Az első versenyre április 21-23-án kerül sor a kultikus Monza pályán, ahol több mint 50 pilóta érkezik a világ minden tájáról. Tim már erre a versenyre készült, mikor kiderült, hogy már április elején versenyezni fog, ráadásul egy másik szakágban.
A magyar pilóta 2022-ben már belekóstolt a kontinens legerősebb márkakupájába, a Clio Cup Europe magyarországi fordulóján állt először rajthoz, ahol a második versenyen a 26 indulóból a 9. helyen ért célba. Alig egy hónappal később a Red Bull Ringen már 41 fős mezőnyben találta magát, ahol ismét a második futam hozott számára remek futamot, a 14. rajthelyről az ötödik helyig jött előre, felhívva a bajnokságban szereplő csapatok figyelmét.
Tim Gábor és menedzsere 2022-ben elindította a közösségi adományozási programját, melynek segítségével eljutott a fent említett két versenyre, és jelenleg is a szurkolók a fő támogatói a magyar versenyzőnek. Az idei szezonra ugyan nem tudott megfelelően tőkeerős támogatókat találnia, de az adományozás továbbra is működik, és az olaszországi Monza versenypályán kezdődő Clio Cup Europe hétvégéjén ott lesz Tim.
„Nagyon bíztam benne, hogy találunk olyan támogatót, vagy támogatókat az idei szezonra, akik segítségével egész éves nevezés adhatunk le. Ez azért lett volna fontos, mert időben, egyszerre kifizetve a nevezést és a csapatot 40-50%-al csökkenti a kiadásokat. Sajnos ez nem sikerült, így most versenyről versenyre kell ezt megtennünk. Persze eközben a tavaly is nagyon sikeres közösségi adományozást is folytattuk és a szurkolóinknak hála az első versenyre meg is lett a költségvetés. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy mindent rájuk terhelünk, jelentős összegeket kellett a családomnak, és Nekem is beletenni a projectbe, amiért rengeteget dolgoztam, autószerelőként folyamatosan, hétvégéken is autók alatt feküdtem. A szurkolóinknak és a családomnak is hatalmas köszönetet kell mondanom” – mesélt a téli történésekről Tim.
A sikeresen kampány már néhány cégnek is feltűnt, hisz nagyon sokan figyelték és követték, hogy alakul a magyar pilóta pályafutása. „Ez a kampány nagyon sok emberhez jut el, és ami még fontosabb, nagyon célzott és pontos réteg látja. Autókat szerető, autósport rajongó közösség, aki segíti Gábort. Így szerencsére ezt több támogató is felismerte és mögénk állt. Termékeiket úgy tudják promotálni, hogy tudják, milyen érdeklődésű emberek látják azokat. Emiatt örömömre szolgál, hogy nemzetközi kenőanyag társaság hazai forgalmazója is mögénk állt, remélem az anyavállalat is meglátja a potenciált, és akkor talán olyan tőkeerős szponzorra teszünk szert, akikkel az egész szezont be tudjuk fejezni” – mondta Bende Imre, Gábor menedzsere.
Jelenleg a Clio Cup Europe első versenyére már összeállt a költségvetés és a nevezés is leadta a magyar versenyző.
„Idén úgy tűnik ismét a francia GM Sporttal fogok indulni, a magyar GFS Motorsport Egyesület nevezésében. Volt róla szó, hogy másik csapatnál próbálkozunk, akik inkább az élmezőnyhöz tartoznak, de ez végül még nem állt össze. De ezzel nincs baj, nagyon jó srácok dolgoznak a GM-nél, mely ugyan nem top csapat, de rendesen végzik a munkájukat és nagyon kedvező az ár, a többi csapathoz képest. Ha megfelelően felkészített autót kapok Monzában, és nem lesz a tavalyi évhez hasonló műszaki problémáink, remélem meglepem a mezőnyt” – fogadkozott Tim Gábor.
Azonban nem Monzában kezdi Tim az idei szezont. Talán ennek a kampánynak is köszönhető, egy felajánlás érkezett, Gábornak lehetősége nyílt, hogy csatlakozzon a Ralikrossz Országos Bajnoksághoz, az SuperTouringCars 1600-as kategóriájában.
„Úgy tűnik, idén a gokart, pályaautózás és a rali után egy újabb szakágat próbálhatok ki az autóversenyzésen belül, a ralikrosszt. Az STC-1600-ban állhatok rajthoz, ahol a Palóczi Performance biztosítja az autót. Az autó sajnos nem készült még el, és a hétvégi Rabócsiringen megrendezésre kerülő első versenyre nem is fog, de a csapat egy csereautót biztosít, mely ugyan jelentősen elmarad technikailag a riválisoktól, de arra tökéletes, hogy elkezdjem a tanulást a rallycross világában. Itt aszfalt és murva felület váltja egymást, ami a rallyzás miatt nem fog gondot okozni. Azonban a tartalék autó, amivel indulok jelentős lóerő hátrányban van, így minimális elvárásaim vannak. Csak élvezni akarom a versenyeket és minél több pontot gyűjteni” – fogalmazta meg esélyeit Tim Gábor.
Így Tim a monzai futamok előtt már ezen a hétvégén autóba ül a máriapócsi Rabócsiringen, ahol a Magyar Ralikrossz Országos Bajnokság veszi kezdetét vasárnap és húsvét hétfőn.
„Azt be kell vallanom, fejben én már Monzában járok, jelenleg nekem a ralikrossz egy jó felkészülést jelent. Tudom ez nem igazán profi hozzáállás, de a ralikrossz tesztnap után mondom ezt, amin most voltunk és azt látom, hogy sok esélyem nem lesz az ellenfelek ellen. Egyrészt mert ebben a szakágban kezdő vagyok, másrészt pedig közel 50-60 lóerő hiányzik az én kocsimból ahhoz, hogy a dobogó sorsába bele tudjak szólni. Ez egy rally autó, nem ralikrossz, amelyek sokkal élesebbek, rövid távra vannak kitalálva. Később érkezik már az éles ralikrosszautóm, azzal már akár a győzelemért is mehetek, lehet akkor már beszippant a ralikrossz világa is. Ki tudja? A fontos az, hogy minél többet ülhessek autóba, és jó eredményekkel háláljam meg az a megszámlálhatatlan támogatást és bizalmat amit az elmúlt időszakban kaptam. Ismét csak köszönöm!” – mondta Tim.