DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
Motor

Dupla top 10-es eredménnyel zárta a szezont Sebestyén Peti

Mindkét indonéziai futamon a 10. helyen látta meg a kockás zászlót a HUMDA támogatásával a Supersport-világbajnokságon a BARDAHL Evan Bros színeiben versenyző magyar motoros.

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A hétvégén a vadonatúj mandalikai versenypályán került sor a Supersport-világbajnokság idei szezonzáró fordulójára, ahol kaotikus időjárás fogadta a versenyzőket szombaton. A reggeli időmérő még teljesen száraz pályán zajlott, a versenyen azonban változó körülmények nehezítették a pilóták dolgát. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Péter a 10. helyen végzett. A rajt remekül sikerült, csapattársával együtt az élbollyal haladtak a 6. hely környékén. A kezdeti esőzéshez Peti remekül tudott alkalmazkodni, aztán a felszáradó körülmények során kevésbé álltak össze a dolgok, így veszített néhány pozíciót.

sebestyen-peti-mandalika-1



„Az időmérőre még nem sikerült a tökéletes beállításokat megtalálnunk, főleg az első futómű tekintetében, így nagyon nehezen kanyarodott a motor és az elvesztegetett tizedek sok rajtpozícióba kerültek. A versenyre változtattunk a motoron, az első körökben nagyon jól éreztem magam, könnyen tudtam előzni és tartani a tempót az élbollyal. Amikor leesett az eső is magabiztos voltam, de utána a felszáradó körülményekhez a kelleténél lassabban alkalmazkodtam és rengeteg időt vesztettem, amivel leszakadtam az élbolytól. Mérges vagyok egy kicsit magamra, mert ma tudtunk volna egy jobb eredményt elérni, de mégsem állt össze ez most. Szerencsére az adatokon sok érdekes dolgot láttunk, amin érdemes lehet dolgozni holnapig. A korábbiakhoz képest a legnagyobbat fogjuk változtatni a motoron a warm up edzésre. Kíváncsi leszek, mit tudunk ebből kihozni és bízom benne, hogy holnap egy erős versenyt tudok futni!”

sebestyen-peti-mandalika-2

A vasárnap is biztatóan indult a vb egyetlen magyar résztvevőjének, a warm upon kipróbált változtatások jónak bizonyultak, így magabiztosan vágott neki a hétvége második, egyben a szezon utolsó futamának. A rajt remekül sikerült, az első kör végén Peti már a 6. pozícióban motorozott. Sajnos félidőnél az első gumi teljesen elkopott, így nem sikerült tartani az élboly ritmusát.

„Nagyon vártam a mai futamot és a reggeli warm up után azt gondoltam, jó irányba változtattunk. Sajnos, ami a bemelegítő körökön jónak bizonyult, a versenyen nem volt kifizetődő. A verseny második felében már csak arra koncentráltam, hogy be tudjam fejezni a futamot, mert az első gumi használhatatlanná vált. Nem így szerettem volna befejezni a szezont, de rengeteget tanultam idén és úgy gondolom minden nehézség és tapasztalat csak erősebb versenyzővé tett, így magabiztosan tekintek a jövőre. Óriási köszönettel  tartozom a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökségnek, hogy bizalmat szavaztak nekem ebben a projektben, az OXXO Racingnek, hogy továbbra is mindenben próbáltak segíteni, és az összes támogatómnak, aki valamivel hozzájárult a szezonomhoz. Úgy gondolom, remek dolgok várnak ránk a jövőben is!” – összegzett a HUMDA pilótája, aki az első fordulók kihagyása ellenére a 13. helyen zárt összetettben.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: