A múlt heti shakedown és a kedden kezdődő hivatalos teszt között, már Sepangban rántotta le a leplet 2024-es motorjáról a Yamaha gyári alakulata. A színvilág gyakorlatilag változatlan maradt, továbbra is a sötétkék és a névadó szponzori szerepkört betöltő Monster logója dominálja a festést.
Ezen kívül azonban akad változás bőven a hangvillásoknál. A 2021-es világbajnok Fabio Quartararo ül továbbra is az egy M1-esen, ugyanakkor csapattársa immár Alex Rins lesz.
Emellett történt átszervezés a technikai stábban is: Kazuhiro Masuda lett a YZR-M1-es projekt új vezetője, Massimo Bartolini pedig az új technikai igazgató – ők mindketten szorosan együtt fognak dolgozni Takahiro Sumival, a Yamaha motorsport-fejlesztési részlegének vezetőjével.
A japán gyártó tavaly az elmúlt két évtized leggyengébb szezonját futotta, 2003 óta először maradtak futamgyőzelem nélkül a MotoGP-ben. A 2024-es motor kapcsán a kedvezmények révén már a shakedownon részt vevő Quartararo elmondta: nem érzi jobban magát az új gép nyergében, de látja benne a potenciált. A francia többször jelezte már: ha nem produkálnak előrelépést, 2024 végén elhagyhatja a Yamahát.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!