Steward
Balogh Boglárka
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. október 26. kedd
Motor

Hivatalos: Morbidelli gyári, Dovizioso szatellit Yamahán tér vissza

A San Marinó-i GP előtt a hangvillások bejelentették, hogy a sérülésből visszatérő Franco Morbidelli 2023 végéig a gyári istálló motorosa lesz, míg honfitársa a szatellit alakulatnál tér vissza.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Komoly lavinát indított el a MotoGP-n belül Maverick Vinales szabotázsügye és azonnali yamahás szerződésbontása. Miközben a spanyol már a múlt hétvégi Aragóniai Nagydíjon felült az Apriliára, amelynek színeiben 2022-ben is versenyezni fog, a hangvillásoknál több változtatást is láthattunk az elmúlt hetekben. Vinalest a tesztmotoros Cal Crutchlow pótolta a gyári csapatban, előtte viszont a Petronas SRT-nél láthattuk a britet, ahol pedig a térdproblémái miatt megműtött Franco Morbidellit kellett pótolnia, akinek a motorjára így a legutóbbi két fordulón a Moto2-ből felhozott Jake Dixon ülhetett fel.

morbidelli-yamaha



Morbidelli aztán mostanra felgyógyult, így Misanóban visszatér a mezőnybe – azonban nem a Petronas SRT-hez, hanem egyből a gyári csapathoz! A Yamaha ugyanis csütörtökön bejelentette, hogy a várakozásoknak megfelelően őt igazolták le Vinales helyére – méghozzá némileg meglepő módon egészen a 2023-as évad végéig –, s az idén hátralévő öt futamon is ő lesz a vb-éllovas Fabio Quartararo csapattársa (ahogy 2019-ben és 2020-ban is egymás oldalán szerepeltek még a Petronasnál).

„Rendkívül boldog vagyok, hogy a gyári Yamaha színeiben vághatok neki ennek a hétvégének és ennek a nagyon várt új fejezetnek” – nyilatkozta Morbidelli. „Igyekeztem a lehető legjobban felépülni a bajnokság utolsó szakaszára. Olyan pályán akartam visszatérni, amelyet jól ismerek és kedves emlékeket őrzök róla, mint Misanóról. Már várom, hogy felülhessek a motorra és megkezdhessem az utamat a Monster Energy Yamaha csapattal. Természetesen köszönetet kell mondanom mindenkinek, aki ezt lehetővé tette, kezdve Ito-sannal, Linnel, Maióval, Sumi-sannal és a VR46 Akadémiával.”

A legnagyobb csavar azonban még hátra van, ugyanis a Petronas SRT-nél immár nem Crutchlow és nem is Dixon tűnik majd fel a San Marinó-i Nagydíjon, hanem Andrea Dovizioso! Az olasz az idei évnek versenyzői ülés nélkül vágott neki a Ducatitól való távozása után, ám többször is tesztelt az Apriliával, ahol azonban éppen Vinales érkezésével dőlt el, hogy nem lesz helye 2022-ben sem. A yamahás kavarodás azonban új ajtót nyitott a rutinos olasz előtt, aki így Misanóban – és a további 2021-es futamokon – Valentino Rossival igazi hazai álomcsapatot fog alkotni.

dovizioso-petronas-1

Dovizioso egyébként 2022 végéig szerződött a Yamahával, így jövőre is az akkor már nem a Petronas által támogatott és nem is Sepang Racing Team néven futó szatellit alakulatnál fog versenyezni egy egyelőre be nem jelentett második motoros oldalán (a csapattal kapcsolatos pontos részletek éppen a San Marinó-i GP hétvégéjén várhatók, a másik ülésre pedig a Moto3-ban szereplő Darryn Bindert tartották korábban a legesélyesebbnek). A közleményből az is kiderül, hogy jövőre gyári specifikációjú YZR-M1-est fog kapni a Yamahától a sokszoros nagydíjgyőztes, idén viszont értelemszerűen Morbidelli korábbi verziójú gépét kapja meg.

„Noha nem számítottam rá, hogy így térhetek vissza a MotoGP-be, de sosem csuktam be az ajtót előtte, és örülök, hogy itt lehetek a Yamahával és a Petronas SRT-vel” – nyilatkozta a 125-ösök között vb-címig, a MotoGP-ben vb-ezüstig jutó Dovizioso. „Érdekes lesz egy teljesen más motorra felülni ahhoz képest, mint amivel előzőleg versenyeztem, de már várom az élményt. Meglátogattam a csapatot Aragonban, és olyan volt, mintha újra 2012-t írtunk volna, jó érzés volt felülni a Yamahára. Jó volt az első változtatásokat már megejteni, így egy lépéssel is beljebb vagyunk az első szabadedzést megelőzően. A pályán fogom megismerni majd a részleteket, nyilván jobb lett volna egy tesztet is tartani a verseny előtt, de így nyomás nélkül kezdhetek, és jó lesz Misanóban nekivágni az utolsó öt futamnak.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?