Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. március 8. hétfő
Motor

Miért nem kaphat gyári Yamahát Morbidelli?

Tavaly ő végzett legelőrébb a hangvillások motorosai közül, mégis az olasz lesz az egyetlen, aki nem a legfrissebb verziójú géppel fog idén versenyezni – Lin Jarvis elmagyarázta, mi ennek az oka.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Akárcsak tavaly, idén is Franco Morbidelli lesz az egyetlen a négy yamahás közül, aki nem gyári specifikációjú versenygépet kap: a két gyári versenyző, Maverick Vinales és Fabio Quartararo értelemszerűen a legfrissebb technikára ülhet fel, de a pályafutását a Petronas SRT-nél folytató Valentino Rossi is a 2020-as változattal fog versenyezni. Utóbbi olasz kollégája – és egyébként egyben tanítványa – viszont a 2019-es motor alapjaira épülő úgynevezett A-specifikációt kapja a hangvillásoktól, akárcsak az előző szezonban, amikor három futamgyőzelmet is aratott vele, s végül világbajnoki ezüstérmesként és ezzel legjobb yamahásként zárta az idényt.

morbidelli-yamaha-motogp-dppi



Emiatt Quartararóék is többször elmondták, hogy talán a 2019-es verzió még jobb is az újnál, így lehet, hogy Morbidelli a régebbi specifikáció ellenére sincs hátrányban márkatársaihoz képest, ennek ellenére joggal merülhet fel a kérdés, hogy miért nem adják oda neki a legújabb változatot. Lin Jarvis, a Yamaha főnöke elmondta: ennek anyagi és időzítésbeli okai vannak – szavait a Motorsport.com idézi:

„A motor specifikációját a Yamaha és a csapatok választják ki, de vannak pénzügyi vonatkozásai annak, hogy milyen verziójú géped van. Egy valódi gyári motor sokkal többe kerül, mint egy A-specifikációjú motor. Vannak bizonyos időbeli korlátok, hogy mikor kell leadni a rendelést az alkatrészekre. Tavaly a koronavírus-járvány komoly nyomást helyezett a Yamahára, a vállalatunkra, a támogatóinkra. Nem ezek a legjobb idők pénzügyi szempontból.”

„A tavalyi szezon közepén döntöttünk Franky motorjának specifikációjáról. Ez nem olyasmi, amin októberben vagy novemberben változtatni lehet. Megérdemelné-e a legjobb verziót Franky? Igen. Lehetséges ez? Sajnos a válasz nem. De mint tavaly láthattuk, az A-specifikáció is igen hasonló és versenyképes. Ráadásul az idei szezon előtt befagyasztották a motorblokkok fejlesztését, szóval várható, hogy ez a mostani évad során is így lesz. Nem hiszem, hogy Franky bármiben hátrányt szenvedne.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?