Az év első versenyén a Slovakia Ringen győzött, majd szinte az összes többin a dobogón vagy negyedik helyen végzett. Szándékosan inkább a stabil teljesítményre törekedett?
Az autósportban ezt nem lehet kiszámolni, főleg a ralikrosszban. Az új szabályok alapján már az előfutamok után kapunk pontokat. Emiatt volt olyan nyirádi verseny, amelyiket nem én nyertem meg, mégis én hoztam haza a legtöbb pontot. A bajnokság végelszámolásánál pedig csak a pontok számítanak. Valójában azokon a versenyeken, amikor nem végeztünk a dobogón, mindig valamilyen műszaki hiba ért minket, valahol féltengelytörés, máskor váltóprobléma, az osztrák CEZ-futamon pedig a rajt után kilöktek. Ha valaki csak a ponttáblázatot nézi, akkor ezt nem látja.
A Suzuki azonban megbízható autó volt, egyetlen nagyobb meghibásodás sem szólt közbe, igaz?
Nem, abszolút megbízható volt. A féltengelytörés is azért történt, mert rámentem a kerékvetőre, kicsit jobban megdobta az autót a kelleténél. A váltó meghibásodása szintén egy külső behatás folyománya volt. Ha ezeket a problémákat leszámítjuk, akkor maximálisan megbízható volt a kocsi. Sokat köszönhetek a szervizeseimnek, a Simon-fivéreknek, hogy ilyen szuperül összerakták. Ma már nem engedheti meg senki azt a luxust, hogy nem egy top autóval áll oda, és úgy akar bajnokságot nyerni. Ami a mezőnyt illeti, az utolsó versenyen még öten voltunk esélyesek a bajnoki címre, ami magáért beszél. A célkitűzésünk az volt, hogy az éves dobogón végezzünk, nem is gondoltuk volna, hogy ilyen magabiztosan megnyerjük az első futamot. Ez aztán segített, hogy magasabbra tegyük a lécet, és ne érjük be a dobogós hellyel.
Az országos bajnokság mellett a Közép-Európai Zónabajnokságot is megnyerte. Melyik sikerre gondol szívesebben?
Ugye négy magyar futam tartozott ebbe a bajnokságba, ezen kívül versenyeztünk Maggiorában és Fuglauban, tehát egy olasz és osztrák futamon. Az első versenyeken nagy előnyre tettünk szert, nyertem Olaszországban is, utána kicsit elkényelmesedtünk, ezért pár versenyt kihagytunk. Az utolsó, osztrák futamra így muszáj volt elmenni, hogy bebiztosítsuk a bajnoki címet. Én alapvetően versenyezni szeretek, ezért inkább azt mondom, hogy a futamokra emlékszem vissza szívesen. Persze nagyobb büszkeséggel tölt el az, hogy egy nemzetközi porondon tudtunk helyt állni, de én inkább a versenyzés pillanatait élvezem. Ha az a végkifejlet, hogy megnyertük a bajnokságot, az egy igazi bónusz, hab a tortán.
Jogosan merül fel a kérdés, két bajnoki cím után mi következhet?
Az Európa-bajnokságon szeretnénk indulni, de azt be kell látni, hogy ode nem vagyunk még eléggé jók, felkészültek, ezen szeretnénk javítani, fejleszteni az autón. Kétéves projektet tervezünk, melyben az első évben szeretnénk a pályákkal, a versenyzőkkel és a környezettel megismerkedni, tanulni, tesztelni és fejlődni. A rákövetkező évben pedig a babérokra törni.