Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Iker Lecuona 2020-ban mutatkozott be a királykategóriában a Tech3 KTM színeiben úgy, hogy a kisebb géposztályokban sem volt számottevő eredménye: egyetlen dobogót tudott felmutatni a Moto2-ből. A világot a legnagyobbak között sem tudta megváltani: tavaly és idén is a vb-összetett 20. helyén zárt a fiatal motoros. Nem is lett maradása a KTM-nél, amely Remy Gardnert és Raul Fernandezt ülteti 2022-ben a szatellit alakulata motorjaira.
A spanyol motoros így a Superbike-világbajnokságban folytatja, méghozzá a Honda gyári csapatában, de úgy érzi, nem megfelelő az, ahogy a KTM a fiataljaival bánik a MotoGP-ben – minderről a Motorsport.com szaklapnak beszélt:
„Ha őszinte akarok lenni, akkor ez szerintem nem korrekt. Ha hiszel egy versenyzőben, akkor két-három-négy éven keresztül hinned kell benne. Időt kell adnod a motorosnak, hogy alkalmazkodjon és fejlődjön. Ha egyetlen év alatt megmondod a versenyzőnek, hol kell lennie és nyomást helyezel rá… mindenkinek időre van szüksége, hogy alkalmazkodjon.”
„Szerintem ebben az esetben fogtak egy nagyon fiatal versenyzőt, és azt akarták, hogy menjen gyorsan egy igencsak bonyolult motorral. Ez nem egy Ducati vagy Yamaha. Sokat dolgoztunk a két év során, olykor gyors is voltam vagy a KTM az volt, viszont sok versenyen a négy KTM volt az utolsó. És ez nem azért van, mert egyik hétről a másikra jobb motoros lennék, hanem azért, mert egy összetett gép a KTM és nehéz vele dolgozni. Ha nem adsz időt a versenyzőknek, nem tehetnek semmit.”
Lecuona arra is rámutatott, hogy tovább nehezíti az újoncok dolgát, hogy az utóbbi években elképesztően kiegyenlítetté vált a mezőny a MotoGP-ben: „Nem azért vagy 15., mert lassú vagy, hiszen hét tizedmásodperc a lemaradásod az elsőhöz képest. Szerintem még soha nem volt ilyen a MotoGP-ben. Ha mondjuk megnézzük, mi volt öt évvel ezelőtt, szerintem egy másodperces hátránnyal a dobogón végezhettél. Most viszont azzal a rajtrács utolsó helyére kerülsz” – vélekedett a spanyol, akinek idei kollégája, Danilo Petrucci ugyancsak távozni kényszerült a Tech3-től és a MotoGP-ből: az olasz a néhány nap múlva rajtoló Dakaron próbál szerencsét.