DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Motor

Mi lesz a hajdúnánási MotoGP-pálya neve?

Többféle szempontot is figyelembe kell majd venni az elnevezésnél – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA elnök-vezérigazgatója, aki hangsúlyozta: tarthatónak érzik a 2023-as versenyrendezést.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Szerda délelőtt online sajtótájékoztatót tartottak a Hungaroring HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. közötti stratégiai megállapodás kapcsán. Mivel a HUMDA égisze alá tartozik az új hajdúnánási MotoGP-pálya építése is, természetesen ez is többször szóba került az eseményen, amelyre a Formula.hu is meghívást kapott.

Nem utolsósorban a Hungaroringgel összefüggésben is, hiszen Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója nem is tagadta, hogy eleinte rossz érzései voltak az új létesítmény kapcsán, de elmondása szerint az elmúlt egy év megmutatta, hogy a HUMDA létrehozásából a mogyoródi pálya is profitálni fog, a két helyszín pedig nem kíván egymás riválisa lenni. Weingartner Balázs, a HUMDA elnök-vezérigazgatója azt is elmondta, hogy az egyeztetési folyamatok során annak lehetőségét is vizsgálták, hogy esetleg a Hungaroringen megvalósítható-e a MotoGP-futamrendezés, de kiemelten fontosnak nevezte a vidékfejlesztési vonzatát is a hajdúnánási pálya felépítésének, hiszen a létesítményt a Debrecen–Miskolc–Nyíregyháza háromszög középpontjában fogják felhúzni.

hajdunanas-motogp-bord-1



Március elején alá is írták a szerződést a Dornával arról, hogy 2023-tól tíz éven át hazánkba látogat a gyorsaságimotoros-világbajnokság, majd néhány napja az is eldőlt, hogy Bordás Péter okleveles építész és a BORD Építész Stúdió Kft. nyerte a kiírt tervpályázatot. Ez utóbbi kapcsán Weingartner elmondta: a nyomvonaltervezet némileg még változhat. „A sajtó által is megismert látványtervek egyfajta irányt és a felhasználási felületek jövőjét láttatják, de a pontos specifikációkat egy továbbtervezési fázis keretében érvényesítjük” – fogalmazott.

Weingartner hangsúlyozta: a vonalvezetés kialakításakor a Dorna és a FIM, valamint a versenyzők elvárásainak is meg kellett felelniük. Utóbbiba nem is csak a projektben erősen szerepet vállaló 2007-es 125 köbcentis világbajnok Talmácsi Gábort, hanem nemzetközi motorosokat is bevontak. A Formula.hu kérdésére az elnök-vezérigazgató elárulta: aktív MotoGP-sek is véleményezték a terveket: „Megkértük a Dornát, hogy a Biztonsági Tanács ülésén, amelyen a jelenlegi aktív versenyzők nagy része ott ül, nézzék meg a vonalvezetési tervezetünket. Az ottlévő versenyzők nagyon jó véleménnyel voltak a pályáról, őket érzem a legjobb értékmérőnek e tekintetben” – mondta el Weingartner, hozzátéve, hogy a néhány héttel korábbi szerződés-aláírás alkalmával a Dorna-elnök Carmelo Ezpeleta is a világ egyik legjobb pályájának nevezte a hajdúnánási ringet.

Maga Talmácsi egyébként a közösségi oldalán posztolt néhány napja a közzétett nyomvonaltervről is: „Nekem kimondottan tetszik, hogy balos pálya. Szerintem arra könnyebb motorozni, és én is jobban szeretek balos pályákon menni. A kiadott vonalvezetés alapján jó előzési pontok lesznek, és jónak tűnik a pálya ritmusa is, van lassabb technikás és van gyorsabb szakasza is. Örülök, hogy szem előtt tartották a motorosok biztonságát és jó nagyok a bukóterek. Alig várom, hogy kipróbálhassam!” – írta hazánk egyetlen motoros világbajnoka.

hajdunanas-motogp-bord-2

Weingartner az első hajdúnánási MotoGP-verseny időpontjával kapcsolatban elmondta: „Szeretnénk a szerződéskötéssel megerősített 2023-as évet már versenyrendezéssel ünnepelni. Láthattunk azért az elmúlt másfél-két évben elég sok kockázatos pontot a koronavírus-járványon túl is. Nagyon komoly előkészítő munka előzte meg az elmúlt hetekben elért két mérföldkövet: egyfelől a Dornával mint jogtulajdonossal való szerződéskötést, másfelől az építésznek a kiválasztása a tervpályázaton. Egyelőre mindenképpen tarthatónak tűnik a 2023, de egy opciót azért betettünk a szerződésben, hiszen nagyon sok ismeretlen tényező eredményezhet csúszást, ezért legkésőbb 2024-re vállaltuk a Dornánál az első futam megrendezését. Mindenképpen igyekszünk a 2023-at tartani.”

A sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy a Hungaroringhez hasonlóan a hajdúnánási pálya is teljes mértékben a magyar állam tulajdona lesz, ugyanakkor bíznak benne, hogy szakmai támogatókat és magánbefektetőket is tudnak majd bevonzani. Weingartner azt is említette, hogy a MotoGP mellett tervezik, hogy a Superbike-világbajnokságot is hazánkba csábítják a közeljövőben az új létesítmény révén.

Adott az a kérdés is, hogy mi legyen a neve az új versenypályának. Felmerülhet opciónak, hogy esetleg valamelyik korábbi legendás motorversenyző, így például hazánk első nagydíjgyőztesének, Drapál János nevét vegye-e a fel a pálya, de Weingartner szerint sok szempontot kell majd mérlegelni a döntés során:

„Alapvetően igyekszünk minden aspektust megvizsgálni, amely lehetőséget biztosít arra, hogy egy olyan jól bevált brandet építsünk, mint például a Hungaroring – amelyet például remekül ki tudnak ejteni a külföldiek is, emellett magyarul is mindenki számára érthető. A Drapál név kiváló ötlet, vizsgálni fogjuk, de például egy francia nyelvterületen ez nehezen kiejthető. Figyelnünk kell arra, hogyan értékesíthető maga a pálya. Igyekszünk minden olyan lehetőséget megvizsgálni, ami vagy üzenetértékű, vagy a múltbéli hírességeink, tehetségeink nevét hordozza. Ennek a folyamata még csak most fog megkezdődni, megvártuk a terveket, hiszen általában jellemző, hogy az elnevezésnél a tervezés vagy a megvalósítás során szerepet kapó valamilyen építészeti megoldás is egyfajta brandépítést szolgál. Azt gondoltuk, hogy az elnevezés és az egész brandnek a megalapozása ezen a ponton kezdődhet el. Reményeink szerint a következő hónapokban ezzel is elő fogunk állni, és igyekszünk minél szélesebb szakmai-szakértői csapatot bevonni, hogy véleményezhesse az elképzeléseinket.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: