Néhány éve még a világbajnoki címért küzdött a királykategóriában háromszoros ezüstérmes Andrea Dovizioso, 2020 végén mégis állandó ülés nélkül maradt. Nem kellett azonban túl sokáig várnia, az emlékezetes Vinales-Yamaha botrány után ugyanis a spanyolt menesztették a gyári csapattól a tavalyi év közepén.
Helyét a Petronas-Yamahánál versenyző Franco Morbidelli foglalhatta el, az ő megüresedő helyére hívták vissza Doviziosót, aki elfogadta az ajánlatot. A veterán olasz azonban azzal szembesült, hogy a csapat közel sem annyira versenyképes, mint akárcsak egy évvel korábban, a pontszerző helyekért is nagyon meg kell küzdeni.
Akkori csapattársa, Valentino Rossi év végén visszavonult, Dovizioso pedig az idei év végén távozik a sorozatból. „Egészen biztos, hogy jövőre már nem fogok a MotoGP-ben versenyezni. Mindig is azt mondtam korábban, hogy ha nem ülhetek versenyképes gépen, akkor nem is szeretnék itt lenni” – idézi az olasz motoros szavait a Crash.net szakoldal.
„Húsz éve először meg sem próbáltam helyet szerezni magamnak a következő szezonra. Teljesen nyugodt vagyok a döntésem miatt. Egyszer egy fél évet már kipróbáltam úgy, hogy nem versenyeztem, úgyhogy van tapasztalatom, milyen visszavonulni és azt kell mondanom, nem nehéz elfogadni.”
„Nem kérdés, hogy nem így szeretném befejezni a szezont, mert sokkal jobb, amikor az ember versenyképes. Isteni, amikor az ember azt érezheti, hogy képes remek köridőkre és a legjobb pozíciókért harcolhat, ahogy ezt korábban mindig is tettem. De ezt nem mi határozzuk meg, mi és hogyan történjen a pályafutásunkban.”
„Teljesen szokatlan a Yamahát vezetni mostanában. A motor jól fordul és remekül fékez, ugyanakkor más részeket tekintve már nem annyira van rendben. Ha nem olyan a motorozási stílusod, mint Fabiónak (Quartararo), rendkívül nehéz ezzel a géppel versenyképesnek lenni. Fabio nem véletlenül nyer ilyen gyakran, tehát a motorban van potenciál.”
„Ugyanakkor az elmúlt években rengeteg versenyző panaszkodott a motor vezetése miatt, Morbidellinek és nekem is teljesen eltérő a stílusunk egymástól, mégis hasonló (gyenge) eredményeket mutatunk fel. Ha a négy motorból mindig csak egy van elöl, akkor az azt jelenti, hogy csak azzal a stílussal lehet valaki versenyképes a jelenlegi géppel.”
„Megfigyelhetjük, hogy a másik japán gyártónál is ugyanígy van, az elsőszámú versenyzőhöz passzol a motor (Yamaha és Honda), de a többi motoros jócskán le van maradva hozzájuk képest. Korábban, 2012-ben már versenyeztem a Yamahával, akkor jobban ment, de azóta sokat változott a motor. Jelenleg ez a helyzet” – tette hozzá Dovizioso.