Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Andrea Dovizioso már 2021-re is ülés nélkül maradt a Ducatival való szakítása után, ám a Maverick Vinales körüli balhé után lehetőséget kapott a Yamaha szatellit csapatánál, a Petronas SRT-nél, amely RNF Racing néven 2022-re állandó helyet biztosított az olasznak. Az eredmények azonban csalódáskeltők voltak, a korábban nagydíjakat nyerő és háromszor vb-ezüstérmet szerző olasz a top 10-be sem tudott beférkőzni egyetlen versenyen sem.
Azt már korábban elmondta Dovizioso, hogy mivel nem tudott versenyképes lenni, biztosan nem marad 2023-ra a MotoGP-ben. A nyári szünetet követő első futam, a Brit GP csütörtöki napján viszont a Yamaha bejelentette, hogy a versenyző úgy határozott, már hazai versenye, a misanói San Marinó-i Nagydíj után szögre akasztja a bukósisakját, azaz mindössze három viadal (Silverstone, Spielberg és Misano) maradt hátra a 36 éves motoros karrierjéből.
Dovizioso a közleményben elmondta, hogy 2012 óta, amikor a Tech3 Yamahánál szerepelt, arra vágyott, hogy gyári szerződést kapjon a hangvillásoktól, s bár a szatellit alakulatuknál, de ez a lehetőség megadatott neki a tavalyi évad közepén. „Sajnos azonban az utóbbi években alaposan megváltozott a MotoGP. Nagyon megváltozott azóta a helyzet: nem éreztem kényelmesen magam a motoron, és nem tudtam kihozni belőle a maximumot a csapat és a Yamaha folyamatos támogatása ellenére sem” – fogalmazott. „Az eredmények gyengék voltak, de így is roppant fontos tapasztalatként értékelem ezt. Amikor ilyen sok a nehézség, tudnod kell kezelni a helyzetet és az érzelmeidet.”
„Nem értük el a kitűzött célokat, de végig konstruktívak voltak az egyeztetések a Yamaha mérnökeivel és a csapattagokkal. Hűségesek voltunk és professzionális maradt a kapcsolatunk a legkritikusabb pillanatokban is, ami nem volt magától értetődő. Köszönöm a Yamahának, a csapatomnak és a WithU-nak a támogatást. Nem alakult jól a kalandunk, de megérte megpróbálni. A kalandom véget ér Misanóban, de a kapcsolat megmarad az ebben érintett emberekkel. Köszönet mindenkinek!”
Dovizioso helyét az Aragóniai Nagydíjtól kezdődően a Yamaha tesztmotorosa, Cal Crutchlow veszi majd át az RNF Racingnél Darryn Bindernél. Ami a 2023-as felállást illeti: a híresztelések szerint Razlan Razali Apriliára váltó istállója Miguel Oliveirát és Raul Fernandezt indíthatja jövőre, de mindkét esetben pletykáról van még csak szó.