DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
Off-road

Végre dobogón Vass Zoltán

Szám szerint három idei negyedik helyezés után csak felállt a dobogóra Vass Zoltán: az RXC Technics Motorsport versenyzője a Slovakia Ringen megtartotta döntős rajtpozícióját, másodikként vezette célba az Audi A1-et – egy igazi ralikrosszos ütésváltást is átvészelve.

Hosszabb kihagyás után, három év szünetet követően újra szerepelt a Slovakia Ring a Ralikrossz Országos Bajnokság menetrendjében, a szezon hatodik fordulójaként október 16-17-én, a késői időponthoz képest kellemes időjárású hétvégén, a pályára ritkán jellemző szélcsendben. Az átalakításokon átesett, de autókat így is meggyötrő pályán Vass Zoltán egy negyedik, majd három harmadik helyet szállított a SuperCars-mezőnyben a kvalifikációs futamokon, de csak a selejtezők végére lett elégedett teljesítményével.

„A szombati napon még úgy éreztem, hogy inkább hazamennék, de aztán a vasárnap kárpótolt minket mindenért, össze tudtuk magunkat szedni” – kezdte beszámolóját Vass Zoltán. „Eleinte minden kanyart elmértem, rossz helyen fékeztem, zavaró volt a rengeteg por és estefelé a lemenő nap fénye. A negyedik előfutamon éreztem azt, mikor legurultam a pályáról, hogy ez nem volt rossz.”



A vegyes érzések ellenére Vass Zoltán második helyen volt a köztes eredménylistán: mivel a mezőnyt érintő technikai problémák miatt elődöntőt végül nem tartottak, ez a teljesítmény második rajtkockát jelentett a döntőben Kárai Tamás mellől.

„A hétvégi rajtjaim jól sikerültek, kivéve pont a döntőt, ahol befulladt az autóm. Azonban így is sikerült megőriznem a második helyet. Benyó Mátéval voltam csatában, aki a negyedik körben jött ki mögülem jokerkörre, ezért a következőben engem is kiküldtek a fiúk. A jokerről visszafele csak Máté mögé tudtam visszajönni, de ő a kigyorsításon elnézte a féktávot, és lecsúszott az ideális ívről. Én is nagyon siettem, és az én féktávom is kicsit hosszabb lett az ideálisnál. Miközben gyorsítottunk ki, lapjával találkozott a két autó. Én jöttem ki jól belőle, így enyém maradt a második pozíció az utolsó körben is. Végre a dobogón!” – részletezte a döntő eseményeit Vass Zoli. A felügyelőtestület bekérte a belső kamerás felvételeket: az esetet versenybalesetnek minősítették, az ellenfelet mégis megbüntették, mert nem rögzített a kamerája, és a szabályok értelmében ez az adott futamból való kizárást jelent.

„Embert és autót próbáló verseny volt, megszenvedte az Audi és Skoda is, amellyel Csaba szintén bejutott a döntőbe. Egy kanyart leaszfaltoztak a murvás részen, de máshol így is gödrös és poros volt a talaj. Az Audiban tönkrementek a gátlók, egy gyakorlatilag megsemmisült és az összes kardán elfogyott alóla. A Skodáról leszakadt a futómű és elgörbült az intercooler tartója. Gőzerővel készülünk a nyirádi versenyre, a fiúk dolgozni fognak éjjel-nappal, hogy mind a két autó rendben legyen addigra” – mondta Vass Zoltán, aki (mínuszolást nem tekintve) harmadik helyre jött fel a bajnokságban.

„Nem hittem, hogy ebben az erős mezőnyben ennyire az elejében tudunk maradni, gyakorlatilag végig. Nyilván örülnék, ha a harmadik helyet esetleg sikerülne megszerezni, de a negyedik pozícióval is beérem, ha az lesz a miénk, mert nem szégyellem bevallani, tényleg többen vannak, akik gyorsabbak nálam. Sokan állunk hasonló szinten, ezért ha én leszek a negyedik, annak az eredménynek már örülök” – tette hozzá a november 6-7-i nyirádi szezonfinálé előtt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: