Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A szatellit partnercsapat, a Trackhouse után csütörtökön a gyári Aprilián volt a sor, hogy leleplezze 2025-ös MotoGP-motorja festését. A noalei gyártó a szokásosnál nagyobb feneket kerített az eseménynek, amelyre Olaszországban került sor.
Ennek oka volt, hiszen az Aprilia teljesen új gyári párossal vág neki az évadnak, miután Aleix Espargaro visszavonult, Maverick Vinales pedig a Tech3 KTM-hez igazolt. A helyükre érkezett a Pramac Ducatitól a regnáló világbajnok, Jorge Martin, mellé pedig a VR46-tól átigazoló Marco Bezzecchi. A tesztmotoros személye változatlan, továbbra is Lorenzo Savadori tölti be ezt a posztot.
A versenyzők mellett két fontos új vezető is bemutatkozott a rendezvényen: Fabiano Sterlacchini technikai igazgató, valamint Paolo Bonora, az Aprilia Racing új csapatmenedzsere – de természetesen jelen volt Massimo Rivola vezérigazgató is.
A fő attrakció természetesen az RS-GP leleplezése volt: a dizájn nagyrészt változatlan, továbbra is főként fekete színben pompáznak az Aprilia gyári versenygépei, némi pirossal és fehérrel fűszerezve.
Az esemény egyik nagy kérdése volt, hogy vajon Martin továbbra is a #89-es rajtszámmal fog versenyezni vagy a címvédőknek járó #1-es kerül fel a motorja elejére. Nos, a spanyol végül nem meglepő módon utóbbi mellett tette le a voksát, ezzel is némileg fricskát mutatva a helyette Marc Marquezt előléptető Ducatinak, hogy elhozta tőlük az #1-es számot. Martin el is mondta, hogy egy pillanatig sem volt ez számára kérdés, hiszen ezért harcolt egész karrierje során.