DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Off-road

Beépülve, 4. rész: Hol? Mikor? Hogyan? Mivel?

Versenyzői blogom előző részeiben a miérteket, illetve speciális felkészülésem részleteit már alaposan kiveséztem, de még nem mondtam el, pontosan melyik bajnokságban, milyen autóval, milyen csapat színeiben stb. fogok versenyezni. Most ennek is elérkezett az ideje.

Igyekszem a rövidségre törekedni, ezért következzenek a leglényegesebb kérdések és rájuk a lényegre törő válaszok.

Hol?

Ralikrossz ob / Magyar Kupa / Swift Kupa.

Milyen autóval?

A Magyar Kupa Swift géposztályában 1989-2004 között gyártott Suzuki Swift 1.3 8v típusú autókkal lehet elindulni. A széria típushoz képest minimális átalakítás engedélyezett. Ezek hasonló autók, mint amikkel a Junior Kupában is versenyeznek a 18 év alatti fiatalok.

A fotó csak illusztráció, köszönet érte Kollár Attilának


Miért ez a kategória?

Az engem érintő 18 év feletti korosztályban a Swift Kupa jelenti jelenleg a ralikrossz ob legolcsóbb ún. belépőszintjét, ahol a behatárolt módosítási lehetőségeknek köszönhetően nagymértékű (bár nyilván nem tökéletes) technikai egyenlőségről beszélhetünk. Ujházi Lászlótól, ismertebb nevén Tyuki bácsitól fogom bérelni a versenyekre az autót. Nem titok, hogy eredetileg az új Astra géposztályban való indulással szemeztem, de a Tyuki bácsival történt egyeztetés után egyértelművé vált számomra, hogy jelen pillanatban a Suzuki lesz az ideális választás. Ráadásul, utcán is egy pont ilyen autóval közlekedem. Az is érvként szólt a Swift Kupa mellett, hogy az előfutamokban még a Magyar Kupa népes és színes mezőnyével megyünk majd együtt, de a döntőt már külön fogjuk futni. Így a nagy mezőnyben való megméretés mellett a döntőfutam izgalmait is megkapjuk majd minden versenyhétvégén, ahol már csak az azonos technikák ellen kell majd bizonyítanunk.

Kik lesznek az ellenfelek?

Jelenlegi információim szerint a Swift Kupában idén öten leszünk indulók: Majerszky Gábor, Szegfű István, Szegfű Adrienn, Madari Tamás és én. Ez a minimum létszám, amely ahhoz szükséges, hogy a géposztály versenyei teljes pontszámmal értékelhetőek legyenek a bajnokságban, így talán még örülnek is nekem az ellenfelek! Én mindenesetre örülök nekik, és nagyon nagy izgalommal tölt el, hogy idén velük egy mezőnyben versenyezhetek, és persze a Magyar Kupa többi résztvevőjét is próbálom majd üldözőbe venni, megszorongatni az előfutamokban.

Melyik egyesület égisze alatt fogok versenyezni?

Az M-F Motorsport tagjaként váltom ki életem első versenyzői licenszét. Egy olyan csapatról van szó, amelyet személy szerint nagyon nagyra tartok, és rendkívüli módon tisztelem őket eredményeik, de főképp gondolkodásmódjuk, példamutató törekvéseik és bátor, merész célkitűzéseik miatt. Megtisztelő, hogy a nevüket adják első apró-cseprő (egyelőre erősen kétes kimenetelű) lépéseimhez, amiket autóversenyzőként fogok megtenni.

A fotó csak illusztráció, köszönet érte Kollár Attilának

Lesznek-e támogatóim?

Sokan kérdeztétek ezt tőlem az utóbbi időben, valójában mindenkinek az első kérdései között szerepelt ez, amikor a versenyzésem szóba került. Úgy terveztem, hogy nem lesznek támogatóim, de azóta kaptam már egy nagyon kedves felajánlást, ami annyira megtisztelő volt, hogy nem tudtam rá nemet mondani. De pénzmozgás itt sem lesz, csak egy barter jellegű együttműködés. Anyagi támogatást egyelőre nem is szeretnék, úgy gondolom, hogy előbb a pályán kell ezt kiérdemelnem megfelelő eredmények elérésével. Viszont, ha bárkinek van lehetősége és szándéka autóversenyzőket szponzorálni, akkor nyugodtan keressen meg, mert tudok mondani neki kapásból 2-3 nálam fiatalabb és nagyobb reményű versenyzőt, akiket én személy szerint több értelmét látnám támogatni. Mert ők még többre vihetik. Én pedig jelen állás szerint csak egy évet tervezik itt, azt már korábban kifejtettem, hogy miért, milyen okokból és milyen céloktól vezérelve. Tehát a szó szoros értelmében vett szponzorom biztosan nem lesz.

Mik lesznek a célok az eredmények tekintetében?

Az első célom, hogy egy ligában játsszak a többiekkel, ne lógjak ki hátrafelé a sorból, és meccsben legyek velük (ne feledjük, hogy jelen állás szerint én leszek az egyetlen újonc a Swift Kupa mezőnyében, és többek között abszolút magyar bajnok is lesz ott). Amint ez megvan, azon nyomban kitűzöm magam elé a következő apró kis célt, aztán a következőt és így tovább, akár már az autóban, futam közben. Így szeretném egyik lépést tenni a másik után, de egyszerre mindig csak egy, az éppen következő cél fog lebegni a szemeim előtt. Amúgy pedig szeretnék minél többet fejlődni, anélkül, hogy túlgörcsölném ezt az egészet, hiszen szeretném kiélvezni minden egyes pillanatát.

A fotó csak illusztráció, köszönet érte Kollár Attilának

Mikor?

A 2015-ös ralikrossz ob első versenyét március 21-22-én rendezik a Slovakiaringen. Ez a verseny már a nyakunkon van, ami nem csoda, hiszen ez lesz az idei év legelső olyan versenye, amely az MNASZ által elismert valamely szakág bajnokságának részét képezi. Ennek megfelelően minden, az induláshoz szükséges dokumentumot nagyon sietve kellett beszerezni, ennek (helyenként rendkívül kalandos) menetéről és részleteiről blogom egy későbbi részében fogok beszámolni.

Hány futamon fogok indulni? 

Az idei bajnokság hét futamból áll, és én úgy tervezem, hogy mindegyik versenyen rajthoz fogok állni. Íme, az előzetes versenynaptár:

A 2015-ös ralikrossz ob előzetes versenynaptára:
Márc.21-22. Slovakiaring
Ápr.4-5. Máriapócs
Máj.24-25. Máriapócs
Jún.6-7. Nyirád
Szept.12-13. Greinbach
Okt.3-4. Nyirád
Okt.23-24. Máriapócs
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: