DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Motor

Espargaro elmondta, mit nézett be az utolsó körben

Túl korai ünnepléssel dobta el magától a Katalán GP második helyét az Aprilia spanyolja, aki bocsánatot kért csapatától. Szerinte Quartararo nem gyorsabb, hanem okosabb volt nála vasárnap.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A pole-pozícióból indulva a szabadedzéseken látott tempója alapján a győzelemre is esélyesnek tűnt Barcelonában Aleix Espargaro, ám Fabio Quartararo már a startnál megelőzte őt, utána pedig az apriliás a Pramac Ducatit erősítő Jorge Martinnal vívott a második helyért, miközben a yamahás francia elhúzott az élen. Mikor azonban úgy tűnt, az ezüstérem megvan Espargarónak, az utolsó kör elején váratlanul lelassított: mint kiderült, azt hitte, már vége van a versenynek, ezért integetni kezdett a közönségnek. Az első kanyar után kapcsolt a spanyol, aki végül egy ötödik helyet mentett a hihetetlen hibája után.

„Az egyetlen dolog, amit mondhatok, hogy bocsánatot kérek a csapatomtól. Ez egy olyan hiba, ami nem elfogadható ebben a kategóriában. Teljes mértékben az én hibám” – nyilatkozta a leintés után a szemmel láthatóan összetört és csalódott Espargaro, akinek szavait a The Race idézi. A motoros elmagyarázta, mit nézett be:

espargaro-motogp-barcelona



„A bokszfalam túl közel van az első kanyarhoz, konkrétan a miénk az első, ezért nem volt időm a körszámlálót és a Martinhoz képesti különbséget is megnézni. A határon mentem, ezért csak a Martinnal szembeni előnyömet néztem, ami hat tizedmásodperc volt, aztán pedig az eredményjelző toronyra néztem a körszámlálóért. Ott L1-et láttam, így tettem még egy kört, de nem emlékeztem rá, hogy Barcelonában az utolsó kört L0-val jelölik, nem L1-gyel. Ezért elvettem a gázt az egyenesben.”

Espargaro számára azért is lesújtó ez a hiba, mivel így további kilenc ponttal nőtt a Quartararóval szembeni hátránya, amely így hirtelen 22 egységnyire ugrott. „Nagyon sajnálom a csapatot. Tudom, hogy nem volt olyan tempóm ma a győzelemhez, mint Fabiónak, de ha le akarom győzni őt a bajnokságban, akkor nem követhetek el ilyen hibákat. Ma kilenc pontot dobtam el, úgyhogy nagyon sajnálom.”

Pedig az Aprilia versenyzője úgy érzi, a futam elején tarthatta volna a lépést a címvédővel, de elmondása szerint túl óvatos volt a gumikkal: „Tegnap a Michelin és a csapatom is komoly aggodalmat ültetett belém, hogy nagyon elhasználom a gumit, legyek kíméletes az első körökben. És végül túl kíméletesnek bizonyultam, mert a végén, amikor megelőztem Martint, 1:41 közepi köröket tudtam futni és el tudtam szakadni. Úgy gondolom, Fabio nem volt gyorsabb nálam, csak okosabb, mert el tudott húzni az elején, utána pedig képtelenség volt két és fél másodpercet hozni rajta, de azt hiszem, vele tudtam volna menni az elején.”

Espargaro az eldobott második hely ellenére is Quartararo legfőbb kihívójának számít a világbajnoki összetettben – sőt, akár azt is mondhatjuk, hogy az egyetlen igazinak, a három győzelmet is számláló Enea Bastianini ugyanis bukásával már 50 pont feletti hátrányba került, a Ducati gyári húzóemberének számító Francesco Bagnaia pedig a rajtbaleset miatt nullázott és esett hátra 66 egységnyi lemaradással.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: