Az első szezon tanulóév a csapat számára, hiszen magyar enduro-versenyző korábban ilyen környezetben még nem szerepelt a világbajnokság mezőnyében és korábbi szakági kinevezései, a hatnapos enduro-tornán való közreműködése, valamint a budapesti SuperEnduro GP rendezvény megszervezése után Hadobás Ádám számára is ez az első lehetőség, hogy világbajnoki szezont teljesítő csapatot irányíthat. A csapatvezető arra számít, hogy a tehetséges versenyzőpáros alkalomszerűen már az első évben sikeres lehet.
A magyar csapat két tagja: Zsigovits Norbert és Szőke Márk #795 “Maci”
Szőke Márk (1995) ötéves kora óta rendkívüli akaraterővel készül a versenyekre, ez a motokrosszban már eredményre vezetett, hiszen több egyéni- és csapatbajnoki címet szerzett Magyarországon junior és felnőtt kategóriában is, mindemellett nemzetközi versenyeken is rendre az élmezőnyben szerepelt és válogatott kerettag is volt.
A motokrosszban kemény, test-test elleni csatákban edződött, a tapasztalatait kamatoztatva kezdett foglalkozni az endurosporttal, az átmenetet a SuperEnduro-versenyeken, köztük a budapesti SuperEnduro GP-n való részvétele is elősegítette. A felkészülésében a magyar Dakar-legenda, Kátai Péter és ifj. Kerner László tréner is közreműködik.
Márk régóta szeretne világbajnoki mezőny állandó résztvevője lenni, ezt a lehetőséget az Enduro GP-világbajnokságon az Enduro Team Hungary csapata biztosítja a számára. Egy év eleji sérülése után a minél gyorsabb rehabilitáció és a tapasztalatszerzés az idei célja a világbajnokság mezőnyében, s bár még csak most csontosodott és most lehetne terhelni a Béri versenyen eltört sípcsontját, ő mégis bevállalta ezt az igencsak kemény versenyt.
Főbb eredményei felnőttként:
• A Magyar Motorsport Szövetség „Év férfi sportolója” 2017-ben
• Kilencszeres motokrossz- és kétszeres endurokrossz magyar bajnok
• Négyszeres motokrossz, és egyszeres enduro válogatott
• Közép-Európa-bajnok 2010-ben
Az Enduro Team Hungary motorkerékpárjai:
A két pilóta két különböző kategóriában, kétféle márka motorkerékpárjával indul. Zsigovits Norbert egy 350 köbcentis, négyütemű KTM EXC nyergében versenyez az „OPEN4” kategóriában. A motor vadonatúj, közel áll a szériaváltozathoz, de apróbb módosításokat végeztek rajta, speciális futóművet kapott, amit a versenyző stílusára hangoltak.
Szőke Márk egy többszörös világbajnok francia gyártó 300 köbcentiméteres, kétütemű motorját választotta, egy Sherco SE 300 Racinget használ majd a versenyeken az „OPEN2” kategóriában. Ez is szériaközeli motor, a kipufogórendszer és a teleszkóp egyedi kialakítású.
Az Enduro Team Hungary 2021-es versenyprogramja
2021. június 25-27. (Edolo, Olaszország), július 16-18. (Saaremaa, Észtország), július 22-24. (Skövde, Svédország), október 8-10. (Zschopau, Németország), október 15-17. (Longeac, Franciaország)
Enduro-versenyzés
Raliverseny két keréken: a versenyzők etapokat és speciál szakaszokat teljesítenek, az etapok a speciálok közötti összekötő szakaszok, ezek versenytől függően 50-60 kilométer hosszúak, de egyenként maximum 2,5 óra időtartamúak lehetnek, így a napi versenytáv maximum 7,5 óra. A világbajnokságon az összekötő szakaszokat is etapidő alatt kell teljesíteni, a lehető leggyorsabban. Az adott napi rajt általában 9 órakor történik, az első egy körpályán rendezett speciál szakasz, ez lehet krossz, enduro vagy extreme.
A speciál szakaszok közötti különbségek a pálya jellegéből adódnak.
-Enduro tesztnek nevezik a jellemzően erdőben, fák közt, különböző természetes akadályokon, hegyvidéken zajló szakaszokat, ezeken maximum 50 km/h a megengedett átlagsebesség és körülbelül 10 perc alatt teljesíthetők.
-A motokrossz-szakaszok nyíltabbak, réten, krosszpálya környezetében motoroznak a versenyzők körülbelül 5-10 percet.
-Az extreme tesztek nehéz, látványos szakaszok épített és természetes akadályokkal, például folyó- vagy patakmederrel, sziklás feljáróval, vagy köves lejtővel. Hosszuk 2-3 perc, az átlagsebesség nem haladja meg a 30 km/h-t.
A világbajnokságban péntekenként van egy szuperteszt, amit épített, parallel pályán rendeznek meg, itt párosával indulnak a versenyzők, az eredményeik az összetett értékelésben nem számítanak, de a sorrend függvényében időjóváírást kapnak a következő napi összidőből.
Az összetett értékelés az autós raliversenyekhez hasonlóan az adott napi összesített időeredmények alapján alakul ki, ezt az időjóváírás, a korai- vagy késői érkezések, illetve különböző szabálytalanságok miatt kiosztott büntetések is befolyásolják. A nap végén az a versenyző a győztes, aki a legrövidebb összidővel teljesíti a szakaszokat.
A világbajnokságon a szombati és a vasárnapi versenynapokat is külön értékelik, a győztes 20 pontot kap.
A versenyzők több kategóriába sorolva küzdenek meg egymással: a GP-ben a gyári támogatású résztvevők indulnak, az „open” a privát versenyzőket vonultatja fel, emellett veterán és női kategóriát is szerveznek, valamint a junior (23 éves kor alatt) és az ifjúsági (19 éves kor alatt) korosztály tagjai is versenyezhetnek. A kategóriákat további osztályokra bontják a motorok hengerűrtartalma és az ütemek száma alapján.