Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Pol Espargaro idén csatlakozott a Repsol Hondához: az első kilenc futam után a világbajnoki összetett 12. helyén áll, két pozícióval a katari duplát kihagyó Marc Marquez mögött. A KTM-től érkezett spanyol nem is titkolja, hogy ennél jobban szeretne szerepelni – még ha sejtette is a Honda 2020-es eredményei láttán, hogy nem lesz könnyű dolga:
„Nem voltak elvárásaim az idény rajtja előtt, hiszen láttam, hogy tavaly nem voltak túl jók a hondás srácok eredményei” – idézi Espargarót a Crash.net. „Azonos pontszámmal állok, mint Taka, kilenc ponttal vagyok Marquez mögött, de egyértelmű, hogy nem jönnek az eredmények. Nyilván nem annyira vészes, hogy a legrosszabb helyzetben is a második legjobb hondás vagyok, de egyértelmű, hogy nem ezt akarjuk. Előrébb szeretnék kerülni a bajnokságban, jobb eredményeket szeretnék elérni, és nyilvánvaló, hogy gyengén teljesítettünk az évad első felében. Szóval reménykedjük egy jobb második félidőben, főleg kevesebb hibával.”
Nem véletlen utalt Espargaro a hibákra, hiszen az eddigi kilenc versenyhétvége során összesen 13 bukást mutatott be – a legtöbbet az egész mezőnyben. Egyértelmű, hogy még nem csiszolódott össze tökéletesen az RC213V-vel a versenyző, aki elég sok területet felsorolt, amikor arról kérdezték, miben kellene fejlődniük a nyári szünet alatt: „Amire szükségünk van Ausztriában, az több tapadás a gumik szélén, jobb kigyorsítás, nagyobb stabilitás és egy kicsit több motorerő. Ez hiányzik pillanatnyilag.”
Ami viszont biztató lehet Espargaro számára, hogy a Honda nem lazsál. Assenben már bevetettek egy vázat, amelyet mind ő, mind Marquez pozitívan értékelt. Ez azonban még nem minden – igaz, Espargaro nem ment bele részletekbe, hogy pontosan milyen fejlesztésekkel készül a gyártó:
„A bizalmasság és a japánok kéz a kézben járnak. De nyilván itt van most egy öthetes szünet, amilyen hosszúra még soha nem volt példa, ami azt jelenti, hogy rengeteget dolgoznak Japánban és lesznek újítások. Hogy milyen alkatrészek, illetve hogyan és mikor kapjuk meg őket? Ezt nem tudjuk. De sok új dologra számítunk, nem csak egy vázra. Úgy gondolom, a motornak elég sok változtatásra van szüksége, hogy működjön és alkalmazkodjunk a hátsó gumihoz. Nem hiszem, hogy ez olyan egyszerű lenne, hogy építünk egy vázat, ami működik.”