DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Motor

Az első fecske: íme, a 2023-as Monster Yamaha

A MotoGP-s csapatok közül elsőként a hangvillások gyári versenygépéről rántották le a leplet: némileg átalakított dizájnt kapott Quartararóék idei motorja.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A MotoGP-érában először csak a gyári csapattal képviselteti magát a MotoGP-ben a Yamaha, miután az eddigi szatellit partnerük, az RNF Racing idén már Apriliákkal fog versenyezni. A gyári istálló azonban elsőként ejtette meg csapatbemutatóját, amelynek helyszíne Indonézia, Jakarta volt, s ahol természetesen az M1-es idei dizájnjáról is lehullt a lepel.

A színséma változatlan: továbbra is a sötétkék és a fekete dominál, a névadó szponzor Monster logójával és zöldjével vegyítve, ugyanakkor némileg az arányok változtak, valamint feltűnt egy kis narancssárga is a a Beta jóvoltából a motorok elejére. Lin Jarvis, a Yamaha ügyvezetője elmondta: agresszívebb megjelenést szerettek volna elérni, amely a céljaikat is kifejezi, hiszen „csatába, háborúba vonulnak” idén a MotoGP-ben.

A versenyzői felállás változatlan: idén is a 2021-es világbajnok, s tavaly nagy csatában összetettbeli ezüstérmet szerző Fabio Quartararo, valamint a 2020-ban vb-ezüstig jutó, de az elmúlt másfél évben csak önmaga árnyékaként küszködő Franco Morbidelli szerepel a színeikben. Quartararo elmondta: a felkészülési időszaka nem volt zökkenőmentes, motokrosszedzés közben ugyanis megsérült a keze, de mostanra teljesen felgyógyult, s olasz kollégájával együtt alig várják, hogy a sepangi teszten újra felülhessenek az M1-esre.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: