Ilyenek lesznek a 2017-es autók? Kiegyeznénk vele, ha igen!
https://formula.hu/parc-ferme/10345
A Tim Holmes Design remek koncepciórajzokat készített a jövő évi Mercedesről és Ferrariról: a következő szezonban számos szabály módosul, szélesebb autók, nagyobb abroncsok érkeznek, és minden valószínűség szerint a fejvédő halo is a pilótafülke fölé kerül. A rajzoló ezt megspékelte a csapatok számára kigondolt új festéssel.


Így előzték végig a mezőnyt az első körös menők
https://formula.hu/parc-ferme/28053
Újabb mozgó infografika, amely a szezon első versenyétől fogva számlálja az első körben történt pozíciószerzéseket. A műfaj mestere, Antonio Giovinazzi a szezonnyitótól fogva vezette a listát, azonban később felzárkózott rá Kevin Magnussen, és végül 50-50 nyert hellyel holtversenyben zártak. A harmadik helyen Nicholas Latifivel szoros csatában Kimi Raikkönen végzett, azt pedig gondolnánk, hogy Lewis Hamilton nulla, Valtteri Bottas csupán kettő pozíciót nyert az első körben?
(Ez a videó kizárólag a nyert pozíciókat számolja, az első körben elvesztett helyek nem vonódnak le, ezért különbözhet más, hasonló statisztikáktól.)
GT-futamokon indul a Ferrari F1-es reménysége
https://formula.hu/parc-ferme/28052
Callum Ilott egyelőre nem került be az F1-be, mert a Ferrari-neveltek közül Mick Schumachert emelték be a Haasba, Antonio Giovinazzit pedig megtartották az Alfa Romeóban - Ilottnak egyelőre marad a tesztpilótai szerepkör, de emellett természetesen versenyezni is szeretne. A Ferrari most azt jelentette be, hogy a 22 éves fiatal ezt GT-futamokkal érheti el idén: GT-s Ferrarikkal versenyezhet különböző, állításuk szerint a világ leghíresebbjei közé tartozó futamokon. Emellett ott lehet a legtöbb F1-es hétvégén is - hogy mikor lesz ebből F1-es ülés, az viszont erősen kérdéses...

fotó: dppi
Eldőlt, ki kapja az utolsó szabad ülést a MotoGP-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/28049
Kevesebb mint egy hónap választ el minket a katari előszezoni tesztig, de még mindig akad egy kiadó hely a MotoGP 2021-es rajtrácsán. Az Aprilia még az előző szezon vége után jelentette be, hogy csak a téli tesztidőszak után dönt arról, hogy Bradley Smith és Lorenzo Savadori közül ki lesz Aleix Espargaro csapattársa és ki a gyár tesztmotorosa. Azért a doppingeltiltott Andrea Iannone két tavalyi helyettese maradt a tarsolyukban, mert több fiatal Moto2-es is visszautasította a kétségkívül sereghajtó márka megkeresését.
Az utóbbi hetekben viszont arról szóltak a pletykák, hogy döntött az Aprilia, és Savadorinak ajánlanák fel a versenyzői, Smithnek pedig a tesztmotorosi állást. Carlo Pernat, a MotoGP-paddock ügyeivel kapcsolatban általában jól értesült menedzser nemrég a GPOne.com szaklapnak arról beszélt, hogy Smith ezt elutasította, így az Apriliának új tesztelője után kell néznie.
Ezt erősítheti az is, hogy a brit versenyző a napokban egy Yamaha R3-asról posztolt az Instagramon „Nem nézünk hátra” és „Kész a Project #109” szövegek kíséretében – a rivális márka motorjáról közzétett fotó alapján sokan arra gyanakodnak, hogy Smith valóban szakított az olaszokkal. Menedzsere, Bob Moore azonban a Crash.net érdeklődésére elmondta: továbbra is zajlanak az egyeztetések az Apriliával, s maga a gyártó is cáfolta a híreszteléseket, hogy döntöttek volna az idei felállásukat illetően.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Kulisszák mögött: Így telt Perez első napja a Red Bullnál – videó
https://formula.hu/parc-ferme/28051
Még januárban megejtette első látogatását új csapata, a Red Bull központjában Sergio Perez, most pedig közzé is tettek erről egy negyedórás videót, benne többek között azzal, ahogy megismerkedik Adrian Newey tervezőasztalával, az energiaitalosok korábbi autóival, és persze az üléspróba sem maradhatott el:
Leclerc és Sainz: előre leosztották a kártyákat?
https://formula.hu/parc-ferme/28044
A legütősebb pilótapárosokról szólt a Formula Podcast legutóbbi adása, így természetesen szóba került a Ferrari duója is - vajon milyen lesz a dinamika Charles Leclerc és Carlos Sainz között? Az erről szóló rész 57:33-tól hallgatható:
|
|
Tragédia az M6-oson: Összefogás kollégánkért
https://formula.hu/parc-ferme/28050
Tisztelt Olvasók!
Ritkán fordul elő, hogy ilyesmivel fordulunk önökhöz, de az élet most úgy hozta, hogy meg kell tennünk. Kiváló szakmabelinket, kollégánkat és jóbarátunkat súlyos csapás érte: családjával néhány napja súlyos autóbalesetet szenvedtek az M6-os autópályán, a hátborzongató esetről szóló tudósítások bejárták az országos sajtót is. A többgyermekes család élete egyik napról a másikra tragikusan megváltozott, emiatt lakóhelyükön, Martonvásáron példás összefogással kezdeményezés indult annak érdekében, hogy mielőbb segítséget kapjanak a rájuk szakadt anyagi-egészségügyi kiadásokhoz.
Izsányi Szabolcs, a családfő hosszú éveken át példás munkát végezve tudósított a legnagyobb hazai sportlap hasábjain az F1 eseményeiről, számos kellemes percet szerezve nagyon sok rajongónak, ezért most arra kérünk mindenkit, aki teheti, hogy támogassa őt és a családját a megrázó tragédia után. Akik pénzügyi hozzájárulással tudnak és szeretnének segíteni, kérjük, hogy az 57800040-10069121 számlaszámra, Izsányi Szabolcs nevére utaljanak, jelezve a megjegyzés rovatban, hogy adomány.
Minden segítség és megosztás számít!
Üdvözlettel:
a Formula.hu szerkesztősége
Szupercsapatot állított össze a Le Mans-ba visszatérő Peugeot
https://formula.hu/parc-ferme/28048
Korábbi F1-esek – Kevin Magnussennel az élen –, egy DTM- és egy Formula-E-bajnok, valamint több Le Mans-győztes is lesz a Peugeot csapatában, amely idén még nem, hanem 2022-ben csatlakozik a WEC mezőnyéhez a Hypercar kategóriában két autóval. Már ránézésre is ütőképes hatost toboroztak, a következő nevekkel:
Kevin Magnussen: korábbi F1-es versenyző.
Paul di Resta: korábbi F1-es versenyző, DTM-bajnok, Le Mans-i LMP2-es kategóriagyőztes.
Jean-Eric Vergne: korábbi F1-es versenyző, kétszeres Formula-E-bajnok.
Loic Duval: Le Mans-győztes, WEC-világbajnok, Super GT- és Super Formula-bajnok.
Gustavo Menezes: WEC abszolút futamgyőztes, WEC LMP2 trófea nyertese.
Mikkel Jensen: ELMS LMP3 bajnok.
A tartalékversenyző James Rossiter lesz, aki nagy LMP1-es versenytapasztalattal rendelkezik.

Teljes az F1 2021-es mezőnye, emlékeztetőül mutatjuk a párosokat
https://formula.hu/parc-ferme/28042
Lewis Hamilton és a Mercedes bejelentésével február 8-án az utolsó darab is a helyére került a kirakósban, így érdemes felidézni, hogyan mutat a Formula-1 2021-es évfolyama.

Nyitókép: DPPI
Hamilton is gratulált „testvérének”, Tom Bradynek
https://formula.hu/parc-ferme/28047
A helyi idő szerint vasárnap esti Super Bowlt ismét, immár hetedik alkalommal megnyerő Tom Brady kifejezetten jó viszont ápol Lewis Hamiltonnal - a brit pilóta nemrég még azt nyilakozta, hogy örülhet, hogy Brady egyáltalán tudja a nevét, utóbbi pedig tavaly méltatta hosszasan az F1-es pilótát, amikor az megnyerte a hatodik vb-címét. A 43 évesen ismét, minden NFL-csapatnál többször a csúcsra érő irányítónak Hamilton a közösségi oldalán "testvéreként" gratulált, kijelentette, hogy Brady a valaha volt legnagyobb, majd hozzátette, hogy üdvözli a 7-esek klubjában - jelenleg mindketten hétszeres bajnokok.
Brady egyébként két és fél éve még Daniel Ricciardónak adott "touchdown-passzt":
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Nincs opció plusz egy évre Hamilton szerződésében, 2022 más lapra tartozik - mondja a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/28046
Ma délben végre bejelentette a Mercedes, hogy megállapodott Lewis Hamiltonnal és a világbajnok 2021-re is marad az istállónál - a szerződés viszont csak egyetlen évre szól, legalábbis ami a csapatot illeti, Hamilton pályán kívüli tevékenységének támogatásáról állítólag megegyeztek hosszabb időre. A pletykák azonnal felmerültek, hogy talán van opció abban a kontraktusban 2022-re, de a Mercedes ezt a közösségi oldalán tagadta - mint írták, nem, ez nem igaz, ez egy sima egyéves szerződés, 2021-re koncentrálnak, 2022-ről majd akkor fognak egyeztetni, ha annak lesz itt az ideje.
No that's incorrect, it's a one year deal, but our focus is on the 2021 season - plans for 2022 will be discussed in due course
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 8, 2021
Nagy Dani: Nem szeretnék eltartott autóversenyző lenni
https://formula.hu/parc-ferme/28041
Érdekes beszélgetést folytattunk az ország egyik jól ismert túraautósával, Nagy Dániellel az Autósport és Formula Magazin stúdiójában. Előző szezonja mellett jövőképe volt a fő téma. Bár a pilóta még mindig csupán 22 éves, kiforrott elképzelése van: csak akkor folytatja az autósportot, ha elérhetőnek érzi fő céljait, hogy gyári csapat versenyzője legyen és világbajnoki címért harcolhasson. Elmondta, nem kizárt a WTCR-be kerülés, de más kategóriák felé is nézelődni kezdett, így lehetséges, hogy a GT-versenyzés felé fordul.
Videó: Testközelből egy Moto2-es futam előtti felkészülés
https://formula.hu/parc-ferme/28040
Ennél közelebb nehezen kerülhetünk az akcióhoz egy világbajnoki fordulón. Nézzük, mi történik egy Moto2-es verseny előtt egy szerelő szemszögéből.
Unless you are a #Moto2 mechanic, THIS is the closest you'll be to feeling the nerves and the excitement before a race...
— Aspar Team MotoGP (@AsparTeam) February 7, 2021
The @MotoGP season is getting closer and closer! pic.twitter.com/L3p0F7T5C3
2021-et írunk, a NASCAR is nyit a hibridek felé
https://formula.hu/parc-ferme/28039
A NASCAR következő generációs autói alkalmasak lesznek a hibrid erőforrások befogadására is - közölte a Motorsport.com a széria bejelentését követően. Az amerikai versenysorozat legújabb, 2022-ben debütáló fejlesztései - ahogy a Ford Motorsport igazgatója fogalmazott - jövőállóak: az autók karosszériája, kormányműve és hátsó felfüggesztése is megváltozik. Új erőforrást egyelőre nem kapnak, ám felkészítik azokat a hibrid komponensek befogadására. A teljes elektrifikációtól még távol állnak, erre csak akkor kerülne sor, ha az "értelmet nyer".

