Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Egyértelműen nagyot lépett előre az Aprilia a 2022-es MotoGP-szezonra: remek formában kezdték a szezont Katarban, ahol épp csak lemaradtak a dobogóról, néhány héttel később viszont már a pole-pozíció és a győzelem is összejött Aleix Espargarónak. Azóta Portimaóban és Jerezben is gyűjtött egy-egy harmadik helyet a spanyol, aki így a második pozíciót foglalja el a vb-tabellán Fabio Quartararo mögött.
Amikor a Spanyol GP után arról kérdezték, hogy valós-e az Aprilia vb-esélye vagy épp az álmát éli, Espargaro így felelt: „Valenciáig fel sem fogok ébredni belőle. Katarban kezdtem el álmodni, és igyekszem két lábbal a földön maradni. De ez valós, nagyon is valós” – idézi a spanyol szavait a Motorsport.com szaklap.
„Nagyszerű munkát végzünk. Egyelőre úgy érzem, nincs meg az a tempónk, mint Fabiónak. Valami még hiányzik, de nem sok, mert szerintem ha vasárnap nem ragadok be Jack és Marc mögé, akkor nagyon közel lehettem volna hozzájuk [Bagnaiához és Quartararóhoz – a szerk.]. Valami hiányzott, úgyhogy az idei bajnokság kulcsa a kiegyensúlyozottság lesz, hogy ne hibázzunk és mindig ott legyünk. Már majdnem a szezon harmadánál járunk és csak hét pont a hátrányunk.”
A folyamatos jó szereplés azt is eredményezte, hogy Jerez után az Aprilia elbukta a szabályokban foglalt kedvezményeit: mostantól nem tesztelhetnek (szinte) szabadon, 2023-tól pedig a felhasználható motorblokkok száma is meg fog egyezni a többi gyártóra vonatkozó előírásokkal, valamint ők sem fejleszthetik már majd a blokkot idény közben. Espargaro azonban nem aggódik emiatt:
„Szerintem ha hat verseny után hét pont mindössze a lemaradásunk, akkor jól működik a motor. Igazságos, hogy elveszítjük a kedvezményeket, és hogy egyforma fegyverekkel harcolhatunk a többiekkel. Hiszek az Aprilia mérnökeiben, és tudom, hogy a noalei gyárban kicsit stresszesebbek emiatt. De nem hiszem, hogy ez sokat változtatna. Nekem könnyebbé válik az életem a kevesebb teszt miatt, több időm lesz otthon és kerékpározni. Nem igazán aggódom. A legnehezebb ezt a szintet volt elérni.”
Arról, hogy pontosan mit jelent, hogy az Aprilia elveszítette az engedményeit, valamint hogy milyen esélyeik lehetnek idén és hosszabb távon, a Formula Motocast friss adásában is szót ejtettünk – a vonatkozó részt 53:32-től hallgathatjátok: