Steward
Balogh Boglárka
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. május 22. vasárnap
Motor

Már az őszi teszten versenykész volt az új Ducati

Ha igaz, amit a MotoGP tavalyi vb-ezüstérmese, Francesco Bagnaia állít, a bolognai márka idén minden eddiginél jobb eséllyel szállhat harcba azért, hogy 2007 után ismét a csúcsra jusson.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Bár a yamahás Fabio Quartararo lett a MotoGP 2021-es világbajnoka, sokan egyetértettek abban, hogy a szezon végén már mindenképp a Ducatié volt összességében a legjobb csomag: Francesco Bagnaia elképesztően elkapta vele a fonalat, ráadásul a hangvillásokkal ellentétben a vörösök nem is csak egy versenyzőre voltak kénytelenek támaszkodni, mivel Jack Miller és olykor a Pramac duója is erős produkciókkal rukkolt elő, ennek köszönhetően a gyártó vb-cím náluk is landolt.

bagnaia-ducati-teszt



A következő szezont illetően pedig még bizakodóbbnak tűnik egyelőre a bolognai gyártó, különösen Bagnaia, aki már a novemberi jerezi teszt után arról beszélt, hogy a mérnököknek sikerült javítaniuk „egy már eleve tökéletes” Desmosedicin, most pedig ugyancsak elismerően nyilatkozott a 2022-es Ducati első változatáról:

„Szerintem a Ducati sok versenyzőtől hallotta ezt, kezdve velem, Jacken és Johannon át Martinig: könnyebben vezethető motort kértem, mert mindenki azt mondja, hogy a Ducati a legegyszerűbben megülhető és a leggyorsabb gép” – idézi az olasz szavait a Motorsport.com szakoldal. „De ezt sosem értettem, mivel nem mondhatom egy másik motorra, hogy az a legjobb, hiszen nem próbáltam ki. Nehéz bármit is mondani a többi motorról, hiszen nem ülhetsz fel rájuk. De azt kértem, hogy könnyebben vezethető legyen a motor a gyors pályák gyors kanyarjaiban, mert eddig nem volt egyszerű dolgunk vele ilyen pontokon.”

„Az új burkolati idommal már jobban éreztem magam, de voltak gyenge pontjai is. Szóval biztos vagyok benne, hogy a mérnökök sokat dolgoznak ezen. A jerezi teszten viszont hihetetlen volt a köridőnk, mivel teli tankkal és közepes gumin értem el. Hihetetlen volt, ráadásul az új motorról beszélünk, márpedig egy új motornál mindig alkalmazkodni kell. Jól kezdtem, sokat dolgoztam a két nap során, a második napon pedig már rendben is volt, versenykésszé vált a motor. Ha másnap lett volna a futam, azzal a motorral indultam volna. Szóval hihetetlen munkát végeztek a ducatis mérnökök, és biztos vagyok benne, hogy a maláj teszten is előrukkolnak meglepetésekkel.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: