Fabio Quartararo gyakorlatilag tavaly ősz óta folyamatosan azt hangoztatja, hogy nemigen fejlődött a Yamaha versenygépe, s különösen a végsebesség és a motorerő terén vannak hátrányban a riválisokhoz képest. A francia valóban hullámzó teljesítménnyel indította címvédő hadjáratát – igaz, néhány napja magabiztos győzelmet aratott Portimaóban, s ezzel az összetettben is az élre állt. A 23 éves versenyző kapcsán folyamatosan arról érkeznek a hírek, hogy egyáltalán nem biztos a maradása a Yamahánál, amely viszont nyilván megtartaná az egyetlen motorost, aki jelenleg érdemi eredményekre képes az M1-es nyergében.
Viszont a The Race szaklap most arról számolt be, hogy forrásaik szerint a Yamaha már elkezdett B terven gondolkodni arra az esetre, ha Quartararo mégis váltana (vele kapcsolatban egyébként a Repsol Hondát emlegetik a legtöbben – már csak azért is, mert más márkánál aligha lenne hely vagy például az Aprilia esetén aligha beszélhetünk vonzó márkáról még mindig a termasi győzelem ellenére is). A legfőbb jelölt állítólag nem más, mint Miguel Oliveira: Brad Binderrel ellentétben a KTM vele még nem hosszabbított szerződést, így 2022 vége után valóban szabadon igazolható a portugál – akit ráadásul korábban meg is kerestek a hangvillások, amikor tavaly év közben Maverick Vinalest kellett pótolni.
Oliveira mellett az említett portál szerint felmerült Pol Espargaro neve is – más kérdés, hogy a spanyol már nem tartozik a legfiatalabb versenyzők közé, s a Repsol Hondánál is erre az idényre kezdte el felvenni a fonalat (igaz, az idény eleji biztató kezdés után az ő és a teljes gyártó produkciója visszaesett). Espargaro egyébként korábban ment már Yamahával még a Tech3 színeiben. A kalapban lehet még akár Toprak Razgatlioglu neve is: a török többször elmondta, hogy remekül érzi magát a Superbike-világbajnokságon, ahol tavaly győzni tudott és idén is a három esélyes között van, de egy gyári MotoGP-szerződés még akár neki is csábító lehet.
Aki még érdekes jelölt lehet Quartararo helyére azok alapján, hogy ki válhat szabaddá a 2023-as szezonra, az Jack Miller. Az ausztrál helyzete erősen kérdéses a Ducatinál, főleg a gyári istállót illetően: a már hosszabbított Francesco Bagnaia mellé a két feltörekvő fiatal, Jorge Martin és Enea Bastianini is esélyes, és bár Miller nemrég úgy fogalmazott, hogy neki mindegy, hogy az első számú csapatnál megy vagy a Pramac Racingnél, elképzelhető, hogy a fő szatellit alakulatnál sem maradna hely az említett páros „hoppon maradó” tagja és Johann Zarco miatt.
Emiatt jöhet szóba Millernél akár a Yamaha, bár a Portugál GP-n az LCR Hondához való visszatérése röppent fel pletykaként – igaz, mindkét gyorsan hűtötte a kedélyeket ennek kapcsán. De ha már szóba került az LCR Honda: Alex Marquez helye eléggé instabil a produkciója alapján, de ugyanez igaz Takaaki Nakagamira is. Ha a Honda és a főszponzor Idemitsu megválik a japántól, a helyére szinte biztosan egy másik ázsiai tehetség érkezhet: elsősorban a Moto2-ben szereplő Ai Ogura és Somkiat Chantra lehet esélyes Nakagami ülésére.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!