Ha imádod a MotoGP-t, és nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírről sem, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz IDE KATTINTVA, ahol még több hírről, információról és részletről számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokság kapcsán!
Valentino Rossi idén immár nem a Yamaha gyári csapatánál, hanem a Petronas SRT-nél húzza majd a gázt – igaz, a kilencszeres világbajnok így is minden támogatást és azonos technikát megkap a hangvillásoktól. A szerződése ugyanakkor csak egy évre szól a 42. életévét heteken belül betöltő olasznak, így kérdéses, hogy vajon 2022-ben is még a mezőny tagja lesz-e.
Rossi legjobb barátja, a VR46 Akadémiát igazgató Alessio ’Uccio’ Salucci szerint a „Doktor” az idény első futamai után fog majd dönteni – ahogy azt tavaly is tette volna a koronavírus-járvány nélkül: „Nagyban függ ez a versenyektől, hat-hét nagydíj után látni fogjuk, hogy mennyire érzi jól magát és mennyire lesz versenyképes, utána fogunk döntést hozni” – fogalmazott Uccio a SkySport.it-nek. Rossi egyébként legutóbb 2017-ben tudott versenyt nyerni, tavaly a dobogóra is csupán egy alkalommal állhatott fel.
Egy másik fontos kérdéskör a jövőt illetően, hogy Rossiék csapata, a Sky Racing VR46 jövőre immár teljesen saját csapatként fog-e indulni a MotoGP-ben. A legtöbben már biztosra veszik, hogy 2022-től elfoglalják az Esponsorama Racing helyét a rajtrácson, amely alakulatban már idén is érintettek lesznek Luca Marini révén. Uccio szerint erről is később születik majd végső döntés:
„A srácaink gyorsabban fejlődtek, mint arra számítottunk, úgyhogy eljött az idő, hogy elgondolkodjunk a saját csapat indítását a MotoGP-ben. Hosszú az út, gazdasági szempontból is fontos ez a lépés, úgyhogy fontos hónapok elé nézünk” – nyilatkozta Uccio, aki a márkaválasztásról is szót ejtett: „Nem tudjuk, melyik motorral menjünk a MotoGP-ben. Amit mindenki biztosan tud, hogy a szívünk a Yamaháé.”
Tény, hogy nehéz elképzelni a Rossival való szoros viszony okán, hogy a VR46 ne Yamahával induljon a királykategóriában, s a jelenlegi szatellit partner, a Petronas SRT szerződése le is jár 2021 végén. Elképzelhető még az is, hogy esetleg a régóta szatellit együttműködést fontolgató Suzuki partnere lesz a Sky Racing VR46, valamint halovány esély akár az Apriliára vagy az Esponsorama Racingen keresztül a Ducati megtartására is mutatkozhat. Mindenesetre még az sem kizárt, hogy Rossi akár a saját csapatában húzza majd a gázt 2022-ben, amennyiben még mindig nem dönt a visszavonulás mellett.