve, eltiltása csak arra a szezonra szólt.

Borkovic ráadásul a tavalyi bajnokkal, a Comtoyou Racinggel szövetkezett, akik tavaly a csapatok között, Mehdi Bennani révén pedig az egyéni pontversenyben is az élen zártak. A 36 éves versenyző most először fog Audival versenyezni túraautós karrierje során, csapattársa pedig Tom Coronel lesz, aki a WTCR-ben való szereplés folytatása mellett a kontinentális szériában is rajthoz áll. A TCR Europe hét versenyhétvégéből álló 2021-es szezonja május 9-én startol a Slovakia Ringen.

173883445_4225234597508330_7777029417772904301_n

Kimi, mi emlékeztet téged Mickben Michaelre? Hát... emlékeztet rá, nem tudom, miről beszéljünk

Kimi Raikkönen még a bahreini futam előtt mondta azt, hogy Mick Schumacher nagyon emlékezteti őt hétszeres világbajnok édesapjára, Michaelre. Az imolai hétvége előtti sajtótájékoztatón a finn pilóta kapott is erről egy kérdést: pontosan miben is emlékezteti Michaelre Mick? Az Alfa Romeo versenyzője igazi raikkönenes választ adott:

"Hát... sok dologban igazából... nem igazán értem, hogy miről kellene most itt beszélnem... sok mindenben emlékeztet rá és nincs itt nagyon miről beszélni" - ütötte el a kérdést rá jellemző módon Raikkönen a Formula.hu jelenlétében.

rai_2

fotó: dppi

Ifjú belga tehetségé a negyedik új Audi a WTCR-ben

Vadonatúj Audi RS 3 LMS-eket láthatunk majd idén a Túraautó-világkupában, szám szerint négyet, amelyeket a Comtoyou Racing fog indítani. Ebből háromnak a tulajdonosa már korábban megvolt: a gyár által támogatott Frederic Vervisch és Nathanael Berthon mellett a WTCR örökifjú mókamestere, Tom Coronel is náluk fog versenyezni 2021-ben.

Most pedig kiderült a negyedik pilóta személye is: Gilles Magnusról van szó, aki tavaly debütált a belga RACB támogatásával a sorozatban, s összesen négy dobogós helyezést szerezve a legjobb újoncnak bizonyult a Comtoyou Audival.

A mostani bejelentéssel összesen 16 versenyző szereplése vált biztossá a júniusban, a Nordschleifén startoló szezonban: az Audi mellett a Honda, a Hyundai és a Lynk & Co is négy pilótát küld csatasorba – de biztosak lehetünk benne, hogy például a Cupra révén még további nevezők is lesznek.

01-Gilles-Magnus-scaled

70 évesen ismét versenyezni fog a kétszeres Le Mans-győztes

Hans-Joachim Stuck a legnagyobb sikereit a Le Mans-i 24 óráson érte el, amelyet kétszer is (1986-ban és 1987-ben) megnyert, de emellett bajnok lett a DTM-ben is, a Formula-1-ben pedig két dobogós helyezésig jutott. Stuck január 1-jén töltött be a 70. életévét, de a hétvégén ismét versenyautóba ül: a GT2 European Series monzai idénynyitóján áll rajthoz. A német pilóta egy 660 lóerős KTM X-Bow GT2-est fog vezetni, amelyen az osztrák Kris Rosenbergerrel fog osztozni.

Stuck hivatalosan a 2011-es nürburgringi 24 órás után vonult vissza az aktív versenyzéstől, de azóta is többször feltűnt versenyeken: legutóbb 2017-ben az Audi TT Cup hockenheimi viadalán szerepelt, míg a tavalyi év elején jégversenyen indult egykori F1-es Marchával.

hans-joachim-stuck-dppi

Fotó: DPPI

Újabb grafikákkal árasztja el a közvetítéseket az F1

A Formula-1 és az Amazon Web Services együttműködése révén az utóbbi években egyre több grafikai elem jelent meg a tv-közvetítések során, amellyel adatokkal igyekeztek ellátni a nézőket. Ezek között szerepelt az autók teljesítményének osztályozása egy-egy területen, a kanyarteljesítmények összevetése vagy épp a szezonbeli fejlődést mutató grafika.

Nos, ezekből vet be újabbakat az AWS, az elsőt már az előttünk álló imolai hétvége során. Ez a fékezési teljesítményre fog összpontosítani: a végsebesség, a fékerő, a sebesség csökkenése és a fellépő G-erők is szerepelnek majd az adatokban, amely alapján a leírás szerint megmutatják, „hogyan jelenthet előnyt egy versenyző fékezési stílusa a kanyarok kijáratán”.

Ezen felül a szezon későbbi szakaszában debütálnak olyan grafikák, amelyek azt mutatják meg, mikor hozzák ki a maximális teljesítményt a versenyzők az autóból a futamok során (ezt Kanadában tervezik először reprezentálni), miképp változik a motorok energia-felhasználása a versenye során (Brit Nagydíj), a startok elemzése (Monza), bokszutcai teljesítmény az eddiginél is részletesebben (Japán), valamint az úgynevezett „Elévágási veszély”, amellyel azt kívánják a már meglévő grafikai elemnél is alaposabban bemutatni, hogy a bokszstratégiák révén mely versenyzőkre jelenthetnek veszélyt az egyes pilóták.

Az autóversenyzésről rappel Mr. Busta

A Nyomom a gázt című dalában Mr. Busta az autóversenyzésről énekel. „Ez nem verseny lesz, lehagyom a verebeket, egyik sem ver meg” – hangzik el a dalszövegben.

A klipben két hazai ralikrosszversenyző, Pallag-Bozsák Csaba és Császár Kornél szerepelnek. Busta az autósport egyik alapigazságára is rámutat: „Mondom, ha van elég lóvétok, gyertek, hagyjuk a színjátékot.”

Mi így reformálnánk meg az F1-es naptárat!

A Formula Podcast legutóbbi adásában olvasói/hallgatói kérdésekre válaszolt a stáb, és felmerült, hogy mi melyik helyszíneket dobnánk ki a naptárból, illetve hogy mit hoznánk helyette - válaszoltunk erre is. A vonatkozó részt 54:22-től hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

Ricciardo Bathurstbe vágyik: a McLaren-főnök segítségében bízik

Daniel Ricciardo idén csatlakozott a McLarenhez a Formula-1-ben, a csapat azonban máshol is érdekelt: az IndyCarban is indítanak alakulatot, emellett az elnök-vezérigazgató Zak Brown résztulajdonosa a Walkinshaw Andretti United Supercars csapatának is. Az ausztrál pilóta már többször kifejezte abbéli reményét, hogy egyszer belekóstolna a Supercars világába, s különösen a bathursti Mount Panorama versenypálya izgatja a fantáziáját. A többszörös nagydíjgyőztes a GP Racingnek adott interjúban beszélt egy esetleges bathursti szereplésről:

„Meg kell kérdeznem Zaket. Még ha nem is versenyzek ott, de vezetnem kell egy Supercart Bathurstben, legyen szó egy privát tesztről vagy egy tényleges versenyről. És szerintem erre most jó lehetőségem van így, hogy Zak a barátom és a főnököm. Szívesen bejuttatna minket az amerikai együléses sorozatba, az IndyCarba. Szóval sok a teendő” – tette hozzá Ricciardo az esetleges IndyCar-szereplés lehetőségét.

Ami Bathurstöt illeti: az F1-es programmal való ütközés okán a legjobb lehetőségnek a 12 órás GT-versenyen való részvétel tűnik, ugyanis azt általában a tél során szokták megrendezni (a Bathursti 1000 kilométeres túraautó-verseny jelen állás szerint idén egybeesne a Japán Nagydíjjal). Ricciardo hangsúlyozta is, hogy ha felkérné vagy lehetőséget adna neki erre Brown, és logisztikailag is megoldható lenne a kaland, igent mondana rá.

ricciardo-dppi

Fotó: DPPI

Elhalasztották az ERC-szezonnyitóját – igen, a koronavírus miatt

A Rali Európa-bajnokság bejelentette, hogy az eredetileg május első hétvégéjére tolt szezonnyitóját sem tudja megrendezni: az Azori-szigeteken emelkedik a koronavírus-fertőzöttek száma és a helyi döntéshozók azt kérték, hogy halasszák el a versenyt. Az ERC szezonja már így is meglehetősen későn kezdődött volna, de így tovább tolódik a rajt - egyelőre nincs is új időpont a futamnak, az első verseny pedig a naptárban így a Lengyel Rali, amelyre június 18-20-a között kerülhet sor.

azores

fotó: dppi

El lehet-e dönteni, ki volt a legnagyobb F1-es csapatfőnök?

A Formula Podcast legutóbbi adásában olvasói/hallgatói kérdésekre válaszolt a stáb, és többek között felmerült a poszt címében említett téma is. Talán nem okozunk meglepetést, hogy egyértelmű választ szerintünk nem lehet adni, de persze azért így is említettünk néhány nevet. A vonatkozó részt 1:14:56-tól hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

„Az F1 visszatérhetne a V8-asokhoz”

Érdekes felvetéssel állt elő a Formula-E bajnoka, Lucas di Grassi. A környezetért tett erőfeszítéseiről is híres brazil autóversenyző az F1 és az FE jövőjét fejtegetve arról írt, a száguldó cirkusznak idővel fel kell hagynia a hibrid erőforrások használatával, mivel azok nem fenntarthatók hosszú távon. Az FIA döntésének megfelelően teljesen elektromos formulaautókat egy jó ideig kizárólag a Formula-E versenyeztethet, így di Grassi szerint az F1 számára az olcsó, tiszta bioüzemanyagok használata lenne a járható út. Ezekkel visszatérhetnének az egyszerűbb, nézők által is kedveltebb V8-as vagy V10-es konstrukciókhoz. Ez a valódi problémamegoldás, nem az, hogy PR-megfontolásból fákat ültetnek - tette hozzá.

Az Alpine rövid autósport-története

Ez az év nagy jelentőséggel bír a legendás francia autómárka, az Alpine történetében. A Renault Csoporthoz tartozó brand kiemelt szerepet kapott a konszernen belül a stratégiai újraszervezés során. Ennek következtében az Alpine benevezett az autósport két csúcskategóriájába is: a Formula-1-be, ahol a gyári Renault helyét vette át, valamint a vadonatúj Hypercar osztályba a Hosszútávú Világbajnokságon.

Az Autósport és Formula Magazin három és fél perces videóanyagban foglalta össze a márka autósport-történetét, attól kezdve, hogy egy Renault-kereskedő francia fiatalember, Jean Rédélé 1955-ben megalapította:

Óvoda után gokartozni is együtt jár két egykori F1-es versenyző fia

"Ugyanabba az óvodába jártak, most pedig a gokartozás világát is együtt járják" - írja Alexander Wurz az alábbi képhez, amelyen két versenyzőpalánta látható. Egyikük Oscar Wurz, a háromszoros F1-es dobogós osztrák legkisebb fia, a másik pedig Rintaro Sato, az IndyCarban máig aktív Takuma Sato csemetéje. A két apa 2007-ben egyaránt tagja volt a Formula-1-es mezőnynek - vajon megtörténik majd ez egy napon a fiúkkal is?

Raikkönen csukott szemmel nem versenyezne, de a feleségével igen

Elkészült egy újabb kiadás az Alfa Romeo közkedvelt egyperces videóiból. Kimi Raikkönent és Antonio Giovinazzit ezúttal vezetési vállalásaikról kérdezték: versenyeznének-e első személyautójukkal, esetleg csukott szemmel, netán az asszonnyal a navigátori ülésben?

"Egész biztos, hogy összetörné magát az ember, nem jutna messzire. Már a bokszutcából kiérve kuka" - mondta Raikkönen a csukott szemmel való vezetésről, míg a felesége másodpilótaként való alkalmazását eképpen látta: "Igen, én elmennék vele, de biztos vagyok benne, hogy ő nem ülne be mellém az autóba!"

Borral fűtik magukat az AlphaTaurinál, mégsem lesznek ittasak

Megfogalmazta környezetvédelmi stratégiáját az AlphaTauri, összhangban az FIA által 2030-ra kitűzött karbonsemlegességi célokkal. Mint a csapat rámutatott, jelenlegi széndioxid-kibocsátásának 74%-a a faenzai gyár működtetéséből származik, így ezen érték fokozatos visszaszorítására fordítják a legnagyobb hangsúlyt. A logisztika 13%-ért, az utazások 11%-ért, a versenypályán való aktivitás pedig mindössze 2%-ért felelős.

A csapat által tett vállalások közül a legkülönlegesebb a Caviro Extra borászati vállalattal kötött együttműködés,  amelynek egyik üzeme mindössze néhány száz méterre található az F1-es csapat főhadiszállásától. A borgyártás során keletkezett szerves hulladékot egy biomasszafeldolgozó-rendszer hőenergiává alakítja majd, amit csöveken keresztül az AlphaTauri gyárához vezetnek, ezzel gondoskodva a létesítmény fűtéséről. A hálózat kiépítése 2021 második felében kezdődik.   

StefaYES Domenicali szájbarágója: mindent is megígérünk!

StefaNO vagy StefaYES? Ilyen táblákat adtak az F1-et irányító Stefano Domenicali kezébe egy sor villámkérdés előtt, amelyek felmutatásával a sportág jövőjét firtató kérdéseket kellett megválaszolnia. A szórakoztató, könnyed videó akár propagandaműsornak is beillene, amelyben az olasz nyomatékosítja azokat a vállalásokat és ígéreteket, amelyeket a Formula-1 kitűzött maga elé a következő évtizedre.

Igen, 5 éven belül lesz F1-es verseny Afrikában, 3 éven belül két verseny lesz az USA-ban, 2030-ra karbonsemlegessé válik a sport, tíz éven belül lesz női versenyző a mezőnyben, 2022-re pedig úgy válik szorosabbá a mezőny, hogy továbbra is az F1 marad a világ leggyorsabb versenysorozata.

Viszont nem, nem lesznek kétnapos versenyhétvégék a jelenlegi vezetés irányítása alatt - ígéri Domenicali.

A videó átkattintás után indul.

Olvastad már?