DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Motor

Doviziosónak még nem természetes a Yamaha

Bár csapatfőnöke a vb-címre is esélyesnek tartja, a MotoGP rangidősévé előlépő olasz óvatosabban fogalmazott azzal kapcsolatban, mire lehet képes az RNF Yamaha színeiben.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A MotoGP-s csapatok közül másodikként a Petronas SRT-ből átalakuló szatellit gárda, a WithU Yamaha RNF MotoGP Team tartotta meg csapatbemutatóját, amelyen egyrészt lehullt a lepel a 2022-es dizájnról, másrészt bemutatkozott a két versenyző is. A két motoros közül egyértelműen a többszörös nagydíjgyőztes és az összetettben háromszor is ezüstérmesként végző Andrea Dovizioso a nagyobb név, aki tavaly az utolsó futamokat már a csapattal teljesítette. Ennek ellenére az olasz nem tagadta, hogy még nem teljesen érzett az M1-esre – igaz, előző évben még korábbi verziót használt, míg idén a gyáriakéval azonos specifikációt kap a japánoktól:

dovizioso-rnf-yamaha-1



„A 2020-ban bevezetett új hátsó gumi különösen a fékezés módját változtatta meg: a Yamahával is másképp kell egyensúlyozni a két abroncs között. Úgy vélem, ebben még fejlődhetek” – nyilatkozta a bemutatón Dovizioso, akit a Crash.net szakoldal idéz. „Még mindig nem érzem kényelmesen magam a féktávokon, nem érzem úgy, hogy kihasználnám a motorban és a gumikban rejlő maximális potenciált.”

„Sokat fejlődtem a tavalyi utolsó két versenyen, de teljesen megváltoztattam azt, ahogyan fékezek, mert a Yamaha mást igényel, mint a Ducati, s ez segített alkalmazkodni a 2020-ban érkezett gumikhoz is. Ahogy a Yamahával kell motorozni, pillanatnyilag még nem természetes számomra. Jobban kell alkalmazkodnom, ez egyértelmű. Ha van valami alapvető a motor DNS-ében, akkor követned kell a karakterisztikáját, ugyanakkor az erősségeidet is meg kell tartanod, úgyhogy ennek a részletein dolgozom, hogy ezt a kettőt ötvözzem.”

dovizioso-rnf-yamaha-2

Mindezek és a tavalyi top 10-en kívüli eredmények ellenére Razlan Razali csapatfőnök úgy fogalmazott, hogy szerinte Dovizioso akár a vb-címért is harcolhat idén. Amikor ezt felvetették a 35 évével Valentino Rossi visszavonulása után a mezőny rangidősévé előlépő olasznak, így felelt: „Úgy gondolom, ez nehéz lesz, mert magas a színvonal, és még nem láttuk a teszteken, hogy hogyan áll a motorunk a többiekhez képest. Hiszen újra nyitottak a motorfejlesztések is például, úgyhogy bármi megtörténhet és senki sem mehet biztosra. Nem akarok ’igent’ mondani, de azért vagyok itt, hogy megpróbáljam – és nem hiszem, hogy tanulóévnek használhatom ezt az idényt!”

Doviziosónak egyébként csak 2022-re van szerződése, de nem izgatja túlságosan magát emiatt: „Minden az eredményektől függ. Ha jók lesznek az eredmények, nem lesz probléma, ha viszont nem lesznek annyira jók, akkor ez van. Abszolút nyugodt vagyok a helyzetem miatt. Nincs szerződésem a következő szezonra, de egyelőre nem is akarok, mert pillanatnyilag nem tudom, mit szeretnék majd csinálni. De nyilvánvaló, hogy minden az eredményektől függ, hiszen ha gyors vagy, élvezed a versenyzést, ha nem, nem – főleg a karrierem ezen szakaszában.”

A veterán olasz társa Darryn Binder lesz, akit egyenesen a Moto3-ból igazolt le az RNF Yamaha. Emiatt komoly kritikák is érkeztek, hiszen a dél-afrikai hét szezon alatt mindössze egy győzelmet és még néhány dobogós helyezést hozott össze, így az eredményei semmiképp sem indokolták az ilyen szintű előléptetést, ráadásul karrierje során inkább az agresszív stílusával, semmint a teljesítményével hívta fel magára a figyelmet. Az ifjabbik Binder – testvére, Brad a KTM-nél húzza a gázt – azonban nem gondolkodott egy pillanatig se Razaliék ajánlatán:

dbinder-rnf-yamaha

„Annyira izgatott voltam, nyilván nem kérdeztem meg, hogy miért engem választanak! Annyit mondtam: ’köszönöm, készen állok, vigyetek!’. Számomra ez egy valóra vált álom. Mindenki a MotoGP-ben akar versenyezni, szóval nem utasíthatok vissza egy ilyen lehetőséget. Ez a legnagyobb lehetőség életemben, úgyhogy két kézzel ragadtam meg. Nyilván vegyes volt a fogadtatás, de hülye lettem volna nem elfogadni azt, hogy valóra válik életem álma. Ezért dolgoztam egész életemben.”

Binder elmondta: a tavalyi évben már igyekezett lerázni magáról a korábbi negatív hangokat a stílusával kapcsolatban, s amikor már úgy tűnt, hogy jó úton jár, következett az idény utolsó előtti futama, az Algarve-i Nagydíj, ahol Dennis Foggia megtorpedózásával gyakorlatilag eldöntötte a Moto3-as világbajnoki címet, így újból felerősödtek a kritikus hangok. A fiatal motoros ennek ellenére igyekszik erőt meríteni például abból, hogy a több éve hozzá hasonlóan a legkisebbek közül a MotoGP-be fellépő Jack Miller kiállt mellette.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: