Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Bár az egyéni világbajnoki pontversenyben Francesco Bagnaia csak a vasárnapi Ausztrál Nagydíj után vette át a vezetést a kieső Fabio Quartararóról, az eredmények mégis arról tanúskodnak, hogy a Ducati jelenleg a legjobb versenygép a MotoGP-ben. Az eddigi 18 nagydíjból 11-et a bolognai gyártó versenyzői nyertek: hetet Bagnaia, négyet pedig a Gresinit erősítő Enea Bastianini.
Még szembetűnőbb a fölény, ha az időmérőket vizsgáljuk: 14 alkalommal zsebelte be a pole-pozíciót ducatis motoros (rajtuk kívül Aleix Espargaro kétszer, Quartararo és Marc Marquez pedig egyszer-egyszer bizonyult a leggyorsabbnak kvalifikáción). Ami pedig végképp beszédes, hogy ezt a 14 rajtelsőséget hét különböző versenyzővel érték el: egyedül Luca Marini nem szerzett pole-t a ducatisok közül 2022-ben, de például még a tempó tekintetében legtöbbször elmaradó Fabio di Giannantonio is büszkélkedhet időmérős elsőséggel.
Nem csoda, hogy Marquez nemrég már a Ducati-kupa jelzőt használta, az Ausztrál Nagydíj után pedig – amelyen ugyan Alex Rins és Marquez révén egy Suzuki és egy Honda hozta el az első két helyet, de őket hat Ducati követte – Aleix Espargaro jegyezte meg, hogy egyértelműen a Desmosedici GP a legjobb motor jelenleg a királykategóriásban:
„Mókás, mert nem is olyan rég, három-négy hónapja mindenki azt mondta, hogy az Aprilia az új Ferrari. Tudtam, hogy jó a motorunk és sokat fejlődött, de egyáltalán nincs a rajtrács legjobb motorjának szintjén. Soha nem is volt, de rengeteg hibát elkövettek a szezon elején. De ha megnézzük a Ducatik mai eredményét… nem akarom ezt a szót használni, de nevetséges. Láthatjuk, hogy az összes versenyző ott van az élen, az első hatban, nem számít, ki ül a motor. Roppant frusztráló” – idézi az Apriliával 27 pontos hátránnyal harmadik helyen álló spanyolt a The Race.
Az, hogy a Ducati ennyire versenyképes szinte az összes versenyzőjével, Bagnaia számára is egyértelműen előnyt jelent a vb-harcban. Már a Thaiföldi GP-n is láthattuk, hogy Johann Zarco az utolsó körökben nem támadta az olaszt a dobogós helyekért, Phillip Islanden pedig az év újonca címet bebiztosító Marco Bezzecchi nem vállalt extra kockázatot, amikor honfitársa mögé ért.
Buriram után Zarco beszélt arról, hogy a Ducati kérése annyi volt, hogy győzelemről vagy pódiumról senkinek nem kell lemondania Bagnaia priorizálása miatt, de dobogón kívüli helyekért ne menjenek bele semmi őrültségbe a csata hevében ellene. A motorok darabszáma és ereje révén a bolognaiaknak lehetőségük van ilyesfajta taktikázásra, míg két ellenfelüknek esélye sincs hasonló támogatást kapni: a Yamahánál egyedül Quartararo képes érdemi eredményeket szállítani, míg az Apriliánál Maverick Vinales ugyancsak elvétve találja magát az élbolyban.