Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A Spanyol Nagydíj utáni hétfői tesztnap estéjén robbant a bomba, miszerint sajtóértesülések szerint a Suzuki felsővezetése bejelentette a királykategóriás csapat dolgozóinak, hogy a 2022-es szezon végén kiszállnak a MotoGP-ből. Bár mindenki tényként kezelte ezt, hivatalos kommüniké mégsem érkezett a gyártó oldaláról (részben azért, mert éppen nemzeti ünnep volt Japánban), de végül másfél hét után, a Francia GP előtti csütörtökön egy szűkszavú közleményt adtak ki az ügyben:
„A Suzuki Motor Corporation tárgyalásban áll a Dornával a MotoGP-s szerepvállalás esetleges 2022 végi lezárása kapcsán” – olvasható a közleményben, amelyben magyarázatot is adnak a döntésre: „Sajnos a jelenlegi gazdasági helyzet és az, hogy az autóipar jelenlegi nagy átalakításaira kell koncentrálnunk, arra készteti a Suzukit, hogy átcsoportosítsa a költségeket és az emberi erőforrásokat az új technológiák fejlesztésére. A legmélyebb hálánkat szeretnénk kifejezni a Team Suzuki Ecstar csapatának, mindenkinek, aki támogatta a Suzuki versenymotoros tevékenységét az évek során, valamint az összes Suzuki-szurkolónak, akik lelkes támogatással biztattak minket.”
Fontos kiemelni, hogy a szövegezés alapján még nem végleges a Suzuki távozása – már csak azért sem lehet az, mert ahogy arra a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna emlékeztette is őket még a múlt héten, szerződés köti őket 2026 végéig a MotoGP-ben való részvételhez –, de aligha valószínű, hogy a jogi csűrés-csavarás ellenére nem az lesz a vége, hogy a szezon végén valóban búcsút vesznek a királykategóriától.
Nem ez az első hasonló lépés a Suzukitól: 2011 végén ugyancsak a gazdasági helyezte hivatkozva szálltak ki, hogy alig másfél évvel később bejelentsék, hogy 2015-ben visszatérnek a legnagyobb géposztályba. Onnan folyamatosan építkezve 2020-ban világbajnoki címig jutottak Joan Mirrel, s jelenleg is az egyik legjobb konstrukciónak számít a GSX-RR. Arról, hogy milyen következményekkel járhat a teljes MotoGP-re, valamint a pilótapiacra nézve a Suzuki távozása, a legutóbbi Formula Motocastban is részletesen beszéltünk: