Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Tökéletes napsütéses idő fogadta szombat délelőtt a MotoGP mezőnyét a Spanyol Nagydíj harmadik szabadedzésén. Az ideálishoz közelítő körülmények révén többen egyből gyorsulni tudtak a pénteki idejükhöz képest – Marc Marquez például felugrott az ötödik pozícióba –, Francesco Bagnaia második tréningen futott 1:37,209-es legjobbját ugyanakkor sokáig nem fenyegették a többiek.
Az edzés középső harmadában Brad Binder furcsa balesete borzolta a kedélyeket: a dél-afrikai szerencsére megúszta az incidenst. Emellett Maverick Vinales és Joan Mir között alakult ki némi feszültség, miután a spanyol yamahás feltartotta a gyorskörén a Suzuki regnáló világbajnokát.
Az utolsó negyed órára fordulva aztán elkezdtek érkezni az erősebb idők: Fabio Quartararo tudott elsőként Bagnaia elé ugrani, de persze az igazi tűzijáték csak ezután következett volna. Néhány perccel a leintés előtt azonban Marquez bukott hatalmasat: a nyolcszoros világbajnok nagy tempónál csúszott ki és bele az airfence-be, és nem sokon múlt, hogy ráessen a motor – szerencsére a spanyol a saját lábán hagyta el a baleset helyszínét, és szemlátomást nem is a korábban sérült jobb karja kapta az ütést, az RC213V viszont alaposan összetört.
Később elővigyázatossági ellenőrzések céljából az orvosi központba szállították a repsolost, ahol szerencsére azt állapították meg, hogy kisebb zúzódással megúszta az incidenst – igaz, ennek ellenére további vizsgálatok végett egy kórházba is átvitték a hondást.
Emiatt viszont a hajrá tulajdonképpen elmaradt, így Takaaki Nakagami egyedüli 1:37 alatti körével behúzta az elsőséget. Quartararo a második, a szabadkártyás Stefan Bradl a harmadik, majd jött Mir és az apriliás Aleix Espargaro. Vinales és Franco Morbidelli ezredre azonos időt motorozott – igaz, az olasz egy ennél gyorsabb körét elvették –, míg a top 10-be és ezáltal a Q2-be Bagnaia, Johann Zarco, Alex Rins fért még be.
Q1-re kényszerül többek között Jack Miller, Marquez és a 15. idővel záró Valentino Rossi is – viszont aami egészen elképesztő volt, hogy még a tizedik Rins hátránya is kevesebb, mint két tizedmásodperc volt Nakagamival szemben, egy másodpercen belülre pedig 21 versenyző tudott kerülni!
A 3. szabadedzés végeredménye (megegyezik az összesített táblázattal – a top 10 Q2-be jutott):
1. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 1'36.985 | |
2. | Fabio QUARTARARO | FRA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'37.010 | 0.025 / 0.025 |
3. | Stefan BRADL | GER | Honda HRC | Honda | 1'37.026 | 0.041 / 0.016 |
4. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'37.036 | 0.051 / 0.010 |
5. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'37.049 | 0.064 / 0.013 |
6. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'37.083 | 0.098 / 0.034 |
7. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'37.083 | 0.098 |
8. | Francesco BAGNAIA | ITA | Ducati Lenovo Team | Ducati | 1'37.136 | 0.151 / 0.053 |
9. | Johann ZARCO | FRA | Pramac Racing | Ducati | 1'37.157 | 0.172 / 0.021 |
10. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'37.178 | 0.193 / 0.021 |
11. | Jack MILLER | AUS | Ducati Lenovo Team | Ducati | 1'37.188 | 0.203 / 0.010 |
12. | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'37.354 | 0.369 / 0.166 |
13. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'37.360 | 0.375 / 0.006 |
14. | Alex MARQUEZ | SPA | LCR Honda CASTROL | Honda | 1'37.642 | 0.657 / 0.282 |
15. | Valentino ROSSI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'37.704 | 0.719 / 0.062 |
16. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'37.710 | 0.725 / 0.006 |
17. | Pol ESPARGARO | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'37.753 | 0.768 / 0.043 |
18. | Luca MARINI | ITA | SKY VR46 Avintia | Ducati | 1'37.771 | 0.786 / 0.018 |
19. | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'37.814 | 0.829 / 0.043 |
20. | Enea BASTIANINI | ITA | Avintia Esponsorama | Ducati | 1'37.913 | 0.928 / 0.099 |
21. | Danilo PETRUCCI | ITA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 1'37.934 | 0.949 / 0.021 |
22. | Tito RABAT | SPA | Pramac Racing | Ducati | 1'38.413 | 1.428 / 0.479 |
23. | Iker LECUONA | SPA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 1'38.501 | 1.516 / 0.088 |