Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ahogy a pénteki napot, úgy a szombat délelőtti tét nélküli szabadedzést is Marc Marquez zárta az élen a MotoGP Thaiföldi Nagydíján. Mögötte Franco Morbidelli, valamint Francesco Bagnaia, Jorge Martin sorrendben a két bajnokaspiráns következett – az FP2 után pedig a kétrészes időmérő.
Amelynek első szakaszában az első napot a top 10-en kívül záró motorosok gurultak pályára. A továbbjutást a két Fabio harcolta ki: első helyen némi meglepetésre a nagy mentést is bemutató yamahás Quartararo, másodikon a VR46-nál a hamarosan esedékes vállműtétje miatt idei utolsó futamát teljesítő Di Giannantonio. Kiszorult így a Q2-ből többek között a két gyári KTM-es, valamint a Brad Binder és Jack Miller közé ékelődő apriliás Aleix Espargaro.
A második etapban már érkeztek a leggyorsabbak is, Bagnaia pedig egyből új körrekordot repesztve ragadta magához a kezdeményezést, fél tizedmásodperccel előzve Martint, míg Marquez három tizedmásodperces hátránnyal foglalta el mögöttük a harmadik pozíciót.
A hajrában aztán előbb Marquez, majd – két piros szektor után – Martin is elesett (ahogy amúgy Morbidelli is), Bagnaia viszont tovább gyorsult: 1:28,7-es pályacsúccsal húzta be a burirami pole-t. A gyári Ducati kettős sikernek örülhetett, mivel Enea Bastianini feljött másodiknak, így vb-éllovasként Martinnak be kellett érnie a harmadik rajthellyel.
Marquez elé még Marco Bezzecchi is befurakodott, míg melléjük az utóbbi idők legjobb yamahás időmérőjét produkáló Quartararo fért még be a második sorba, megelőzve Pedro Acostát, Fabio di Giannantoniót, Alex Marquezt, Maverick Vinalest, Morbidellit és a legvégén szintén eleső Johann Zarcót. Folytatás itthoni idő szerint délelőtt 10 órakor a sprintfutammal.
Az időmérő végeredménye:
1. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'28.700 | - |
2. | Enea Bastianini | Ducati | 1'28.932 | 0.232 |
3. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'29.130 | 0.430 |
4. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'29.324 | 0.624 |
5. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'29.386 | 0.686 |
6. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'29.408 | 0.708 |
7. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'29.419 | 0.719 |
8. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'29.435 | 0.735 |
9. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'29.527 | 0.827 |
10. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'29.628 | 0.928 |
11. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'29.736 | 1.036 |
12. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'29.797 | 1.097 |
Nem jutott Q2-be: | ||||
13. | Brad Binder | KTM | 1'29.535 | |
14. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'29.568 | |
15. | Jack Miller | KTM | 1'29.773 | |
16. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'29.828 | |
17. | Alex Rins | Yamaha | 1'29.835 | |
18. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'29.903 | |
19. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'30.045 | |
20. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'30.102 | |
21. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'30.137 | |
22. | Lorenzo Savadori | Trackhouse Aprilia | 1'30.592 |