DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
Motor

Aprilia-uralom pénteken, Quartararo csak a 14.

Délelőtt Vinales, délután Espargaro vezette kettős sikerre Termasban a noalei gyártót, megelőzve a Ducati-armadát. Quartararo a Q2-be sem jutott be.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Alig néhány nappal a portimaói szezonnyitó után már az Argentin Nagydíj pénteki szabadedzésein volt jelenése a MotoGP mezőnyének. Amely igen foghíjas volt a múlt hétvégi balesetek és sérülések miatt, hiszen Pol Espargaro, Enea Bastianini, Miguel Oliveira és Marc Marquez is hiányzott, ráadásul egyiküket sem pótolta a csapata – igaz, a Gas Gas Tech3 már most bejelentette, hogy a soron következő Amerikai GP-től kezdve a MotoGP-ből 2017 után a Gilbert-szindrómája miatt eltűnt, idén pedig Moto2-es, IDM-es és Superbike-világbajnoki kitérő után a KTM tesztcsapatában kikötő Jonas Folger helyettesíti Espargarót. A számos sérülést begyűjtő spanyol kapcsán amúgy Hervé Poncharal Tech3-főnök elmondta: elhagyhatta az intenzív osztályt, s már néhány lépést is megtett.

Rátérve a pályán zajló eseményekre: az első edzésen kettős Aprilia-siker született – azok után, hogy tavaly Aleix Espargaro itt szerezte meg a noalei gyártó első diadalát. Ezúttal a csapattárs Maverick Vinales volt a gyorsabb kettejük közül, aki csütörtökön el is mondta, hogy a jelenlegi beállítások jobban passzolnak a stílusához, mint a korábbiak. A két gyári apriliás mögött Jorge Martin lett a harmadik legjobb ducatisként, s a top 10 többi helyére a meglepetésre negyedik hondás Takaaki Nakagamin és a yamahás Franco Morbidellin kívül csak a bolognai márka motorosai fértek oda.

motogp-aleix-espargaro



A tréning egyik fő vesztese Fabio Quartararo volt, aki csupán 15. lett: a francia a csütörtöki médianapon elmagyarázta, hogy hiába léptek előre végsebesség terén, az egykerekezés miatt nemigen tudják átvinni a kigyorsítási fázisban a pályára a motorerőt, s emiatt az időmérőn nem tudnak jó köridőt összerakni, a futamon pedig képtelenek előzéseket előkészíteni. Az edzés krónikájához tartozik még Alex Rins bukása, aki a hétvégére megkapta Marc Marquez Honda-vázát.

Bár a felhők vészjóslóan gyülekeztek, a délutáni második edzést is megúszták eső nélkül a versenyzők. Ennek ellenére az egyórás gyakorlás utolsó harmadában jártunk már – hiszen előtte főként a hosszabb etapokra koncentráltak a csapatok –, amikor Martin révén új összetett éllovast köszönhettünk a tabellán. Ez azonban csak a tűzijáték kezdete volt: az Apriliák hamar válaszolták a Pramac versenyzőjére, de megfordult a közvetlen élbolyban a címvédő Francesco Bagnaia, valamint a VR46 Ducati párosa is.

A hajrá végül ismét a gyári Apriliáknak sikerült a legjobban, ám ezúttal Espargaro végzett az első, Vinales pedig a második helyen. Őket Marco Bezzecchi és Luca Marini követte a VR46 Ducatival, majd jött a két Pramac és általuk közrefogva a címvédő és vb-éllovas Bagnaia. A top 10-be és ezáltal a Q2-be bejutott még kisebb meglepetésre a két LCR Honda, azaz Nakagami és Rins, valamint a közéjük ékelődő Morbidelli. Az olasz mentette a Yamaha becsületét pénteken, a 2021-es világbajnok Quartararo ugyanis látványosan szenvedett: mindössze a 14. lett. Igaz, a mezőny döbbenetesen szoros: még a sereghajtó Raul Fernandez is csupán bő egy másodperccel maradt el Espargarótól.

A program magyar idő szombat délután folytatódik a tét nélküli szabadedzéssel, majd az időmérővel, 20 órakor pedig jön a sprint.

Az edzések összesített eredményei (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Aleix Espargaró Aprilia Racing 1'38.518  
2. Maverick Vińales Aprilia Racing 1'38.680 0.162
3. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'38.767 0.249
4. Luca Marini VR46 Ducati 1'38.833 0.315
5. Johann Zarco Pramac Ducati 1'38.909 0.391
6. Francesco Bagnaia Ducati Team 1'38.944 0.426
7. Jorge Martín Pramac Ducati 1'39.006 0.488
8. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'39.071 0.553
9. Franco Morbidelli Monster Yamaha 1'39.080 0.562
10. Alex Rins LCR Honda 1'39.117 0.599
11. Álex Márquez Gresini Ducati 1'39.184 0.666
12. Brad Binder KTM Factory 1'39.202 0.684
13. Joan Mir Repsol Honda 1'39.237 0.719
14. Fabio Quartararo Monster Yamaha 1'39.264 0.746
15. Fabio Di Giannantonio Gresini Ducati 1'39.288 0.770
16. Jack Miller KTM Factory 1'39.376 0.858
17. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'39.561 1.043
18. Raúl Fernández RNF Aprilia 1'39.575 1.057
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: