DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap

Hamilton és Rosberg más autómárkák logóját is ki tudja rakni

Nem tartott sokáig, már meg is érkezett a Mercedes tegnap bemutatott kreatív reklámplakátjának kifigurázása. Ha nem tudtuk volna, Lewis Hamilton és Nico Rosberg testéből nem csak a háromágú csillagot, hanem a Citroen, a Toyota, az Infiniti és az Audi logóját is ki lehet rakni.

3

Három év múlva már az F1-be várja védencét Mark Webber

Az ausztrálok legnagyobb reménysége jelenleg a 19 éves Oscar Piastri, aki mindjárt első szezonjában megszerezte a Formula-3-as bajnoki címet. Piastri két fontos támogatót tudhat a háta mögött: egyrészt a kilencszeres F1-es futamgyőztest, Mark Webbert menedzserként, másrészt a Renault-t, ahol a versenyzői akadémia tagja. Az ausztrál hétvégén Bahreinben két másik akadémista, az idén F2-ben versenyző Christian Lundgaard és Guanyu Zhou társaságában tesztelheti a Renault 2018-as autóját.

A mentor és menedzser, Webber a Herald Sun lapnak elmondta, Piastri logikus lépcsőfokként jövőre a Formula-2-ben versenyez, bár még nem dőlt el, melyik csapatnál. Azután jöhet a Formula-1: Webber azt jósolja, három év múlva Piastri már a királykategóriában szerepel.

„Egy év után (az F2-ben) fellépni nagyon gyors lenne, a két év sokkal reálisabb, ezért 2023 lebeg előttünk. Sajnos nem segít, hogy sok gazdag apuka vásárol csapatokat, de remélhetőleg a tehetsége segíteni fogja őt a Renault-nál. Gyári csapatról beszélünk, akik a legjobbakat akarják az autójukban” – beszélt arról Webber, hogy Piastri elsősorban a Renault ülésében reménykedhet.

 

Élő adásban csapódott falnak a Roborace autója

A Roborace az első versenyző nélküli autós versenysorozat, csütörtökön pedig az egyik első élőben közvetített eseményüket tartották a thruxtoni pályáról. Ennek köszönhetően pedig rengetegen lehettek tanúi a kínos pillanatnak, ahogy az egyik autó mindössze néhány pillanattal az elindulás után a bokszutca falának ütközik – íme, külső és belső kameraállásból mindez:

Újságíró hajtott fel verseny közben az interlagosi pályára - videó

Furcsa jelenet Brazíliából: éppen autóversenyt rendeztek a jól ismert interlagosi pályán, amikor egy utcai Mini Cooper került az aszfaltcsíkra. Mint kiderült, egy helyszínről tudósító újságíró rontott el valahol egy elágazást - mindenesetre a biztonsági autót be kellett küldeni...

Koronavírusos lett Michelisz Norbi márkatársa

Nem tud részt venni a WTCR hétvégi, aragóniai fordulóján a Team Engstler Hyundaiját vezető Nicky Catsburg, miután a spái 24 óráson való szereplése után pozitív koronavírustesztet produkált. Érdekesség, hogy a holland a Hungaroringen sem indult, ám akkor GT-s versenyfeladatai miatt nem tudott rajthoz állni a Túraautó-világkupán.

Most a helyettese is más lesz: Catsburg helyére ezúttal a TCR Európa-kupa tavalyi bajnoka, Josh Files ugrik be, aki saját elmondása szerint WhatsAppon kapott üzenetet a Team Engstlertől azzal kapcsolatban, hogy ráér-e a hétvégén. Files így Luca Engstler csapat-, valamint Michelisz Norbert és Gabriele Tarquini márkatársaként debütál a WTCR-ben.

03-Nicky-Catsburg-2-scaled

Marko doktor borzolja szemöldökét: Albonnál is nagyobbat betlizett Kvjat a hétvégén

Alexander Albon szenvedését jól dokumentálhatóan követi mindenki az egész szezon során, de Danyiil Kvjat sem lehet magára büszke, ez pedig különösen igaz volt Portimaóban - erről is szót ejtettünk podcastünk legutóbbi adásában.

 

 

 

Top10 pillanat Imola történetéből - videó

A Formula-1 készítette el a szokásos válogatását a hétvégére hangolódva - ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

A NASCAR királya jövőre az IndyCarban folytatja

45 éves újonca lesz jövőre az IndyCarnak, hiszen biztossá vált, hogy a Ganassi elő tudja teremteni a szükséges anyagi fedezetet, így a jövő évben autójába ülteti a NASCAR Cup Series egyik legsikeresebb versenyzőjét, a hétszeres bajnok Jimmie Johnsont. Az amerikai már nyáron tesztelhette a Ganassi Hondáját, és egy ideje már megkötötték a szerződést is, amelynek értelmében Johnson a 17-ből 13 futamon vesz részt, nem vállalja ugyanis az oválpályás részvételt, így hiányozni fog az Indy 500-ról is. A lazább naptár viszont lehetővé teszi számára, hogy néhányszor vendégszerepeljen még a NASCAR-ban is. A rivális sorozat legendája az IndyCarban hasonló kaliberű csapattársat kap, hiszen a friss hatszoros bajnok Scott Dixon lesz a társa, míg a másik állandó autót Marcus Ericsson vezeti majd.

De lesz egy másik nagy szerzeménye is 2021-ben az IndyCarnak, hiszen Scott McLaughlin, az ausztrál Supercars sorozat friss háromszoros bajnoka átnyergel Amerikába, ahol egy másik patinás istálló, a kedvéért ismét négyautós formációvá váló Penske egyik pilótája lesz majd a teljes szezonban Simon Pagenaud, Will Power és Josef Newgarden mellett.

Bejelentett, teljes munkaidős állást kapott a Formula-E-ben a DTM bajnoka

Megnevezte versenyzői felállását az Audi a Formula-E hetedik évadára. A Berlinben bevetett páros a 2020/21-es szezonban is folytatja, vagyis a csapat teljes állást adott René Rastnak, aki a Tempelhof repülőtéren egy dobogóval jelezte, hogy gyorsan belerázódott az elektromos széria zűrzavaros világába, most pedig azt mondja, mindez csak meghozta az étvágyát a további sikerekhez. Ráadásul háromszoros DTM-bajnokként érkezhet, amennyiben a jövő hétvégi túraautós finálén sikerül megőriznie pontelőnyét az FE révén idén szintén kettős életet élő Nico Müller és Robin Frijns előtt. Rast azt követően ülhetett be az autóba a hat berlini futamra, hogy az Audi menesztette Daniel Abtot a szimulátorbotránya miatt.

Lucas di Grassi helye pedig egy pillanatig sem volt kérdéses: a brazil a legelső szezon óta a csapatnál versenyez, hat év tapasztalatával és egy bajnoki címmel felvértezve pedig a mezőny egyik legteljesebb pilótája, még ha idén eddigi legrosszabb szezonja is van mögötte, hiszen most először nem végzett a pontverseny első három helyezettje között - győzelem nélkül csak 6. lett egy az Audi számára igen zűrös idényben.

122750965_3351408574977680_1530002295587302123_o

Mikor állt utoljára egy McLaren az élen?

Nos, Carlos Sainz hétvégi varázslása előtt Monzában, de ott csak egy kört vezetett a bokszkiállások és a zűrzavar alatt. A portimaói álomrajtot megelőzően olyan, hogy önerőből vezessen egy futamon a McLaren, legutóbb a 2012-es szezonzárón volt, de ha nem vagyunk ennyire szigorúak, akkor is egészen 2014-ig kell visszamenni az idei szezon előtt, hogy wokingi autót lássunk egy F1-es futam első helyén. Ez és egyéb statatisztikai érdekességek alábbi videónkban.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

A McLaren újra az élen, Portugália újra az F1-ben! Érdekességek a hétvégi futamról. #statisztika #autosportesformulamagazin #f1 #forma1 #formula1 #Portimao #portugália #autóverseny #matek

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés,

Grosjean legutóbbi imolai látogatása nem is végződhetett volna szebben

Pole-pozíció, leggyorsabb kör, futamgyőzelem - ez Lewis Hamilton mérlege is lehetne valamelyik nem túl régi F1-es hétvégéről, de most nem róla, hanem Romain Grosjeanról van szó. A francia pilóta 2011-ben a GP2 mezőnyének tagjaként érte el a fenti eredményt Imolában. Utoljára ekkor járt a híres olasz pályán, ahová az F1 hétvégén 14 év után visszatér. Ha valaki, hát Grosjeannak kellemes emlékekkel érkezik a helyszínre.

Spa WRX: Négy magyar indul az Európa-bajnokságon

Népes társaság képviseli kis hazánkat a ralikrossz világbajnokság november 21-22-én Spában rendezett versenyhétvégéjén, ahol az Európa-bajnokság is rajthoz áll. Az Eb 22 fős nevezési listáján pedig a fél hazai élmezőny felbukkan: Kárai Tamás állandó résztvevő mellett ott lesz Luigi, Mózer Attila és Mózer Márk is Belgiumban.

A hazaiak mellett a világbajnoki küzdelemre is érdemes lesz figyelni, ugyanis Johan Kristoffersson potenciális világbajnokként utazik a helyszínre. Őt Mattias Ekström 29, Timmy Hansen 56 ponttal követi a tabellán.

rx-2020-mariapocs-27-1-e1603893230128-2048x1365

Komoly mérföldkövet ért el a Honda a gyorsaságimotoros-vb-n

Aki tagja a Formula MotoGP Facebook-csoportunknak, ő már olvashatta, hogy Jaume Masia Moto3-as sikere a Terueli Nagydíjon a Honda fennállásának 800. nagydíjgyőzelmét jelentette a gyorsaságimotoros-világbajnokság összes kategóriáját figyelembe véve (nem mellesleg egy héttel korábban ugyancsak Aragónban a spanyol lett a 100. különböző versenyző, aki Hondával tudott vb-futamot nyerni). Ennek a 800-as mérföldőnek az apropóján készített egy összeállítást a MotoGP YouTube-csatornája a természetesen ilyen tekintetben rekorder japán gyártó sikereiről (a videó átkattintás után nézhető meg!):

Hogyan mutatna Ricciardo sisakfestése egy autón?

Egy rajongó megalkotta a visszafogottnak nem mondható dizájnt.

ffk4nge2wnv51

Forrás: Reddit

Az utolsó pillanatban vált zárt kapussá az imolai F1-es futam

Korábban úgy tűnt, hogy az utóbbi hetek versenyeihez hasonlóan a 14 év után a Formula-1-es versenynaptárba visszatérő Imola is nézők előtt rendezheti meg az Emilia-Romagna-i Nagydíjat: múlt hónapban 13 ezer jegy értékesítésére és VIP-szekció üzemeltetésére kaptak engedélyt. Csakhogy ezen a héten az olasz miniszterelnök, Giuseppe Conte szigorításokat vezetett be a növekvő koronavírusos esetszámok okán, ezek közé pedig a tömegrendezvényeken való részvétel visszaszorítása is szerepelt.

Bár az utóbbi két napban az Emilia-Romagna-i tartomány vezetője személyesen egyeztetett a miniszterelnökkel és az egészségügyi miniszterrel, hogy az F1-es futam kivételt képezhessen ez alól, a tárgyalások nem jártak sikerrel, így végül Imola zárt kapuk mögött tér vissza a száguldó cirkuszba. „A kormány kitiltotta a rajongóinkat, és ezért roppant csalódottak vagyunk. Sajnáljuk a döntés miatti kényelmetlenségeket” – idézi az imolai főnök Uberto Selvatico Estense szavait a Motorsport.com szakoldal. Hozzátette: rengeteg pénzt költöttek arra, hogy az egészségügyi protokollokat betartva tudják fogadni a nézőket a hétvégi versenyen.

imola-nezok-dppi

Ha valamiért hálásak lehetünk a koronavírusnak, az az F1 Twitch-kvartettje

A tavaszi karanténidőszakot a Formula-1 szempontjából kétségkívül a Charles Leclerc, Lando Norris, Alexander Albon, George Russell vitte a hátán azzal, hogy folyamatosan streameltek a Twitchen – és nemcsak komoly szimulátorversenyeket, hanem kevésbé komoly tartalmakat is.

A négy versenyző köztudottan jóban van egymással, és erre húzta fel a Sky Sports is az alábbi kvízt, amelyben egymásról szóló kérdéseket kellett megválaszolniuk a pilótáknak. Az eredmény: móka, kacagás és csipkelődés egymással – összeszedni is nehéz lenne, hány poén hangzik el a részükről, de természetesen Russell nem kerülhette el a ponttalanságán való élcelődést (a williamses amúgy komoly önirónáról tett tanúbizonyságot), de szóba került Norris rovaroktól való félelme és megkapta a magáét Sebastian Vettel is…

 

A Portugál Nagydíj tíz legjobb onboardja: Az első nyilvánvaló, na de a többi?

Nem fér hozzá kétség, hogy Kimi Raikkönen tíz helyet nyerő első körének fedélzeti kamerás felvétele került a szokásos tízes lista elejére. De a McLarenek kezdése, Stroll ütközései és Giovinazzi rajtja is említést érdemelnek. (A videó a YouTube-ra átkattintás után indul el.)

Ilyen volt Schumacher 2006-os pole-köre Imolában - videó

Michael Schumacher 2006-ban ezzel a körrel állhatott pole-ba a Ferrarival Imolában - hangolódjunk a hétvégi futamra:

 

Karrierje talán leggyengébb hétvégéjét futotta Lance Stroll – mi történt itt?

Borzalmas teljesítményt nyújtott Portugáliában a Racing Point pilótája - ha megérdemli, akkor dicsérjük, most viszont dorgálást érdemel, erről is szót ejtettünk podcastünk legutóbbi adásában.

 

 

 

Naná, hogy Portugáliában is a Red Bullé volt a leggyorsabb kerékcsere

Idén már nem először mutattak be parádés bokszkiállást az energiaitalosok – más kérdés, hogy Alexander Albonon az 1,86 másodperces csere sem sokat segített… (A videó átkattintás után tekinthető meg!)

Sainz emeli kalapját a Jégember előtt

Carlos Sainz háláját és elismerését fejezte ki Kimi Raikkönen felé a Portugál Nagydíjat követően. A spanyol pilóta Twitteren az alábbi üzenetet posztolta egy felvétel mellé.

Nagyszerű csata a Jégember ellen. Mindig helyet hagy, és kemény, de sportszerű ellene versenyezni. Sokat tanultam tőle az F1-ben töltött hat évem során. Örülök, hogy az első néhány körben a ralis tudását is meg tudta villantani.