Fotó: NASCAR
Hangerőt fel: pályaszéli videó egy 1994-es fioranói Ferrari-tesztről
https://formula.hu/parc-ferme/28037
Nicola Larini nyúzt a V12-es Ferrarit 1994 februárjában:
Nicola Larini tests the new V12 Ferrari 412/T1 at Fiorano. Pre-Season Testing, 1994. #F1 pic.twitter.com/SCtZHzd1qi
— F1 in the 1990s (@1990sF1) February 5, 2021
Robbanhat a bomba az Aston Martinnál 2021-ben
https://formula.hu/parc-ferme/28033
A legütősebb pilótapárosokról szólt a Formula Podcast legutóbbi adása, márpedig nem lehet elmenni szó nélkül az Aston Martin mellett, ahol Sebastian Vettel és Lance Stroll feszült majd egymásnak, illetve az elvárásoknak. Vajon mennyire lesz köztük feszültség ebben a szezonban? Az erről szóló rész 17:15-től hallgatható:
|
|
Amikor az autóversenyző megdumálja a rendőrt, hogy hadd drfitelje már végig a körforgalmat
https://formula.hu/parc-ferme/28036
Előkerült egy videó, amelyen 2014-ben az ünnepelt olasz WRC-pilóta, az egyszer hazánkban is komoly bemutatót tartó Gigi Galli a közúti részen az örjöngő olaszok sorfala között megkérdezte a rendőrthölgyet, hogy ugyan már, nem lehetne, hogy esetleg kicsit megtáncoltassa azt a Fordot? A rendőrt sokáig azért nem kellett győzködni...
A Guccitól érkezne a Ferrari új vezére? Megkérdezték tőle
https://formula.hu/parc-ferme/28038
Az utóbbi időben elindult egy pletyka, mely szerint Marco Bizzarri lehet a Ferrari új vezérigazgatója - állítólag olyan embert keresnek, aki üzletileg a topon van és a lehető legtöbb pénzt tudja szállítani a márkának. Talán így jutottak el Bizzarriig, aki jelenleg a Guccit irányítja ugyanilyen pozícióban, ám a pletykákat határozottan tagadta.
"Egy olyan embernek, mint én, aki Maranello közelében született és még mindig itt él, a Ferrari egy legendás márka. Viszont én már most is egy másik legendás olasz márkát irányítok. Emiatt mindig mosolyognom kell, amikor olvasom a tudósításokat, hogy Bizzarri lehet a Ferrari új vezetője - ettől megbánom, hogy nem lettem autóversenyző, de a többi csak pletyka" - mondta Bizzarri a WWD kérdésére.

fotó: dppi
Eltérő autó, eltérő beállítás, eltérő vezetési stílus, két pilóta, a vége mégis szinte egál
https://formula.hu/parc-ferme/28035
A WRC tette egymás mellé Sebastien Ogier és Thierry Neuville 12-es gyorsasági szakaszát a Monte-Carlo Raliról. A szakaszon a futamot nyerő címvédő, a bal oldali képen látható Ogier volt a gyorsabb a Toyotával, míg a Montét tavaly megnyerő, Hyundaijal induló Neuville 0,7 másodpercet kapott a 13 kilométeren - hogy ők mennyire kilógtak felfelé, azt jól mutatja, hogy a harmadik helyezett már nyolc másodperccel volt lassabb Ogier-nél. A két pilóta egészen máshogy vezet, másképp állítja be az autót, a vége mégis szinte egál, méghozzá úgy, hogy a többiek a fasorban sincsenek...
Pályafutása legfelemelőbb pillanatával köszöntjük a ma 25 éves Pierre Gaslyt
https://formula.hu/parc-ferme/28034
Ma ünnepli 25. születésnapját az 1996. február 7-én született Pierre Gasly - ennek kapcsán idézzük fel a tavalyi monzai F1-es futamot...
Mihez kezd az Alpine Esteban Oconnal?
https://formula.hu/parc-ferme/28031
A legütősebb pilótapárosokról szólt a Formula Podcast legutóbbi adása, márpedig nem lehet elmenni szó nélkül az Alpine mellett, ahol Esteban Ocon és Fernando Alonso küzd meg nem csupán a csapat eredményeiért, hanem minden bizonnyal egymással is: mindkettőnek érdeke a másik legyőzése, Alonsónak azért, hogy biztosítsa egyes státuszát, Oconnak pedig azért, hogy bizonyítsa tehetségét és megvesse lábát az F1-ben. Az erről szóló rész 30:11-től hallgatható.
|
|









