DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Motor

Az első fecskék: íme, Marini és Bastianini motorja

A MotoGP-s csapatok közül elsőként az Esponsorama Racing rántotta le a leplet 2021-es festéseiről – a többes szám indokolt, hiszen a két olasz újonc más színekben fog versenyezni.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Elkezdődött a MotoGP-s csapatbemutatók sora: elsőként az Esponsorama Racing tartotta meg a saját eseményét. Ők viszont rögtön két különböző dizájnt is prezentáltak – sőt, valójában négyet, mivel a Moto3-ban és a MotoE-ben szereplő különítmény is jelen volt az istálló Instagram-oldalán közvetített eseményen –, hiszen a két újonc, Enea Bastianini és Luca Marini eltérő festésű motorral fog versenyezni 2021-ben.

marini-bastianini-motor-1



Ennek egyszerű a magyarázata: Marini a Sky Racing VR46 pártfogoltjaként került a csapathoz, így az ő Ducatija Valentino Rossi alakulatának fekete-kék színeiben fog pompázni – ahogy azt egyébként még tavaly év végén már bemutatták. A tavalyi Moto2-es világbajnok Bastianinit ugyanakkor a hagyományos némi sárgával meghintett sötétkék Avintia-dizájnú versenygép nyergében fogjuk látni.

Ugyanis újra feltűnt a motorokon az Avintia szponzorfelirat – méghozzá Bastianini versenygépén elég domináns méretben –, amely tavaly menet közben került ki a csapat hivatalos nevéből. Most viszont kétféle név alatt fut majd az istálló: Rossi féltestvérének oldala a Sky VR46 Avintia, míg honfitársáé az Avintia Esponsorama Team nevet fogja viselni. 

marini-bastianini-motor-2

Marini és Bastianini egyébként egyaránt 2019-es specifikációjú (ez a fejlesztések befagyasztása miatt egyéves technikának felel meg) Desmosedici GP-vel fog debütálni a királykategóriában – ők lesznek a mezőnyből az egyetlenek a 2019-es alapokon nyugvó „A specifikációjú” Yamahával versenyző petronasos Franco Morbidelli mellett, akik nem a legfrissebb változatú versenygépet kapják meg. Marini a kisebb kategóriákban megszokott #10-es rajtszámot fogja használni, Bastianini #33-asa viszont már foglalt volt Brad Binder révén, így az ő motorján a #23-as lesz látható.

Csak a rend kedvéért: a Moto3-ban Niccolo Antonelli és Carlos Tatay, míg a MotoE-ben Xavi Cardelus és Andre Pires fog az Avintiánál szerepelni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: