Andrea Dovizioso tavaly nyár végén jelentette be, hogy nyolc év után elhagyja a Ducatit, s miután máshol nem maradt már számára ülés és gyártói tesztversenyzői ajánlatokat sem fogadott el, a 2021-es évadot teljes egészében kihagyja a korábbi 125 köbcentis világbajnok a MotoGP-ben. Mindezek után érkezett néhány hete a hír, miszerint az olasz máris visszaül egy királykategóriás gép nyergébe: a napokban ugyanis Jerezben tesztelte az Aprilia RS-GP-t. Érdekesség, hogy tavaly még elutasította a noalei márka ajánlatát, de úgy hírlik, a katari teszten látott fejlődésük megváltoztatta Dovizioso álláspontját.
Nos, amikor a Motorsport.com a háromnapos – vagyis a szerdai rosszabb időjárási körülmények okán inkább csak két és fél napos – tesztet követően arról kérdezte a rutinos versenyzőt, hogy miért döntött úgy, hogy felül az Apriliára, így felelt az olasz: „Azért, mert a szenvedélyem továbbra is a MotoGP, és jövőre szeretnék itt versenyezni. Szerintem okos döntés volt pályára gurulni, és nagyon örülök, hogy az Aprilia lehetőséget adott erre, méghozzá megfelelő módon. Szerintem ez mindenképp pozitívum, ha versenyezni fogok jövőre, ha nem. Mindig jó érzés MotoGP-motorral körözni, és különösen azt szeretem, hogy így, profi körülmények között tehettem meg, nem csak motorozgatva.”
Természetesen magáról a teszten szerzett tapasztalatairól is beszélt Dovizioso: „Érzelmes pillanat volt, nyolc év után ültem fel más motorra. Nagyon jó érzés volt” – idézi szavait a The-Race.com szakoldal. A királykategóriában több futamgyőzelmet és három vb-ezüstérmet szerző versenyző elmondta: elsősorban a motoron elfoglalt üléspozícióval foglalatoskodtak a csapattal, éppen ezért még nem ásta bele magát mélyen az Aprilia fejlesztésébe. Az olasz leszögezte: jól érezte magát a nyeregben, amikor pedig szóba került, hogy milyen köridőkre volt képes, annyit mondott csak, hogy „nem rosszakra”.
„Nem hiszem, hogy túl értelmes dolog lenne köridőkről beszélni, hiszen ha nem érzed magad százszázalékosan az üléspozíciódban, akkor ez nem fontos” – vélekedett Dovizioso. „A MotoGP-s versenyzők bármilyen motorral gyorsak tudnak lenni, nagyon kicsik a különbségek, de nem ez a lényeg – főleg, ha azt nézzük, hogy a futamokon egy másodpercen belül van mindenkinek a tempója.”
Sokan már maguk előtt látták, hogy Dovizioso akár idén rajthoz is állhat a Gresini Apriliával – akár szabadkártyásként, akár leváltva a csapat második motorosát, az Aleix Espargarótól jócskán elmaradó Lorenzo Savadorit –, de az olasz határozottan leszögezte: a fókuszban a 2022-es szereplés áll, a gyártóval pedig egyelőre csupán egy újabb tesztet terveztek be, a jerezitől jelentősen eltérő mugellói pályán, május 11-12-ére. „Nagyon jó pálya a mugellói, és szerintem egy hónap alatt az Aprilia is tud változtatni az üléspozíciómon, úgyhogy kíváncsian várom, hogy kényelmesebben fogom-e érezni magam.”
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!