Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Két félig-meddig új istálló lesz idén a MotoGP-ben, ám közülük a VR46 egy motorral már tulajdonképpen tavaly is jelen volt az Avintiával együttműködve, míg az RNF Yamaha a Petronas SRT jogutódja, ahol a főszponzor és a név ugyan változott, de például ugyanúgy Razlan Razali irányítja a csapatot. Ez utóbbi alakulat tartotta hétfőn a csapatbemutatóját, de nem nevezhető zökkenőmentesnek a debütálásuk, hiszen az utolsó pillanatban technikai problémák miatt egy órával elcsúsztatták az eseményt – majd amikor elindult a videós közvetítés, akkor is rettenetesen szaggatva.
A Veronában rendezett esemény legfontosabb része természetesen a két szatellit M1-es dizájnjának leleplezése volt – mindez pedig operás körítés mellett valósult meg. A színek jelentősen megváltoztak a korábbi évekhez képest, de ez várható is volt: a Petronas távozásával eltűnt a türkiz, a helyét pedig főként a kék és a fekete vette át, az új névadó támogató WithU narancs árnyalata csak minimális mértékben jelent meg a motoron.
A WithU RNF MotoGP Team két motorosa Andrea Dovizioso és Darryn Binder lesz 2022-ben: a rutinos olasz a hangvillásoknál történt kavarodás révén már a tavalyi szezon utolsó versenyein bemutatkozott a csapatnál, míg a dél-afrikai az öt újonc egyike lesz idén, ráadásul a középső géposztályt átugorva egyenesen a Moto3-ből szerződtették.
Razali még egy korábbi interjúban beszélt a versenyzőkkel kapcsolatos várakozásokról: szerinte Dovizioso azzal, hogy idén már a gyáriakéval azonos technikát kap a Yamahától, akár a világbajnoki címre is esélyes lehet, míg Binder kapcsán elsősorban a Moto3-ban mutatott és egyébként sokszor kritizált agresszív stílusából fakadó előretöréseit és előzéseit emelte ki mint bizakodásra okot adó jellemvonásokat (ő egyébként régebbi specifikációjú motoron fog ülni).