DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Motor

Dovizioso távozik a MotoGP-ből

A 36 esztendős, népszerű olasz motoros egyszer már csapat nélkül maradt másfél évvel ezelőtt, mostani távozása azonban véglegesnek tűnik, nem lesz ott a 2023-as rajtrácson.

Néhány éve még a világbajnoki címért küzdött a királykategóriában háromszoros ezüstérmes Andrea Dovizioso, 2020 végén mégis állandó ülés nélkül maradt. Nem kellett azonban túl sokáig várnia, az emlékezetes Vinales-Yamaha botrány után ugyanis a spanyolt menesztették a gyári csapattól a tavalyi év közepén.

Helyét a Petronas-Yamahánál versenyző Franco Morbidelli foglalhatta el, az ő megüresedő helyére hívták vissza Doviziosót, aki elfogadta az ajánlatot. A veterán olasz azonban azzal szembesült, hogy a csapat közel sem annyira versenyképes, mint akárcsak egy évvel korábban, a pontszerző helyekért is nagyon meg kell küzdeni.

Akkori csapattársa, Valentino Rossi év végén visszavonult, Dovizioso pedig az idei év végén távozik a sorozatból. „Egészen biztos, hogy jövőre már nem fogok a MotoGP-ben versenyezni. Mindig is azt mondtam korábban, hogy ha nem ülhetek versenyképes gépen, akkor nem is szeretnék itt lenni” – idézi az olasz motoros szavait a Crash.net szakoldal.

„Húsz éve először meg sem próbáltam helyet szerezni magamnak a következő szezonra. Teljesen nyugodt vagyok a döntésem miatt. Egyszer egy fél évet már kipróbáltam úgy, hogy nem versenyeztem, úgyhogy van tapasztalatom, milyen visszavonulni és azt kell mondanom, nem nehéz elfogadni.”

A Yamaha a jelek szerint teljesen Quartararo igényeire lett szabva, a többiek szenvednek


„Nem kérdés, hogy nem így szeretném befejezni a szezont, mert sokkal jobb, amikor az ember versenyképes. Isteni, amikor az ember azt érezheti, hogy képes remek köridőkre és a legjobb pozíciókért harcolhat, ahogy ezt korábban mindig is tettem. De ezt nem mi határozzuk meg, mi és hogyan történjen a pályafutásunkban.”

„Teljesen szokatlan a Yamahát vezetni mostanában. A motor jól fordul és remekül fékez, ugyanakkor más részeket tekintve már nem annyira van rendben. Ha nem olyan a motorozási stílusod, mint Fabiónak (Quartararo), rendkívül nehéz ezzel a géppel versenyképesnek lenni. Fabio nem véletlenül nyer ilyen gyakran, tehát a motorban van potenciál.”

„Ugyanakkor az elmúlt években rengeteg versenyző panaszkodott a motor vezetése miatt, Morbidellinek és nekem is teljesen eltérő a stílusunk egymástól, mégis hasonló (gyenge) eredményeket mutatunk fel. Ha a négy motorból mindig csak egy van elöl, akkor az azt jelenti, hogy csak azzal a stílussal lehet valaki versenyképes a jelenlegi géppel.”

„Megfigyelhetjük, hogy a másik japán gyártónál is ugyanígy van, az elsőszámú versenyzőhöz passzol a motor (Yamaha és Honda), de a többi motoros jócskán le van maradva hozzájuk képest. Korábban, 2012-ben már versenyeztem a Yamahával, akkor jobban ment, de azóta sokat változott a motor. Jelenleg ez a helyzet” – tette hozzá Dovizioso.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: