DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Off-road

Bánkuti új Citroen DS3-ast épít 2016-ra

Bár még alig ért véget a 2014-es versenyszezon, semmi kétségünk ne legyen afelől, hogy a csapatok műhelyében már réges-régen megkezdődött a következő idényre való felkészülés. Sőt, vannak, akik hosszabb távra terveznek, és párhuzamosan már 2016-ra és az azt követő évekre is készülnek. Közéjük tartozik Bánkuti Gábor is.

„Haladni kell a korral, és már jó ideje tervezzük egy új versenyautó építését a meglevő Peugeot 206-osunk mellé” – kezdte a Bánkuti MotorSport kilencszeres magyar bajnok versenyzője, aki továbbra is hosszabb távra tervez a ralikrosszban. „Nemrég voltunk kint Németországban, ahonnan hazahoztunk egy sérült Citroen DS3-as karosszériát. A célunk az, hogy ebből az autóból 2016 év elejére egy olyan ütőképes versenytechnikát hozzunk létre, amellyel újra elkezdhetünk eredményesen szerepelni nemzetközi szinten, a Super1600-as Európa-bajnokság mezőnyében.”



Hogy miért csak 2016? „Jó munkához idő kell, és legfőképpen sok-sok pénz!” – mondja nevetve Gábor. „Nagyon komoly anyagi erőforrásokat kell mozgósítani egy ilyen autó megépítéséhez, ezért lépésről lépésre, fokozatosan fogunk haladni, mert nem akarunk félmegoldásokkal élni.  Túl sok kompromisszumot kellene kötnünk ahhoz, hogy a jövő évadra versenykész állapotot érjünk el, de nem ez a célunk. Mi az Európa-bajnokságra készülünk, mert szeretnénk megmutatni, hogy továbbra is fel tudjuk venni a harcot Európa legjobb csapataival.”

Mit lehet tudni a most megvásárolt karosszériáról? Hol futott ez az autó előtte? Mi mindent kell rajta átalakítani? „A német rali-bajnokságban futott az autó, így a bukócsövezésre például nem lesz gondunk, az már megvan. A legfontosabb feladat az lesz, hogy könnyítsünk a vázon, emellett a tűzfalat is hátrébb akarom rakni, hogy több hely jusson a motortérben található alkatrészeknek. Az FIA 2015-ös, új technikai szabályai hamarosan megjelennek, meglátjuk, milyen új lehetőségeink lesznek még az építésnél, mert nagyon sok ötletem van a fejlesztésre vonatkozóan. Ideális esetben jövő év vége előtt elkészülhet az autó, és néhány versenyen el tudunk indulni vele tesztjelleggel, de én nagyobb esélyt látok arra, hogy 2016 év elején állítsuk üzembe, úgyhogy ezt a dátumot tűztük ki magunk elé célként” – mondta el a pilóta, aki (Szabó Krisztián idei olasz kontinensviadalon aratott dobogós helyezéséig) hosszú éveken át számított a legeredményesebb magyar ralikrossz-versenyzőnek az Európa-bajnokság történetében, a 2006-os nyirádi Eb és a 2007-es belga Eb-futamokon elért 4. helyeivel. 

2016 előtt azonban lesz még egy bajnoki szezon, és Bánkuti természetesen erre az idényre is gőzerővel készül. „2015-ben még a Peugeot 206-ossal fogok rajthoz állni a magyar bajnokságban. A beépítésre kerülő motor jelenleg Csehországban készül, ott lesz programozva és fékpadozva is. Ez jelentős könnyebbség lesz számomra, mivel a hazahozatal után csak be kell szerelnünk a helyére, több teendőnk nem lesz vele. Idén rengeteg problémánk volt a motorokkal, úgyhogy télen erre a területre helyezzük a legnagyobb hangsúlyt, ebben kell komoly javulást és előrelépést elérnünk. Új motor építése is szóba került, de ezt még meglátjuk… Amennyiben a DS3-as mellett lesz még (anyagi) „erőnk”, úgy a 206-os futóműve is átépítésre kerüli” – zárta aktuális helyzetjelentését Bánkuti Gábor.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: